Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei säästöjä eikä omistusasuntoa, ikää 47

Vierailija
31.08.2022 |

Vakituinen työ kuitenkin asiantuntijana. Mitä mieltä tilanteestani? Nainen olen.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika monella ikäiselläsi samanlainen tilanne.

Vierailija
2/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana vapaus! Terv. talo ja laina, mutta ei säästöjä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mihin sun rahat on menny? Ihmettelen vaan, kun mulla on hyvin pienituloisenakin kertynyt säästöjä kivasti.

Vierailija
4/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi sinulle kaikesta tästä kuitenkin tuulen huuhtoma perse.

Vierailija
5/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mihin sun rahat on menny? Ihmettelen vaan, kun mulla on hyvin pienituloisenakin kertynyt säästöjä kivasti.

Opiskelin uuden ammatin ja en heti päässyt valmistumisen jälkeen töihin.

Ap

Vierailija
6/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein sama täällä, kohta 45, ei säästöjä, ei omistusasuntoa, kuitenkin vakituinen koulutusta vastaava työ.

Vierailija
7/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mikä vapaus. Jos Venäjä hyökkää Suomeen, otat passin ja lennät vaan pois täältä.

Vierailija
8/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saman verran ikää. Oli jo miltei maksettu asunto, mutta iski niin paha peliriippuvuus, että pelasin kaiken. Velkaa jäi 70k päälle. Kärsin tuona aikana, ja varsinkin sen jälkeen pahasta masennuksesta. Mieskin jätti, ihan syystäkin. Joten hyvinhän sulla menee! Asiantuntijahommia itselläkin, tulotkin ok. Eli vapaa en ole, mutta kaikki ja paljon päällekin meni.

Vähän kyllä itkettää välillä(usein), mutta tehty mikä tehty.

Vierailija
9/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerkiät vaurastua !! Tsemppiä

Vierailija
10/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vaurastuminen mikään elämän pääasia ole. Tietysti puskuri auttaisi, eikä omistusasunnosta haittaakaan ole. Mut ei voi mitään, ei vielä ole liian myöhäistä, noin 17 vuotta työelämää jäljellä.

Vierailija
11/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni niin kauan kun ihmisellä on koti jossa asua, se on lämmin eikä ihminen näe nälkää, on kaikki kokolailla hyvin.

Rahan haalimista arvostetaan aivan liikaa, suurin osa suomalaisista kuolee siinä kohtaa kun säästöjä on eniten - eikä siinä ole mitään järkeä.

Vierailija
12/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne täällä ja sama ikä, mutta pienipalkkaisessa työssä.

Vierailija
13/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nuorempi ja vanhempi oli kyse mies tai nainen:Asuu vuokralla ilman että alentaisi sillä itsensä.

Vierailija
14/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat menneet silppu- ja pätkätöiden väleissä ja yhä uusissa koulutuksissa. Äitiys- ja hoitovapaakin vienyt yh:lla osansa, samoin opintolainojen takaisinmaksu. Katsos pieni, mutta säännöllinen tulo voi kerryttääkin ajan kanssa säästöjä siinä, missä korkeasti koulutettu pätkätyöläinen ei saa mitään kasaan.

-eri, mutta samassa tilanteessa oleva viiskymppinen, viides tutkinto tekeillä

Vierailija
15/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo paljoa meilläkaan säästöjä, asunto-osake on, mutta haluttais myydä ja vaihtaa isompaan. Arvatkaa käykö kauppa nyt? Stressiä tulee omistamisesta vaan.

Vierailija
16/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama. Ei vois asuntolaina vähempää kiinnostaa. 

Vierailija
17/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat menneet silppu- ja pätkätöiden väleissä ja yhä uusissa koulutuksissa. Äitiys- ja hoitovapaakin vienyt yh:lla osansa, samoin opintolainojen takaisinmaksu. Katsos pieni, mutta säännöllinen tulo voi kerryttääkin ajan kanssa säästöjä siinä, missä korkeasti koulutettu pätkätyöläinen ei saa mitään kasaan.

-eri, mutta samassa tilanteessa oleva viiskymppinen, viides tutkinto tekeillä

No olen tuo pienituloinen ja olin aina pätkätöissä, pitkiä aikoja työttömänä ja nyt pienellä sairaseläkkeellä. Mutta silti vaan on säästöjä.

Vierailija
18/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi, että tässä ketjussa riidellään. Mukavaa lukea muiden rehellisiä kokemuksia ja tilanteita. Välillä tuntuu, että olen jotenkin epäonnistunut ja vähän kateellinen kun olen "rikkaille".

Ap

Vierailija
19/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kateellinenkin

Vierailija
20/78 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saman verran ikää.

Oli jo miltei maksettu asunto, mutta iski niin paha peliriippuvuus, että pelasin kaiken. Velkaa jäi 70k päälle. Kärsin tuona aikana, ja varsinkin sen jälkeen pahasta masennuksesta. Mieskin jätti, ihan syystäkin. Joten hyvinhän sulla menee! Asiantuntijahommia itselläkin, tulotkin ok. Eli vapaa en ole, mutta kaikki ja paljon päällekin meni.

Vähän kyllä itkettää välillä(usein), mutta tehty mikä tehty.

Voimia sinulle, rohkeasti ainakin uskallat kertoa tilanteestasi. Toivon tulevaisuutesi valoa. Eteenpäin käy matka meillä kaikilla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi