Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 30 vuotias. Onko minulla vielä aikaa vai pitääkö alkaa stressaamaan lapsen hankinnasta

Vierailija
28.08.2022 |

Siis jos ajaattelen että minulla ei ole täl hetkellä sellainen elämäntilanne että haluaisin tähän lasta mutta kuitenkin haaveena tulevaisuudessa on saada lapsi

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä sen voi tietää ilman tutkimuksia.

Vierailija
2/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Krista kiurua jos katson niin minulla vielä aikaa on

Vierailija
4/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aikaa

Vierailija
5/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä voi tietää ennen ku kokeilee. Minä aloin stressaamaan 30-vuotiaana ja alettiin silloin yrittämään.

Vierailija
6/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Vierailija
7/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäpä sen voi tietää ilman tutkimuksia.

Eivät ne tutkimukset kaikkea kerro. Ystäväni aloitti lastenteon nuorena, 22-vuotiaana. Hän sai aikaiseksi yhden lapsen, mitään syytä hedelmättömyyteen ei tutkimuksissa löytynyt (kummassakaan vanhemmassa, mutta todennäköisemmin ongelma oli naisessa, koska miehellä oli aikaisemmasta suhteesta lapsia). Toisaalta eräs toinen ystäväni sai tuomioksi, että hän ei tule biologisia lapsia saamaan (PCOS), ja hänellä on kaksi ilman hoitoja alkunsa saanutta lasta.

Vierailija
8/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmällisyys putoaa todella dramaattisesti 35v kohdalla eli taistelet kelloa vastaan ja se, että on jotain poikkeuksia ei poista mitä voi pitää yleistotuuksina. Aika harva on poikkeus.

Vierailija
9/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt se juna alkaa lähestymään.

Keskimääräinen elinikä on noussut, mutta meillä  miehillä sukusolujen laatu heikentynyt, kuin myös teillä naisilla.

Ikävä fakta, mutta näin se vaan on.

Vierailija
10/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon että nuo on pelottelua. Tommoset uskomukset että ei voi tulla raskaaksi ku tietyssä iässä

Vierailija
11/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräinen elinikä on noussut, mutta meillä  miehillä sukusolujen laatu heikentynyt, kuin myös teillä naisilla.

Jättäkää ne k piikit ottamatta ni säilyy sperma hyvänä :)

Piikittömät miehet tulee oleen kuuminta hottiq tulevaisuudessa!

Vierailija
12/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hedelmällisyys putoaa todella dramaattisesti 35v kohdalla eli taistelet kelloa vastaan ja se, että on jotain poikkeuksia ei poista mitä voi pitää yleistotuuksina. Aika harva on poikkeus.

Tunnen useita kymmeniä jotka tekevät lapsia lähes vuoden välein vaikka ikää lähes 40v.

Vierailija
13/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko mies vai nainen?

Vierailija
14/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat 4 lasta, niin on tosi kiire. Jos yksi riittää, ei ole niin kiire.

Itse olen saanut 4 lasta kahdessa eri erässä, toisen ja kolmannen välillä oli 10 vuotta. Toinen erä ei olisi ollut mahdollista, jos olisin aloittanut vauvahommat 35 vuotiaana. Aloitin ne 24 v 😊

Jos sulla on isäehdokas olemassa, ota sekin huomioon, että jos monta vuotta odottelet, isäehdokas saattaa tulla toisiin ajatuksiin sinun ja vauvahommien suhteen. Jos tulet jätetyksi 35-vuotiaana, voi olla ettet ehdi löytää toista sopivaa tyyppiä isäksi.

Vierailija
15/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko mies vai nainen?

Nainen

Vierailija
16/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi kakara riittää vallan mainiosti.

Ap

Vierailija
17/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen useita kymmeniä jotka tekevät lapsia lähes vuoden välein vaikka ikää lähes 40v.

Töissäkäyviä? Yhteiskunnan elättejä?

Vierailija
18/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä parin vuoden sisään kannattaa alkaa lasta puuhata. Hedelmällisyys alkaa laskea siinä 35+ vuotiaasta eteenpäin ja nuorempana jaksat myös paremmin vauvan kanssa. Down-riski taas kasvaa 40+ vuotiaana hankituilla lapsilla. Toki jotkut onnistuvat hankkimaan lapsen vasta 40-vuotiaana, mutta silloin saa jo olla aika kiitollinen jos onnistuu ja lapsi on terve.

Vierailija
19/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se naisen hedelmällinen ikä on ennenkin ollut ihan yhtä lyhyt kuin nykyäänkin, vaikka kuolivat nuorempina.

Vierailija
20/30 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30+ on normaali lastenhankintaikä. Silloin on nuoruus eletty ja yleensä saavutettu sellainen asema yhteiskunnassa, että puitteet (talo, autot ym.) ovat kunnossa lasten saantia varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän