Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko asuntokauppa jo romahtanut?

Vierailija
30.08.2022 |

Tavallinen ihminen ei tiedä missä mennään, ellei ole ostamassa tai myymässä. Oletteko te kaupoilla olevat huomanneet mitään? Mietin oman perintömökkini myyntiä kun käyttö on olematonta ja sähköön menee rahaa.

Kommentit (196)

Vierailija
1/196 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna voi olla jo mahdotonta saada myytyä, kun niin monet muutkin ovat pakkoraossa ja joutuvat laittamaan asumuksiaan ja mökkejään myyntiin. Voi olla, että jo nyt on erittäin vaikeaa saada myytyä mökkiä ilman merkittävää hinta-alea.

Vierailija
2/196 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnot eivät mene kaupaksi tällä hetkellä

Lainan saanti vaikeutunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/196 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on huono aika ruveta myymään asuntoa.

Vierailija
4/196 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntokaupan romahtamista povattiin jo koronan alkuaikoina, mutta sen sijaan asuntokauppa suorastaan kukoisti.

Hintakupla oletettavasti ja toivottavasti puhkeaa, mutta kyllä asuntoja ostetaan edelleen.

Vierailija
5/196 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsellut asuntoja viime aikoina ja mielestäni kaikki, joihin olen kiinnittänyt huomiota, ovat edelleen myynnissä.

Vierailija
6/196 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsellut asuntoja viime aikoina ja mielestäni kaikki, joihin olen kiinnittänyt huomiota, ovat edelleen myynnissä.

Sama. Useissa on tiputettu pyyntihintaa.

Vierailija
7/196 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että asuntokauppa romahtaa koska nykyihmiset elävät velkarahalla joten pankista saa kyllä rahaa 🥳

Vierailija
8/196 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla tulee tietoa miten on kehittynyt. Muokatut tilastot antaa osviittaa. Alhaisilla hinnoilla myytyjähän ei tarvitse välittäjien ilmoittaa tlastoihin. Asuntokauppa näyttää nyt olevan pysähdyksissä myyjien pyytäessä ylisuuria hintoja ja ostajien varautuessa lamaan.

Vierailija
9/196 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne muutaman tonnin pudotukset auta kun pitäisi monesti satoja tuhansia vähemmän pyytää.

Vierailija
10/196 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän Sara Sieppikin on myynyt neljä kuukautta asuntoaan.

Vierailija
11/196 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnot eivät mene kaupaksi tällä hetkellä

Lainan saanti vaikeutunut.

Minusta pankit eivät ole yhtään kiristäneet ehtojaan. Ennemminkin ihmiset eivät uskalla otaa lainaa korkojen vuoksi. Siksi myyntiajat pitkät nyt. Hinnat eivät ole laskeneet ainakaan Helsingissä kantakaupungissa. 

Vierailija
12/196 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkuntoiset ja remontoidut menevät edelleen hyvin oman kokemuksen mukaan. Meillä valmistui putkiremppa just kesän alussa ja kaikki myyntiin laitetut on mennyt nyt kesän aikana nopeasti. Toisaalta myyntihinta on suhteessa yhtiön ja asuntojen kuntoon hyvä kun velkaosuutta ei ole maksettu pois.

Vierailija
13/196 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnoista tehdään vielä jonkun verran kauppaa mutta mökit ei liiku tällä hetkellä lainkaan.

Vierailija
14/196 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei... Syrjäkylillä romahdus tapahtui jo aika päiviä sitten. Kasvukeskuksissa hinnat rallattelee tuttuun tapaan ylös päin.

Vierailija
15/196 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riistanpyynti. Hintapyyntö.

Valitse näistä.

Juuri näin. Ikävä kyllä kiinteistönvälittäjät suorastaan rakastavat tuota pyyntihinta -sanaa, niin korvaan kuin se särähtääkin.

Vierailija
16/196 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on asuntokaupan kulta-ajat. Typerät ääliöt myyvät isot talonsa pilkkahintaan ja varakkaat sijoittajat ostavat ilomielin. Todella helppo tehdä useita miljoonia voittoja kun myy kämpät taas ensi kesänä.

Vierailija
17/196 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja ei... Syrjäkylillä romahdus tapahtui jo aika päiviä sitten. Kasvukeskuksissa hinnat rallattelee tuttuun tapaan ylös päin.

rikkaat hakee syrjäkyliltä kakkosasuntoja/mökkejä, kova kysyntä

Vierailija
18/196 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdymme pian myymään asuntoa, veikkaan menevän hyvin kaupaksi pyyntihinnalla.

Vierailija
19/196 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta romahtaa hinnat PK seudulla. -200 000€ hintoihin.

Vierailija
20/196 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kantakaupungissa perheasunnot 3 - 4 huonetta menevät kuin kuumille kiville kuten aina ennenkin. 

Helsingin niemen, keskustan pienetkin asunnot menevät kaupaksi.

Kallion nopeasti melkein keskustan hintatasoon nousseet huonokuntoiset yksiöt eivät mene, vaan putoavat niille kuuluvalle tasolle.

On joitain alueita joilla ihmiset haluat asua, niiden alueiden asuntojen arvo säilyy.