Sinä RUMA, haluan kysyä saatko itsesi siedettävän
näköiseksi satsaamalla hiuksiin, vaatteisiin ja laadukkaasen, taitavaan meikkiin, muttet osaa, jaksa tai välitä?
Perustele halutessasi.
Itse olen mielestäni ruma ilman meikkiä mutta ihan tavallisen näköinen, kun meikkaan huolella ja tietysti ravaan kampaajalla.
Kommentit (72)
huono iho käsissä, ryppyjä naamassa, selluliittia, 10kg ylimääräistä, ei kovinkaat suorat hampaat. muuten kaikki onkin sitten kaunista... Koen keskimäärin olevani kaunis paitsi hiippaillessani kotona jossain epämääräisissä vermeissä ja juuri nyt kun olen syönyt pari joulukiloa jo ihan etukäteen. Tavallisen ihmisen kauneutta on ihan turha verrata joihinkin filmitähtiin tms- heillä kauniina pysyminen on elämäntapa. Saan olla ihan rauhassa katseilta paitsi silloin kun haluan tulla katsotuksi- silloin ajattelen itseni viehättäväksi ja sehän yleensä toimii.
vaikka kaiketi olen ihan perusnaama. Eikä minussa ole mitään näitä tässäkin ketjussa lueteltuja tyypillisiä rumia piirteitä, eli en ole ylipainoinen, pienisilmäinen tai mitään muutakaan. Päinvastoin olen melkein liiankin laiha, ja vaikken nyt ihan timmeimmästä päästä naisia, en kuitenkaan löysimmästäkään päästä. Mulla on siniset silmät, ei harmaat, ja ne on muuten mukavan malliset ja kokoiset, mutta tummat silmänaluset sain syntymälahjaksi, kuten moni muukin kaltaiseni vitivaalea suomalaisnainen.
Luonnostani olen siis aivan vaalea, ja ilman meikkiä en näytä mielestäni yhtään miltään. Koska aikani on rajallista, olen päätynyt kestovärjäämään ripseni ja kulmani säästääkseni aikaa meikkaamisessa. No, ei minusta sen kummempaa tule, vaikka pitkät ripseni toki näyttävät kivemmilta mustina kuin vitivalkoisina. Kotioloissa en vaivaudu laittamaan sen enempää meikkiä, kotoa poistuessani laitan, ja käsittääkseni osaan meikata suht hyvin. Silti en mielestäni sen kummemmaksi muutu. Hiuksia en vaivaudu laittamaan harjaamista enempää, leikkautan pari kertaa vuodessa sellaisen mallin jota ei tarvitse laittaa ja asetella - ja tämä siksi, että mun hiuslaatuni sattuu olemaan sellainen, ettei sitä saa laitettua mitenkään niin, ettei kampausta tarvitsisi olla tekemässä uudestaan tunnin kuluttua. Tämän on kampaajakin todennut.
Eli osaan laittautua, ja laittaudunkin, muttei koko touhu juuri kiinnosta ja teen sen vain jonkinlaisen sosiaalisen pakon vuoksi. En minä sen kummemmaksi muutu, vaikka mitä tekisi.
mtta nyt nelikymppisenä, olen varmaan vähän ruma tai ainakin kulahtanut. minulla on ollut lyhyessä ajassa paljon surua ja kaiken itkemisen jälkeen silmät ovat kuin syvissä mustissa kuopissa ja ryhti huono: kuin kantaisin maailman painoa harteillani.
näitä ei voi meikata pois
mutta toki joka päivä vähän laitan hiuksia ja luonnollisen meikin ja katson että vaatteet sekä mahdolliset korut tai laukku sopii keskenään yhteen. tuntuu että silloin olen aika neutraali, ihmisten ilmoille ok.
mutta nätti... sitä en enää koe olevani
Luonnossa olen täysin väritön, iho on huono, nenä iso ja rinnat roikkuvat ja jalat ovat laihat.
Meikillä, hyvillä alusvaatteilla, parhaita puolia korostavilla vaatteilla ja laittamalla hiukset minusta saa ihan siedettävän.
Olen niin ruma, että saadakseni itseni kauniiksi tarvitsen siihen todella paljon sekä aikaa että rahaa. Kun on hävinnyt geenilotossa ja saanut pienet rinnat, lattaperseen, möhömahan, länkisääret, atooppisen ihottuman ja aknen ja ohuet takkuiset hiukset, niin totisesti se vaatii aikaa ja rahaa että saa itsestään nätin. Olen suosiolla päättänyt että en enää kokopäivätöihin mene, ennen kuin olen saanut itseni pysyvästi vähän nätimmäksi, ettei minua kiusata työpaikalla hengiltä. Ulkoisesti rumat ihmiset tarvitsevat usein kaiken mahdollisen yhteiskunnan tuen selvitäkseen ja pärjätäkseen, ja kyllähän meidän tehtävämme toki on toinen toistamme tukea ja auttaa, varsinkin niitä heikompiosaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mm...mitä tarkoitat rumalla?
Minussa on monta asiaa pielessä, mutta kokonaisuus kait ok.
Harvalla ihmisessä on kaikki rumaa tyyliin: läski, vinot hampaat, pienet silmät, huono iho, iso nenä, ohuet hiukset....
Entäs ne joilla on kaikki nämä pielessä? Eikä rahaa kauneusleikkauksiin.
Olen ollut ruma ja meikannut koko ikäni mutta kaikki muuttui vasta kun aloin muotoilla suuni huulimeikillä uusiksi. Korkea, täyteläinen ylähuulen kaari ohuen, roikkuvan viivan sijaa ja ryhdikäs, kohtuullisen kokoinen alahuuli ison ja roikkuvan sijaan. Tämä muutti kaiken.
Painan 130 kg ja olen 160 cm pitkä. Eipä siinä meikit ja hiukset paljon auta, joten en viitsi vaivautua :D
Vierailija kirjoitti:
että tietääkö rumat tytöt olevansa rumia? Siis sellaiset, joilla ei ole mitään tiettyä perusrumuutta kuten lihavuutta tai harvahampaisuutta.
Kyllä ne tietää, siitä että, mutta jätän sanomatta ettei kaikki muutkin sitä tietäisi.
Meikkitaiteilija saa 70 vuotiaankin vielä kissaksi.
Harvempi Kait haluaa lähteä miehiä pokaamaan, mutta halutessaan voi.
Tekopeppu, tekohampaat, peruukki, tekoripset, nuorentava meikki ja topattu rintavarustus.
Aamulla voi tosin isketty olla ihmeissään kun herää...
ja kamalat, keltaiset hampaat! Huono ryhti. Siinäpä ne parhaat puolet..