Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidät jätetty niin että toinen ei suostu puhumaan asiasta ollenkaan?

Suruperhonen
31.08.2022 |

Minulle kävi näin. Yhtenä päivänä toinen vaan käytännössã lakkasi vastaamasta viesteihin. Eikä kyseessä ole siis mikään parin tapaamisen tinder-kaveri vaan paljon pitempi suhde, vaikka emme yhdessä asuneetkaan vielä. Eikä meillä ollut mitään riitaa tms ennenkuin tämä tapahtui, päinvastoin.

Netistä olen lukenut asiasta, että tälläistä tapahtuu ihmisille jopa avioliitossa. Että se on henkistä väkivaltaa ja monella voi mennä jopa vuosikausia toipua asiasta, jos nyt koskaan täysin toipuvat (hylkäämisen trauma seuraa mukana seuraaviin suhteisiin jne). Tuntuu niin pahalta, yhtenä päivänä olla rakastettu ja seuraavana päivänä toinen käyttäytyy niinkuin et olisi mitään 😭

Kommentit (400)

Vierailija
301/400 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että monien ghostaamisten takana on se ettei napannut kunnolla alunperinkään, mutta on kokeiltu toista ihmistä niinkun villapaitaa. Voi olla lämmin ja kiva hetken, mutta alkaa sitten tulla kuuma ja se ihminen heitetään sitten menemään. Ja kun itselle tämä on ollut takaraivossa sellainen puolitosissaan-kokeilu, niin eihän sitä toista ole sitten kunnioittanut alunperinkään jos on antanut toisen vaan uskoa että ollaan samoilla tarkoitusperillä liikenteessä, joten miksi sitten pahoittaa toisen (lue omaa) mieltä ja vaivautua käymään riipiviä erokeskusteluja, kun nykymaailmassa voi vaan sulkea toiselta kaikki yhteydenottomahdollisuudet ja toivoa ettei kohdata enää. No joo, kunhan pohdin.

Vierailija
302/400 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin pariksi viikoksi katsomaan kaukaisella paikkakunnalla asuvaa sairasta sukulaistani. Joku yhteinen kaveri kommentoi somessa: "ai, en ollutkaan tiennyt, että te olitte eronneet". Jaa, no en minäkään ollut tiennyt. Uusi oli löytynyt sinä aikana, ja hänet oli aivan pokkana yhteisille ystävillemme esitelty -ystäviä en syytä, he olivat tietysti luulleet, että minulle oli kerrottu ensimmäisenä. Vaan ei. 

Lähemmäs kolme vuotta, tulevaisuudesta avioliiton muodossa oli puhuttu. Nojaa, hyvä että kävi näin kun oltiin vasta puhuttu kihloista, eikä sitten jos olisi ollut liitto ja pari muksua -koska enpä usko, että se olisi tyyppiä estänyt. 

Muutama sana vielä vaihdettiin, muotoa "anna avaimeni takaisin, (alatyylinen solvaus)".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/400 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä edes sitä että jos ollaan jo tapailtu useampia kertoja niin sitten hävitään kuin tuhka tuuleen.

Saati sitten kun on jo seurusteltu pidempään, jopa vuosia.

Minusta se kertoo vain siitä että lähtijä on niin pelkuri ja täysin kyvytön kertomaan lähdöstään toiselle edes puhelimella tai viestillä (joka sekin on törkeää), että se katsoo pääsevänsä itse helpommalla kun vaan häviää.

Tiedän että on sellaisia ihmisiä jotka eivät kertakaikkiaan itse kestä nähdä jos toinen itkee.

Se aiheuttaa heissä itsessään hirvittävän ahdistusreaktion, eivätkä tätä varoessaan kykene asettamaan itseään sille alttiiksi. On siis parempi vain kadota.

Vierailija
304/400 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa joo. Vauva oli 5kk, yks päivä odottelin miestä töistä kotiin, lopulta soitin sille. Kävi ilmi, että se oli vuokrannut asunnon ja muuttanut sinne. Olis ollu kiva, jos hän olis kertonut asiasta etukäteen. Olin tietysti ihan rikki. Koitin hyväksyä eron, mutta halusin silti saada tietää miksi. Mitään vastausta en koskaan saanut. Mies hylkäsi myös lapsen.

Vierailija
305/400 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin vuosia suhteessa naiseen joka ei kyennyt puhumaan todellisista asioista tai tunteistaan ja jopa kosin häntä. Lopulta minä päätin suhteen ja sain kuulla hänen ystäviltä kuinka minä olen sairasnarsisti sekä paska ihminen. Vähän vielä myöhemmin opin että hänellä oli ollut uusi mies kiikarissa jo pari vuotta ennen kuin lopetin suhteen. Totuus ei ehkä pala edes tulessa mutta naisten tarinoissa se tuntuu muuttuvan? Tällä palstalla miesten haukkuminen tuntuu olevan pääasia. Minä valitsin olla tuon naisen kanssa, jopa vastoin omaa intuitiota ja otan itse vastuun valinnastani. En tosin menen haukkumaan ja yleistämään tämän perusteella kaikkia naisia.

Ei täällä yleistetä vaan tuodaan esiin sellaisia käytösmalleja joita mieleltään tai persoonallisuudeltaan epävakaat tai häiriintyneet käyttävät. Esimerkiksi piilonarsistia on todella vaikea tunnistaa.

Olemmeko samalla palstalla ja luemme samoja kirjoituksia? Jos mies hyppää "kukasta kukkaan", jättää naisen tai pettää naista, kaikista miehistä tulee automaattisesti "epävakaa", "häiriintynyt" ja minun uusi suosikki "piilonarsisti". Enemmistö täällä ei edes tajua mitä eroa on narsismilla tai sairaalla narsismilla, jos vaikka google auttaisi tajuamaan mitä sana narsismi tarkoittaa. Olenko minä nyt piilonarsisti vai naisen vähättelijä sekä sovinisti. Mielestäni olen hyvä mies, missä se hyvä nainen odottaa minua? Saako esittää mielipiteen? Kaikki naiset eivät ole neitsyitä jotka odottavat hyvää miestä ja enemmistö naisista ei ota vastuuta omista valinnoista? Minä en lyö, minä en vähättele ja sattuipa oudosti että jännä mies vei naisen?

Vierailija
306/400 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kolme tapaa jättää ja mistään niistä jätetty ei tykkää.

- kertoa totuus miksi ei enää halua olla toisen kanssa

- keksiä feikkisyy miksi ei halua olla toisen kanssa

- lopettaa ilman selittelyjä

Minkä sinä valitsisit?

On yksi oikea tapa lopettaa suhde. Kertoa se henkilölle jonka kanssa suhteessa on ollut ja antaa toiselle tilaisuus kuulla miksi suhde päättyy. Muut tavat ovat pelkureille.

Vierailija
307/400 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun exäni päätti melkein neljän vuoden parisuhteen kuin salama kirkkaalta taivaalta, eikä pystynyt puhumaan. Hän pyysi käytöstään anteeksi paljon myöhemmin, mutta siitä huolimatta en saanut minkäänlaista selitystä.

Tapahtunut aiheutti minulle paljon vahinkoa. Olin tuolloin kriitisessä vaiheessa opintojani. Sairastuin akuuttiin stressireaktioon joka johti parin kuukauden sairaslomaan. Jouduin käymään n. 8kk terapiassa ja aloittamaan masennuslääkityksen, ja lopulta valmistumiseni siirtyi puolella vuodella. Uskon, että kaikki tämä olisi voitu välttää, jos mies olisi suostunut edes yhteen tapaamiseen jolloin olisi voitu puhua asioista. 

Tällainen toisen elämästä katoaminen on vakavaa henkistä väkivaltaa. Jokainen, joka alkaa parisuhteeseen toisen kanssa, on toiselle velkaa sen, että asioista käydään vähintään yksi kunnon keskustelu. Vastuu pitää kantaa. 

No huh huh onpas ihmiset heikkoja. Parempi sunkin pysyä poissa parisuhteista.

Vierailija
308/400 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mutta olen itse jättänyt kaikki niin. Se on loppu mikä loppu mikään lässytys ei muuta lopputulosta. Ihmiset ei myöskään muutu vaikka heille takois kirveellä ongelmat kalloon. Joten se on hellurei ja narsistiset tunteet.

Onni sun eksille että lopetit jutut.

Ilmeisesti nyt oletetaan että tää jättäjä on mies. Entä jos jättäjä on nainen? Muuttunee koko suhtautuminen ja ne jätetyt miehet ansaitsi sen koska olivat varmasti sikoja?

Miesnarsisteja on enemmän kuin nais. Miehet ovat alttiimpia käyttämään muita hyväkseen.

Oletin että kirjoittaja on nainen, mutta ei sillä ole merkitystä. Molemmat osaa olla näissä asioissa julmia ja itsekeskeisiä, joten turha tehdä tästä nyt taas mitään sukupuolitaistelua.

On turha nyt yrittää leikkiä, etteikö tämä aina menisi sukupuolitaisteluksi. Sen kyllä tiedämme, mitä tapahtuu jos tällaiseen naisten "mies oli narsku"-selkääntaputteluketjuun tulee mies kertomaan oman vastaavan kokemuksensa naisesta. Alapeukkua tulee niin maan perkuleesti.

Jokainen narsistin tietoisesti kohdannut tietää, että naisissakin on narsisteja.

Naisnarsisteja jahtaavana miehenä tiedän, että heitä on vapaalla ihan runsaasti. Käsittääkseni miesnarsisteja olisi vähemmän.

Miesnarsisteja on enemmän kuin nais. Miehet ovat kaiken kaikkiaan alttiimpia käyttämään muita hyväkseen.

Vierailija
309/400 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa joo. Vauva oli 5kk, yks päivä odottelin miestä töistä kotiin, lopulta soitin sille. Kävi ilmi, että se oli vuokrannut asunnon ja muuttanut sinne. Olis ollu kiva, jos hän olis kertonut asiasta etukäteen. Olin tietysti ihan rikki. Koitin hyväksyä eron, mutta halusin silti saada tietää miksi. Mitään vastausta en koskaan saanut. Mies hylkäsi myös lapsen.

"Itseasiassa joo." Kettu mitä provosoivaa sontaa. Eikö sinulla ole omaa elämää, vietät illat kirjottamalla tätä provosontaa?

Vierailija
310/400 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun exäni päätti melkein neljän vuoden parisuhteen kuin salama kirkkaalta taivaalta, eikä pystynyt puhumaan. Hän pyysi käytöstään anteeksi paljon myöhemmin, mutta siitä huolimatta en saanut minkäänlaista selitystä.

Tapahtunut aiheutti minulle paljon vahinkoa. Olin tuolloin kriitisessä vaiheessa opintojani. Sairastuin akuuttiin stressireaktioon joka johti parin kuukauden sairaslomaan. Jouduin käymään n. 8kk terapiassa ja aloittamaan masennuslääkityksen, ja lopulta valmistumiseni siirtyi puolella vuodella. Uskon, että kaikki tämä olisi voitu välttää, jos mies olisi suostunut edes yhteen tapaamiseen jolloin olisi voitu puhua asioista. 

Tällainen toisen elämästä katoaminen on vakavaa henkistä väkivaltaa. Jokainen, joka alkaa parisuhteeseen toisen kanssa, on toiselle velkaa sen, että asioista käydään vähintään yksi kunnon keskustelu. Vastuu pitää kantaa. 

Niin, moni mies on heikko ja tekee siksi noin. Eivät ole kuin iältään aikuisia

Vierailija
311/400 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Itseasiassa joo." Kettu mitä provosoivaa sontaa. Eikö sinulla ole omaa elämää, vietät illat kirjottamalla tätä provosontaa?

Olet siis tuo kyseinen mies?

Isien pahat teot kostetaan pojille moneen sukupolveen.

Vierailija
312/400 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mutta olen itse jättänyt kaikki niin. Se on loppu mikä loppu mikään lässytys ei muuta lopputulosta. Ihmiset ei myöskään muutu vaikka heille takois kirveellä ongelmat kalloon. Joten se on hellurei ja narsistiset tunteet.

Onni sun eksille että lopetit jutut.

Ilmeisesti nyt oletetaan että tää jättäjä on mies. Entä jos jättäjä on nainen? Muuttunee koko suhtautuminen ja ne jätetyt miehet ansaitsi sen koska olivat varmasti sikoja?

Miesnarsisteja on enemmän kuin nais. Miehet ovat alttiimpia käyttämään muita hyväkseen.

Oletin että kirjoittaja on nainen, mutta ei sillä ole merkitystä. Molemmat osaa olla näissä asioissa julmia ja itsekeskeisiä, joten turha tehdä tästä nyt taas mitään sukupuolitaistelua.

On turha nyt yrittää leikkiä, etteikö tämä aina menisi sukupuolitaisteluksi. Sen kyllä tiedämme, mitä tapahtuu jos tällaiseen naisten "mies oli narsku"-selkääntaputteluketjuun tulee mies kertomaan oman vastaavan kokemuksensa naisesta. Alapeukkua tulee niin maan perkuleesti.

Jokainen narsistin tietoisesti kohdannut tietää, että naisissakin on narsisteja.

