Ulkonäkökateus pilaa Auroran elämän
Ongelma ei ole ratkaistavissa. Vaikka Aurora saisi kymmenien tuhanisen eurojen arvoiset kauneusleikkaukset, aina löytyisi häntä kauniimpia naisia.
Ymmärtäisin helpommin, jos liikuntakvytön kadehtisi toisen ihmisen terveitä jalkoja. Tämä ulkonäkökateus on minulle täysin käsittämätöntä, sairasta itsekeskeisyyttä. Minä-minä-minä...
.
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000009012760.html
Kommentit (202)
Tällä ihmisellä on selkeästi elämää rajoittava mielenterveysongelma, enkä yhtään ihmettele että nykymaailma saa tällästä aikaan. Sitä ihmettelen, että tätä on niin monen vaikea ymmärtää, vaikka Suomi on täynnä ihmisiä joilla on itselläänkin ongelmia mielenterveyden ja vähintäänkin itsetuntonsa kanssa. Haukkumaan vaan tullaan.
Kärsin itsekin samasta enkä ikinä voisi antaa kuviani IS:lle. Facebookia tai instagramia tms. ei ole eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Kaunis nainen. Mutta tatuoinnit pois laserilla, hiukset saisi kasvaa oman väriseksi ja kulmakarvat saisivat olla luonnollisemmat.
Mikä hitto se on, kun ei voi antaa ihmisten olla oman tyylisiään vaan tulee tätä pakotusta johonkin muottiin josta itse sattuu tykkäämään. Eli nyt tämän kehodysmorfofobiasta kärsivän naisen pitäisi alkaa tuntea ahdistusta paitsi luonnollisista piirteistään, myös tatuoinneista, hiusten värjäämisestä, kulmakarvatyylistä. Ei!
Ihan samanlaisia kateellisia kilareita aikuisetkin on, menkääs lukemaan lapsilisästä nurina ketjua tai niitä tuhansia missä ollaan työttömille kateellisia.
Maailma on mitä me siitä tehtiin ja pennut sopeutuu ja kasvaa sen mukaisiks.
Kukaan ei oo esimerkki käytöksellään ja kukaan ei mahda enää itelleen mitään, ei se nyt ole ihme jos ei meinaa löytää mallia olla ihmisiks kun kukaan ei oo vastuussa edes itestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä menin aikoinani missikisaan, tiesin että tulen saamaan arvostelua, kuin koiranäyttelyssä. Olin varautunut, mutta minua kiinnosti vaan kokeilla.
Silti ei ollut mukavaa kuulla niitä ikäviä kommentteja.
Siksi en jäänyt roikkumaan julkisuuteen, tein muita päätöksiä eli kouluttauduin ja hommasin oikean ammatin ja olen onnellinen :) Kommentit loppuivat kun kisat oli ohi, enkä pärjännyt joten annoin ihmisten vaan unohtaa ja hehän unohtivat alle viikossa. (siitä on yli 10 vuotta aikaa)
Kumpa nuorille naisille ja tytöille tulisi sellaisia terveitä roolimalleja, missä naisen arvo ei ole ulkonäössä, vaan osaamisessa ja vaikka älykkyydessä. Miten voisimme kasvattaa lapset ja nuoret naiset arvostamaan ja arvottamaan itseään ja muita muun kuin ulkonäön perusteella?
Jokainen nuori nainen ja tyttö saa itselleen tällaisen roolimallin, heitä kutsutaan vanhemmiksi. Emme voi koko maailmaa syyttää ja kasvattaa esim ammattilaisten määrää, jos niitä lapsia ei hoideta kotona!
Voi kuule, ei ne lapset ja nuoret missään perheumpiossa elä. Sinulla ei taida olla omia lapsia? Sillä jos olisi, tietäisit sen, että vaikka miten yrittäisit opettaa arvoja ja asenteita lapsillesi, he voivat silti valita ajatella ja arvottaa asioita täysin toisin. Itseasiassa se kuuluukin osana teini-ikään ja aikuiseksi kasvamiseen: irtautuminen vanhempien otteesta ja arvomaailmasta, oman itsenäisyyden ja itsyyden löytäminen. Erityisesti nuoriin vaikuttaa ympäröivä yhteiskunta ja aivan muut ihmiset enemmän mitä vanhemmat. Yritti vanhemmat sitten vaikka seisoa päällänsä.
Toki se ei tarkoita sitä, etteikö kasvatus voisi tuottaa minkäänlaista hedelmää, mutta ei se autuaaksi tee. Ei se mene vain lasten kanssa niin, että niitä voisi ohjelmoida kuin robotteja, vaan lapset ja nuoret ovat itsenäisiä persoonia, jotka ottavat paljon vaikutteita perheen ulkopuolelta. Halusi vanhemmat tai eivät. Pitäisi muuttaa lasten kanssa metsän keskelle tai saareen ja laittaa heidät käymään pelkästään kotikoulua, jos haluaa kasvattaa heistä lähes täydellisiä kopioita omasta itsestään. Eikä sekään välttämättä toimisi, koska on paljon lapsen tempperamenttipiirteistä kiinni se, omaksuuko hän asiat sellaisenaan kyseenalaistamatta, vai ei.
Mikä idea tuossa rintaan tatuoidussa hampaassa on? Onko sillä joku salainen sanoma, jota vain minä en ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi olen average mies. Olen täysin näkymätön, niin kuin 80% miehistä. Ei ole ulkonäköpaineita, kun me ollaan lähtökohtaisesti rumia ja mikään ei auta siihen. Me ei pystytä heruttamaan eikä voimaantumaan, me ei saada tuhansia seuraajia instassa vaikka haluttaisiin. Tyydymme kohtaloomme, mutta naiset kun on saaneet lusikallla, niin kauhalla ei voi vaatia.
Naisena taas arvostaisin sitä, jos minua ei arvosteltaisi jatkuvasti ulkonäön perusteella. Etkö ole sheivannut? Hyi. Etkö ole meikannut, miksi? Ihan sama mitä saan aikaan elämässä, minut tuomitaan silti ulkonäön perusteella.
Missä sinun ulkonäkösi arvostellaan? Missä sinulta on kysytty meikkaamattomuudessa? Missä yhteydessä sinun karvoistasi on puhuttu?
N46
Auttaisiko, jos ottaisi lisää tatuointeja. Itseluottamusta saa kasvatettua myös sillä tavalla, että menee rannalle persebikineissä. Miesten huomio taattua!
Ei jumalauta, perus mielenterveyshäiriöinen tyttönen, pakkomielteinen instagramin kyttääjä keksi syyn päästä lehteen ja ketä vttu tuolla on nykyään töissä kun tekee tämmösestäkin jutun. :D
Vierailija kirjoitti:
Öö, tollahan on mies? Täällä oikeasti ruma nainen joka ei ole tähän ikään (33) edes saanut sitä ensimmäistä poikaystäväänsä.
Eihän kyse ole siitä, että hän oikeasti olisi ruma, vaan hänellä on mielen sairaus, joka saa hänet uskomaan niin. Ihan kuten anorektikko uskoo olevansa lihava, vaikkei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi olen average mies. Olen täysin näkymätön, niin kuin 80% miehistä. Ei ole ulkonäköpaineita, kun me ollaan lähtökohtaisesti rumia ja mikään ei auta siihen. Me ei pystytä heruttamaan eikä voimaantumaan, me ei saada tuhansia seuraajia instassa vaikka haluttaisiin. Tyydymme kohtaloomme, mutta naiset kun on saaneet lusikallla, niin kauhalla ei voi vaatia.
Naisena taas arvostaisin sitä, jos minua ei arvosteltaisi jatkuvasti ulkonäön perusteella. Etkö ole sheivannut? Hyi. Etkö ole meikannut, miksi? Ihan sama mitä saan aikaan elämässä, minut tuomitaan silti ulkonäön perusteella.
Missä sinun ulkonäkösi arvostellaan? Missä sinulta on kysytty meikkaamattomuudessa? Missä yhteydessä sinun karvoistasi on puhuttu?
N46
Olen kuullut olevani ruma (yleensä miehiltä), ja ihmetelty miksi en meikkaa jotta olisin nätimpi. Yksi ystäväni kysyi olenko masentunut, koska en ollut sheivannut kainalosauvoja.
Ja kyllähän tätä toitotetaan telkkarissa, somessa, ja lehdissä. Naisille markkinoidaan kaiken maailman sheivaustököttejä, ryppyvoiteita, meikkejä. Ei niitä ole tietenkään pakko ostaa, mutta ei sitä voi kieltää, että yhteiskunta keskittyy enemmän naisten kuin miesten ulkonäköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46
Olen kuullut olevani ruma (yleensä miehiltä), ja ihmetelty miksi en meikkaa jotta olisin nätimpi. Yksi ystäväni kysyi olenko masentunut, koska en ollut sheivannut kainalosauvoja.
Ja kyllähän tätä toitotetaan telkkarissa, somessa, ja lehdissä. Naisille markkinoidaan kaiken maailman sheivaustököttejä, ryppyvoiteita, meikkejä. Ei niitä ole tietenkään pakko ostaa, mutta ei sitä voi kieltää, että yhteiskunta keskittyy enemmän naisten kuin miesten ulkonäköön.
Siis kainalokarvoja :D ei sauvoja
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan sairaus: dysmorfinen ruumiinkuvan häiriö eikä mitään "nykynuorison itsekeskeisyyttä". Olen 31v ja kärsin samasta vaivasta: inhoan ulkonäköäni, ulos on vaikea mennä ja välillä oman ulkonäön ruotimiseen menee tuhottoman paljon aikaa. Oma suunnattoman ruma ulkonäkö aiheuttaa hirveää ahdistusta, sitä on vaikea kuvailla ihmiselle, jolla ei ole samaa sairautta. Varsinkin näin modernissa yhteiskunnassa missä ulkonäkö on hyvin tärkeää ja kauneuden malli on hyvin kapea. (Itse haluaisin olla edes tavallisen näköinen, etten pilkistäisi väkijoukosta silmään rumuudellani). Nuorilla erityisesti some ja sen kuvamuokkaukset sekä filtterit pahentaa asiaa, sillä hyvin suuri osa elämästä on siellä somessa.
Eikä mikään ulkoinen operaatio tai kehu voi sitä korjata, sillä kyseessä on sisäinen kokemus. Psykoterapia voi auttaa.
Tuo jutun nainen oli kyllä keskivertoa kauniimpi, että sinänsä kyse ei tosiaan ole rumuudesta vaan mielisairaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Naisia kiinnostaa oma ja toisten naisten ulkonäkö huomattavasti miehiä enemmän.
Ja miehille ulkonäköasia nousee kyllä ajankohtaiseksi viimeistään siinä vaiheessa, kun huomaa ettei kelpaa (äärimmäisen ulkonäkökeskeisille) naisille sen vuoksi. Että kyllä niitä paineita riittää miehilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Aurora häpeää ulkonäköään, eikä voi liikkua ihmisten parissa.
Kuvansa hän mielellään antoi IS:iin. Hienoa.
Kävi varmaan samoin, kuin erään ministerin mietteissä, että ei tajunnut jotta joku muukin kuin lähipiiri nuo kuvat näkisi, puhumattakaan koko kansasta!
Voisi joku kyyninen henkilö kuvitella, että kyseessä vähän Humble braggimäistä itsemainontaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisia kiinnostaa oma ja toisten naisten ulkonäkö huomattavasti miehiä enemmän.
Ja miehille ulkonäköasia nousee kyllä ajankohtaiseksi viimeistään siinä vaiheessa, kun huomaa ettei kelpaa (äärimmäisen ulkonäkökeskeisille) naisille sen vuoksi. Että kyllä niitä paineita riittää miehilläkin.
Oletko ikinä miettinyt että miksi naisia kiinnostaa oma ja toisten ulkonäkö miehiä enemmän? Mistä se voisi johtua? Puhuin yhteiskunnasta, koska tiedän että sekä miehet ja naiset arvostelevat naisten ulkonäköä. Se ei muuta sitä faktaa, että naiset saavat aina kuulla, että heissä on jotain vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä idea tuossa rintaan tatuoidussa hampaassa on? Onko sillä joku salainen sanoma, jota vain minä en ymmärrä?
Miksi se kuuluisi sinulle?
Onpa hyvin ja osuvasti sanottu.
Aurora saattaa olla luonteeltaan aika kilpailuhenkinen, ja se ilmenee näin vääristyneessä muodossa. On varmasti hyvin raskasta olla noin tietoinen itsestään joka ikinen sekunti. Ihminen on niin paljon muutakin kuin pelkkä ulkokuori. Maailman kaunein nainenkaan ei pitkälle pötki, jos häneltä puuttuu älyä ja persoonallisuutta ja sosiaalisia taitoja.