Ulkonäkökateus pilaa Auroran elämän
Ongelma ei ole ratkaistavissa. Vaikka Aurora saisi kymmenien tuhanisen eurojen arvoiset kauneusleikkaukset, aina löytyisi häntä kauniimpia naisia.
Ymmärtäisin helpommin, jos liikuntakvytön kadehtisi toisen ihmisen terveitä jalkoja. Tämä ulkonäkökateus on minulle täysin käsittämätöntä, sairasta itsekeskeisyyttä. Minä-minä-minä...
.
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000009012760.html
Kommentit (202)
Jaa, onpa yllättävää että nuoret naiset ovat seonneet somesta. Ensin laitetaan ihan vapaaehtoisesti elämä jakoon koko maailmalle, ja sitten ahdistutaan siitä.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele. Maailma on aika armoton mitä tulee naisten ulkonäköön. Tytöt oppivat jo nuorena että heissä on aina jotain vikaa, ja nyt sosiaalinen media on täynnä kuvia jotka on muokattu sillä FaceApilla vai mikä onkaan.
faceapp, factune, bodytune, kardashian beauty, plastic, timemachine jne jne jne jne
julkisuutta keinolla millä hyvänsä
Tuo on ihan sairaus: dysmorfinen ruumiinkuvan häiriö eikä mitään "nykynuorison itsekeskeisyyttä". Olen 31v ja kärsin samasta vaivasta: inhoan ulkonäköäni, ulos on vaikea mennä ja välillä oman ulkonäön ruotimiseen menee tuhottoman paljon aikaa. Oma suunnattoman ruma ulkonäkö aiheuttaa hirveää ahdistusta, sitä on vaikea kuvailla ihmiselle, jolla ei ole samaa sairautta. Varsinkin näin modernissa yhteiskunnassa missä ulkonäkö on hyvin tärkeää ja kauneuden malli on hyvin kapea. (Itse haluaisin olla edes tavallisen näköinen, etten pilkistäisi väkijoukosta silmään rumuudellani). Nuorilla erityisesti some ja sen kuvamuokkaukset sekä filtterit pahentaa asiaa, sillä hyvin suuri osa elämästä on siellä somessa.
Eikä mikään ulkoinen operaatio tai kehu voi sitä korjata, sillä kyseessä on sisäinen kokemus. Psykoterapia voi auttaa.
No eiköhän tuo ole jo mt-häiriö. Toivottavasti saa apua, kurjaa elämää tuollainen.
Tuollaiset vaikuttavat aina olevan kauniita mutta hyvin turhamaisia ihmisiä. Jos oikeasti häpeää ulkonäköään ei niitä kuvia tyrkytä julkisuuteen.
"Hän oli päättänyt teettää itsestään kauniin kalenterin lahjaksi poikaystävälle. Ystävät olivat kertoneet, että se on voimauttava kokemus."
Tätä ei kuusikymppinen Päivi + muut keski-iän ylittäneet naiset ja iltapäivälehtien toimittajat tule ajatelleeksi millaisen esimerkin he antavat itsenäisyyden ja aikuisuuden kynnyksille oleville nuorille.
Naiset, te keksitte tämän ihan keskenänne! Hoitakaa myös nyt tämä valalla oleva ongelma.
Miksi kaikki haluaa silti teettää itsensä instagramissa siihen The Kardashians muottiin?
Kloonautua?
Missä on persoonallisuus nykyään? Pelkkiä sopuleja ja lampaita kaikki!
Tässä paljon rajumpi tapaus:
Fatal Obsession | Inside Story - Crime | S2E04
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset vaikuttavat aina olevan kauniita mutta hyvin turhamaisia ihmisiä. Jos oikeasti häpeää ulkonäköään ei niitä kuvia tyrkytä julkisuuteen.
Niinpä, ei mitään sisältöä elämässä muuta kuin se oma naama, oma känny, oma some, oma meikki, oma ulkonäkö, ja kehujen kerjääminen ja sit kun joku ei kehukaan niin YHYYYYY MENEN ITKEMÄÄN MEDIAAN!
tunnen vastaavia, noiden ihmisten aivoihin mahtuu vain oma ulkonäkökeskeisyys, ne lamaantuu kaikesta muusta eikä osaa keskittyä kuin itseensä.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele. Maailma on aika armoton mitä tulee naisten ulkonäköön. Tytöt oppivat jo nuorena että heissä on aina jotain vikaa, ja nyt sosiaalinen media on täynnä kuvia jotka on muokattu sillä FaceApilla vai mikä onkaan.
Kukas niitä ulkonäköpaineita aiheuttaa? Yhteiskunta. Ja mistäs koostuu yhteiskunta? Ihmisistä, joista Suomessakin yli puolet on naisia. Naiset nyt vain tutkitusti vatvovat paljon enemmän kuin miehet, mitä muut heistä ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, ei mitään sisältöä elämässä muuta kuin se oma naama, oma känny, oma some, oma meikki, oma ulkonäkö, ja kehujen kerjääminen ja sit kun joku ei kehukaan niin YHYYYYY MENEN ITKEMÄÄN MEDIAAN!
Hänhän nimenomaan ahdistuu jos sanotaan kauniiksi. Tiedostaa kyllä itsekin että hänellä on ongelma.
No näkeehän yhteiskunnan pinnallisuuden kun lukee esim tuota DiCaprio ketjua. Nainen saa kuulla olevansa 25-vuotiaana liian vanha. Miehet sanovat, että vaihtaisivat itsekin jos voisivat. Ei ihme, että naisilla on ongelmia hyväksyä itseään, kun ei saa edes ikääntyä.
Elämä on vaikeaa, kun siitä tekee vaikeaa.
Tulee hyvin surullinen ja ahdistava loppuelämä olemaan, sillä ulkonäkö on rapistuvaa sorttia. Kaikki me vanhetaan ja ulkonäkö muuttuu, jos koko elämä ja itsetunto ja omanarvontunto on vain omasta ulkonäöstä kiinni, elämänlanka jää todella köyhäksi. Valitettavasti täytyy tehdä tietoinen päätös: haluanko elää mahdollisimman onnellisen vai onnettoman loppuelämän? Ja jos valitsee ensimmäisen vaihtoehdon, pitää lopettaa kaikkien tekosyiden etsiminen ja aloittaa hoitokontakti psykiatriseen tahoon. Ottaa vastuu itsestä ja omasta mielenterveydestä, omasta hyvinvoinnista.
Onkohan Aurora tunnistettavissa noista kuvista. Monet tutut nuoret naiset muistuttavat somessa vain etäisesti itseään... Ei ihme jos peilikuvasta tuntee alemmuutta, jos tottuu katselemaan itseään filtteröitynä, aseteltuna edustaviin kuvakulmiin, jne jne
Vierailija kirjoitti:
julkisuutta keinolla millä hyvänsä
Tositeeveen tähden ura aukenee?
Minusta ei ole hyvä kehityssuunta, että lehdissä julkaistaan lukijoiden selfieitä kuvina.
Ne on kuitenkin aina valittu hyvin tarkasti. Ammattikuvaajan kameran läpi suodattuu aika toisenlainen kuva. Ihmisille tekisi hyvää muistaa, että selfie ei ole todellisuus.
Ei toki mikään muukaan valokuva, mutta sentään vähän lähempänä sitä.
Minä menin aikoinani missikisaan, tiesin että tulen saamaan arvostelua, kuin koiranäyttelyssä. Olin varautunut, mutta minua kiinnosti vaan kokeilla.
Silti ei ollut mukavaa kuulla niitä ikäviä kommentteja.
Siksi en jäänyt roikkumaan julkisuuteen, tein muita päätöksiä eli kouluttauduin ja hommasin oikean ammatin ja olen onnellinen :) Kommentit loppuivat kun kisat oli ohi, enkä pärjännyt joten annoin ihmisten vaan unohtaa ja hehän unohtivat alle viikossa. (siitä on yli 10 vuotta aikaa)