Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töihin tohtorin tutkinnolla?

Vierailija
29.08.2022 |

Mitä mieltä työnhakijasta ja henkilöstä yleensä, joka opiskellut tohtoriksi, mutta ei jää tutkijaksi... Arvostatko ihmisenä? Palkkaisitko?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava kaveri kertoo

Vierailija
2/25 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ennen kaikkea haettavasta työstä ja osaako tehdä sitä. Ainakin tuo kertoo sitkeydestä ja pitkäjänteisyydestä, jos ne ovat kyseisessä työssä arvostettuja ominaisuuksia. Ja että osaa ajatella omilla aivoillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä töitä haet. Moni ei palkkaa ylikoulutettua.

Vierailija
4/25 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ketä arvostan ihmisenä, riippuu kyllä ihan muusta kuin tutkinnoista. T. Tohtori.

Vierailija
5/25 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tuo kertoo ettei ole päivääkään eläessään töitä tehnyt

Vierailija
6/25 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien tohtorien ole tarkoitus ryhtyä tutkijoiksi - ei yliopistolla eikä edes teollisuuden ja liike-elämän r&d:ssä. On tarkoitus, että tohtoreita on joka puolella yhteiskuntaa sekä julkisella että liike-elämässä ett kolmannella sektorilla joko asiantuntijoina tai sit erilaisissa johtotehtävissä. Sitä varten niitä koulutetaan ja myös siihen - tämä siis on huomioitu nykyisessä tohtorinkoulutuksessa.

Eli on ihan normaalia että tohtori hakee töitä yliopiston ulkopuolelta.

Vierailija
7/25 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtoreista ei tykätä. Valitettavasti muutama nirppanokka viisastelija tohtori saivat aikaan sen että yhtään tohtoria ei tule enää työpaikalle. Vaikka toki minä tajuan että kaikki ei ole samanlaisia. Mutta eipä tarvita kuin pari vaikeilijaa tuhoamaan maine.

Vierailija
8/25 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kiinalainen niin en. Jos on länkkäri niin katson läpi julkaisut ja kysyn suosittelijoilta.

Vierailija
9/25 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti että minkä alan tohtori on vs haettava tehtävä? Itse esimerkiksi voisi tekniikan tohtoreita palkata tekniikan tuotekehitykseen. Ja onhan niitä useampiakin humanistitohtoreita taksikuskeina tullut tavattua. Osaavat sen homman ihan kelvollisesti.

Vierailija
10/25 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Moni opiskelee töiden ohessa.

Vierailija
11/25 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelin tohtorin tutkinnon hupina eli omien töiden ohessa. Illat ja viikonloput siihen.

Ajattelin, että saattaisin siirtyä tutkijaksi. Sain väikkärin valmiiksi ja tein vielä parit vertaisarvioidut artikkelit. Mutta sitten lopetin.

Eli en ole oikeastaan joutunut punnitsemaan itseäni työmarkkinoilla, koska jatkan entisessä. Kukaan ei tosin ole ottanut yhteyttä ja tarjonnut uusia töitäkään.

Vierailija
12/25 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein 5 vuotta projektihommia ennen kuin lähdin tekemään väikkäriä. Päätökseen vaikutti sekin, että mui ja päätti erota.

Vierailija
13/25 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelin tohtorin tutkinnon hupina eli omien töiden ohessa. Illat ja viikonloput siihen.

Ajattelin, että saattaisin siirtyä tutkijaksi. Sain väikkärin valmiiksi ja tein vielä parit vertaisarvioidut artikkelit. Mutta sitten lopetin.

Eli en ole oikeastaan joutunut punnitsemaan itseäni työmarkkinoilla, koska jatkan entisessä. Kukaan ei tosin ole ottanut yhteyttä ja tarjonnut uusia töitäkään.

Kannattiko?

Vierailija
14/25 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sopii työhön, miksipä ei. Erityisesti, jos tarvitaan analysoimaan työhön liittyviä tietoja, toimintaprosesseja, tehokkuutta, tiedonkulkua yms.

Vierailija
15/25 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtori on oppimisen ammattilainen. Voisi olla kouluttaja, esimies, analyytikko jne.

Vierailija
16/25 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tohtori, mutta kaksinkertainen maisteri ja opiskelen nyt kolmatta tutkintoa työn ohessa. Aiemmat tutkintoni liittyvät yhteen ja olenkin työllistynyt suoraan alan töihin, mutta tämä kolmas on jotain ihan muuta.

Opiskelu on minulle harrastus. Tällä hetkellä se on kuitenkin myös mahdollinen väylä pois nykyisestä työstäni, jonka en koe olevan enää nykyisellään minulle sopiva. Toisaalta voi käydä niinkin, että opiskelen uutta vain huvikseni, enkä tule kuitenkaan hakeutumaan tälle uudelle alalle. Saapa nähdä.

Kokemukseni mukaan liiallista kouluttautumista ei katsota hyvällä. Helposti ajatellaan, ettei ole koskaan tyytyväinen tai että ei ole sitoutunut työhönsä, jos haluaa kouluttautua lisää. Kateuskin nostaa usein päätään, jos jollakulla on virtaa itsensä kehittämiseen.

Vierailija
17/25 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtoreilla on vaikea maine. Ovat mielestään kansakunnan kermaa koulutuksensa vuoksi, ja siten kieltäytyvät mistään "lapiohommista", joita monella alalla kuitenkin riittää. Siihen päälle vielä se, että aika monelle se tohtorintutkinto on ollut vuosikymmeniä jatkuvaa opintoputkea, eikä mitään käytännön kokemusta ole tullut hankittua, sillä onhan koko tohtoriksi väittely nimenomaan tutkimukseen tähtäävää. Moni palkkaa mieluummin maisterin.

Vierailija
18/25 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aivan alasta ja työtehtävästä.

Vierailija
19/25 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattiko?

Taloudellisesti ei.

Henkisesti kyllä.

Ja sainpa havaita ettei minusta lopulta olisi ollut pelkästään tutkimusta tekemään.

Vierailija
20/25 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattiko?

On kai niitä huonompiakin harrastuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä