Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teidät jätetty niin että toinen ei suostu puhumaan asiasta ollenkaan?

Suruperhonen
31.08.2022 |

Minulle kävi näin. Yhtenä päivänä toinen vaan käytännössã lakkasi vastaamasta viesteihin. Eikä kyseessä ole siis mikään parin tapaamisen tinder-kaveri vaan paljon pitempi suhde, vaikka emme yhdessä asuneetkaan vielä. Eikä meillä ollut mitään riitaa tms ennenkuin tämä tapahtui, päinvastoin.

Netistä olen lukenut asiasta, että tälläistä tapahtuu ihmisille jopa avioliitossa. Että se on henkistä väkivaltaa ja monella voi mennä jopa vuosikausia toipua asiasta, jos nyt koskaan täysin toipuvat (hylkäämisen trauma seuraa mukana seuraaviin suhteisiin jne). Tuntuu niin pahalta, yhtenä päivänä olla rakastettu ja seuraavana päivänä toinen käyttäytyy niinkuin et olisi mitään 😭

Kommentit (400)

Vierailija
1/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Minulla oli jonkun viikon suhde erääseen mieheen. Kerran vaan lähti enkä sen jälkeen kuullut hänestä sanaakaan enää koskaan. Ei oltu puhuttu seurustelusta mutta kuitenkin meillä oli ihan ok yhdessä. Oli juuri eronnut pitkästä suhteesta. Kun lähti niin sain tietää mutkain kautta että oli löytänyt taas uuden lähes heti. 

Jälkikäteen ymmärrän tilanteensa mutta olisi ollut kohteliasta sanoa edes pari sanaa tai laittaa vaikka tekstiviesti tms.

Ei ollut mikään huijari vaan asiansa hoitava mies.

Vierailija
2/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tämä opetti minulle sen, ettei ihmisiin - edes niihin lähimpiin - ole mitään luottamista. Ihmisyys on _aina_ jollakin tasolla epäluotettavaa ja hirvittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnevika varmaankin hänellä. Kertoohan tuo totaalisesta arvostuksen puutteesta.

Vierailija
4/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valitettavasti.

Vierailija
5/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Parin vuoden seurustelun jälkeen mies löysi työpaikalta uuden, ja hävisi sen sileän tien. Ei asuttu vielä yhdessä, mutta asiasta oli jo keskusteltu. Tämä tapahtui lankapuhelinten aikaan, joten en voinut ottaa häneen yhteyttä, kun hän ei vastannut kotipuhelimeen. Lopulta soitin hänelle töihin, ja pyysin palauttamaan avaimeni. Suhde työkaveriin kuihtui aikanaan, ja vasta silloin mies oli valmis keskustelemaan. Olisi halunnnut tulla takaisinkin, mutta omalta kohdaltani juna oli jo mennyt.

Vierailija
6/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnevika varmaankin hänellä. Kertoohan tuo totaalisesta arvostuksen puutteesta.

Olen miettinyt että joku tälläinen oltava kyseessä. Koska tekstiviesti ei hänelle maksaisi yhtään mitään. Kylmästi vaan on vastaamatta.

Seurustelun alussa mies kertoi hullusta eksästä tai parista. Koska tapauksia oli niin vähän, ajattelin että ehkä huonoa tuuria. Mutta nyt ymmärrän että taitaa olla hänelle joku kuvio. Hylkää kylmästi, kun toinen yrittää ottaa kontaktia niin varmaan selittää kaikille että se on ihan hullu. Ei ole minulle niin siis sanonut, mutta pelkäänpä että tälläistä tarinaa nyt eteenpäin kerrotaan.

Vierailija
7/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän tajusi, että olet feikki. Ristiriitainen, manipuloiva, ja yllättävän vaativa. Silloin ei kannata neuvotella vaan häipyä.

Vierailija
8/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry Farmers Onlyyn

Vierailija
9/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Tämä on tietyntyyppiselle narsistille luonteenomaista toimintaa. Ja eyenkin kuten tuo yksi kuvasi yllä, että pyrkivät myöhemmin takaisin.

Isä häippäsi, kun olin lapsi, vaikka oli avioliitossa.

Aikuisena eräs seurustelukumppani teki saman neljän kuukaudrn seurustelun jälkeen. Hän yritti tulla takaisin elämääni ja kroonisesti lemppaa naisia, jatkuva sykli käynnissä.

On todella traumatisoivaa. Youtubessa saat hyvin lisätietoa Sam Vaknin, HG Tudor, Raw Motivations just tämmösestä. Lisätietoa ja yleisempää Narsisti vs minä ja Doctor Ramani.

Vierailija
10/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta minä itse olen tehnyt noin. 

Kahdesti. 

Molemmilla kerroilla olin jo puhunut ja keskustelluta kaiken mitä minulla oli sanottavaa, tai mitä itse halusin kuunnella.

Ekalla kerralla mies pelasi sen kolmannen kerran, kun oli jo kaksi varoitusta alla, toisella kerralla näin miehen suutelemassa toista naista ravintolassa.

Kummallakin kerralla mies koki tulleensa ITSE pahoinpidellyksi kun minulla ei ollut enää haluja perata suhdetta hänen kanssaan. Kummallakin kerralla myös minä koin tulleeni pahoinpidellyksi, kun lupaukset oli noin törkeästi petetty.

Vierailija
11/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

suruperhonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt että joku tälläinen oltava kyseessä. Koska tekstiviesti ei hänelle maksaisi yhtään mitään. Kylmästi vaan on vastaamatta.

Seurustelun alussa mies kertoi hullusta eksästä tai parista. Koska tapauksia oli niin vähän, ajattelin että ehkä huonoa tuuria. Mutta nyt ymmärrän että taitaa olla hänelle joku kuvio. Hylkää kylmästi, kun toinen yrittää ottaa kontaktia niin varmaain selittää kaikille että se on ihan hullu. Ei ole minulle niin siis sanonut, mutta pelkäänpä että tälläistä tarinaa nyt eteenpäin kerrotaan.

Mun häviäjän eksät oli toki hulluja hänen mukaansa, ne pari. Sen lisäksi hän ei maininnut muista mitään: panoista, uhreista, säädöistä, panokavereista. Seksiaddiktiosta, adhd:sta, narsismista, psykopatiasta, patologisesta valehtelusta tai sukupuolitaudista.

Vierailija
12/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän tajusi, että olet feikki. Ristiriitainen, manipuloiva, ja yllättävän vaativa. Silloin ei kannata neuvotella vaan häipyä.

Eikös tuo juuri kuulu myös kuvioon, että koittaa uskotella että siinä jätetyssä on se vika; on hullu, vaikea, sairas.. vaikka oikeasti toinen ei ole tehnyt mitään väärää. Siis henkistä väkivaltaa kamalimmillaan.

Vierailija
13/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo juuri kuulu myös kuvioon, että koittaa uskotella että siinä jätetyssä on se vika; on hullu, vaikea, sairas.. vaikka oikeasti toinen ei ole tehnyt mitään väärää. Siis henkistä väkivaltaa kamalimmillaan.

Tämä.

Vierailija
14/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdesti.&nbsp

Molemmilla kerroilla olin jo puhunut ja keskustelluta kaiken mitä minulla oli sanottavaa, tai mitä itse halusin kuunnella.

No minusta tuo on eri asia. Tässä tapauksessa nimenomaan MITÄÄN keskusteluja ei ole käyty. Ei ennen eroa, sen aikana eikä jälkeen. En ole tehnyt mitään mikä uhkaisi meidän suhdetta (käynyt vieraissa, valehdellut tms). Mies ei edes siis jättänyt minua. Hän vain kieltäytyy vastaamasta. Sen verran vastasi ettei jaksa kuunnella tuollaista "vittuilua", kun kirjoitin viestiin että jos ei halua enää seurustella niin olisi sen voinut edes viestillä ilmoittaa.

Ja koskaan ennen mies ei ole puhunut minulle ikävästi, enkä minä hänelle. Tämä kaikki on siis ollut ihan todellinen pommi mitä käyn läpi. Täysin puskista tullutta.

Vierailija
15/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

suruperhonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdesti.&nbsp

No minusta tuo on eri asia. Tässä tapauksessa nimenomaan MITÄÄN keskusteluja ei ole käyty. Ei ennen eroa, sen aikana eikä jälkeen. En ole tehnyt mitään mikä uhkaisi meidän suhdetta (käynyt vieraissa, valehdellut tms). Mies ei edes siis jättänyt minua. Hän vain kieltäytyy vastaamasta. Sen verran vastasi ettei jaksa kuunnella tuollaista "vittuilua", kun kirjoitin viestiin että jos ei halua enää seurustella niin olisi sen voinut edes viestillä ilmoittaa.

Ja koskaan ennen mies ei ole puhunut minulle ikävästi, enkä minä hänelle. Tämä kaikki on siis ollut ihan todellinen pommi mitä käyn läpi. Täysin puskista tullutta.

Ymmärrän, mutta kyllä nämäkin erot tulivat miehille puskista. Toinen yritti ottaa yhteyttä veilä kuukausia jälkikäteen, kun lopetin vain yhteydenpidon hänen kanssaan "kuin seinään". En siis tarkoittanut että sinä olisit tehnyt jotain peruuttamatonta, vastasin vain aloiotukseen että on niitä puhumjaan suostumisia ja suostumisia.

Vierailija
16/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suruperhonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdesti.&nbsp

Ymmärrän, mutta kyllä nämäkin erot tulivat miehille puskista. Toinen yritti ottaa yhteyttä veilä kuukausia jälkikäteen, kun lopetin vain yhteydenpidon hänen kanssaan "kuin seinään". En siis tarkoittanut että sinä olisit tehnyt jotain peruuttamatonta, vastasin vain aloiotukseen että on niitä puhumjaan suostumisia ja suostumisia.

Jos toinen on oikeasti kohdellut jotenkin huonosti ja olet sen kertonut, niin ei silloin toki tarvi loputtomiin selitellä. Vaikka toinen esittäisi että ihan puskista kaikki tulee.. sama jos toinen on vaikka väkivaltainen, niin ei silloin tarvitse antaa selityksiä, vaan usein paras on vain lähteä kun voi eikä koskaan ota enää yhteyttä. Mutta ovat tosiaan mielestäni aika eri asioita, pahoinvoivia ja epäterveellisiä suhteita toki kaikki.

Vierailija
17/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tuskin on 13 vuotias. Feikki? Aikuinen ihminen ymmärtää että asiat ja ihmiset ei ole mustavalkoisia eikä käytä sanaa "feikki". Jokainen meistä voi toimia itselleen epätyypillisesti tilanteessa jonka kokee oudoksi tai hankalaksi.

Vierailija
18/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

suruperhonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

suruperhonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdesti.&nbsp

Jos toinen on oikeasti kohdellut jotenkin huonosti ja olet sen kertonut, niin ei silloin toki tarvi loputtomiin selitellä. Vaikka toinen esittäisi että ihan puskista kaikki tulee.. sama jos toinen on vaikka väkivaltainen, niin ei silloin tarvitse antaa selityksiä, vaan usein paras on vain lähteä kun voi eikä koskaan ota enää yhteyttä. Mutta ovat tosiaan mielestäni aika eri asioita, pahoinvoivia ja epäterveellisiä suhteita toki kaikki.

Jos on sovittu ettei petetä, ja sitten saa tietää toisen pettäneen, ei siinä lie mitään puhuttavaa oikein enää.

Vierailija
19/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suruperhonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

suruperhonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdesti.&nbsp

Jos on sovittu ettei petetä, ja sitten saa tietää toisen pettäneen, ei siinä lie mitään puhuttavaa oikein enää.

Sinä puhut nyt ihan eri asioista kuin ap. Sinulla on ikävä parisuhdekokemus, mutta ei liity ap:n kokemaan yhtään mitenkään.

Vierailija
20/400 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

suruperhonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurustelun alussa mies kertoi hullusta eksästä tai parista. Koska tapauksia oli niin vähän, ajattelin että ehkä huonoa tuuria. Mutta nyt ymmärrän että taitaa olla hänelle joku kuvio. Hylkää kylmästi, kun toinen yrittää ottaa kontaktia niin varmaan selittää kaikille että se on ihan hullu. Ei ole minulle niin siis sanonut, mutta pelkäänpä että tälläistä tarinaa nyt eteenpäin kerrotaan.

Hän on se hullu ex. Väistit luodin kun tulit hylätyksi. Luultavasti on löytänyt jonkun joka uskoo hänen valheitaan ja kertoo sille että olet nyt hänen hullu ex, varsinkin jos yrität tavoitella häntä. Luultavasti näyttää sille uudelle uhrille viestisi, että katso nyt miten tuo roikkuu minussa vaikka jätin hänet. Älä pelaa hänen pelejään vaan jatka elämääsi.