Miten sähkölaskusta on tarkoitus selvitä, jos ei ole oikeutettu tukiin?
Omakotitaloasujalla, jolla asuntolaina on maksettu, ei ole oikeutta asumistukeen. Onko siis tarkoitus, että jos lämmityksestä alkaa tippua tonnin sähkölaskuja, niin pitäisi laittaa huusholli myyntiin ja muuttaa kerrostaloon vai miten on ajateltu että ihmisten tulisi selvitä? Eihän kukaan edes osta sähkölämmitteistä taloa juuri nyt ja esimerkiksi eläkeläisellä tulot ovat kiinteät, ei niitä voi kasvattaa mitenkään.
Kommentit (3546)
Miten helkkarissa pidän ylläpitolämpöä 15 astetta talossani tulipalopakkasilla, kun niin alhaisella sisälämmöllä menee jo putket jäihin. Viime vuonna halkesi yläkerran pyttykin, kun veski oli niin kylmä... Muutan etelään prkl!656
Vierailija kirjoitti:
Miten helkkarissa pidän ylläpitolämpöä 15 astetta talossani tulipalopakkasilla, kun niin alhaisella sisälämmöllä menee jo putket jäihin. Viime vuonna halkesi yläkerran pyttykin, kun veski oli niin kylmä... Muutan etelään prkl!656
Auts! Olen kuvitellut että 15 C pysyy vielä putket hyvin sulina.
Vierailija kirjoitti:
Tradenomi Hönö Tiainen on niin kaunis että kaikki ihastuu häneen omistusasunto kerrostalossa ensi talvena!!!!!!!
Kiva että sun voimafantasiat vaihtelee päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auts! Olen kuvitellut että 15 C pysyy vielä putket hyvin sulina.
Kyllä yleensä, riippuu monesta asiasta. Kuten Patterit vai lattialämmitys, putkien sijainti yms. Itsellä vesijohtoputket kulkevat esimerkiksi läheltä takaovea, ja lattia menee kylmäksi oven läheltä kovalla pakkasella.
Sepä se. Asun noin 30-vuotiaassa pienkerrostalossa, joka toimii pelkästään sähköllä. Kun sitä rakennettiin, niin oikein tuputettiin sähkölämmitystä ym. ja toittotettiin, miten esim. öljy- tai maalämpö tulee paljon kalliimmaksi. Jos olisi edes varalämpöjärjestelmä, siis uuni tai takka, niin pystyisi säästämään sähköä puilla lämmittäessä. Saunan käyttö vähenee rajusti, ellei lopu kokonaan. Olin myös harkinnut tiskarin hankkimista nyt syksyllä, mutta se siirtyy nyt tulevaisuuteen. Sukkalankoja olen jo tarjouksesta hankkinut ja villapaidat on pian kaivettava esiin, jos lämpö pitää laskea 19 asteeseen. Siinä on kourat jäässä, kun jonkin aikaa esim. istuu paikallaan vaikka lukemassa. Monet vaatekerrokset päälle ja näytämme kohta aivan venäläisilta baabushkoilta! Mitenhän nuo muoti-ikonit ja influensserit tarkenevat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tradenomi Hönö Tiainen on niin kaunis että kaikki ihastuu häneen omistusasunto kerrostalossa ensi talvena!!!!!!!
Kiva että sun voimafantasiat vaihtelee päivittäin.
Onks toi sit se Julia
joka heiluttaa häpyhuulia!?
Öljylämmiteisiin taloihin voi saada tukea lämmitysjärjestelmän muutokseen. En tiedä vielä onko samaa sähkölämmitteisiin taloihin. Se vois olla yks mitä hallitukselta vois alkaa vaatimaan.
Puulla lämmittäminen. Ilppi, aurinkopaneelit.
Voihan niitä erilaisia tukia ja apuja pyytää vaikka kirkolta, diakonialaitokselta. Myy mitä myytävänä on.
Minä en lakkaa ihmettelemästä sitä, että kuka niitä kaikkia palveluja ja tuotteita käyttää mitä kaupan on. Keskituloiset kun eivät oman kertomansa mukaan kuluta köyhiä enemmän ja elävät vaatimattomammin kuin köyhät konsanaan. Toisaalta kyllä sanotaan, että köyhät tuhlaavat rahansa kaikkeen turhaan. Miten se 518 euroa asumiskulujen päälle siihen kaikkeen riittää. En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en lakkaa ihmettelemästä sitä, että kuka niitä kaikkia palveluja ja tuotteita käyttää mitä kaupan on. Keskituloiset kun eivät oman kertomansa mukaan kuluta köyhiä enemmän ja elävät vaatimattomammin kuin köyhät konsanaan. Toisaalta kyllä sanotaan, että köyhät tuhlaavat rahansa kaikkeen turhaan. Miten se 518 euroa asumiskulujen päälle siihen kaikkeen riittää. En ymmärrä.
Tunnen yhden keskituloisen perheen, jotka valittavat, miten ei rahat riitä mihinkään, mutta käydään lomilla ja lapsille ostetaan kaikkea mahdollista roinaa koko ajan. En minä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan eläkeläiset, joilla on ollut kohtuu hyvä palkka on varaa käyttää palveluita.
Minä en lakkaa ihmettelemästä, miten työtön Tradenomi Hönö Tiainen tuhlaa kaikki työttömyyskorvauksensa ostelemalla aina vaan uusia verhoja, mattoja, pöytäliinoja ymv hörhöä.
Ei ihme, että ei koskaan ole päässyt omaan asuntoon kiinni, kun sijoitukset ovat tuota luokkaa!
Tuet pois tuollaisilta hörhöiltä. Kaikki valuu vain halpahalleihin ja tokmanneille. Lastensa tulevaisuuteen ei panosta senttiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden keskituloisen perheen, jotka valittavat, miten ei rahat riitä mihinkään, mutta käydään lomilla ja lapsille ostetaan kaikkea mahdollista roinaa koko ajan. En minä ymmärrä.
Joo, on tuttua. Siskoni valittaa, ettei rahat riitä. Kuitenkin lapsilla on merkkivaatteita, käyvät kerran vuoteen Lapissa, kerran vuoteen etelässä, pihassa on kaksi autoa ja lapsilla niin paljon tavaraa ettei sekaan mahdu. On salikortti ja golfia pelataan, lapsilla kalliit harrastukset. Illanvietot kalliine viineineen, festarit ja kaikenmaailman häpenigit kolutaan läpi. Sama meininki siskon tuttavapiirissä.
En ihan purematta niele sitä, etteikö keskiluokka kuluta.
mua ihmetyttää se uusi tukimuoto eli yli 500e/kk sähkölaskuihin tukea..sehän meinaa että isojen omakotitalojen omistajat voivat vetää vaikka Kanarian lämmöt sisälle ja muut maksaa..en ymmärrä. Ja juu onneksi asun kerrostalossa, niin maksan vain käyttösähköstä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en lakkaa ihmettelemästä, miten työtön Tradenomi Hönö Tiainen tuhlaa kaikki työttömyyskorvauksensa ostelemalla aina vaan uusia verhoja, mattoja, pöytäliinoja ymv hörhöä.
Ei ihme, että ei koskaan ole päässyt omaan asuntoon kiinni, kun sijoitukset ovat tuota luokkaa!
Tuet pois tuollaisilta hörhöiltä. Kaikki valuu vain halpahalleihin ja tokmanneille. Lastensa tulevaisuuteen ei panosta senttiäkään.
Eikö sitä palkallinen ja työtön voi molemmat kohdistaa niitä rahojaan paremmin.
Sähköfirmat uhkailevat, että määräaikaiset, nykyiset sopimukset puretaan
Sähkön hinnan katto olisi hyvä.
Tukea sähköfirmoille vakuuksiin.
Pamahti sähköyhtiöltä ilmoitus, että sähkön hinta kaksinkertaistuu 1. lokakuuta. Kyllä aika sanattomaksi vetää.
