Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sähkölaskusta on tarkoitus selvitä, jos ei ole oikeutettu tukiin?

Vierailija
28.08.2022 |

Omakotitaloasujalla, jolla asuntolaina on maksettu, ei ole oikeutta asumistukeen. Onko siis tarkoitus, että jos lämmityksestä alkaa tippua tonnin sähkölaskuja, niin pitäisi laittaa huusholli myyntiin ja muuttaa kerrostaloon vai miten on ajateltu että ihmisten tulisi selvitä? Eihän kukaan edes osta sähkölämmitteistä taloa juuri nyt ja esimerkiksi eläkeläisellä tulot ovat kiinteät, ei niitä voi kasvattaa mitenkään.

Kommentit (3546)

Vierailija
741/3546 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joumatafaka kirjoitti:

26-vuotiaana persaukisena varastomiehenä talon ostin ja rempannut taloa niin paljon kun on pystynyt ja tehnyt siitä oman näköistä. Nyt viiskymppisenä keskituloisena toimihenkilönä talo pitäisi myydä, kun siinä ei

ole enää varaa asua! Vtu, mä oon sanonut että jos talosta lähden, niin mun loput rahat ”katoaa” ja heittäydyn täysin yhteiskunnan tukien varaan ja muutan johonkin korpeen ilman autoa. Siinähän valtio kustantaa ja mä elän herroiksi, repikää siitä stana. Hallitus voisi nyt ihan kiltisti tukea meitä veronmaksajia, niin kuin muissa maissa on tuettu, koska kohta veronmaksajia ei enää ole!

90 000 työtöntä on työkokeiluissa, kuntouttavassa työtoiminnassa, palkkatukitöissä ja kursseilla.

Ihmiset luulevat, että työttömänä ollaan vain kotona, ei se niin mene.

Vierailija
742/3546 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään, mutta eipä koske mua ku on sossun toimeentulotuki, se maksaa sähkölaskun, oli se sitten kuinka hlvetin suuri tahansa!  :D

Kelalla on katto sähkölaskuissa.

Ei ole jos kyse pelkästä taloussähköstä!

Ei ne mitä tahansa maksa.

Kyllä maksaa, LAKI nääs! Haha!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/3546 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään, mutta eipä koske mua ku on sossun toimeentulotuki, se maksaa sähkölaskun, oli se sitten kuinka hlvetin suuri tahansa!  :D

Kelalla on katto sähkölaskuissa.

Ei ole jos kyse pelkästä taloussähköstä!

Ei ne mitä tahansa maksa.

Kyllä maksaa, LAKI nääs! Haha!

Ei maksa, eikä ainakaan nyt, kun sähkön hinta nousee.

Vierailija
744/3546 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtiölaina/rahoitusvastike on lasku asumistuessa, mutta ei toimeentulotuessa, ne ovat 2 eri tukea ja eri säännöt. Toimeentulotuki on juuri se, jota haetaan sähkölaskuun, mutta koska lainat ei ole laskuja niin sähköön jää rahaa.

Oleellisin pointti on se, että kohonnut lämmityskulu ei ole kulu asumistukea haettaessa, koska lämmityskulu lasketaan kaavalla eikä katsota toteutuneesta laskusta.

Vierailija
745/3546 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joumatafaka kirjoitti:

26-vuotiaana persaukisena varastomiehenä talon ostin ja rempannut taloa niin paljon kun on pystynyt ja tehnyt siitä oman näköistä. Nyt viiskymppisenä keskituloisena toimihenkilönä talo pitäisi myydä, kun siinä ei

ole enää varaa asua! Vtu, mä oon sanonut että jos talosta lähden, niin mun loput rahat ”katoaa” ja heittäydyn täysin yhteiskunnan tukien varaan ja muutan johonkin korpeen ilman autoa. Siinähän valtio kustantaa ja mä elän herroiksi, repikää siitä stana. Hallitus voisi nyt ihan kiltisti tukea meitä veronmaksajia, niin kuin muissa maissa on tuettu, koska kohta veronmaksajia ei enää ole!

90 000 työtöntä on työkokeiluissa, kuntouttavassa työtoiminnassa, palkkatukitöissä ja kursseilla.

Ihmiset luulevat, että työttömänä ollaan vain kotona, ei se niin mene.

Työttömiä on työmarkkinatuella 540 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä hyllyttämässä tavaroita kaupoissa, laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastoissa, sairaalan osastolla auttamassa osastonsihteeriä jne.

