Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tullaan katsomaan vauvaa tyhjin käsin

Pettynytvierailijoihin
28.08.2022 |

Meille syntyi vähän aikaa sitten tyttövauva ja perhettä/ystäviä on käynyt vauvaa katsomassa. Olen varautunut vieraisiin ja jokaiselle kävijälle keittänyt kahvit ja leiponut tarjottavaa. Mutta vieraat ovat tulleet lähes jokainen tyhjin käsin. Mitä hittoa. Itse kun käyn katsomassa lähipiirin vauvoja, niin vien kukkakaupan (ei lähikaupan 4e ruusupuskan, joka on eilinen jo ostaessa) kukkakimpun (sinisenä tai punaisena), lahjan vauvalle, lahjan äidille (yleensä jotain suklaata) sekä rotinoita eli tarjottavaa kahvipöytään, ettei juuri synnyttäneen tarvitse murehtia mitä laittaa pöytään. Lisäksi viivyn max 2 tuntia, sillä vauva vaatii huomiota ja imetystä, enkä tahdo häiritä perheen rauhaa liikaa. Olen 28v, joten minulle nuorena ihmisenä nämä ovat ihan selkeitä sääntöjä, kun mennään vauvaa katsomaan. Olenko typerä, kun olen hieman loukkaantunut näistä tyhjin käsin tulleista? Lisäksi lähes jokaista on joutunut muistuttamaan käsien pesusta ja terveenä tulemisesta, kun tullaan vastasyntyneen kotiinraivostuttavaa.

Kommentit (1406)

Vierailija
161/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se Laihialla käy helistimestä jos istutaan ruokapöytään ja taotaan nyrkillä pöytään niin että aterimet helisee, että nyt sitä ruokaa pöytään :D

Vierailija
162/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on tällaisia vanhanaikaisia vieraskoreus-juttuja. Me ollaan kaveripiirin ja sukulaisten kanssa niin läheisiä, että nähdään todella usein. Ei siihen mitään lahjuksia tarvitse, vaikka jollain olisikin syntynyt vauva. Lahjat kuuluu juhliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykynaiset, alle kolmikymppiset edes tunne sanaa rotinat.

Eikä heillä muutoinkaan ole käytöstapoja.

Ja kyllä se riittää, jos tuo kukkakimpun, tai vauvalle jonkun lelun, tai kovakantisen kirjan tai bodyn, ja lisäksi jotain kahvileipää.

Ei mahdottomia voi vaatia, eikä kukaan edes tarvitse nykyisin mielettömiä määriä ruokaa ja leivonaisia.

Ennen vanhaan oltiin köyhiä ja aina kun uusi lapsi syntyi, naapurit toi ne rotinat, leipää ja nisua, perunoita, lihaakin jos sitä sattui ylimääräistä olla.

Ennen oli ennen, nyt on nyt.

En tarkoita ap. mutta nykyisin tuliaisten ja lahjojen ostaminen on lähes mahdotonta, koska ne eivät koskaan ole mieleisiä, vaan roinaa ja joutavat suoraan roskikseen.

Ja tästä syystä moni jättää tuliaiset ja lahjat ostamatta.

Vierailija
164/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vieraille tarvitse tarjota mitään. Ap on nipo. Relaa. Eikä vieraiden siis tarvitse tuoda mitään.

No ei kyllä tyhjin käsin mennä vauva katsomaan!

Olen samaa mieltä. Käytöstavat puuttuu nykyaikuisilta.

Ei enää ymmärretä mitä tarkoittaa kohteliaisuus. Jos ei edes kukkakimppua haluta viedä, niin älkää menkö ollenkaan.

No, ihan nuorten perheeseen ei välttämättä se kukkakimppu ole odotettu. Vein itse kukkia kun menin katsomaan vauvaa, eikä heillä ollut minkäänlaista kukkamaljakkoa.

Aina tervetullut tuliainen voisi olla sitten vaikka paketti vauvanvaippoja. Viekää nyt kuitenkin edes jotain.

Kerran menin katsomaan koiranpentuja ja vein tuliaiseksi pentunappuloita ja emolle paketin puruluita. Kaverini sanoi, että olin ainoa, joka tajusi tuoda jotain ja vieläpä tarpeellista. Katsojia on kyllä laukannut ihan riittämiin.

Moni ihminen nykyään pitää kukkakimppujakin aivan turhana törsäyksenä, eikä ole välttämättä edes maljakoita mihin sellaisia laittaa. Ja mitä se kukkakimppu niitä vanhempia vauvanhoidossa edes auttaa?

Ehkä aina ei ole tarkoituskaan nimenomaan auttaa. Kyse on ehkä nemmänkin ilahduttamisesta, sitähän nuo kukkakimput edustavat. Ja onnittelukukat on yleinen tapa varmaan kaikkialla maailmassa, eri tilanteissa.

Mutta se on totta, että nuorimmat polvet ei sitä enää pidä arvossa, joten joku muu juttu on varmaan jo parempi.

Täytyy myöntää, että itse en taida osata enää elää nuorten maailmassa, viisikymppisenäkään. He haluavat romuttaa perinteet ja tavat ja mikään muu kuin silkka raha ei oikein mitään merkitsekään.

Viimeksi hämmästyin valtavasti erään ihan nuoren lapsiperheen käyttäytymisestä hautajaisissa. Mitään kunnioitusta tilannetta kohtaan ei ollut.

Toivottavasti ei tarvitse mennä kenenkään vauvoja katsomaan. Eihän tässä enää mitään mistään tiedä.

Nyt en ymmärrä. Jos nykynuoret haluavat romuttaa kaikki vanhat perinteet mm. pakkolahjojen antamisen suhteen, koska tuollaiset perinteet ovat kerskakulutusta ja aiheuttaa vaan lisää krääsää ja pakko-ostamista, joka tuhoaa maapalloa, niin millä tavalla nykynuoret ovat siis ENEMMÄN rahan perään?

Kukista oli kyse. Jos ne on krääsää, niin mihin ollaan menossa?

Ja täällähän nimenomaan esitetään, että jos jotain tuodaan, niin tuotaisiin vaikka kahvipaketti tai vaippoja ja sen tyyppistä. Onko ne sitten pakkolahjoja, okei ei sitten viedä niitäkään. Olkoon tämänkin keskustelun lopputulos se, että vauvaa katsomaan mentäessä ei viedä mitään.

Minä voin hyvin elää niin.

Ja kyllä, nykynuoret ON enemmän rahan perään kuin ennen.

Mikä on kerskakulutusta, ellei nuorten naisten huulitäytteet ja hiustenpidennykset ja yleensä muotivaatteet ja tatuoinnit ja lävistyksetja jatkuvat festareilla hyppäämiset ja siideri- ja kaljapatteristot heidän ostoskärryissään, kun he suuntaavat joka vkl johonkin lomapaikkaan bilettämään, asun sellaisen lähellä ja hermot menee näitten riehujien kanssa. Rahaa palaa taivaan tuuliin, joku ne aina maksaa, vaikka sitten vipeillä ja velalla. Ikinä ennen ei ole nuoret panneet rahaa palamaan samaan tahtiin kuin nykyään.

Vai ei siinä edesauteta kerskakulutusta?

Roskaa ja moskaa kaikki paikat täynnä,. paikallislehti teki oikein jutun siitä kaatopaikkameiningistä, koskaan aiemmin ei ole roskattu luontoa näin paljon tässä maassa.

Suurin osa nykynuorista ei ole bling blingin ja materian perään, instatyrkyt ja naamaansa joka lehteen tunkevat botox-julkimot ovat asia erikseen. Jospa vain luovuttais näistä pakkolahjaperinteistä ja opeteltais ihan vain nauttimaan toistemme seurasta? Ilman kerskakulutusta? Nykynuorethan ovat paljon tiedostavampia ekologisuuden ja ilmaston lämpenemisen ja luonnon tuhoutumisen suhteen, mitä kerskakulutukseen tottuneet vanhemmat sukupolvet, jotka paikkasivat läsnäolon ja välittämisen puutetta materialla ja lahjoilla. Nykynuoret haluavat enemmän aitoa läsnäoloa ja aitoja, läheisiä ihmissuhteita.

Vierailija
165/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakimppua parempi vieminen on jotain kivaa pientä vauvalle ja tosiaan ne kahvipöytätarjottavat vähintään ettei äidin tarvitse vauvan kanssa leipoa, mieluusti myös tyyliin kahvia tai suklaata vanhemmille. Kukkapuskista on vaan vaivaa, onhan ne nättejä mutta jos kaikki tuo niitä niin kohta on joka paikka täynnä...

Enkä kyllä äitinä todellakaan leipoisikaan, se on vähän turhaa uhriutumista valittaa että vieraat ei tuo mitään vaikka minä tässä kaiken muun keskellä vielä leivonkin ihan heitä varten, ei tartte leipoa. Jos eivät tajua tuoda tarjoiluja niin saavat sitten kahvia ja jos sattuu kaapissa olemaan niin ehkä keksejä.

Vierailija
166/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vienyt jos oon ollut ees jotenkin kohtuullisissa varoissa. En oo vienyt, jos ei oo itselläkään meinannut rahat riittää ruokaan, mutta täytyykin vastedes vaan pysytellä poissa vauvaperheistä ettei tuu tuoreelle äidille paha mieli.

Jos sulla ei rahat meinaa riittää edes ruokaan, niin sitten voit ehkä tarjoutua edes auttamaan vauvan tai tarjoiltavien kanssa, ettet istu siellä olohuoneessa odottelemassa, kun äiti yrittää rauhoitella vauvaa ja saada tarjottavia pöytään. Ehkä voit jopa kysyä äidiltä, haluaisiko hän käydä rauhassa suihkussa sillä aikaa kun hoidat vauvaa. Suihkuun pääseminen voi olla arvokkaapi lahja kuin joku tavaralahja!

Pientä dramatisointia tässä? Ja miksi keksitte itsellenne jotakin tuollaisia sääntöjä esim. pakollisesta kahvitarjoilusta, jos se on noin hirveä stressi itsellennekin? Ihan hyvä että ajat ja tällaiset typerät "kohteliaisuussäännöt" muuttuu.

Vierailija
167/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukkakimppua parempi vieminen on jotain kivaa pientä vauvalle ja tosiaan ne kahvipöytätarjottavat vähintään ettei äidin tarvitse vauvan kanssa leipoa, mieluusti myös tyyliin kahvia tai suklaata vanhemmille. Kukkapuskista on vaan vaivaa, onhan ne nättejä mutta jos kaikki tuo niitä niin kohta on joka paikka täynnä...

Enkä kyllä äitinä todellakaan leipoisikaan, se on vähän turhaa uhriutumista valittaa että vieraat ei tuo mitään vaikka minä tässä kaiken muun keskellä vielä leivonkin ihan heitä varten, ei tartte leipoa. Jos eivät tajua tuoda tarjoiluja niin saavat sitten kahvia ja jos sattuu kaapissa olemaan niin ehkä keksejä.

Ihmiset tulevat piipahtamaan vauvaa katsomassa, eivät mihinkään kesteille. Elleivät viivy jotain puoli päivää. Jos kutsun vieraita kylään, tai he kutsuvat itsensä, sanon aina ettei tarvitse tuoda yhtään mitään.

Vierailija
168/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noutoruokaa tuokoon kukin perhe, esim pizzaa ja kuivakakkuja sekä vastaleivottua pullaa. Muuten pysyy ovet lukossa.

Heh, kaltaisesi saavat kyllä olla aivan rauhassa jatkossakin. Ainakin minulta.