Naisnarsisteja jahtaavana miehenä tiedän, että heitä on vapaalla ihan runsaasti. Käsittääkseni miesnarsisteja olisi vähemmän.

Miesnarsisteja on enemmän kuin nais. Miehet ovat kaiken kaikkiaan alttiimpia käyttämään muita hyväkseen.

Molempi tyhmempi ja kumpikin keskusteluun kykenemätön?

Vierailija
313/400 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Itseasiassa joo." Kettu mitä provosoivaa sontaa. Eikö sinulla ole omaa elämää, vietät illat kirjottamalla tätä provosontaa?[/quote

Kirjoittaa mies joka viettää aikaa naisten palstalla.

Vierailija
314/400 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis tuo kyseinen mies?

Isien pahat teot kostetaan pojille moneen sukupolveen.

Onko sinulla vaikeuksia lukemisen ymmärtämisessä?

Vierailija
315/400 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ollaan seurusteltu, tavattu toisen ystäviä ja perhettä niin vähintä mitä voi vaatia on, että ihan henkilökohtaisesti toinen sanoo jos haluaa erota. Yhtä äkkiä kun soitot ja yhteydenpito loppuu varottamatta, toinen miettiin mitä tapahtunut? Kiusallista kun läheiset kysyvät että missäs se toinen on eikä tiedä.

Itselleni kun näin kävi alkutyrmistyksen jälkeen tunsin vain suurta pettymystä, että toinen valitsi näin raukkamaisen keinon erota. Ettei aikuinen ihminen pystynyt muuhun?

Meillä oli kivaa, tuntiin hyvin toimeen, samanlaiset arvot ja kiinnostuksen kohteet. En halunnut avioliittoon enkä lapsia, ei myöskään hän. Siksi minun puolestani oltaisi voitu erota, en olisi itkenyt en järjestänyt kohtausta vaan mennyt eteenpäin. Jos ja kun olisimme tavanneet olisin edes voinut moikata ja hymyillä.

Pahinta oli, että hän ghostauksen jälkeen lähetteli kortteja tms. jolloin perheenjäsenet ja ystävät kyselivät, että oletteko te taas yhdessä? No ei oltu!

Vierailija
316/400 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta tuli mieleen, kun kirjoitin tapailemastani miehestä palstalle. No siihen ketjuun ilmestyi joku sitten kertomaan että ystävänsä oli tunnistanut hänet ja linkannut ketjun, ja palstan välityksellä tämä mies teki bänät tapailukumppaninsa kanssa. Joka siis en ollut minä.

Mikä lie ihme trolli, mutta ajatella jos joku tekisi noin, pistäisi poikki jonkun anonyymin nettikeskustelun perusteella :D No, jos näin tapahtui niin se nainen kyllä väisti luodin.

Miksipä ei sitten joidenkin valheellisten juorujenkin vuoksi joku voisi jättää, ottamatta selvää edes niiden todenperäisyydestä ja selittelemättä.

Palstalla on tämän tyyppisissä ketjuissa hyvinkin osuvia kuvauksia toksisista miehistä ja heidän tavoistaan. Mitä enemmän ihmiset jättävät ajoissa tuollaiset tyypit niin hyvä. Vielä parempi on jos ihmiset alkavat paremmin tunnistamaan toksiset ihmiset jotta näiden kanssa tapailu jää mahdollisimman lyhyeen. Ne tyypit on sairaita.

Olen itse kirjoittanut palstalle joskus miehestä jota tapailin ja joku tunnisti kirjoituksestani että olimme tapailleet samaa miestä.

Kun ajat ja paikat täsmää niin ei ole vaikeaa tunnistaa kenestä kyse. Jotkut miehet kertovat aika varomattomastikin liikkeistään ja silloin voi käydä niin että tilanteesta tuleekin tapailunaisten treffit.

No tuossa tapauksessa kirjoitin täällä vain mitä mies oli tehnyt, ja treffeistä, ja tuo kirjoituksesta herneen nenäänsä vetänyt tyyppi oli siis ihan joku muu, mutta ilmeisesti samanlaisia sankareita on enemmänkin.

Vierailija
317/400 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemus on sellainen, että nämä tyypit, jotka valittavat siitä, kun on jätetty sanomatta mitään... No, jos ois sanottu, niin nyt käytäisiin keskustelua siitä, että miten kukaan voi sanoa noin ja olipa väärin tehty ja jättäjä saisi vänkäystä vänkäyksen päälle, kun ethän sä nyt mua voi jättää.

Öö, mistä siis tiedät että toinen vänkäisi kun jätetään, jos et edes koskaan ole jättänyt, vaan vain haihtunut kuin pieru saharaan?

Narsisteille tyypillistä kyllä, koitetaan tehdä uhrista syyllinen ja oikeuttaa oma p*ska käytös selittelemällä moisia.

Sinä voit laittaa viestin: haluan lopettaa tämän suhteen". Perään voi lisätä syyn jos tahtoo. Sen jälkeen kun on toiselta jonkun vastauksen saanu, voi laittaa estot sun muut päälle, jos toinen jää oikeasti jankkaamaan.

Mutta sehän hivelee teidän itsetuntoa, kun joku vähän roikkuu nilkassa, tai niin asian voi muille esittää. Kunnon gashlightinia.

Kyllä mä ainakin tiedän miten mun mies käyttäytyisi missäkin tilanteessa. Etkö itse osaa yhtään arvata mitä tapahtuisi jos sanoisit kumppanillesi että jätät hänet? Eihän tuollaista voi edes jättää, jos ei voi yhtään tietää pääseekö vaikkapa hengestään, kun ei voi etukäteen yhtään tietää miten hän siihen reagoi ja mitä tekee kun saa kuulla.

Vierailija
318/400 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihmissuhteissa on sellainen tilanne, että jotta sitä vaivautuisi selvittämään asioita, siihen pitäisi olla jokin motiivi. 

Esim. että on ollaan samalla työpaikalla, ja on pakko tulla toimeen.

Tai on yhteisiä lapsia, ja on pakko tulla toimeen.

Tai, että toivoo siltä suhteelta vielä jotakin.

Tai vaikka  ei halua suhteelta enää mitään,  mutta että siitä toisesta ihmisestä on jokin hyvä muisto,  niin sen hyvän takia, mitä joskus oli, sitä toivoo ja haluaa että molemmat pääsisivät elämässään eteen päin, vaikka paluuta entiseen ei olisikaan.

Jos mitään motiivia vanhojen asioiden selvittämiseen ei ole,  sitä ei aina viitsi tehdä. 

No, tässäpä on esimerkki itsekkäästä kusipäästä. 

Ei ehkä ole ap:n tilanteen kuvaus, mutta

onko teille  joillekin niin vaikea kestää ajatusta, että et ehkä niin ihana ja haluttu kuin toivoisit ja että jos joku sinut tai kenet tahansa jättää, hän ei ole automaattisesti sairas tai kusipää, vaan et vain ollut sitä, mitä hän etsi? Käykö sen hyväksyminen liikaa itsetunnon päälle?

Puolet kommentoijista poistui tämän viestin jälkeen. Mistähän se kertoo?

Siitä että toi kommentti on täysin typerä. Juu sattuuhan se jos joku jättää, mutta ei se jätetyn vika ole, jos ei toisella ole alkeellisiakaan käytöstapoja, ettei ole edes pokkaa sanoa suhteen jälkeen että kiitti riitti. Jankkaamaan ei tarvitse jäädä mutta vois nyt reilusti vaan sanoa että kiitos kaikesta heippa, ei nähdä enää. Kaikesta päätellen näille ei ole koskaan sattunut vastaavaa.

Ystäväni jätettiin aikoinaan, ja hänelle kerrottiin syy. Syy oli se että toinen ei kokenut olevansa samalla aaltopituudella ystäväni kanssa. Ystäväni on salaliittoihin uskova tyyppi, joka uskoo mm että Kaikki kulttuuri ja ihmiskunta on lähtenyt Suomesta.

Hän on todella mukava ja hauska noin muuten, ja tekee läheisten puolesta paljon. 

Ystäväni ei vieläkään usko että syy oli se mikä hänelle kerrottiin. Olisi ollut ihan sama kuin ettei olisi keskusteltu ollenkaan.

Vierailija
319/400 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole heikkoudesta vaan ihan normaalista ja terveestä reaktiosta henkiseen väkivaltaan. Mielummin noin kuin kusipäänä, joka rikkoo muita.

Vierailija
320/400 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Itseasiassa joo." Kettu mitä provosoivaa sontaa. Eikö sinulla ole omaa elämää, vietät illat kirjottamalla tätä provosontaa?[/quote

Kirjoittaa mies joka viettää aikaa naisten palstalla.

"Naisten palsta" No miesten pitää sitten poistua tältä palstalta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme