Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyly naapurin perhe

Vierailija
28.08.2022 |

Lapsellamme on aika vähän ystäviä. Meidän kanssamme samassa pihassa asuu kuitenkin lapsen luokkakaveri siskoineen, jotka ovat leikkineet lapsemme kanssa pihalla. Eilen aamulla näin lasten äidin pihalla ja kysyin voisivatko tytöt tulla ulos. Äiti sanoi että tytöt ovat koko aamun harjoituksissa ja tulevat vasta iltapäivällä, että ehkä eivät jaksa. No näimme, että tytöt tulivat harjoituksista ja tyttö meni kysymään lapsia n. 30min päästä ulos ja tytöt jaksoivat tulla.

Tänään kysyin uudestaan aamulla, koska tytöt voisivat leikkiä ja äiti sanoi ettei tänään sovi, koska heillä tulee sukulaisia nuoremman tytön synttäreille. Näin äidin tulevan pihalle viemään roskia, joten päätimme mennä tytön kanssa kysymään naapureita ulos. Ovella olikin tyly lappu, että x ja y eivät tänään tule ulos.
Lapseni toki pahoitti tästä mielensä, koska nyt koulun alettua ovat alkaneet vältellä lasta harjoituksiin vedoten. En oikein tiedä, miten lohduttaisin lasta. Hänellä on kovin tylsää yksin ja on mielestäni ikävää noin tylysti torjua toisen ystävällisyys.

Kommentit (166)

Vierailija
61/166 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/5  :D

Nyt lähti pitkästä aikaa harvinaisen hyvin juttu luistamaan. Mammat ihan intoutui lasten harkkoihin vetoavasta porvoolaisesta naapurista ja seuraa tyrkyttävästä ap:sta. Jees. Näin sitä keskustelua saadaan aikaan.

Vierailija
62/166 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minäkään saa mahdutettua päivään kovin montaa asiaa. Erityisesti koulupäivinä lapset saattavat tarvita ihan sitä yksin kotona oloa ennen harrastusta. Meillä ainakaan ei harrastukseen lähtemisestä tule mitään, jos täytyy tulla kaverilta kotiin harrastusta varten. Ja harrastus on kyllä mieleinen, lapsen itse valitsema. Ja samoin esim. sukujuhlia varten on hyvä rauhoittua kotona tai purkaa energiat perheen kesken ulkoilulla, jotta käytös pysyy hyvänä.

Mutta minusta on kyllä aika törkeää tuputtaa. Jos perheen äiti on jo sanonut, että ei käy, miksi mennä uudestaan kysymään? Ja turha vedota lapsesi harmiin, itse sen aiheutat usuttamalla hänet pyytämään leikkimään, vaikka tiedät ettei se sovi.

No olen ajatellut, että molemmat perheet voittaa. Tuossa perheessä on myös vauva ja luulisi olevan kiva, että isommat on pois jaloista, jos vaikka haluaa siivota juhlien jälkeen tai leipoa juhliin tms. Itse olisin onnellinen jos meillä soisi ovikello edes kerran viikossa.

Ap

Siis rimputtelet vauvaperheen ovikelloa päivittäin ja ihmettelet, että siellä alkaa palaa hermo? Voi luoja sentään.

No ei se ihan vauva ole, koska aloitti tällä viikolla päiväkodin. Harmi sekin, koska aiemmin haettiin isompaa lasta samalle koulumatkalle, mutta nyt menee ilmeisesti samalla matkalla kun vauva ja eskarilainen. Olisin hyvin voinut ottaa tuon luokkakaverin meidän kanssa samaa matkaa. Välillä näen kun se pieni ekaluokkalainen lähtee yksin kouluun. Ollaan yritetty ehtiä samaa matkaa, mutta ko lapsi menee niin reippaasti, että harvemmin on ehditty. Sekin on omaani harmittanut. Huutaa perään, mutta toinen vain menee menojaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/166 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minäkään saa mahdutettua päivään kovin montaa asiaa. Erityisesti koulupäivinä lapset saattavat tarvita ihan sitä yksin kotona oloa ennen harrastusta. Meillä ainakaan ei harrastukseen lähtemisestä tule mitään, jos täytyy tulla kaverilta kotiin harrastusta varten. Ja harrastus on kyllä mieleinen, lapsen itse valitsema. Ja samoin esim. sukujuhlia varten on hyvä rauhoittua kotona tai purkaa energiat perheen kesken ulkoilulla, jotta käytös pysyy hyvänä.

Mutta minusta on kyllä aika törkeää tuputtaa. Jos perheen äiti on jo sanonut, että ei käy, miksi mennä uudestaan kysymään? Ja turha vedota lapsesi harmiin, itse sen aiheutat usuttamalla hänet pyytämään leikkimään, vaikka tiedät ettei se sovi.

No olen ajatellut, että molemmat perheet voittaa. Tuossa perheessä on myös vauva ja luulisi olevan kiva, että isommat on pois jaloista, jos vaikka haluaa siivota juhlien jälkeen tai leipoa juhliin tms. Itse olisin onnellinen jos meillä soisi ovikello edes kerran viikossa.

Ap

Siis rimputtelet vauvaperheen ovikelloa päivittäin ja ihmettelet, että siellä alkaa palaa hermo? Voi luoja sentään.

No eipä ihme, että ovat laittaneet lapun oveen. Montakohan vauvan päiväunet olette keskeyttäneet? Itse jossain vaiheessa uupuneena kyllästyin vauvan päikkäreiden keskeytymiseen kauppiaiden, pullokerjääjien jne. takia, että laitoin lapun oveen ja kielsin pimpottamasta ovikelloa.

Vierailija
64/166 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis emme mielestäni häiriköi. Käymme aamulla katsomassa jos isoin haluaa tulla meidän kanssa samaa matkaa kouluun ja iltapäivällä pyydämme leikkimään. Olen itse aina mukana, eli tiedän ettei lapseni ärsytä tahallaan tai ole huonokäytöksinen.

Kahdesti päivässä pyydämme ulos vain, jos kysymme ensin aamulla ja sitten päivällä kun heillä on tilanne ohi. Ja sitten jos sanovat että syövät ensin, mutta vielä 30min päästä ei ketään näy.

Ap

Vierailija
65/166 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan ymmärrä, että jos perheen äiti on jo sanonut, ettei tänään sovi, niin miksi menette silti tänään kysymään?

Kannattaisi varmaan omallekin lapselle hankkia harkkoja, harrastuksia ja kerhoja. Tai vaikka perhepartiota.

Vierailija
66/166 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmekkös lapseltasi katoaa kaverit. Ei sinunlaistasi ihmistä kukaan jaksa. Käy päivittäin/joskus pari kertaa päivässä rimputtelemassa ovikelloa eikä usko vaikak sanotaan että ei käy nyt.

Sinä olet se syy miksi lapsestasi tulee yksinäinen.

Vierailija
67/166 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis emme mielestäni häiriköi. Käymme aamulla katsomassa jos isoin haluaa tulla meidän kanssa samaa matkaa kouluun ja iltapäivällä pyydämme leikkimään. Olen itse aina mukana, eli tiedän ettei lapseni ärsytä tahallaan tai ole huonokäytöksinen.

Kahdesti päivässä pyydämme ulos vain, jos kysymme ensin aamulla ja sitten päivällä kun heillä on tilanne ohi. Ja sitten jos sanovat että syövät ensin, mutta vielä 30min päästä ei ketään näy.

Ap

No onhan tuo jo todellakin häiriköintiä. Pari kertaa päivässä samat käy pimpottelee ovikelloa heti aamusta alkaen, sairasta. Herää huoli, onko ap:n lapsen paikka ap:n luona.

Vierailija
68/166 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No eipä ihme, että ovat laittaneet lapun oveen. Montakohan vauvan päiväunet olette keskeyttäneet? Itse jossain vaiheessa uupuneena kyllästyin vauvan päikkäreiden keskeytymiseen kauppiaiden, pullokerjääjien jne. takia, että laitoin lapun oveen ja kielsin pimpottamasta ovikelloa.

Ps. Pahoittelut kirjoitusvirheistä. Meni tunteisiin.

Vierailija
69/166 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tylyyttä siinä on, jos perheen lapsilla on ohjelmaa jo suunniteltuna. Sitä paitsi harrastusten jälkeen usein lapset ovat väsyneitä ja tarvitsevat lepoa.

Vierailija
70/166 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt meni jo liiallisuuksiin, jos ap:n mielestä ei ole häiriköintiä, että käydään aamuin illoin pimpottelee.

Vierailija
71/166 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä oikeasti totta? Jos 2 kertaa päivässä joka päivä käytte naapurin ovella. Ja kyttäätte menemisiä ja tulemisia. Olisi naapurissa tarvetta tilalle. Kaverisuhteet loppuvat tuohon, kun koko ajan ollaan tekemisissä. Ja toinen vaatii kellonaikoja. Ekaluokkalainen osaa käydä pyytämässä kavereitaan jo ilman äitiä. Ja luomaan kaverisuhteita koulussa. Mutta lapsen on myös hyvä oppia, ettei niitä kavereita ole joka hetki siinä. Ja kavereilla on myös muutakin elämää. Jolloin keksitään muuta.

Vierailija
72/166 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tosiaan ymmärrä, että jos perheen äiti on jo sanonut, ettei tänään sovi, niin miksi menette silti tänään kysymään?

Kannattaisi varmaan omallekin lapselle hankkia harkkoja, harrastuksia ja kerhoja. Tai vaikka perhepartiota.

No oletin, että synttärit on ohi, kun kerran roskia jo vietiin. Miksi ihmeessä joku muuten veisi roskia synttäripäivänä?

Ap

Vierailija
73/166 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletin, että synttärit on ohi, kun kerran roskia jo vietiin. Miksi ihmeessä joku muuten veisi roskia synttäripäivänä?

Ap

Eikö käynyt mielessä, että haluavat olla KOKO päivän perheen kesken? Rauhoittua huomista arkea varten.

Vierailija
74/166 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tylyyttä siinä on, jos perheen lapsilla on ohjelmaa jo suunniteltuna. Sitä paitsi harrastusten jälkeen usein lapset ovat väsyneitä ja tarvitsevat lepoa.

No olihan ap ihan 30min odottanut, kun näki lasten tulevan harrastuksista kotiin. Musta tosiaan tuntuu, että nuo lapset leikkii ap:n lapsen kanssa vain hyvää hyvyyttään. Ei lapsetkaan jaksa tuollaista. Ja jahdannut vielä perheen ekaluokkalaista koulumatkalla.

Vierailija
75/166 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapuri kävisi mun oven takana kaks kertaa päivässä päivittäin, vaikka kuinka sanoisin ei, niin soittaisin poliisit paikalle. Tuo on kotirauhan rikkomista.

Vierailija
76/166 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän lasten kuuluu ulkoilla joka päivä, joten mitä väliä jos ulkoilevat meidän lapsen kanssa. Sen ymmärrän, että sukulaissynttäreille ei kutsuta kavereita, mutta aika ikävää kun omalla lapsella on tylsää ja toiset juhlii menemään. Ajattelin, että olisivat tulleet sitten synttäreiden jälkeen, mutta ei.

Viime vuonna kun muuttivat tähän ulkoilivat melkein päivittäin meidän lapsen kanssa kyllä. Ja kun meidän lapselle on aikaisemminkin käynyt niin, että ennen hyvä ystävä on yhtäkkiä jättänyt meidän lapsen yksin. Tuntuu todella pahalta, että taas uhkaa käydä niin.

Ap

Lasten kuuluu liikkua joka päivä. Se voi tapahtua ulkona tai sisällä. Jos harkat ovat liikuntaharkkoja eivätkä esim bändiharkkoja, on lasten liikuntatarve tullut jo todennäköisesti täyteen.

Sukusynttäreilläkin on voinut olla liikunnallista ohjelmaa.

Niin tai näin. Etsikää myös muuta seuraa.

Vierailija
77/166 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olihan ap ihan 30min odottanut, kun näki lasten tulevan harrastuksista kotiin. Musta tosiaan tuntuu, että nuo lapset leikkii ap:n lapsen kanssa vain hyvää hyvyyttään. Ei lapsetkaan jaksa tuollaista. Ja jahdannut vielä perheen ekaluokkalaista koulumatkalla.

Siinä 30min ehtii syödä ja vaihtaa vaatteet. Ja emme jahtaa. Yritämme jos tulisi meidän kanssa samaa matkaa. Mutta naapurin ekaluokkalainen on aika vikkeläkinttuinen eikä reagoi kun lapseni huutaa, jos satumme hänet matkalla näkemään.

Ap

Vierailija
78/166 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ap.n toiminta sairaalta. Anteeksi kun sanon näin. Mikäli meidän naapuriin ilmaantuisi tuon tapainen niin muuttaisimme. Eikös sinulla ap ole mitään omaa elämää-töitä jne? Vai miten sinulla on aikaa ja jaksamista kulkea jo ison lapsesi perässä kokoajan?

Vierailija
79/166 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä 30min ehtii syödä ja vaihtaa vaatteet. Ja emme jahtaa. Yritämme jos tulisi meidän kanssa samaa matkaa. Mutta naapurin ekaluokkalainen on aika vikkeläkinttuinen eikä reagoi kun lapseni huutaa, jos satumme hänet matkalla näkemään.

Ap

Ei ehdi syödä, jos ruoka ei ole vielä edes valmis. Ja miksi heillä olisi velvollisuus leikkiä just sun lapsen kanssa joka ikinen hetki vapaa-ajastaan?

Vierailija
80/166 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koska se roskis on täynnä. Joskus joutuu viemään kesken juhlien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän