Taas uusi sähköautoon pettynyt
Täyssähköauton hankkiminen on kalliin polttoaineen hinnan vuoksi monen kuluttajan toivelistalla juuri nyt korkealla. Espoolainen autoilija oli hyvissä ajoin ajan virrassa mukana ja osti vuosi sitten uuden Kia e-Soul -täyssähköauton. Hintaa korealaisella oli 39472 euroa.
Jos auton käyttökustannukset olivatkin kohtuuhintaiset, niin kylkiäisinä espoolainen sai ison joukon ongelmia, ja lopulta hän yritti purkaa myyjäliikkeen kanssa tekemänsä kaupat.
https://www.vauva.fi/node/add/discussion-topic?section=1683
Ei sähköautoista ole kuin kalleiksi kauppakasseiksi, ainakaan talvella.
Kommentit (268)
Edellisen kärryni ilmoitettu yhdistetty kulutus oli 5,7L/100 km. Todellinen moottoritieajossa n. 9L/100 km. Olisikohan tämäkin ollut kaupan purun peruste?
Mutta onhan sähköautoja talvella testattu ainakin norjassa. Sattui vaan olemaan 5 astetta lämmintä mutta kuitenkin :D
Ihmisillä on hitosti velkaa noista sähköautoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Edellisen kärryni ilmoitettu yhdistetty kulutus oli 5,7L/100 km. Todellinen moottoritieajossa n. 9L/100 km. Olisikohan tämäkin ollut kaupan purun peruste?
Tietäisit vaan kuinka monet kerrat olen lähtenyt asiakkaiden kanssa ajelulle, kun he ovat huoltoon tullut tästä valittamaan. Siellä sitten körötellään viittäkymppiä ilman ilmastointeja, jne. Siinä sinulle se 5,7l/km kulutus.
Onneksi ei otettu sähköautoa. Tuli tämäkin testattua Euroopassa heinäkuussa.
Ei yhteensopivia tankkauspisteitä, ei toiminnassa tai sijainti sellaisessa paikassa että kökkisit 3h autossa keskellä ei mitään.
6000km ja 1 tankkaus. Onneksi on hybridi
Sähköauton kantama puolittuu talvella ja tuosta sen saa vielä puolittumaan jos joutuu jotain vetämään perässä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan sähköautoja talvella testattu ainakin norjassa. Sattui vaan olemaan 5 astetta lämmintä mutta kuitenkin :D
Testit tehdään aina uusilla/uudehkoilla autoissa, joissa uudet akut.
Jokainen tietää miten se muutaman vuoden ikäinen akku, vaikkapa puhelimessa, toimii vanhaan verrattuna.
Onko se nyt edes sitten halvempaa? Bensa on kallista, joo, mutta niin on sähkökin!
Tyyppi ostaa sähköauton ja on aidosti ihmeissään kun ilmoitettu wltp-range ei tarkoittanutkaan motariajoa talvella?
Jos ostaa jotain kannattaisi ensin tutustua aiheeseen. Kian kaappia ei edes ole tarkoitettu kovin energiatehokkaaseen pitkämatkaajoon vaan taajamasuhaamiseen.
Mies sai työsuhdeautokseen täyssähköauton. Katsotaan nyt kuinka talvella toimii.
Kiisseliauton "kantamalla" ei edes ole mmerkitystä kun tankkauspisteitä on tiheässä. Ja siis tankillisella voi ajaa enemmän kuin päivässä jaksaa ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan sähköautoja talvella testattu ainakin norjassa. Sattui vaan olemaan 5 astetta lämmintä mutta kuitenkin :D
Testit tehdään aina uusilla/uudehkoilla autoissa, joissa uudet akut.
Jokainen tietää miten se muutaman vuoden ikäinen akku, vaikkapa puhelimessa, toimii vanhaan verrattuna.
Suorituskyky (mm kantomatka) putoaa 20-25% vuodessa.
Useat varmaan vaihtaa nyt näihin kalliisiin sähköautoihin, koska niistä nyt puhutaan. Ihan hirvittää kuinka kalliiksi mahtavat käydä jo ostohinnan sekä tulevien kulujen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei otettu sähköautoa. Tuli tämäkin testattua Euroopassa heinäkuussa.
Ei yhteensopivia tankkauspisteitä, ei toiminnassa tai sijainti sellaisessa paikassa että kökkisit 3h autossa keskellä ei mitään.
6000km ja 1 tankkaus. Onneksi on hybridi
Ajoitte ilmeisesti Uralin juurelle.
Talvella kun lataa sähköauton akun täyteen sillä ei kannata ajaa. Olen huomannut että heti kun autolla lähtee liikkeelle akku alkaa kulua ihan hulluna. Tässä vinkki tuskailijoille. Akku vaan täyteen ja auto odottamaan kesää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan sähköautoja talvella testattu ainakin norjassa. Sattui vaan olemaan 5 astetta lämmintä mutta kuitenkin :D
Testit tehdään aina uusilla/uudehkoilla autoissa, joissa uudet akut.
Jokainen tietää miten se muutaman vuoden ikäinen akku, vaikkapa puhelimessa, toimii vanhaan verrattuna.
Suorituskyky (mm kantomatka) putoaa 20-25% vuodessa.
PÖTYÄ
Me ollaan oltu tosi tyytyväisiä Teslaamme jo pitkä aikaa. Ei ongelmia. Miksi kukaan ei haastattele meitä? Ai niin, kun noiden sähköautot on perseestä -otsikoiden takana on perisuomalainen kateus ja vahingonilo.
Toisille ei sovi sähköauto ja toisille sopii. Omilla ajoilla tuo erotus dieseliin tulee noin neljässä vuodessa maksettua. Sen jälkeen onkin jo etua.
https://www.is.fi/autot/art-2000009021699.html