Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut itsellesi suurin yllätys siinä, kun ikää on tullut lisää?

Vierailija
29.08.2022 |

Mitä et nuorena osannut arvata tai ajatella?

Kommentit (1419)

Vierailija
961/1419 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että näytän tismalleen samalta kuin yli 15 vuotta sitten. Olen aidosti ihmeissäni ja niin on kaikki muutkin!

Hei tiedän tämän ihmistyypin. Eivät tunnut muuttuvan/vanhenevan millään vaan pysyvät ihan samannäköisinä montakymmentä vuotta. Sitten se tapahtuukin tosi lyhyessä ajassa, muutamassa vuodessa rupsahtaa naama ja keho, ja yhtäkkiä ovatkin vähintään ikäisensä näköisiä. Mistähän tämäkin johtuu? Jostain geeneistä kai.

Tiedä sitten kumpi on parempi, vanhentua tasaisesti koko ajan vai yhtäkkisesti romahtaa.

Vierailija
962/1419 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani ensimmäistä kertaa onnellinen vasta nyt +35 v.-iässä, mutta se on ihan ok. Näin sen piti ehkä mennäkin. Sekä fyysinen että henkinen kunto on ehkä parhaimmillaan ikinä, ja tulevaisuus tuntuu valoisalta. Jos olisin teininä tai parikymppisenä tiennyt, että menee vielä kauan kärsiessä itsetuhoisuudesta ja masennuksesta, en olisi jaksanut. Päivä kerrallaan sinnitellessä olen kuitenkin saanut rakennettua oman hyvinvoinnin perustan uudelleen peruskallioksi, jonka tunnen kannattelevan, vaikka mitä vaikeuksia tulisikaan vielä eteen.

Elän edelleen yksin ja saatan jäädä lapsettomaksi, mikä oli suuri pelko ja surun aihe nuorempana. Iän myötä olen sen kuitenkin hyväksynyt ja huomannut, kuinka hyvän elämän voi rakentaa myös yksin. Auttoi paljon, kun opettelin luomaan terveen yhteyden muihin ihmisiin ja luottamaan toisten hyväntahtoisuuteen. On ihanaa huomata, kuinka elämä tuntuu nyt parantuvan kokoajan ja kaikkea hyvää tulee lisää, kun nuorempana päinvastoin tulevaisuus vaikutti valintojen myötä luopumiselta ja päätymiseltä johonkin tiettyyn pisteeseen.

Parasta on, että uskon vielä löytäväni rakastavan elämänkumppanin, joka ihan aidosti pitää minusta. Uskon, että jollekin voin ihan oikeasti olla se tärkein ihminen, enkä pelkästään tilapäinen kokeilu. On ilahduttavaa, että lopulta kuitenkin ne pienet aistittavat asiat elämässä tuntuvat merkittävimmiltä: toisen hyväksyvä katse, lämmin muki kädessä kirpeässä syyssäässä, suklaa, ihastuksesi ujo hymy, musiikki, joka tuo kyyneleet silmiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1419 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olenkin yksin, nukkumaan meno on päivän paras hetki ja ettei huvita lähteä enää mihinkään.

Vierailija
964/1419 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ei haluaisi olla päivääkään nuorempi. Vanheneminen on kivaa.

Vierailija
965/1419 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenrauha, mitä nuorempana ei ollut.

Vierailija
966/1419 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki. Olen nyt 61 ja tiedostan kyllä että kuolema on enää 10-40 vuoden päässä mutta toisaalta eläkkeellä vois tehdö jotain kivaa.

Kivaa on että en ole kovinkaan pihalla, ja se että fyysinen suorituskyky ei ole juurikaan laskenut. Ja tuskin henkinenkäännpaöjon. Elämänkokemus on hyvä.

Vierailija
967/1419 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että susta tulee katkera

968/1419 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että näytän tismalleen samalta kuin yli 15 vuotta sitten. Olen aidosti ihmeissäni ja niin on kaikki muutkin!

Hei tiedän tämän ihmistyypin. Eivät tunnut muuttuvan/vanhenevan millään vaan pysyvät ihan samannäköisinä montakymmentä vuotta. Sitten se tapahtuukin tosi lyhyessä ajassa, muutamassa vuodessa rupsahtaa naama ja keho, ja yhtäkkiä ovatkin vähintään ikäisensä näköisiä. Mistähän tämäkin johtuu? Jostain geeneistä kai.

Tiedä sitten kumpi on parempi, vanhentua tasaisesti koko ajan vai yhtäkkisesti romahtaa.

Jeps, sitten se rupsahdus tapahtuu kuukaudessa ja karseeta katsottavaa.

969/1419 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki. Olen nyt 61 ja tiedostan kyllä että kuolema on enää 10-40 vuoden päässä mutta toisaalta eläkkeellä vois tehdö jotain kivaa.

Kivaa on että en ole kovinkaan pihalla, ja se että fyysinen suorituskyky ei ole juurikaan laskenut. Ja tuskin henkinenkäännpaöjon. Elämänkokemus on hyvä.

"Henkinenkäännpaöjön" kertoo hienoisesta laskeumasta.

Vierailija
970/1419 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yllättävää, että nelivitosena naisena voi näyttää hyvältä ja vetävältä miesten suunnalta. joka iässsä se tuntuu hyvältä saada miehen huomiota. olo on kuin nuorella tytöllä sen suhteen :)

ja siitä hyvä aasinsilta siihen, että seksuaalisuus ei kato mihinkään ikääntyessäkään , päinvastoin

Vierailija
971/1419 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että vaikka itse ikääntyy, niin nuoret naiset kiinnostuu edelleen.

Nuoret naiset haistavat kyllä rahasammon, jos sellainen osuu kohdalle.

Vierailija
972/1419 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että tunnen sisäisesti olevani nuorempi kuin kuusikymppinen eli unohdan ikäni. Tämä ei tarkoita, että yrittäisin esim. käyttäytyä jotenkin nuorekkaasti vaan jotain sellaista, että sisäinen minä on nuorempi tai tuntuu nuoremmalta kuin ikänumerot.

Vierailija
973/1419 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vasta 45v, että voin kuolla koska vaan esim. sairauskohtauksen. Eikä se ole omaa syytä.l

Vierailija
974/1419 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli pysyy nuorena, joiltain osin samanlaisena kuin vaikkapa 18-vuotiaana, mutta kroppa vanhenee... Itseään ei koe niin vanhaksi, mitä ikävuodet on. Oonkin päättänyt, etten enää ajattele ikääni, vaan elän niin kuin hyvältä tuntuu.

Vierailija
975/1419 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten olen ollut yllättynyt siitä miten nolliin kiinnostus työelämää, yhteiskuntaa ja muita ihmisiä kohtaan on pudonnut näin viidenkympin paikkeilla. Total evvk. Vähän jopa harmittaa että koronasta mentiin näin vähällä yli, joku miinus 2 miljoonaa henkeä olis ollut mun mielestä Suomessakin kiva mutta ei

Vierailija
976/1419 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itseluottamus on kaavanut vuosi vuodelta. Ja itsevarmuus. Jo alle 30v ei voinut vähempää kiinnostaa enää mitä muut minusta ajattelee.

Myös ihmisviha. Ihmisten käsittämätön itsekkyys saa v*tutuksen nousemaan usein. Minäminäminä.

Töiden jälkeen on vain parasta päästä kotiin hiljaisuuteen vaimon ja lemmikkien luo, arkisin ei todellakaan jaksa muuta sosiaalisuutta. Töissä kun joutuu olemaan sosiaalinen lähes 7,5h päivässä. Se on todella väsyttåväå. Nuorempana tuli lähdettyä usein vielä jonnekin. Nyt lähinnä lenkille metsään rentoutumaan.

Se että ikääntyessä viikonloppuna parasta on hyvät yöunet! Kun herää klo 5.15 joka päivä niin bilettäminen ei tulisi mieleenkään varsinkaan perjantaisin, kun on aivan katki ja ennen kymmentä usein sängyssä. Muutenkin alkoholinkäyttö jäänyt lähes kokonaan koska ei kiinnosta se monen päivän toipuminem krapulasta.

N36

Vierailija
977/1419 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kaikki miehet pettää kun aopiva tilaisuus, tarpeeksi kiinnostava tyyppi, baari-illat altistaa pahasti näihin. Nuorena sinisilmäisenä tätä ei uskonut.

Vierailija
978/1419 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että yksi ihmiselämä menee aivan hujauksessa ohi ja kun vähän alkaa jotain itsestään oppia on jotenkin myöhäistä.

Vierailija
979/1419 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kaikki miehet pettää kun aopiva tilaisuus, tarpeeksi kiinnostava tyyppi, baari-illat altistaa pahasti näihin. Nuorena sinisilmäisenä tätä ei uskonut.

Mulla päinvastainen kokemus kun ikää tulee lisää.

Vierailija
980/1419 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuinka nopeasti aika kuluu ja elämä ei todellakaan ole ikuista. Kuinka tärkeitä ne läheiset rakkaat ihmiset ovat ja kuinka tärkeää on viettää aikaa heidän kanssaan. Elämässä tärkeintä on juuri rakkaus, maallinen mammona jää kirkkaasti sen jälkeen. Olen nyt 50 vuotias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi