Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon osto ja tuloerot

Vierailija
31.08.2022 |

Mies tienaa n 3700 nettona ja minä 2000 e. Säästöjä miehellä on 70 000 minulla ei yhtään. Nyt asumme kalliissa vuokra asunnossa ( 1350 e kk) josta maksamme vuokran puoliksi. Naimisissa ja kaksi lasta. Miten asunnon oston olette toiminneet jos on suuret tuloerot? Ei ole minun tuloilla varaa kuin 100 000 lainaan ja sillä ei asuntoa saa. Mies ei halua ostaa niin että maksaa suurimman osan ja ottaa enemmän velkaa vaan oston pitäisi olla puoliksi. Jatkaisitteko vuokralla tässä tilanteessa? Olen alalla jossa palkka ei nouse ollenkaan joten tulot tulevat aina olemaan suunnilleen samat.

Kommentit (193)

Vierailija
1/193 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kos mies ei halua maksaa enempää, sitten asutte niin, miten sulla riittää rahaa. Yksinkertaista.

Vierailija
2/193 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset rahat yhteiset velat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/193 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älkää ostako puoliksi vaan omistus vaikka 70/30.

Vierailija
4/193 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi toista pakottaa kun haluaa pitää ne erillään. Ja ihan normaalia kun tienaan niin vähän vrt mies. Muutenhan eläisin hänen siivellään.

Vierailija
5/193 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kulut, vastike jne hankinnat asuntoon? Siinäkö myös 70/30? En tiedä...tunnen että miehen ansiosta pääsen parempaan asuntoon mihin olisi itsellä varaa eikä se tunnu sitten kodilta.

Vierailija
6/193 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei halua maksaa enempi niin että omistus puoliksi niin aika selkeää kuten yllä sanottu et omistussuhde sit vaikka se 70/30 jos taas hän hamuaa omistaa puoliksi ja maksaa samanverran ni sit vaan ostatte niin edullisen talon että se sopii sinun budjettiin.

Vierailija
7/193 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tuloerot, kaksi yhteistä lasta ja kaikki kulut puoliksi? Ei kuulosta reilulta. Laitatte yhteiseen pottiin molemmat tulojen suhteessa rahaa, ja sieltä maksetaan yhteiset kulut (asuminen, ruoka, lapset), ja elintason asetatte yhteisesti sovitulle tasolle. Jos haluatte pitää lainat erillään niin asunnon omistuksen voitte tosiaan jakaa tyyliin 30/70 jos tuntuu epäreilulle että mies kerryttää sinulle omaisuutta.

Vierailija
8/193 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kulut, vastike jne hankinnat asuntoon? Siinäkö myös 70/30? En tiedä...tunnen että miehen ansiosta pääsen parempaan asuntoon mihin olisi itsellä varaa eikä se tunnu sitten kodilta.

Kyllähän kaikki kodin yhdessä hankkivat pääsevät parempaan asuntoon kuin yksinään.

Vierailija
9/193 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään kannata asua vuokralla jos yhteensä pystytte saamaan lainaa riittävään asuntoon.

Vierailija
10/193 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan olisi tähän yksin varaa, mutta yhdessä on. Tolla logiikalla tunnet olosi kodikkaaksi vain jos maksat yksin kaiken... Parisuhteen ydin on juuri se, että mikään ei ole täysin omaa, vaan yhteistä. Omistussuhteet sovitaan sitten keskenään, meillä menee puoliksi vaikka mies tienaa aavistuksen enemmän. Hän on myös vanhempi, joten olen jo ikänikin puolesta uralla häntä jäljessä. Voimasuhteet kääntyvätkin toisin päin silloin, kun hän jää eläkkeelle ja minä taas jatkan työelämässä.

Vierailija
11/193 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo tuloerot, kaksi yhteistä lasta ja kaikki kulut puoliksi? Ei kuulosta reilulta. Laitatte yhteiseen pottiin molemmat tulojen suhteessa rahaa, ja sieltä maksetaan yhteiset kulut (asuminen, ruoka, lapset), ja elintason asetatte yhteisesti sovitulle tasolle. Jos haluatte pitää lainat erillään niin asunnon omistuksen voitte tosiaan jakaa tyyliin 30/70 jos tuntuu epäreilulle että mies kerryttää sinulle omaisuutta.

Ei toista voi pakottaa muuttamaan periaatteitaan. Kun olin äitiyslomalla tietenkin maksoi enemmän. En halua rahan takia perhettä rikkoa. Lasten takia oma koti olisi kiva kun nyt ollaan jouduttu muuttamaan jo 5 kertaa 7 v aikana vuokra asunnosta toiseen.

Vierailija
12/193 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jatkaa vuokralla, kun eroatte on helpompaa ja äijällä on vielä rahaa jäljellä. Tuolla miehen asenteella hän ei ole varma teidän tulevaisuudesta.

Vierailija
13/193 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano nyt vielä että hoidat suurimman osan kotitöistä ja olet pitänyt kaikki vanhempain- ja hoitovapaat ja maksanut silloinkin puoliksi kaiken, omista säästöistäsi?

Vierailija
14/193 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toista voi pakottaa muuttamaan periaatteitaan. Kun olin äitiyslomalla tietenkin maksoi enemmän. En halua rahan takia perhettä rikkoa. Lasten takia oma koti olisi kiva kun nyt ollaan jouduttu muuttamaan jo 5 kertaa 7 v aikana vuokra asunnosta toiseen.

No mitäs se mies sitten ehdottaa ratkaisuksi? Haluaa mieluummin asua vuokralla ja kasvattaa asuntosijoittajan omaisuutta, ettei vaimo vahingossakaan hyötyisi mitään?

Vierailija
15/193 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin. Tätä tarkoittaa perhe.

Vierailija
16/193 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun palkkasi on 35 % miehen palkasta.

Juoksevista kulusista, teidän täytyy laskea, että hän maksaa enemmän koska hän ansaitsee enemmän.

Eli jos vastike on 350 euroa, Ap maksaa 122,50 ja mies 227,50.

Tämä on oikeasti oikeudenmukaisin tapa maksaa: jokaisen maksukyvyn mukaan.

Vierailija
17/193 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jatkaa vuokralla, kun eroatte on helpompaa ja äijällä on vielä rahaa jäljellä. Tuolla miehen asenteella hän ei ole varma teidän tulevaisuudesta.

Joo, kun eroatte niin mies joutuu maksamaan elareita enemmän kuin nyt osallistuu lastensa elatukseen, sinulla on varmaan jopa helpompaa taloudellisesti. Ehdota että ostatte molemmat omat kämpät.

Vierailija
18/193 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs se mies sitten ehdottaa ratkaisuksi? Haluaa mieluummin asua vuokralla ja kasvattaa asuntosijoittajan omaisuutta, ettei vaimo vahingossakaan hyötyisi mitään?

Haluaisi ostaa oman asunnon mutta juuri mietimme milä olisi oikea tapa jakaa velka. Aso asunto olisi hyvä minun mielestäni meille, mutta mies ei halua vaan haaveilee yli 300 000 e asunnoista mihin ei minulla ole varaa.

Vierailija
19/193 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskette, mikä on sinun ja miehesi palkan suhdeluku. Voi olla 30/70 tai joku muu. Ja sillä suhteella ostatte asunnon ja jaatte yhteiset kulut. Jos nyt ette ihan oikeasti osaa muuta ratkaisua itse keksiä.

Vierailija
20/193 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko miettinyt että hankkisit lisätöitä tai lisää koulutusta ja paremman työpaikan? 2000e netto tuntuu jotenkin kyllä onnettoman pieneltä :( Rajoitat noilla tuloilla miehesi elämää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän