Miten sähkölaskusta on tarkoitus selvitä, jos ei ole oikeutettu tukiin?
Omakotitaloasujalla, jolla asuntolaina on maksettu, ei ole oikeutta asumistukeen. Onko siis tarkoitus, että jos lämmityksestä alkaa tippua tonnin sähkölaskuja, niin pitäisi laittaa huusholli myyntiin ja muuttaa kerrostaloon vai miten on ajateltu että ihmisten tulisi selvitä? Eihän kukaan edes osta sähkölämmitteistä taloa juuri nyt ja esimerkiksi eläkeläisellä tulot ovat kiinteät, ei niitä voi kasvattaa mitenkään.
Kommentit (3546)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä paniikinlietsontaa. Omistusasuntoon saa toimeentulotukea.
https://www.kela.fi/toimeentulotuki-asumismenotMun täytyy tunnustaa, että olen luullut että jos omistaa jotain, ei saa toimeentulotukea. Tai jos on säästöjä tai asp-tili jne.
Suurin rikollinen on vapaa-ajan asunnon omistaja. Silloin et saa toimeentulotukea.
Minun pitäisi myydä talviasuttava talo, jota olen kunnostuttanut tuhansilla euroilla vuosien ajan? En saa sinne muuttaa edes poikkeusluvalla määräajaksi asumaan.
Alkaa mennä motivaatio verojen maksuun. Ja käydä töissä.
Kai sitten on vain pakko jättää talo vähemmälle lämmitykselle.
Vierailija kirjoitti:
Sähkön käyttämistä pitäisi vähentää todella paljon, oman asumismukavuutensa kustannuksella.
Opetella syömään valmisruokaa, jota ei kotona valmisteta, eikä lämmitetä. Pitää aina päällään lämpimiä vaatteita ja asuinlämpötila 10-15 asteessa. Oppia peseytymään kahden viikon välein litralla vettä. Pestä likaisia vaatteita vain kerran kuukaudessa.
Valmisruoka on ylihintaista ja suolaista tehdasvalmisteista einestä ja sen kilohinta on yleensä siinä 40€ kieppeillä...
Korotetaanko kotihoidon tukea myös jos päivähoitoa tuetaan?
3 (8.7.2022/706)
Poikkeusolojen määritelmä
Poikkeusoloja tämän lain mukaan ovat:
1) Suomeen kohdistuva aseellinen tai siihen vakavuudeltaan rinnastettava hyökkäys ja sen välitön jälkitila;
2) Suomeen kohdistuva huomattava aseellisen tai siihen vakavuudeltaan rinnastettavan hyökkäyksen uhka, jonka vaikutusten torjuminen vaatii tämän lain mukaisten toimivaltuuksien välitöntä käyttöön ottamista;
3) väestön toimeentuloon tai maan talouselämän perusteisiin kohdistuva erityisen vakava tapahtuma tai uhka, jonka seurauksena yhteiskunnan toimivuudelle välttämättömät toiminnot olennaisesti vaarantuvat;
4) erityisen vakava suuronnettomuus ja sen välitön jälkitila;
5) vaikutuksiltaan erityisen vakavaa suuronnettomuutta vastaava hyvin laajalle levinnyt vaarallinen tartuntatauti; sekä
6) sellainen
a) julkisen vallan päätöksentekokykyyn;
b) rajaturvallisuuden tai yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitämiseen;
c) välttämättömien sosiaali- ja terveydenhuollon tai pelastustoimen palvelujen saatavuuteen;
d) energian, veden, elintarvikkeiden, lääkkeiden tai muiden välttämättömien hyödykkeiden saatavuuteen;
e) välttämättömien maksu- ja arvopaperipalvelujen saatavuuteen;
f) yhteiskunnallisesti kriittisten liikennejärjestelmien toimivuuteen; tai
g) edellä af alakohdassa lueteltuja toimintoja ylläpitävien tieto- ja viestintäteknisten palvelujen tai tietojärjestelmien toimivuuteen
kohdistuva uhka, toiminta, tapahtuma tai näiden yhteisvaikutus, jonka seurauksena yhteiskunnan toimivuudelle välttämättömät toiminnot olennaisesti ja laajamittaisesti estyvät tai lamaantuvat tai joka muulla näihin vakavuudeltaan rinnastuvalla tavalla erityisen vakavasti ja olennaisesti vaarantaa yhteiskunnan toimintakykyä tai väestön elinmahdollisuuksia.
Poikkeustila ja valmiuslaki hoitaa kaiken
En kyllä ala lämpöjä tiputteleen. Mukavuutta pitää olla. +22
Kaikki sähkön tuotanto käyttöön tehoreservi purettava kaudelle 2022-2023
Vierailija kirjoitti:
alv tippuu 14%
ei vaan 14% yksikköä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alv tippuu 14%
ei vaan 14% yksikköä
Nus nus
Nostorajaa nostetaan luottokortiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saapa nähdä, että mitä hallitus keksii. Jokin ratkaisu tähän olisi saatava. Kertaluonteinen lapsilisän tuplaaminen auttaa vain suurperheitä, eivätkä kaikki edes sitä tarvitse. Täytyisi keksiä kohdennettu tuki nimenomaisesti sähkölämmittäjille. Se olisi järkevintä. Kaikista pienituloisimpien (eli toimeentulotuen saajien) osaltahan noussut sähkönhinta kompensoituu tuen määrässä. Toisaalta pienituloiset, jotka keikkuvat toimeentulotuen rajamailla jäävät ilman mitään.
Parasta tietysti olisi, jos sähkön hinta laskisi.
Jos sähkölämmittäjien isoja asuntoja ruvetaan tukemaan esim. omakotitalot niin siitä tulee myöhemmin iso lasku kunnille ja kaupungeille, kun omaiset kieltäytyvät eläkeläisten hoidosta. Emme auta rikkaampia jotka asuvat leveämmin kuin me.
Mutta se kuitenkin kelpaa kun rikkaammat auttaa jatkuvasti teitä esimerkiksi tälläkin hetkellä maksamalla progressiivisesta tuloveroasteikosta aiheutuvia täysin kohtuuttomia veroja mille eivät itse saa käytännössä mitään vastinetta. Kaikki menee ns. heikompiosaisten sponsorointiin. Palkinnoksi saa kateutta ja v***uilua vauvapalstalla vaikka pitäisi ymmärtää kiittää. Tämä maassa missä koulutus on kustannettu verorahoista kaikille.
Tuollainen käyttäytymismalli selittää osaltaan sitä ns. vähempiosaisuutta. Kaiken pitäisi olla helppoa ja jos jollain, joka ei mene siitä missä aita on matalin, on enemmän kuin itsellä niin kateudella ei ole rajaa ja kaikki keinot käyttöön miten sen saisi häneltä pois. Sen sijaan, että miettisi mitä pitäisi itse tehdä että saisi saman.
Niin, yrityksen pitäisi saada ilmaiset työntekijät työkkäristä valtion piikkiin.
Kun täyttää 80 - vuotta niin alkaa hirveä tärinä, mitä on tämän elämän jälkeen. Sitten täytyy katsoa ahnehtimislistaa ja paljonko on tuhonnut ilmastoa : omakotitalo, mökki, lento Espanjaan, lento Portugaliin, lento Kreikkaan... jne. voi ei, olen tuhonnut suloisilta pieniltä lapsenlapsiltani ilmaston.
Mutku olin kuin uhmaikäinen 3 - vuotias, joka haluaa sitä sun tätä. En voi hillitä itseäni ja ajatella muita.
Minulla on oikeus matkoihin ja kiinteistöihin.
Minä haluan, minä, minä minä. Olen narsisti.
MINÄ MINÄ menen kyllä omilla rahoilla ulkomaille milloin haluan, en oo sossun elätti.
Omilla rahoillaan saa tietysti tehdä ihan mitä haluaa, noin niin kuin laillisuuden puitteissa. Jos rahaa on matkustaa, siihen ei tietenkään tarvitse keneltäkään toimeentulotuensaajalta lupaa kysyä.
Mutku Tradenomi Hönö Tiaisen mielestä anoppi on narsku, kun matkustaa omilla rahoillaan, ketju "vauvan tehtävä hoitaa isoäitiä" , hönö ja anoppi ketju
eikä jätä niitä perinnöksi
sinne homemörskään tulevia kattoremontteja ja putkia varten ;DDDDDDDDD
Tamperelainen lopullisesti seonnut????? mut sekoilkoon, mitäpäs se mulle kuuluu
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin jättää omakotitalossa asuvan kämppikseni pärjäämään itsekseen (asutaan kaksin sähkölämmitteisessä, hänen omistamassaan omakotitalossa) ja muuttaa talveksi Espanjaan hostelliin asumaan. Ei tartte miettiä jonnin joutavia laskuja ja eläminen on halpaa. Tsemppiä teille kaikille! Ps. Pystyn tehdä töitä siellä etänä niinkuin tähänkin asti, ellen nyt päätäkin irtisanoutua ja vaan lomailla ansiosidonnaisella.
Muista että itse irtisanoutuessa tulee 3kk karenssi joloin et saa penniäkään
Tämän takia pitäisi olla niitä säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
alv tippuu 14%
10 % tippuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alv tippuu 14%
10 % tippuu.
Mutta milloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkön käyttämistä pitäisi vähentää todella paljon, oman asumismukavuutensa kustannuksella.
Opetella syömään valmisruokaa, jota ei kotona valmisteta, eikä lämmitetä. Pitää aina päällään lämpimiä vaatteita ja asuinlämpötila 10-15 asteessa. Oppia peseytymään kahden viikon välein litralla vettä. Pestä likaisia vaatteita vain kerran kuukaudessa.Ovatko nuo realistisia vaihtoehtoja? Että menisi esim. töihin likaisena ja likaisilla vaatteilla. Tuntuu, että pitäisi palata elintasossa 1960-luvulle, mutta silti ympäristön normit ovat muuttuneet, eikä se ole käytännössä mahdollista.
Vaihtoehdot ovat vähissä, 4-10 kertaa suuremmat sähkölaskut ja ruuan hinnan kallistuminen vaikuttavat niin, ettei ole kovinkaan monia hyviä vaihtoehtoja käytettävissä.
Kerrostalossa asuvan sähkölasku on ollut noin 30 euroa kuukaudessa, mutta nyt tai viimeistään talven tullesssa, se on noin 120-300 euroa kuukaudessa. Kaikilla ei ole silloin varaa käyttää sähköä samalla tavalla kuin ennen.
Toki tilanne on pahempi niillä ihmisillä, jotka asuvat ok-taloissa ja joilla on sähkölämmitys.
Just juu... Kerrostaloissa vaikutus on kyllä pieni tai sitten asut kyllä ihme alueella. Minulla nousi 13c/kWh seuraavalle 2v 1,5€kk. Kilpailutuksen aikana tämä oli halvin