Onko se ihan kamalaa, jos ei syö aamupalaa?
Jos juo vaikka vaan lasin vettä/mehua ja kupin kahvia? Aamulla ei vaan maistu. Ja sitten syö lounaan vähän aiemmin kun tulee nälkä.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos.
Ei kestä.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa vähentää kaloreita, niin parempi on kiristää iltapalasta kuin aamupalasta.
Päivällä tarvii energiaa, jotta jaksaa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa vähentää kaloreita, niin parempi on kiristää iltapalasta kuin aamupalasta.
Daaa, samat safkat, samat kalorit eli ihan sama millon sen syö. Ja aina parempi, jos voi jommankumman jättää pois = vähemmän kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Daaa, samat safkat, samat kalorit eli ihan sama millon sen syö. Ja aina parempi, jos voi jommankumman jättää pois = vähemmän kaloreita.
Ei ole sama. Ihminen tarvii ravintoa, jotta jaksaa toimia. Päivällä tarvitaan, yöllä ei.
Teininä en syönyt koskaan aamupalaa vaan yleensä pari lasillista vettä riitti. Aamuisin ei vain ollut ruokahalua. "Opin" jälleen syömään aamupalan vähän päälle parikymppisenä, koska oli niin mukavaa istua rauhassa aamua yhdessä silloisen kämppiksen kanssa aamupalan ääressä. Nyt taas kevyt aamiainen on tärkeä osa aamun rutiineja.
Vierailija kirjoitti:
Aamupala on päivän tärkein ateria
Murotehtaan mainoslause, joka on jäänyt elämään ja jotkut vielä uskoo siihen. Jopa ravitsemusneuvojat käyttävät tuota, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Kuppi kahvia mustana ja lasi vettä riittää, tukee myös hienosti normaalipainossa pysymistä!
Aika hassua, pari ystävääni ei syö aamupalaa (suurin osa siis syö) ja nuo kaksi ovat ehdottomasti ylipainoisimmat. Ei se aamupalan syömättömyys siis paino-ongelmia ratkaise.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän se ketään oikeasti kiinnosta syötkö aamupalan vai et.
Itse asiassa kiinnostaa useitakin. Joudun välillä selittelemään syömättömyyttäni, mutta mikäs siinä, selitän ihan mielelläni asian. N48
Kenelle ? Ketkä sitä seuraavat ?
No ne joiden on pakko aloittaa se mättäminen jo aamusta. Ovat niin ihmeissään jos joku ei halua päiväänsä aloittaa niin typerästi.
Aamupalattomuus näyttää tekevän kärttyisäksi. Nälkäkiukkua?
Ei ole. itse en ole koskaan syönyt aamulla mitään, ei vaan maistu. Kahvia juon pari kuppia ja sitten päivän töihin :)
Pari viikkoa sitten tulleessa Prisma dokkarissa sanottiin että ne jotka jättää aamupalan syömättä kuolevat nuorempina.
Laihduin lievästä ylipainosta normaalipainoon, kun lopetin aamu- ja iltapalan syömisen. Aamuisin juon vain kahvin. Samaan aikaan ruuansulatus parani ja olo on virkeämpi.
Pätkäpaastotyyppinen syöminen on tutkitusti terveellistä. Syön suunnilleen klo 12-20, joskus 10-20 välisenä aikana ihan tavallisia koti- ja työpaikkaruokalan ruokia.
Aloin syömään aamuisin vasta lähempänä 60-vuotiaana. Oli siinä opettelemista, mutta ei se pahalta tuntunut.
Syökää kaurapuuroa aamuisin se on terveellistä täyttävää ja halpaa
Vierailija kirjoitti:
Syökää kaurapuuroa aamuisin se on terveellistä täyttävää ja halpaa
Ihan ok raijuustolla ja oliiviöljyllä, mutta vasta illalla.
Riippuu siitä, onko sinulla nälkä aamuisin vai ei. Jos ei ole nälkä niin älä syö. Jos on nälkä niin kannattaa syödä aamupala. Kuulun niihin ihmisiin, joilla on kiljuva nälkä aamuisin ja ajatuskin tyhjällä mahalla kotoa poistumisesta on mahdoton.
Vierailija kirjoitti:
Aamupala ei maistu, jos illalla syö liikaa.
Ei se mene noin valitettavasti. Olen vähäruokainen liki viisikymppinen nainen ja en ole syönyt aamupalaa kolmeenkymmeneen vuoteen. Tai saatan jossakin kyläpaikassa närpiä jotain, mutta en isommin. En syö yleensäkään kovin paljon, en päivällä, iltapäivällä kuin illallakaan, jollekin syömäni ruokamäärä ei varmaan riittäisi kuin yhdeksi ateriaksi, mutta näin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokainen aikuinen osaa tämän syömisen tai syömättömyyden miettiä ihan oman tarpeensa mukaan. Ikinä en oo työkavereilta kysellyt aamupalasta, vaikka itse juonkin aamusmoothieni töitä aloitellessa, samalla kun luen sähköpostejani. Ehkä osa tiimistä syö kotona jotain, ehkä osa ei mitään, ehkä osa töissä kuten minä. Ei oo mun asia ja en kiinnitä huomiota asiaan.
Ei osaa selvästikään. Jos osaisi, ei olisi jatkuvaa vääntöä ja sen oman tyylin totuudeksi tekemistä lytäten ne jotka toimivat omalla tavallaan. Nähdään vain se oma ja ainoa oikea tapa.
Mulle olis kun on aamulla aina niin kauhea nälkä.