Vierailija
746/3546 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän ennustetaan sähkön hintojen laskevan lähemmäksi normaalia jo vuodenvaihteessa, joten kovin montaa kuukautta ei tarvitse kitkuttaa pimeässä kirjoja lukien. Toivotaan että edes alkutalvi olisi oikein leuto (paitsi Venäjällä) niin olisi vähän helpompaa.

Vierailija
747/3546 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus ei ole, että selviätte.

Vierailija
748/3546 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa pihatöissä leikkaamassa ruohikoita ja haravoimassa jne.

Vierailija
749/3546 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän ennustetaan sähkön hintojen laskevan lähemmäksi normaalia jo vuodenvaihteessa, joten kovin montaa kuukautta ei tarvitse kitkuttaa pimeässä kirjoja lukien. Toivotaan että edes alkutalvi olisi oikein leuto (paitsi Venäjällä) niin olisi vähän helpompaa.

Ei tällaista kyllä missään ennusteta, eikä näin tule tapahtumaan.

Vierailija
750/3546 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huahh kirjoitti:

Minkään lämmitysmuodon hinta ei olle muuttumatta. Melkein puolet kulutuksesta voi itse pienentää.

Jos omakotitaloissa ei ole lämpöpumppua apuna, niin harmi.

Jo mahdolliset sähkökatkot säästävät rahaa jokaiselta.

Sitten mietitään, miten voi itse kulutustaan pienentää, entiset tavat ei eduksi enää koskaan.

Talojen yläkerrat kiinni, oleskelu- ja nukkumistilat harkintaan.

Sääli niitä taloyhtiöitä, joiden asukkaat eivät ole satsanneet asuntokohtaisiin mittareihin.

Maksat toisten mukavuuden halusta.

Sääli myös vuokranantajia, jos asunnon lämmitys kuuluu vuokraan. Voiko vuokraa nostaa sähkön hinnan noustessa?

Vai pitääkö vuokraa jopa alentaa, jos vuokralainen valittaa palelevansa? Pitäisikö tähänkin olla ohjeet?

Kuka asuntoyhtiössä päättää lämmön tuotosta asuntoihin?Täydelläkö syötetään pattereihin ja suihkuihin ym.?

Tuleeko kaikille pakko-oppia kantapään kautta?

jaa että vuokran lisäksi peritään vielä lämmityskulut?

Pitäisikö vuokranantajien kustantaa myös vuokralaisten ruokalaskut ja yms? Mikäli lämmitys ei kuulu vuokraan, sen soutuu vuokralainen itse kustantamaan, samoin kuin syömisensä.

Vierailija
751/3546 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huahh kirjoitti:

Minkään lämmitysmuodon hinta ei olle muuttumatta. Melkein puolet kulutuksesta voi itse pienentää.

Sitten mietitään, miten voi itse kulutustaan pienentää, entiset tavat ei eduksi enää koskaan.

Sääli niitä taloyhtiöitä, joiden asukkaat eivät ole satsanneet asuntokohtaisiin mittareihin.

Sääli myös vuokranantajia, jos asunnon lämmitys kuuluu vuokraan. Voiko vuokraa nostaa sähkön hinnan noustessa?

Vai pitääkö vuokraa jopa alentaa, jos vuokralainen valittaa palelevansa? Pitäisikö tähänkin olla ohjeet?

Kuka asuntoyhtiössä päättää lämmön tuotosta asuntoihin?Täydelläkö syötetään pattereihin ja suihkuihin ym.?

ilmalämpöpumpun voi hankkia alle 2000 lla saa. Onko nyt kiireitä asentajilla? 

Vierailija
752/3546 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ajattelin palkkatuloistani maksaa kuten ennenkin.

Vierailija
753/3546 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa asua omakotitalossa niin kaippa on varaa hoitaa siihen liittyviä kulujakin? 

Jos on varaa heittäytyä sohvalle , niin on varaa elää ilman mitään yhteiskunnan sosiaalitukiakin?

Vierailija
754/3546 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä että ihmiset eivät tiedä, onko heillä kiinteähintainen määräaikainen sopimus, toistaiseksi voimassa oleva sopimus (jossa hinta voi muuttua) vaiko sitten pörssisähkö, jonka hinta on aika kova nyt. Katsokaa nyt ensin sopimuksenne ja lopettakaa panikointi.

Heleniltä tuli tieto 1.10. nousee. Ei hetkauta taloutta, asun kerrostalossa ja en saa asumistukea.

Sun asumisen muut kulut kallistuvat myös. Et saa talvella suomalaista kurkkua tai tomaattia, ehket ulkomaalaistakaan. Ehkä et saa vessapaperiakaan että toivottavasti on koronavarastosta vielä jämät tallella. Ruoka kallistuu. Kaikki kallistuu.

tietenkin kallistuu mutta täytyy suunnitella mitä syö jne. 

Vierailija
755/3546 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huahh kirjoitti:

jaa että vuokran lisäksi peritään vielä lämmityskulut?

Pitäisikö vuokranantajien kustantaa myös vuokralaisten ruokalaskut ja yms? Mikäli lämmitys ei kuulu vuokraan, sen soutuu vuokralainen itse kustantamaan, samoin kuin syömisensä.

Vuokralaiset muuttavat sähkölämmitteisistä vuokra-asunnoista pois ja sähkölaskut jäävät omistajille.

Vierailija
756/3546 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin herttaisia nämä Igorin päivittäiset trollaukset sähkölaskuista.

Kaikki tajuaa että ne ongelmat johtuu rusakoista (paitsi rusakot joiden mielestä ne on siivoamassa ukrainaa nasuista...)

Mutta näistä selvitään. OL3 on pudottanut futuurit täällä jo hyvälle tasolle, ei tule mitään 10x sähkölaskuja joista pitäisi "selviä"

Vierailija
757/3546 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisiä kuolee noin. 5000 kuukaudessa, moni perii sähkölämmitteisen talon. Täytyy varmaan nuo eläkeläisten 1990 - luvulla rakennetut talot purkaa.

Vierailija
758/3546 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan HSL meinaa pärjätä... metrot, junat ja sporat toimii sähköllä, dösät kaasulla.

Taitaa tulla stadilaisille kalliimmaksi kuin maaseudun lämmitys

Vierailija
759/3546 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

skfdsflös kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy asuntosi, äläkä vingu. Olet varakas, jos sinulla on velaton omistusasunto.

TÄMÄ!

Toimeentulotukiasiakkaat asunnoistaan parakkeihin ja kunnon mukaiseen pakkotyöhön. 

Kukahan huolii 70-100 v pakkotyöhön. Moni eläkkeensaaja saa tt-tukea.

Tai sairaseläkeläiset jne.

Heillekö riittää parakkiasuminen?

No, kuolo korjaa niin pienenee tt-tuen saajien määrä.

En tiedä millaiset eläkeläiset niitä sossun tukia saavat. Minun tuttavani, aina töissäkäynyt ja laskunsa itse maksanut, nuhteeton kansalainen, sotki alkavan dementian vuoksi, raha-asiansa. Liekö joku käynyt lypsämässä eläkkeet ja säästöt? Joka tapauksessa, kun tilanne selvisi hänen lapsilleen, he aluksi auttoivat rahallisesti menoissa ja lopulta, kun papparainen joutui mm. tapaturman vuoksi hammasremonttiin, lapset auttoivat häntä toimeentulotukianomuksen teossa. Euroakaan ei kuulemma tullut. Kyllä porukalla ihmeteltiin kielteistä päätöstä. Hän oli kuitenkin maksanut veroja koko ikänsä. Sossun tukien saamisessa pitää ilmeisesti käydä sellainen elämänkoulu, että niihin osaa kaikki kommervenkit oikein laittaa.

Suomessa helpotetaan rikkaiden ja köyhien elämää. Se ahkera, tunnollinen, rehellinen kansanosa ei saa koskaan mitään. Se maksaa itse, myös italialaisten ja saksalaisten sähkö- ja muut menot. Muissa maissa on sähköhinta kattoja yms. jotka auttaa kaikkia kansalaisia. Suomessa ilmeisesti halliuksessa ei nyt ole puoluetta, joka ajaisi työssäkäyvän, pieni palkkaisen etuja.

Hampaisiin ei saa toimeentulotukea, paitsi ihan välttämättömiin paikkauksiin. Tekarit joutuu kustantamaan perusosasta. Voi tulla yllätyksenä, kun " sossu maksaa näille lusmuille kaiken, vää, vää."

Papparaisella on ollut liikaa tuloja tai omaisuutta saadakseen toimeentulotukea. Kelaahan ei kiinnosta, että mihin rahat ovat menneet tai mistä syystä, vaikka olisi dementia.

Vierailija
760/3546 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus ei ole, että selviätte.

Teillä rusakoilla on kokemusta jäätymisestä ja nälkään kuolemisesta.

Mitä te muuten ukrainan viljalla teette? Ettekö saa kasvatettua sitä itse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi