Onko se ihan kamalaa, jos ei syö aamupalaa?
Jos juo vaikka vaan lasin vettä/mehua ja kupin kahvia? Aamulla ei vaan maistu. Ja sitten syö lounaan vähän aiemmin kun tulee nälkä.
Kommentit (86)
Ei mullekaan maistu aamupala, mutta painoni alkoi putoamaan heti kun kiltisti ryhdyin popsimaan tukevan aamupalan. En mieti, vaan syön. Sillä sätkii päivän aikana pitkälle.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Eihän sitä nyt päivää tarvitse aloittaa mättämällä ja kofeiinia ryystämällä. Ainakaan jos haluaa painoa pudottaa.
Että ei ole muita vaihtoehtoja kun mättäminen ja syömättä oleminen? Ei aamupalaa tarvitse mättää eli vetää paljon. Ei se estä painonkaan pudottamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokainen aikuinen osaa tämän syömisen tai syömättömyyden miettiä ihan oman tarpeensa mukaan. Ikinä en oo työkavereilta kysellyt aamupalasta, vaikka itse juonkin aamusmoothieni töitä aloitellessa, samalla kun luen sähköpostejani. Ehkä osa tiimistä syö kotona jotain, ehkä osa ei mitään, ehkä osa töissä kuten minä. Ei oo mun asia ja en kiinnitä huomiota asiaan.
Ei osaa selvästikään. Jos osaisi, ei olisi jatkuvaa vääntöä ja sen oman tyylin totuudeksi tekemistä lytäten ne jotka toimivat omalla tavallaan. Nähdään vain se oma ja ainoa oikea tapa.
Ei nyt pidä herneitä nenään vetää muiden mielipiteistä. Relaa vähän :)
Vierailija kirjoitti:
Ei mullekaan maistu aamupala, mutta painoni alkoi putoamaan heti kun kiltisti ryhdyin popsimaan tukevan aamupalan. En mieti, vaan syön. Sillä sätkii päivän aikana pitkälle.
Ei voi olla totta kun täällä tiedetään paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Nythän hehkutetaan näitä 6:18, 12:12 ja mitä näitä on diettejä missä syödään vain esim 6, 8 tai 22 tunnin aikana vuorokaudessa. On terveellistä ja hyväksi haimalle. Mä en syö aamupalaa joten tulee ihan huomaamattaan pidettyä yllä 8:16 diettiä. Joten aamupalan voi hyvin jättää pois. Kahvia, teetä tai vettä aamulla.
Mutta just katsoin dokkarin ja viimeisimmän tiedon mukaan aamupalan syömättömyys on yhteydessä varhaisempaan kuolemaan. Paastoksi tuo 6:18 on useimmille liian pitkä, vaikka lyhyempi on suositeltava.
Ihan saatte syödä aamulla tai olla syömättä, tieteen näkökulman vain toin tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän hehkutetaan näitä 6:18, 12:12 ja mitä näitä on diettejä missä syödään vain esim 6, 8 tai 22 tunnin aikana vuorokaudessa. On terveellistä ja hyväksi haimalle. Mä en syö aamupalaa joten tulee ihan huomaamattaan pidettyä yllä 8:16 diettiä. Joten aamupalan voi hyvin jättää pois. Kahvia, teetä tai vettä aamulla.
Mutta just katsoin dokkarin ja viimeisimmän tiedon mukaan aamupalan syömättömyys on yhteydessä varhaisempaan kuolemaan. Paastoksi tuo 6:18 on useimmille liian pitkä, vaikka lyhyempi on suositeltava.
Ihan saatte syödä aamulla tai olla syömättä, tieteen näkökulman vain toin tähän.
Niinpä niin, oma kokemus ei merkkaa mitään kun dokkarissa sanotaan toisin. Hahhahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan jäätelön syöminenkin yhteydessä hukkumiseen.
Kuihdut ja kuolet kahessa päivässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo sana aamupala on outo , mielestäni. Miksi ei käytettäisi termiä aamiainen?
Miten vanhanaikasta. Miksette te syö brunssia =D
En koskaan syö brunssia. Nautin vain aamupalaksi lasillisen punssia!
t. Oolofi-83
Ei oo 😃 Mäkin täs just arvon, että syönkö vai enkö 🤔 tosin mulla on tauko toiseksi viimeisenä, että saattaa tulla hiukan nälkä siihen mennes, jos en syö 😅
Syön aamulla kun kahvia ei viitsi tyhjään mahaan. Ennen oli kunnon voileipä jossa leikkeleet ja tomaattia, puuroa. Nykyään vain jogurttia.
Vierailija kirjoitti:
Aamiainen on hienostelijoille. Aamupala on normikansalaiselle, johon itse kuulun.
Vierailija kirjoitti:
Aamupala ei maistu, jos illalla syö liikaa.
Osittain näin. Mutta en tykkää mennä nälkäisenä nukkumaan
Vierailija kirjoitti:
Syön aamulla kun kahvia ei viitsi tyhjään mahaan. Ennen oli kunnon voileipä jossa leikkeleet ja tomaattia, puuroa. Nykyään vain jogurttia.
Miksei kahvia tyhjään vatsaan.
Kahvihan estää raudan ja sinkin imeytymistä joten fiksumpaa olis juoda se kahvi ensin sen kannalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kahvia tyhjään vatsaan.
Kahvihan estää raudan ja sinkin imeytymistä joten fiksumpaa olis juoda se kahvi ensin sen kannalta
Jugurtissa nyt ei taida paljon rautaa tai sinkkiäkään olla
Hormonien kannalta syönti heti herättyä on huono asia. Insuliini, kortisoli ja adrenaliini ovat herkimmillään heti herättyä. Ne kyllä huolehtivat terveen ihmisen toimintakyvystä muutaman tunnin heräämisen jälkeen.
Laihduin ja olen pysynyt normaalipainoisena kun jätin aamupalan pois. Myös iltasyömistä aikaistin niin, etten mene nukkumaan kun maha on täysi. Kolmisen tuntia on väli viimeisten syömisten ja nukkumaanmenon välillä. Unen laatu parani ja se vaikuttaa myös hormonitoimintaan.
Hormonitoiminta on painonhallinnassa tärkeämpää kuin luullaan.
Vierailija kirjoitti:
Kakkostyypin diabetesta odotellessa...
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, niinkuin välipala ja iltapala. Kukaan mitään paloja syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupala ei maistu, jos illalla syö liikaa.
Osittain näin. Mutta en tykkää mennä nälkäisenä nukkumaan
Siis syöt liikaa ennen nukkumaanmenoa.
Niin, että aamupala syödään, vaikka väkisin =) Voi yhden kerran!