Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on ehdotus; lapsilisät kokonaan pois ja verovähennys/lapsi tilalle.

Vierailija
30.08.2022 |

Kannustaisi työntekoon, eikä vaan lisääntymään?
Mitäpä tuumaatte?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sipilän hallitushan leikkas lapsilisiä. kyllä se pieni lapslisä menee lapsen/perheen tarpeisii. Eri asia varakkaamat vaikka  perheen bruttotulot olis  yht. ninimissään 80 000e/v ja isommat niin kokonaan lapsilisät pois.

Vierailija
62/72 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAPSIA SYNTYYKIN SUOMEEN IHAN LIIKAA KYLLÄ KANNATTAA OTTAA KAIKKI TUET POIS VAIN TYÖSSÄKÄYVILLE LAPSIA JATKOSSA NÄIN SAADAAN LIIKAA SYNTYVÄT LAPSET POIS JALOISTA PYÖRIMÄSTÄ. JOS VAIKKA VIELÄ JOKU SAKKOMAKSU SYNNYTTÄJÄLLE ESIM 7000e HINTA SYNNYTYKSELLE AMERIIKAN MALLIIN.

Eiku.... siis olin sanomassa....

"Miksei suomalaisnaiset tee lapsia kansa kuolee pois 😭"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein näinhän se oli 90-luvulle asti. Lapsilisä oli tosi pieni, mutta lisäksi tuli verotuksen lapsivähennys. Itse kyllä tykkäsin, kun vähennys poistui ja lapsilisät nousivat, jolloin raha tuli mulle ja sain sen käytöstä myös päättää. No lasten kulutukseenhan se meni tietysti

No varmasti on mukavampi sellaiselle, joka ei käy töissä. Lapsivähennys pitäisi ehdottomasti palauttaa ja pienentää lapsilisä, niin verovähennys kannustaisi ihmiset töihin 

Vierailija
64/72 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs lapsilisät nousi melkoisesti, kun verotuksen lapsivähennys poistui. Nykyinen lapsivähennys ei ole juuri mitään siihen muinaiseen verrattuna. Tämä uudistus tapahtui Ahon hallituksen aikana. Lipposen eka hallitus sitten pienensi lapsilisiäkin eikä ne ole palanneet 90-luvun alun tasolle. Vai muistaako joku muu toisin nämä asiat?

Lapsilisiä maksettiin kaksi vuotta lyhyemmän aikaa. Silloin siihen saakka, kunnes lapsi täyttää 16v nykyään 18 vuotiaaksi 

Vierailija
65/72 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs lapsilisät nousi melkoisesti, kun verotuksen lapsivähennys poistui. Nykyinen lapsivähennys ei ole juuri mitään siihen muinaiseen verrattuna. Tämä uudistus tapahtui Ahon hallituksen aikana. Lipposen eka hallitus sitten pienensi lapsilisiäkin eikä ne ole palanneet 90-luvun alun tasolle. Vai muistaako joku muu toisin nämä asiat?

Lapsilisiä maksettiin kaksi vuotta lyhyemmän aikaa. Silloin siihen saakka, kunnes lapsi täyttää 16v nykyään 18 vuotiaaksi 

Lapsilisä loppuu kun lapsi täyttää 17 vuotta.

Vierailija
66/72 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa syntyi viimeisen 6 kk aikana vähiten lapsia sitten 1900-luvun alun. Kannattaako tosiaan alkaa kiristämään lapsiperheiden asemaa? Minkäänlaisten. Lapsia ne on työttömillekkin syntyvät lapset ja paremmalla yhteiskunnan tuella heistä saa veronmaksajia. Itsekin olen alkoholistiperheestä ja meitä on iso sisaruskatras ja kaikki töissä ja veroja maksamassa.

Vierailija
67/72 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi Suomen isoimpia haasteita on alhainen syntyvyys. Lapsilisää pitäisi korottaa, ei laskea.

Kuka tekee tulevaisuudessa työt ja maksaa meidän eläkkeet?

Eihän nykyisetkään nuoret mihinkään töihin kykene, kun suurin osa kärsii masennuksesta ja uupumisesta, vaikka kaikki on tarjottimella naaman eteen kannettu 

Tuskin tulevat sukupolvetkaan tähän asiaan nykyisellä kulttuurikasvatuksella muutosta tuo 

Vierailija
68/72 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LAPSIA SYNTYYKIN SUOMEEN IHAN LIIKAA KYLLÄ KANNATTAA OTTAA KAIKKI TUET POIS VAIN TYÖSSÄKÄYVILLE LAPSIA JATKOSSA NÄIN SAADAAN LIIKAA SYNTYVÄT LAPSET POIS JALOISTA PYÖRIMÄSTÄ. JOS VAIKKA VIELÄ JOKU SAKKOMAKSU SYNNYTTÄJÄLLE ESIM 7000e HINTA SYNNYTYKSELLE AMERIIKAN MALLIIN.

Suomalaistenhan toivotaankin kuolevan pois, joten mitä väliä 

Vierailija
69/72 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa syntyi viimeisen 6 kk aikana vähiten lapsia sitten 1900-luvun alun. Kannattaako tosiaan alkaa kiristämään lapsiperheiden asemaa? Minkäänlaisten. Lapsia ne on työttömillekkin syntyvät lapset ja paremmalla yhteiskunnan tuella heistä saa veronmaksajia. Itsekin olen alkoholistiperheestä ja meitä on iso sisaruskatras ja kaikki töissä ja veroja maksamassa.

Ei ole mitään järkeä hankkia tänne lapsia nyt kun perheiltä ollaan viemässä kaikki apu jos kohtaa vaikkapa työttömyyttä tai muita elämän kriisejä. Jokainen pitää huolen nyt vain itsestään. Lasta ei voi hankkia sellaiseen tilanteeseen missä sinulla on joskus mahdollisuus jäädä työttömäksi, koska nykyhallitus vie kaikki työttömyysajan perhetuet, joten ne lapset on hyvä kokonaan jättää hankkimatta niin niiden kanssa ei sitten joudu asumaan teltassa tai laittaamaan huostaan kun vanhemmat asuu kadulla.

Vierailija
70/72 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi Suomen isoimpia haasteita on alhainen syntyvyys. Lapsilisää pitäisi korottaa, ei laskea.

Kuka tekee tulevaisuudessa työt ja maksaa meidän eläkkeet?

Tämä, kyllä aidan takana on tulijoita vaikka kuinka paljon.

Vierailija
71/72 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaistenhan toivotaankin kuolevan pois, joten mitä väliä 

Persut olette kyllä sekaisin. Rakennatte jonkun oman olkiukon, jota vastaan käytte taistelua. Kaikki muut puolueet yrittää viedä asioita eteenpäin politiikassa, te vaan taistelette omia olkiukkojanne vastaan.

Vierailija
72/72 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hämmentävää, että vuosikausia on tehty uusia ennätyksiä syntyvyyden laskusta. Jotenkin olisin ajatellut, että syntyvyys laskee ja asettuu jollekin uudelle tasolle. Sen sijaan syntyvyys vaan laskee ja laskee. Kai se lopulta painuu nollaan. Tosin ei tämä nykypolitiikka houkuttele lapsia tekemään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi