Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunteet herännyt ex-miestä kohtaan. Apuwa!

Vierailija
30.08.2022 |

Erottiin puolitoista vuotta sitten. Eroon ei liittynyt mitään draamaa, kunhan kyllästyin häneen parinkymmenen vuoden jälkeen ja tapasin uuden. Oltiin oltu yhdessä kuitenkin teinistä asti. Meillä on kahdeksan vuotias poika. Toissailtana minulla lento myöhästyi ja soitin miehelle että että menevät pojan kanssa minun luokse että poika pääsee ajoissa nukkumaan eikä tarvitse odotella että minä tulen hakemaan.
Tulin kotiin niin poika oli nukkumassa ja mies kokkaili keittiössä iltapalaa minua varten. Kävin suihkussa sillä aikaa kun ruoka valmistui. Hän olisi lähtenyt ajelemaan vielä kotiinsa mutta sanoin ettei kannata koska kello on jo yksitoista. Syötiin ja katottiin Sopranosta. Kun hän otti mut kainaloonsa niin vähän se tuntui hyvältä ja tutulta. Ihan erilaiselta kun miehen kanssa jota olen tapaillut eromme jälkeen.
Eilen lähetti minulle mielettömän ruusupuskan ja äsken tuli viesti että meillä jäi Sopranos pahasti kesken, minä iltana jatketaan?
Tuntuu ihan hullulta mutta mulla on perhosia vatsassa exäni takia. Tätä en olisi ikinä osannut odottaa!
En tiedä miten toimia. Onko turha lähteä lämmittelemään mennyttä suhdetta? Voiko siitä enään tulla mitään. Kokemuksia? Mielipiteitä? Auttakaa..

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarvitsisin nyt ihan ihan oikeita neuvoja/mielipiteitä enkä mitään pottuilua. Ehkä tein silloin puolitoista vuotta sitten hätiköiydyn päätöksen. Ap.

Vierailija
42/83 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kukaan ei voi auttaa sua, ap! Ei tiedetä kaikkea eikä muutenkaan osata ennustaa. Ite pitää sun pohtia ja valita jompikumpi tie. Onnea matkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinullehan on sanottu, että jätä nyksä rauhaan jos entisen perään haikailet, joka on omasta mielestäni säälittävää. Et arvosta kuin omaa napaasi jos nyksää roikotat huvin vuoksi matkassa. Nyksä ansaitsee parempaa kuin tuollaisen eksän ruikuttajan.

Vierailija
44/83 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKIA exiäni on vanha suola janottanut. Mikä naisia vaivaa? Aijoo tää onkin itsekehu Neanderthalilaiselta sotkupelle luuuuserilta!

Vierailija
45/83 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet sanonut nykyiselle, että käperryit exän kainalaan, katsotaan sen jälkeen mitä nykyinen tuumaa. Etkö osaa olla yksin?

Vierailija
46/83 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa olla ilman munaa -ap

Vierailija
47/83 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni eroon tarvitaan isommat syyt kuin "kyllästyminen". En usko alkuunkaan siihen, että rakkaus häviää erotessa, jos sitä on alunperin ollut. Ehkei sitä ole sitten edes ollut.

Kipeistä syistä erotessa joutuu eroamaan, vaikka on rakkautta. Rakkaus on voinut tosin vääristyä.

Pitkiin liittoihin kuuluu lässähtäneempiäkin vaiheita. Ei niiden pitäisi olla syy eroon. Sitkeyttä ja työtä tarvitaan. Ei kaiken aikaa voikaan olla perhosia vatsassa. Välillä ei ole, sitten taas voi olla.

Eroon voi johtaa päihdeongelmat, epäluottamus, väkivalta, henkinen väkivalta, rikokset, täysin erilaiset elämäntyylit ja -arvot. Sekin on tavallaan rikos liittoa kohtaan, jos kumppani ei ole katkaissut napanuoraa lapsuuden perheeseen, sellaisesta voi tulla paljon kärsimystä ulkopuoliseksi roskasangoksi jäävälle puolisolle. Katsokaapa Mammanpoika-ohjelmasaraa TV:stä.

Vierailija
48/83 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tarvitsisin nyt ihan ihan oikeita neuvoja/mielipiteitä enkä mitään pottuilua. Ehkä tein silloin puolitoista vuotta sitten hätiköiydyn päätöksen. Ap.

Tietenkin palaat yhteen lapsesi isän kanssa, jos liittoon ei sisältynyt mitään hirveää ongelmaa. Vuosien aikana tulet kaipaamaan häntä vielä monta kertaa ja katumaan, jos et tee sitä. Teillä on vankka pohja ja tunnette toisenne hyvin. Tottakai rakastatte toisianne.

Vierailija
49/83 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ja entisen miehesi pitäisi jutella avoimesti ja rehellisesti. Siinä se asia selviää. Haluatteko molemmat sitä "suhteen lämmittämistä" ja kenties jossain vaiheessa yhteenpalaamista. Jos vain sinä halusit erota ja mies siis olisi halunnut jatkaa tuolloin puolitoista vuotta sitten, on sinulla peiliin katsomisen paikka. En syyllistä vaan tarkoitan tässä pohtimista ja itsetutkiskelua, mitkä seikat oikeesti johtivat tuohon erohaluusi jne.

Syytä on myös kertoa nykyiselle seurustelukumppanillesi tämän hetkisestä "ongelmastasi", jos siis jatkossa pidät yhteyttä exääsi muutenkin kuin lapsen asioissa.

Vierailija
50/83 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskinä on tosiaan se että vanhoja ongelmia ei ole ratkaistu ja päädytte saamaan tilanteeseen kuin aikaisemmin. Älä tee mitään hätiköityä ja jos päätät että haluat palata yhteen niin keskustelkaa paljon ja miettikää miten vältätte aikaisemmat virheet.

Vierailija
51/83 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllästyit tuollaiseen mukavaan kilttimieheen ja lähdit jahtaamaan jännämiehiä. Älä nyt enään tuohon lähde, pysy sillä tiellä minkä valitsit.

Naisen elämässä on erilaisia vaiheita, jossakin kohtaa kiinnostaa kiltimpi mies, jossain jännempi. Hankalaksi asian tekee se, että näitä vaiheita on tosiaan useita. Nelikymppinen AP voi hyvinkin olla kääntymässä siitä fertiilin iän loppumetreillä usein iskevästä itsensä (ja jännisten) etsimisen vaiheesta taas siihen turvallisuushakuisempaan moodiin.

Vierailija
52/83 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietettiin just yö yhdessä enkä ole edes tajunut kuinka syvästi olen häntä loukannut. Hän on vaan kestänyt sen kuin "mies" turhia valittamatta. Viime yönä juteltiin kunnolla ja me taidetaan olla vieläkin ihan rakastuneita toisiimme.

Ap

Vierailija
53/83 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä varmaan vielä yrittäisin kerran teillä on tunteita toisianne kohtaan ja yhteinen lapsikin. Eihän sitä heti tarvitse muuttaa takaisin yhteen.

Vierailija
54/83 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mikä ainakin on ihan selvää, että ap:n nykyinen kumppani ei ole ap:lle oikea, ei ap muuten olisi noin helposti lämmennyt exällensä. Ap:n on syytä katkaista tuo suhde uuteen kumppaniin, ihan riippumatta siitä mitä exän kanssa tapahtuu.

Vierailija
55/83 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä värisiä ruusuja?

Vierailija
56/83 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietettiin just yö yhdessä enkä ole edes tajunut kuinka syvästi olen häntä loukannut. Hän on vaan kestänyt sen kuin "mies" turhia valittamatta. Viime yönä juteltiin kunnolla ja me taidetaan olla vieläkin ihan rakastuneita toisiimme.

Ap

Jätä nyt ihan oikeasti jo se sun nykyinen mies!

Vierailija
57/83 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annat pesää ja kokeilet miltä tuntuu

Jos nyt noin karskille linjalle lähdetään niin suoraan sanottuna kyllä on tullut tässä vuosien varella "annettua pesää" hänelle sen verran että tiedän tasan tarkkaa miltä se tuntuu. Se ei ole ongelma.

Ap

Annat hänelle pesää, jotta näet millaiseksi hänen käytös muuttuu tämän jälkeen.

Vierailija
58/83 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä yllättää. Kyllä yllättyisin minäkin jos heräis vielä tunteita ex-miestäni kohtaan. Mutta meidän väliltä on kaikki romanttiset/seksuaaliset tunteet niin kuollut että tuntuisi samalta kun veljeni ottaisi minut kainaloon telkkaria katsellessa. Teidän välillä näköjään ei. Hyviä ystäviä ollaan kyllä. Joku mainitsi että ap haikailee turvallisuuden tunteen perään ihan kuin se olisi paha asia. Minusta taas turvallisuuden tunne on yksi hyvän parisuhteen kulmakivistä.

Hyvään parisuhteeseen tarvitaan muutakin kuin turvallisuuden tunne, kuten rakkaus.

"Yksi hyvän parisuhteen kulmakivistä" sanoi kirjoittaja. Ja juurihan ap kertoi, että alkaa entiset tunteet pulpahdella pintaan, ja ESIM. tuo turvallisuudentunne yhdessä telkkua katsellessa. Nuo tunteet tulevat pikkuhiljaa ja yksitellen alkaa muistaa niitä ihania väreilyjä, vatsan pohjassa perhosia, ihanaa toisen kainalossa, suudelma, se on kokonaisuus, juuri se rakkaus. Tietenkin luottamus ja kaikki muu siihen liittyvä on perustana oltava.  eri

Vierailija
59/83 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole edes niin harvinaista pitkissä suhteissa, että jossain välissä erotaan. Minusta kuulostaa siltä, että sinun piti erota tajutaksesi, että ex-miehesi on se oikea.

En minä ainkaan koskaan ottaisi sellaista ihmisitä takaisin joka joskus kyllästy ja lähti. 

Riippuu syistä. Joskus pitää myös katsoa siihen peiliin ja miettiä miten on kohdellut toista. Joku mainitsi puhumattomuuden. Miten olet mykän kanssa, kun mistään et voi keskustella...

Usein syynä on toisen ottaminen itsestään selvyytenä. Minä järjestän pieniä yllätyksiä (ei nyt mitään hotelliviikonloppuja tai matkoja kuitenkaan) mutta kumppani on yksitotinen, eikä tuo koskaan edes kukkapuskaa.

Silti hänessä on valtava määrä hyviä puolia. Saan kukkaset itsekin ostettua, jos haluan. Viime vuosina on alkanut kiinnostua puutarhan hoidosta, ja se jos mikä on mun mieleeni. Vastineeksi haluan vaikka tarjota oikein hyvää ruokaa, kun mies on kärräillyt multakuormia jne. Tämä on tällaista vastavuoroisuutta. Yhteinen huumori on myös yksi tärkeimmistä asioista suhteessa.

Liittoa pitää hoitaa kuin kasveja.

Vierailija
60/83 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteita tulee ja menee. Toivon, ettei exäsi lähde lämmittelemään kanssasi suhdetta uudestaan. Vaikutat tuuliviiriltä, etkä tiedä mitä haluat. Opettele vaikka kielioppia ja pilkkusääntöjä.

Ap kertoo, että on ollut kaksi vakavampaa suhdetta, ja lähestyy neljääkymppiä! Melkoinen tuuliviiri. Yhdelle miehelle lapset tehtynä.

On aivan luonnollista alkaa tuntea vanhoja tunteita exää kohtaan. Ja ap ei ole sänkyyn päätynyt, kainalossa vain ollut, joten ei tuo nyt vielä uskottomuuteen ole edennyt. Jos etenee, niin asia toinen.

Millainen itse olet? Ylemmyydentuntoinen neuvonantaja ja tuomitset yhden kirjoituksen perusteella tuntemattoman ihmisen, samalla kun jakelet oikeinkirjoitusohjeita, niin noloa. ei ap