Työkkäri tuputtaa palkkatukea, mistä kyse?
Valmistuin keväällä ammattiin ja olen nyt syksyllä menossa jatkokouluttautumaan. Lisäksiteen keikkatöitä. Aktiivisuudesta huolimatta työkkäri on innokkaasti kutsumassa palaveriin missä päivitetään työllistymissuunnitelmaan että asiakkaalla oikeus palkkatukeen ja hakee palkkatukipaikkoja.
Voisiko joku kertoa mikä juju tossa palkkatuessa on?
Työkkäri saa kaiken aina kuulostamaan hyvältä, mutta kokemuksesta tiedän että aina joku jippo näissä on ja lopulta työkkäri itse hyötyy.
En halua mitään leimoja papereihini, vaan haluan olla yhtä kilpailukykyinen ja normaali työnhakija kuin muutkin mistä syystä ajattelin kieltäytyä.
Meneeköhän se niin, että suostuttuani palkkatukeen, minulle voidaan alani töiden sijasta tarjota vaikka mitä kunnan tiloissa tapahtuvaa kahvinkeittoa ja muita aikuisten päiväkoteja?
Ihmetyttää miksi palkkatukitöitä tuputetaan näin äkkiä valmistumisen jälkeen, tyypille joka tekee koko ajan jotain työllistymisensä eteen. Tiedän vuosia työttömänä olleita ihmisiä joille ei ole ehdotettu tällaista. Olisi kiva tietää miten saa vaatia käsittelijän vaihtoa TE-toimistossa.
Kommentit (42)
Palkkatuki on oikeasti järkevä tapa edistää työllistymistä. Ne 9e palkattomat työt on pelkkää kyykytystä ja kusetusta, mutta palkkatuki on ihan eri asia.
Tietysti jos ei edes _halua_ töihin, niin kaikki tuntuu kusetukselta.
itse olen ainakin tyytyväinen palkkatukeen. Pääsin pitkästä aikaa oikeisiin töihin josta saa ihan ok palkkaa. Työaika 85%, vähän yli 6h/pvä 5 päivänä viikossa. Ens helmikuuhun asti soppari. Ihan itse sain etsiä sopivan työpaikan. On tullut nimittäin oltua jonkun verran niissä työkokeiluissa 9/pvä karenssin uhalla.