Onko teidät jätetty niin että toinen ei suostu puhumaan asiasta ollenkaan?
Minulle kävi näin. Yhtenä päivänä toinen vaan käytännössã lakkasi vastaamasta viesteihin. Eikä kyseessä ole siis mikään parin tapaamisen tinder-kaveri vaan paljon pitempi suhde, vaikka emme yhdessä asuneetkaan vielä. Eikä meillä ollut mitään riitaa tms ennenkuin tämä tapahtui, päinvastoin.
Netistä olen lukenut asiasta, että tälläistä tapahtuu ihmisille jopa avioliitossa. Että se on henkistä väkivaltaa ja monella voi mennä jopa vuosikausia toipua asiasta, jos nyt koskaan täysin toipuvat (hylkäämisen trauma seuraa mukana seuraaviin suhteisiin jne). Tuntuu niin pahalta, yhtenä päivänä olla rakastettu ja seuraavana päivänä toinen käyttäytyy niinkuin et olisi mitään 😭
Kommentit (400)
Vierailija kirjoitti:
suruperhonen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, mutta minä itse olen tehnyt noin.
Kahdesti. 
Molemmilla kerroilla olin jo puhunut ja keskustelluta kaiken mitä minulla oli sanottavaa, tai mitä itse halusin kuunnella.
No minusta tuo on eri asia. Tässä tapauksessa nimenomaan MITÄÄN keskusteluja ei ole käyty. Ei ennen eroa, sen aikana eikä jälkeen. En ole tehnyt mitään mikä uhkaisi meidän suhdetta (käynyt vieraissa, valehdellut tms). Mies ei edes siis jättänyt minua. Hän vain kieltäytyy vastaamasta. Sen verran vastasi ettei jaksa kuunnella tuollaista "vittuilua", kun kirjoitin viestiin että jos ei halua enää seurustella niin olisi sen voinut edes viestillä ilmoittaa.
Ja koskaan ennen mies ei ole puhunut minulle ikävästi, enkä minä hänelle. Tämä kaikki on siis ollut ihan todellinen pommi mitä käyn läpi. Täysin puskista tullutta.
Aikansa jaksoi feikata sulle, mutta nyt tuli todellinen karva esiin. Älä turhaan tuhlaa energiaasi yrittämällä saada jotain järkevää selitystä tai asiallista vastausta. Hulluihin ei tehoa normaalien metodit. Pistä sille yksi jäätävä haukkumaviesti, jolla purat pahan olosi ja sen jälkeen voit todeta, että väistit luodin.
Ja sinä neuvomassa että käyttäydy kuin epävakaa sekopää. Tämä palsta on täynnä epävakaan omaavia ja niiltä viimeiseksi kannattaa ottaa neuvoja miten ihmissuhteita hoidetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää siis vaikka yksi viesti, että "mulle riitti son moro" ja asia olisi sillä ookoo ja sillä välttää narsistileiman.
Ei, asiasta pitää keskustella ja vääntää perinpohjaisesti, sillä jätettävä osapuoli (joka ei suinkaan ole narsisti) ei hyväksy että hänet jätetään.
No, tässä tullaan siihen, että narsisti ei ymmärrä sitä loppukeskustelua.
Hän häipyi sanomatta sanaakaan.
Yritti tulla takaisin manipuoloimaan (en usko sekuntiakaan, että yritti oikeaa suhdetta).
Hän ihmettelee, että mitä tapahtui, kun en ole syli ja haarat ja lompakko avoinna vastaanottamassa häntä.
Kerron, että hän on kohdellut minua paskasti ja lempannut minut tavalla, joka ei ole hyväksyttävä.
Narsistin johtopäätös: Nainen on suuttunut siitä, että hän ei halua jatkaa suhdetta ja hän levittää nyt tätä tarinaa sitten ympäristöön.
Mutta joo, narsistin mielestä loppukeskustelu varmaan on jotain juuri tuollaista, että toisesta ei pääse eroon, koska häneltä itseltään puuttuu kyky keskustella suoraan, rehellisesti ja aikuismaisesti sekä kyky käsittää ja ottaa vastaan se, mitä toinen hänelle sanoo.
Mulle tuli tästä mieleen takavuosien narsistimies jota tapailin hetken aikaa :D
Lopulta sanoin hänelle että minä en halua olla enää hänen kanssaan yhdessä, koska olemme niin erilaisia. Hän sanoi että joo hän on ihan samaa mieltä.
2kk päästä hän soitti minulle ja kertoi löytäneensä maailman kauneimman ja ihanimman naisen, ja hän jättää minut nyt sene takia. Kysyin että eikö hän muista 2 kk takaista keskustelua, jolloin erosimme?
Ei ottanut kuuleviin korviinsa vaan toivotteli hyvät jatkot ja harmitteli että hän nyt tällä tavoin joutui minut jättämään :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää siis vaikka yksi viesti, että "mulle riitti son moro" ja asia olisi sillä ookoo ja sillä välttää narsistileiman.
Ei, asiasta pitää keskustella ja vääntää perinpohjaisesti, sillä jätettävä osapuoli (joka ei suinkaan ole narsisti) ei hyväksy että hänet jätetään.
Ei oikein voi vedota tuollaiseen, jos ei ole kertaakaan edes ilmaissut haluaan erota. Hyväksyn oikein hyvin sen jos minut jätetään. Ja siksi mies ei varmaan minua selkeästi jättänytkään. Hän tietää että kaikki olisi silloin minun puolelta lopullisesti ohi, eikä takaisin enää pääse kiemurtelemaan.
Miehelle kyse oli ilmeisesti tapailusuhteesta, sinä luulit olevasi seurustelusuhteessa?
No itel tällänen tilanne oli ja taustalta paljastoi myöhemmin todella törkeä pettämiskuvio. En tiedä kumpi oli pahempi lopulta, se että ei tiennyt syytä vai se että toinen oli alkanut pettämään suhteen aikana. Molemmat oli pahoja paikkoja, mutta vihasta kun sain tietää pettämisestä en ole vieläkään päässyt yli. Ja äijällä jo 3 daami kierrossa, pettäjänainen valitsi miehensä lopulta ja minä en huolinut takaisin ja uusi nainen hehkuttaa somessa mun exää eli tätä ihanaa miestä, tämä kaikki alle puolen vuoden sisällä.
Tsemppiä Ap!
Vierailija kirjoitti:
Miehelle kyse oli ilmeisesti tapailusuhteesta, sinä luulit olevasi seurustelusuhteessa?
No ei sillä kyllä ole mitään merkitystä. Normaalisti kehittynyt ja tunnetaitoinen ihminen ilmoittaa asiasta, jos ei halua enää tavata tai olla yhdessä. Oli kyseessä sitten pano, tapailu tai seurustelusuhde. Etenkin jos ja kun puhutaan kuukausien suhteesta/ tuttavuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sillä kyllä ole mitään merkitystä. Normaalisti kehittynyt ja tunnetaitoinen ihminen ilmoittaa asiasta, jos ei halua enää tavata tai olla yhdessä. Oli kyseessä sitten pano, tapailu tai seurustelusuhde. Etenkin jos ja kun puhutaan kuukausien suhteesta/ tuttavuudesta.
Ehkä et halunnut tajuta että ette seurustelleet. Olit takertuja.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihan samanlainen tapaus mulla, mutta ex jäätyään kiinni melkoisesta kaksoiselämästä ja isojen asioiden salaamisesta keräsi vaan tavaransa ja häipyi toiselle puolelle maata ilman keskusteluja. Jouduin kuukausia itse vatvomaan mikä oli totta ja mitä kaikkea oli tapahtunut, koska toinen ei suostunut keskustelemaan. Viesteihin vastasi päivien viiveellä (jos vastasi). Tämän takia kesti todella kauan päästä itse eteenpäin kun jäi niin paljon kysymysmerkkejä.
Tuollaisen kanssa ei keskustella edes kannata, koska hän on jo valehdellut niin paljon. Kysymyksiisi olisit saanut valheelliset vastaukset kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritti tulla takaisin manipuoloimaan (en usko sekuntiakaan, että yritti oikeaa suhdetta).
Hän ihmettelee, että mitä tapahtui, kun en ole syli ja haarat ja lompakko avoinna vastaanottamassa häntä.
Kerron, että hän on kohdellut minua paskasti ja lempannut minut tavalla, joka ei ole hyväksyttävä.
Narsistin johtopäätös: Nainen on suuttunut siitä, että hän ei halua jatkaa suhdetta ja hän levittää nyt tätä tarinaa sitten ympäristöön.
Mutta joo, narsistin mielestä loppukeskustelu varmaan on jotain juuri tuollaista, että toisesta ei pääse eroon, koska häneltä itseltään puuttuu kyky keskustella suoraan, rehellisesti ja aikuismaisesti sekä kyky käsittää ja ottaa vastaan se, mitä toinen hänelle sanoo.
Lopulta sanoin hänelle että minä en halua olla enää hänen kanssaan yhdessä, koska olemme niin erilaisia. Hän sanoi että joo hän on ihan samaa mieltä.
2kk päästä hän soitti minulle ja kertoi löytäneensä maailman kauneimman ja ihanimman naisen, ja hän jättää minut nyt sene takia. Kysyin että eikö hän muista 2 kk takaista keskustelua, jolloin erosimme?
Ei ottanut kuuleviin korviinsa vaan toivotteli hyvät jatkot ja harmitteli että hän nyt tällä tavoin joutui minut jättämään :D :D
Minulla on tästä vielä laajennettu versio missä psyko exäni ilmoitti erotessaan silloisesta vaimostaan, että ex mieheni ennen häntä( joka oli sillä hetkellä naimisissa) ei rakasta minua enää. Siinä sitten olin kysymysmerkkinä, että toivottavasti ihan hänen vaimonsakin kannalta ja jos nyt sinäkin keskittyisit siihen omaan avioeroosi ja naiseen josta nyt eroat. Nämä on oikeasti ihan uskomattomia!
Yksi kaveri on jättänyt minut noin. Sinänsä en hämmästynyt, koska vuosien varrella olin nähnyt hänen tekevän niin muillekin. Perusteena oli aina, että muiden ihmisten pitäisi itse ymmärtää, mitä oli muka tehnyt väärin. Tämä kaveri myös odotti, että ne muut ihmiset sitten alkoivat yrittää ottaa yhteyttä. Jotain ihme valtapeliä.
Yhden kerran yrtin ottaa yhteyttä, toista kertaa en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnes taas tuo maailman ihanin ja kaunein nainen vaihtui seuraavaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä et halunnut tajuta että ette seurustelleet. Olit takertuja.
Halunnut tajuta? Nämä on just sekopäisimpiä, kun toisen pitäis vaan ihan ilman mitään sanomista aina tajuta kaikki. Ja jos et tajua tai osaa lukea ajatuksia/ katsoa ennustuspalloon, niin sit rankastaan.
suruperhonen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikein voi vedota tuollaiseen, jos ei ole kertaakaan edes ilmaissut haluaan erota. Hyväksyn oikein hyvin sen jos minut jätetään. Ja siksi mies ei varmaan minua selkeästi jättänytkään. Hän tietää että kaikki olisi silloin minun puolelta lopullisesti ohi, eikä takaisin enää pääse kiemurtelemaan.
Sun eksä voi hyvin olla myös mun eksä. Hän poistui siinä vaiheessa, kun valheiden korttitalo alkoi lähestyä väistämätöntä romahduspistettä sekä halusi päästä avoimesti panemaan seuraavaa uhria, varmaan jotain sivuvirityksiä ja eksiä ollut koko suhteen ajan.
Ja minulle lähetteli viestejä, miten ihana olen ja haluaa mut takaisin samalla, kun hoiteli sitä sen hetkistä uhriaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tästä vielä laajennettu versio missä psyko exäni ilmoitti erotessaan silloisesta vaimostaan, että ex mieheni ennen häntä( joka oli sillä hetkellä naimisissa) ei rakasta minua enää. Siinä sitten olin kysymysmerkkinä, että toivottavasti ihan hänen vaimonsakin kannalta ja jos nyt sinäkin keskittyisit siihen omaan avioeroosi ja naiseen josta nyt eroat. Nämä on oikeasti ihan uskomattomia!
Voi tauti. Kun on nelivuotiaan tasolla, on nelivuotiaan tasolla. Ja nelivuotiaan tasolla käydään kaikki tärkeät ja asialliset keskustelut (eli ei käydä, pakoillaan, sekotetaan pakkaa, heitetään uskomattomia väitteitä, kiukutellaan itkupotkuraivareita jne).
Ja meidän pitäisi tajuta se ja ollaan tyhmiä, kun ei tajuta, outoja takertujia.
Narsistipsykopaatti selittää ghostaamisen, jopa hän tietoisella tasolla tiedostaa, että se on väärä tapa toimia, toisin kuin nämä neropatit tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Narsistipsykopaatti selittää ghostaamisen, jopa hän tietoisella tasolla tiedostaa, että se on väärä tapa toimia, toisin kuin nämä neropatit tässä ketjussa.
Ei kai metodia muuten käytettäisikään jos se ei satuttaisi. Milloin ihmiset tajuaa, että nämä ihmiset HALUAVAT että kärsit. Siksi he Valitsee toimia eniten kärsimystä aiheuttavilla tavoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai metodia muuten käytettäisikään jos se ei satuttaisi. Milloin ihmiset tajuaa, että nämä ihmiset HALUAVAT että kärsit. Siksi he Valitsee toimia eniten kärsimystä aiheuttavilla tavoilla.
Onhan täällä mitä ihmeellisimpiä puolustautujia ja tekojensa oikeuttajia sanoen, että toiset osapuolet eivät tajua, roikkuvat, joutuu jaarittelemaan jne.
Olen itse kerran poistunut tapailusuhteesta näin. Tein sen siksi, että kumppani oli niin haastava. Hän ei osannut kuunnella vaan haastoi kaiken mitä sanoin. Ei kunnioittanut sitä miltä minusta tuntui vaan yritti kumota tunteeni latemalla faktoja, ihan kuin kyseessä olisi joku yliopistolla käytävä väittely.
Ei oo käynyt mulle, mutta mun kaverille on. Olin silloin paikalla. Yhtäkkiä pihassa oli muuttoauto ja kaverin kumppani alkoi pakata tyynenrauhallisesti kamojaan. Ei mitään selitystä, se on moro, otti ja lähti toiselle paikkakunnalle.
Sittemmin on ollut joissakin samoissa tapahtumissa missä kaverini, hakenut katsekontaktia ja hymyillyt. On vain ajan kysymys, milloin yrittää luikerrella takaisin. Ihan sekopäinen ämmä.
Ei ihan samanlainen tapaus mulla, mutta ex jäätyään kiinni melkoisesta kaksoiselämästä ja isojen asioiden salaamisesta keräsi vaan tavaransa ja häipyi toiselle puolelle maata ilman keskusteluja. Jouduin kuukausia itse vatvomaan mikä oli totta ja mitä kaikkea oli tapahtunut, koska toinen ei suostunut keskustelemaan. Viesteihin vastasi päivien viiveellä (jos vastasi). Tämän takia kesti todella kauan päästä itse eteenpäin kun jäi niin paljon kysymysmerkkejä.