Ulkonäkökateus pilaa Auroran elämän
Ongelma ei ole ratkaistavissa. Vaikka Aurora saisi kymmenien tuhanisen eurojen arvoiset kauneusleikkaukset, aina löytyisi häntä kauniimpia naisia.
Ymmärtäisin helpommin, jos liikuntakvytön kadehtisi toisen ihmisen terveitä jalkoja. Tämä ulkonäkökateus on minulle täysin käsittämätöntä, sairasta itsekeskeisyyttä. Minä-minä-minä...
.
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000009012760.html
Kommentit (202)
Nättihän tuo on, paitsi ne tatskat.
Voih, ei ollut avattu keskustelua että voisi kehuskella tätä neitosta. : ( Se olisi varmasti parantanut hänen minärakennetta.
Näkeehän tuota jatkuvasti esim. Iltapäivälehtien kommenttiosiossa. Haukutaan nuoria ja kauniita naisia maanrakoon vaikka ongelma on siellä omien korvien välussä: Koetetaan pönkittää olematonta itsetuntoa nälvimällä muita. Toki tarvisihmiset ei sitä huomaa, saati myönnä, mutta ammattilaiselle tulee myötähäpeän ja ennenkaikkea säälin tunne.
Ei se itsetunto muita haukkumalla nouse.
Onko sillä Sofia Bloröfillä sama, kun se on naama kiinni kännyssä ja käyttää vahvoja "kardashians" tyylisiä filttereitä kuvissa ja videoilla, ja kun on 32 ikään mennessä käynyt hankkimassa huomattavasti enemmän vartalo- ja naamakirurgiaa, pistoshoitoja (täyteaineet, lankakiristykset, botox) ja tekohampaita mitä Tiina Jylhä 60 ikään mennessä?
Jösses, tosi kaunis nainen on. Miten voi ajatella itsetään noin.
M37
Olen elänyt koko elämäni Suomessa, jossa naisilla on ollut täysin yhdenvertaiset mahdollisuudet tehdä mitä tahansa kuin miehillä. Olen 70-luvulla syntynyt, 80-luvun lapsi ja 90-luvun nuori, joka en ole koskaan edes ajatellut, etteikö nainen olisi pätevä tekemään mitä tahansa. Milloinkaan omassa nuoruudessani en muista, että olisimme ikäpolveni siis koskaan ikinä ajatelleet, ettei nainen voi käyttäytyä noin, että tuo on miehen työ ja tämä on naisen paikka. Minun sukupolveni on aina ajatellut, että kaikki, jokainen ihminen voi tehdä mitä haluaa. Siksipä tuntuu kovasti kummalliselta, että nyt ollaan tässä tilanteessa jossa itsenäinen aikuinen ihminen kipuilee ulkokuorensa kanssa noin pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Näkeehän tuota jatkuvasti esim. Iltapäivälehtien kommenttiosiossa. Haukutaan nuoria ja kauniita naisia maanrakoon vaikka ongelma on siellä omien korvien välussä: Koetetaan pönkittää olematonta itsetuntoa nälvimällä muita. Toki tarvisihmiset ei sitä huomaa, saati myönnä, mutta ammattilaiselle tulee myötähäpeän ja ennenkaikkea säälin tunne.
Ei kaikkia tarvitse miellyttää, edes ulkonäöltään. Voisiko nämä nuoret ja vähän vanhemmatkin naiset oppia sen?
Hän on selvästi keskivertoa kauniimpi
Toisaalta tää kouluttamaton, kirurgialla tehty ja muovinen Kardashian-Jenner perhe on vastuussa tästä nykyajan selfiekulttuurista ja muovisuudesta! Mutta tyhmät uskoo niihin ja ihailee niiden ulkonäköjä, ei kaikkia tarvitse seurata. Tuossa totuus niistä
https://i.pinimg.com/originals/cf/74/76/cf74765a8ecb452ce312d31abad7057…
Aurora häpeää ulkonäköään, eikä voi liikkua ihmisten parissa.
Kuvansa hän mielellään antoi IS:iin. Hienoa.
On käsittämätöntä, että ulkonäkö on asiana sellainen, joka voi sairastuttaa ihmiset noin pahasti. No, tyynyn täyte voi olla samanlainen asia. Tai se, ettei hevonen osaa lentää. Minulle nuo ovat niin merkityksettömiä (taas tämä minä-näkökulma), että on vaikeuksia hahmottaa, miksi tällaisista asioista tulee näin suuria ongelmia.
Hämmentävää että ihminen, joka oikeasti on noin epävarma ulkonäöstään, haluaa kuitenkin omia kuviaan julkaistavan jutussa, jolla on ties kuinka paljon lukijoita.
Voisko ihmiset tehdä muutakin työtä tai harrastusta, kuin roikkua somessa ja kuvata omia naamojaan someen?
Vierailija kirjoitti:
Sääli onkin oikein oivallinen tapa nostattaa sitä omaa egoaan. Varo ettei nouse hattuun. Tämä maa on täynnä ihmisiä joilla on heikkoitsetunto, joiden tunnetaidot ei ole päässyt kehittymään, jne. Ihmisen ydin syntyy siellä lapsuudessa ja sitä on vaikea muuttaa myöhemmin.
Jossain luki hyvin, että kaunis ulkonäkö ei ole mikään vuokra, mitä naisten täytyy maksaa olemassaolostaan. Voi kun varsinkin nämä nuoret naiset ymmärtäisivät tämän.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää että ihminen, joka oikeasti on noin epävarma ulkonäöstään, haluaa kuitenkin omia kuviaan julkaistavan jutussa, jolla on ties kuinka paljon lukijoita.
No niinpä, että mä muuten vaan vähän kuvaani mediaan tyrkytän.....
Ja kaikkien pitäis vaan tykätä?
Jos ei halua ulkonäköarvostelua, niin sitten ei julkaista kuvia. Niin helppoa.
Karmea hammas-tatuointi. Ilman sitä olisi kaunis nuori nainen. Viat ovat tässä tapauksessa muualla kuin ulkonäössä.
En yhtään ihmettele. Maailma on aika armoton mitä tulee naisten ulkonäköön. Tytöt oppivat jo nuorena että heissä on aina jotain vikaa, ja nyt sosiaalinen media on täynnä kuvia jotka on muokattu sillä FaceApilla vai mikä onkaan.
"Tämä ulkonäkökateus on minulle täysin käsittämätöntä, sairasta itsekeskeisyyttä. Minä-minä-minä..."
No oletpas sinä hieno ja upea ihminen. Nykyinen somekulttuuri ja jatkuva täydellisten ihmisten kuvavirta voi olla nuorelle hyvin vaikeaa. Ei siinä ole kyse mistään itsekeskeisyydestä tai pinnallisuudesta, vaan siitä, että ympäröivän todellisuuden viesti on ettet kelpaa ellet ole täydellinen ja näytä siltä kuin kaikki silotellut ihmiset Instagramissa.