Ajattelin jättää omakotitalossa asuvan kämppikseni pärjäämään itsekseen (asutaan kaksin sähkölämmitteisessä, hänen omistamassaan omakotitalossa) ja muuttaa talveksi Espanjaan hostelliin asumaan. Ei tartte miettiä jonnin joutavia laskuja ja eläminen on halpaa. Tsemppiä teille kaikille! Ps. Pystyn tehdä töitä siellä etänä niinkuin tähänkin asti, ellen nyt päätäkin irtisanoutua ja vaan lomailla ansiosidonnaisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saapa nähdä, että mitä hallitus keksii. Jokin ratkaisu tähän olisi saatava. Kertaluonteinen lapsilisän tuplaaminen auttaa vain suurperheitä, eivätkä kaikki edes sitä tarvitse. Täytyisi keksiä kohdennettu tuki nimenomaisesti sähkölämmittäjille. Se olisi järkevintä. Kaikista pienituloisimpien (eli toimeentulotuen saajien) osaltahan noussut sähkönhinta kompensoituu tuen määrässä. Toisaalta pienituloiset, jotka keikkuvat toimeentulotuen rajamailla jäävät ilman mitään.
Parasta tietysti olisi, jos sähkön hinta laskisi.
Jos sähkölämmittäjien isoja asuntoja ruvetaan tukemaan esim. omakotitalot niin siitä tulee myöhemmin iso lasku kunnille ja kaupungeille, kun omaiset kieltäytyvät eläkeläisten hoidosta. Emme auta rikkaampia jotka asuvat leveämmin kuin me.
Mutta se kuitenkin kelpaa kun rikkaammat auttaa jatkuvasti teitä esimerkiksi tälläkin hetkellä maksamalla progressiivisesta tuloveroasteikosta aiheutuvia täysin kohtuuttomia veroja mille eivät itse saa käytännössä mitään vastinetta. Kaikki menee ns. heikompiosaisten sponsorointiin. Palkinnoksi saa kateutta ja v***uilua vauvapalstalla vaikka pitäisi ymmärtää kiittää. Tämä maassa missä koulutus on kustannettu verorahoista kaikille.
Tuollainen käyttäytymismalli selittää osaltaan sitä ns. vähempiosaisuutta. Kaiken pitäisi olla helppoa ja jos jollain, joka ei mene siitä missä aita on matalin, on enemmän kuin itsellä niin kateudella ei ole rajaa ja kaikki keinot käyttöön miten sen saisi häneltä pois. Sen sijaan, että miettisi mitä pitäisi itse tehdä että saisi saman.
Niin, yrityksen pitäisi saada ilmaiset työntekijät työkkäristä valtion piikkiin.
Kun täyttää 80 - vuotta niin alkaa hirveä tärinä, mitä on tämän elämän jälkeen. Sitten täytyy katsoa ahnehtimislistaa ja paljonko on tuhonnut ilmastoa : omakotitalo, mökki, lento Espanjaan, lento Portugaliin, lento Kreikkaan... jne. voi ei, olen tuhonnut suloisilta pieniltä lapsenlapsiltani ilmaston.
Mutku olin kuin uhmaikäinen 3 - vuotias, joka haluaa sitä sun tätä. En voi hillitä itseäni ja ajatella muita.
Minulla on oikeus matkoihin ja kiinteistöihin.
Minä haluan, minä, minä minä. Olen narsisti.
MINÄ MINÄ menen kyllä omilla rahoilla ulkomaille milloin haluan, en oo sossun elätti.
Omilla rahoillaan saa tietysti tehdä ihan mitä haluaa, noin niin kuin laillisuuden puitteissa. Jos rahaa on matkustaa, siihen ei tietenkään tarvitse keneltäkään toimeentulotuensaajalta lupaa kysyä.
Mutku Tradenomi Hönö Tiaisen mielestä anoppi on narsku, kun matkustaa omilla rahoillaan, ketju "vauvan tehtävä hoitaa isoäitiä" , hönö ja anoppi ketju
eikä jätä niitä perinnöksi
sinne homemörskään tulevia kattoremontteja ja putkia varten ;DDDDDDDDD