Sinä RUMA, haluan kysyä saatko itsesi siedettävän
näköiseksi satsaamalla hiuksiin, vaatteisiin ja laadukkaasen, taitavaan meikkiin, muttet osaa, jaksa tai välitä?
Perustele halutessasi.
Itse olen mielestäni ruma ilman meikkiä mutta ihan tavallisen näköinen, kun meikkaan huolella ja tietysti ravaan kampaajalla.
Kommentit (72)
kauneus vaatii nimenomaan rahaa. Ainakin minun kauneuteni.
Kirppareilla saisi kiertää todella paljon, jos sieltä haluaisi löytä sopivat vaatteensa. Halvat meikit eivät ole hyviä, meikkausvälineisiinkin menee rahaa jne.. Ja esim itselläni on todella hankalat hiukset joita ei halvalla pidetä hyvännäköisinä. Sama järkyttävän tuuheissa kulmissani, niitä joutuu leikkaamaan eikä vain nyppimään ja sen homman jätän ammattilaiselle, koska haluan niiden näyttävän hyviltä.
Että todellakin pitää maksa kauneudesta, ellei sitten halua näyttää halvan kauniilta.
Minä hoidan kauneuttani, pihistän monessa missä voin, mutta kauneuteen menee vähän liikaa rahaa.
Esimerkiksi jos joku epäviehättävä ja lihava kyselee jotain vaateniksejä kun ei omista yhtäkään parempaa vaatettan, niin ajatukseni saattaa olla: "mitä järkeä edes mennä minnekään tuollaisena". Säälin rumia (sis. monenlaista) ihmisiä, koska itse tunnen saavani niin paljon irti kaikesta olemalla kaunis ja kauniiksi laittautunut.
Joskus pelkään, että kostoksi pahoista ajatuksistani muutun itse rumaksi. Tahtoisin vilpittömästi olla välittämättä muiden ulkonäöstä ja uskoa, että heidän elämänlaatunsa voi olla monella tavalla aivan yhtä hyvä, mutta.. en näköjään osaa.
Vain laittautuminen maksaa.
Joku voi olla aivan todella kaunis ilmestys vailla kalliita merkkivaatteita, kalliita merkkimeikkejä, kampaajia ja kosmetologeja tai manikyyreja.
Sehän siinä juuri on: tuletko taviksesta hyvännäköiseksi laittautumalla. Rumasti siedettäväksi? Kauniista upeaksi? Upeasta kalliiksi upeaksi?
Joskus kun joku lihava ja vaatimattoman näköinen ystävä laittautuu peilin edessä, saatan ajatella että se on turhaa. Miksi laittautua, koska rumuus on ja pysyy, eikä kukaan ole kiinnostunut hänestä kuitenkaan.
Koska en ole sitä saanut synnyinlahjana. Ihan ihmeellinen vastaus minulle, eivät nuo sinun juttusi sulje mitään minun väitteitäni pois. Tottakai on luonnonkauniita ihmisiä, mutta enkös minä puhunut minun hiuksistani ja kulmistani... ne eivät ole kauniit ilmaiseksi eivätkä edes halvalla. Saati nämä tihrusilmät, jotka saa todella hyvin esiin tummalla ja huolellisesti tehdyllä meikillä mutta ilman meikkiä ovat todella vaatimattomat.
24
Vain laittautuminen maksaa. Joku voi olla aivan todella kaunis ilmestys vailla kalliita merkkivaatteita, kalliita merkkimeikkejä, kampaajia ja kosmetologeja tai manikyyreja. Sehän siinä juuri on: tuletko taviksesta hyvännäköiseksi laittautumalla. Rumasti siedettäväksi? Kauniista upeaksi? Upeasta kalliiksi upeaksi?
tosi hyvää tyyppiä, jotka eivät ole kauniita tai pukeudu kauniisti. Mutta kauniita, joita voisi sanoa hyviksi tyypeiksi... täytyy miettiä.
että kauniit on tyhmiä, tai muuten vaan kusipäitä. Enpä usko kuule.
Mm...mitä tarkoitat rumalla? Minussa on monta asiaa pielessä, mutta kokonaisuus kait ok. Harvalla ihmisessä on kaikki rumaa tyyliin: läski, vinot hampaat, pienet silmät, huono iho, iso nenä, ohuet hiukset....
ylipainoa, vinot etuhampaat, pinehköt silmät, rasovittuva iho, iso nenä, ohuet hiukset ja lisksi vielä pinet rinnat, isot jalat.
Mutta kun meikkaan, käytän sopivaa hiusmallia ja pukeudun tyylillä, niin olen ihan kelvollinen.
Se on jännä homma, että esim. vaikkapa ranskalaisittain "ruma" on meikäläisen silmin oikeastaan, ennemminkin persoonallinen, jopa kaunis = hiukset ovat yleensä näillä "rumillakin" kuitenkin paksut, hampaat isohkot ja terveennäköiset, iho kauniin värinen, sirohko vartalo, huulet paksut tai ainakin olemassa, kulmakarvat näkyvät...siinä jo monta eroavaisuutta "suomalaiseen rumuuteen" - vaikka edellä mainitut palat eivät oliskaan täysin kohdallaan.
Ajatelkaapa vaikkapa Ugly Bettyä? Hänhän olisi Suomessa eksoottinen ja kaunis - ja Jenkeissä "ruma".
Suomiruma, nainen: hyvin vaalea, epätasainen iho, jossa näkyy pientkin näppylät, vähäpigmettiset, harvat hiukset
( maantien harmaat ), hoitamattomat, pienikokoiset, kellertävät hampaat, epäliikunnallisuus - joka näkyy selluliittina, huonona ryhtinä ja yleisenä löysyytenä, heikosta aineenvaihdunnata johteuen nyppyjä käsivarsissa reisissä ja takapuolessa, vartalolle sopimattomat vaatteet, muoviset käsilaukut, kuluneet vaatteet ja muut asusteet, pienet, syvällä olevat silmät, suuret, roikkuvat rinnat, mahalihavuus.
Mitä näistä voi ihminen muuttaa, jos haluaa?
1. Lopettaa pikaruuan ja einesten syöminen kokonaan
2. alkaa ulkoilemaan ( ihon väri paranee )
3. juoda paljon vettä ( ihon kunto todellakin paranee )
4. heittää ne crocksit roskiin
5. alkaa syömään kavispainotteista ruokaa, pähkinöitä jne, ei koskaan enää eineksiä
6.. hankkia esim. pellavaisen jakkupuvun ja nahkakengät ja nahkalaukun. Nämä mielellään uusina, mutta jos ei ole varaa, niin esim. UFFAlta löytyy - ota makutuomariksi joku sellainen, jonka tyylistä pidät.
7. meikkaa todella kevyesti, ripsiväri ja hyvä pohja + poskipuna riittää. ( Hanki hyvä meikkivoide, esim. Lumene on edullinen ja muista kevyt poskipuna )
8. älä koskaan nypi kulmakarvojasi ( korkeintaan hajakarvat pois )
9. panosta edes kerran: leikkauta hiuksiisi mahdollisimman klassinen malli ja muista : EI MISSÄÄN NIMESSÄ mitään junttia MUSTAA, MUSTA/PUNAISTA värjäystä - eikä isokokoiselle lyhyttä, revittyä kampausta; sellainen sopii vain siroille.
10. lopeta tupakointi ja juo alkoholia vain harvoin
Nilla ohjeilla pääsee jo todella kauas siitä, että olis ihmisten silmissä ruma - oma peilikuvasta voi olla sitten tietysti kovin montaa mieltä.
Kauneuden eteen joutuu tekemään töitä. Ensimmäisenä ruokavaliomuutokset, liikunta ja stumppaaminen. Jos on aivan pakko juoda alkoholia, niin ei sitten ainakaan turvottavaa olutta. Suomi on aivan järkyttävän näköisiä naisia pullollaan.
Jos on pienet sian silmäset, iso kotkan- tai pottunenä, rumat hampaat, ns. pitkät kasvot, niin helvetin vaikeeta se on. Vaikka olisi kroppa miten kuosissa. Itse asiassa yksi entinen kaveri käy salilla ja lenkillä melkein joka päivä, mutta kun rinnat ovat pienet, perse huonon mallinen, lyhyet sääret niin eipä se kaunista ole.
"sulla on niin pitkät jalat". Eivät kai muuta imartelevaa keksi. Joo, olen ruma. Jo äiti sanoi "olet ihan ihmisen näköinen kun meikkaat
silti.. En meikkaa. Ei ole varaa, ja kuka mua näkis edes..
mulla punainen tukka ja hurjasti pisamia. Mitkään kemikaalit ei muuta geeniperimää.
Mut mä olen todella iloinen että ajat on muuttumassa siitä, jolloin kaunis pystyi olemaan vain täyttämällä hyvin ahtaat standardit. Nykyään nuoret on tottuneet näkemään monenlaisia ihmisiä eri maista, ei heille ole olemassa vain yhtä tapaa olla kaunis.
ylipäätään on joskus päättänyt että tuo ja tämä on rumaa?
Jossain maailmankolkassa kun se ruma voi olla kaunista!
no toi oli varmaan provo.
maikkaaminen ja hiusten laitto EI OLE kallista. Ei niitä tarvitse tehdä ammattilaisella. Se on vain turhamaisuutta ja omaa laiskuutta.
Aivan varmasti halvoillakin meikeillä ja aineilla saa hyvän lopputuloksen jos osaa yhtään mitään itse tehdä..
Eli ei se kaunistautuminen ole välttämättä kaunista, vain jos itse tahtoo.
on varmaankin Monica Belluci http://www.villami.com/famosos/wp-content/uploads/2007/06/monica_belluc…
ja koska vertaan itseäni hänenkaltaisiin naisiin niin olen mielestäni ruma= lyhyt, pienikokoinen, pienirintainen, eikä naamakaan ole jumalaisen kaunis. Mutta ei musta mitenkään saa samannäköistä joten mihinkään satsaaminen on sen puolesta ihan turhaa. Meikkaan joskus ja pidän hiukset kunnossa koska toki olen siten paremmannäköinen.
jos joku maksaisi noi mulle menisin heti!
Halaus sinulle.. Jos se nyt missään tuntuu..
Halaus sinulle.. Jos se nyt missään tuntuu..
Mutta hei, tämän kaiken kanssa vaan on elettävä. Laihduttaa mun ei tarvitse, mutta kosmetologit ja kampaajat ovat poissuljettuja hintansa takia. Parturissa käyn tosi harvakseltaan, kerran kolmessa-neljässä kuukaudessa. Ei vaan ole luontoäiti ollut kiltillä tuulella ja mieluummin olisin kaunis ja tykkäisin minäkin, jos perään katsottaisiin. Miten mun nyt pitäisi piitata enemmän ja olla jotenkin touhukkaampi tämän ulkoisen habituksen tiimoilta...? Ja niin, mulla vielä kruununa kasvoissa keskeisellä paikalla näkyvä rumentaja, josta ei valitettavasti pääse eroon. Mutta ei lapset mua pelkää ja ystävätkin uskaltaa tulla liki. Edes tosi kauniit vaatteet eivät kaikkea pelasta. Kaunista elämää sulle ja miehellesi! :)