Vierailija
169/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan on, että vanhemmat kuvittelevat, että juuri heidän vauvansa katsominen on jotenkin spesiaalia. Vauvoja kuitenkin voi syntyä lähipiirin tiuhaankin ja eihän siitä tulis mitään jos kaikille pitäisi ostaa jotain. SIihenhän menis hirveästi rahaa. 

Oman vauvan syntyminen on nimenomaan spessuu.

Nämä jotka tykkää kahvitella ihmisten nurkissa ja viettää aikaan, niin heille vois näyttää sitä vauvaa vaikka ulkoillessa. Näin täystyöllistetty vauvan vanhempi säästyy vieraiden passaamiselta, viihdyttämiseltä ja kestitsemiseltä. On takuulla muutakin tekemistä. Esim. päiväunien ottaminen, kun vauva nukkuu.

Vinkki vitonen: avaa suusi ja kerro mielipiteesi ääneen. Ei ne sun ystävät ja sukulaiset voi tietää, että et edes kaipaa vauvankatsojia. Pelkkää velvollisuudentuntoahan se suurimmalta osalta on.

Vierailija
170/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vienyt jos oon ollut ees jotenkin kohtuullisissa varoissa. En oo vienyt, jos ei oo itselläkään meinannut rahat riittää ruokaan, mutta täytyykin vastedes vaan pysytellä poissa vauvaperheistä ettei tuu tuoreelle äidille paha mieli.

Jos sulla ei rahat meinaa riittää edes ruokaan, niin sitten voit ehkä tarjoutua edes auttamaan vauvan tai tarjoiltavien kanssa, ettet istu siellä olohuoneessa odottelemassa, kun äiti yrittää rauhoitella vauvaa ja saada tarjottavia pöytään. Ehkä voit jopa kysyä äidiltä, haluaisiko hän käydä rauhassa suihkussa sillä aikaa kun hoidat vauvaa. Suihkuun pääseminen voi olla arvokkaapi lahja kuin joku tavaralahja!

Siis mitä vttua? :D Ensin vaaditaan että pitäisi tuoda lahja, sitten uhriudutaan, että kun kerran kylään tulet ja minä olen päättänyt sulle kahvit tarjota, niin olet mielestäni isossa vastuussa tästä tilanteesta, niin, että tarjoile kuule sitten ihan itsellesi sitä kahvia, senkin rahvas.

Oikeasti, mieti nyt itsekkin mitä kirjoitit? :D Eikö tuossa nyt olisi vain sun parempi todeta, että anteeksi tämä vauva nyt itkee ja pitää nukuttaa, joten en ehdi nyt tarjoilla kahvia, jos haluat, niin keittele tuosta itse. Sitten painut vauvan kanssa muualle jos siltä tuntuu: Tai voit jopa ajaa sen vieraan kokonaan poiskin halutessasi, kukaan ei ihan varmasti tuossa tilanteessa loukkaannu siitä.

Tervetuloa nykymaailmaan, missä saa ihan käyttää omaakin järkeään eikä toimia jonkun 200 vuotta sitten keksityn perinteen mukaan (aikana jolloin koko suku asui samassa torpassa, eikä todellakaan vanhemmat olleet yksin sen vauvan kanssa ja lahjaksi riitti joku käpylehmä ihan hyvin).

Vierailija
171/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä olisi kohteliasta tuoda vauvalle jotain tuliaisia. Ei sen tarvitse olla kallista, riittää edes että toisi vaikka helistimen ja tutin, jokainen oman rahatilanteen mukaan. Ei tarvitse tuoda vanhemmille mitään suklaata eikä kahvipöytään mitään, kunhan muistaa sitä vauvaa.

Tuollaista roinaa kyllä riittää muutenkin jokaikisellä ja sitä tulee aivan liikaa. Luultavasti tutti olisi vääränlainen, ja ainakaanyksikään kolmesta vauvastani ei leikkinyt helistimellä.

Noh, on totta, että jotain on kohteliasta viedä, mutta vaikeaahan se nykypäivänä ostaa yhtään mitään, mikä ei jäisi romupinoon pölyttymään.

Itse ainakin inhosin kaikkea sitä pikkulapsiaikana kertyvää turhaa roinaa, mitä kaikki toivat,

Vierailija
172/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vieraista tulee paikalle kohteliaisuudesta, ei siksi, että sinun vauvasi olisi heille joku suuri elämää mullistava tapahtuma. Ei siinä kaikki tule ajatelleeksi, että oman ajan lisäksi pitäisi lahjoittaa jotain tavaraakin. Ihmiset lisääntyvät tietyssä iässä paljon, ja itse olin ihan uupunut, kun jokunen vuosi sitten piti järjestää aikaa ties kenen vauvojen tapaamiselle. Ei muiden lapset vaan ole suurimmalle osalle ihmisistä erityisen tärkeitä.

Vierailija
173/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin viedään syötävää juuri vauvan saaneille!

Olen pitänyt tätä ihan itsestäänselvyytenä, että noin tehdään, eikä vastasyntyneen/pienen vauvan äiti ala kestitä ketään ja leipoa mitään, vaan muut tuo tarjottavat.

Ymmärrän harmituksesi täysin, tosi moukkamaisia vieraita teillä käynyt.

N29

Vierailija
174/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vieraille tarvitse tarjota mitään. Ap on nipo. Relaa. Eikä vieraiden siis tarvitse tuoda mitään.

Olen samaa mieltä. Käytöstavat puuttuu nykyaikuisilta.

Ei enää ymmärretä mitä tarkoittaa kohteliaisuus. Jos ei edes kukkakimppua haluta viedä, niin älkää menkö ollenkaan.

No, ihan nuorten perheeseen ei välttämättä se kukkakimppu ole odotettu. Vein itse kukkia kun menin katsomaan vauvaa, eikä heillä ollut minkäänlaista kukkamaljakkoa.

Aina tervetullut tuliainen voisi olla sitten vaikka paketti vauvanvaippoja. Viekää nyt kuitenkin edes jotain.

Kerran menin katsomaan koiranpentuja ja vein tuliaiseksi pentunappuloita ja emolle paketin puruluita. Kaverini sanoi, että olin ainoa, joka tajusi tuoda jotain ja vieläpä tarpeellista. Katsojia on kyllä laukannut ihan riittämiin.

Moni ihminen nykyään pitää kukkakimppujakin aivan turhana törsäyksenä, eikä ole välttämättä edes maljakoita mihin sellaisia laittaa. Ja mitä se kukkakimppu niitä vanhempia vauvanhoidossa edes auttaa?

Ehkä aina ei ole tarkoituskaan nimenomaan auttaa. Kyse on ehkä nemmänkin ilahduttamisesta, sitähän nuo kukkakimput edustavat. Ja onnittelukukat on yleinen tapa varmaan kaikkialla maailmassa, eri tilanteissa.

Mutta se on totta, että nuorimmat polvet ei sitä enää pidä arvossa, joten joku muu juttu on varmaan jo parempi.

Täytyy myöntää, että itse en taida osata enää elää nuorten maailmassa, viisikymppisenäkään. He haluavat romuttaa perinteet ja tavat ja mikään muu kuin silkka raha ei oikein mitään merkitsekään.

Viimeksi hämmästyin valtavasti erään ihan nuoren lapsiperheen käyttäytymisestä hautajaisissa. Mitään kunnioitusta tilannetta kohtaan ei ollut.

Toivottavasti ei tarvitse mennä kenenkään vauvoja katsomaan. Eihän tässä enää mitään mistään tiedä.

Nyt en ymmärrä. Jos nykynuoret haluavat romuttaa kaikki vanhat perinteet mm. pakkolahjojen antamisen suhteen, koska tuollaiset perinteet ovat kerskakulutusta ja aiheuttaa vaan lisää krääsää ja pakko-ostamista, joka tuhoaa maapalloa, niin millä tavalla nykynuoret ovat siis ENEMMÄN rahan perään?

Kukista oli kyse. Jos ne on krääsää, niin mihin ollaan menossa?

Ja täällähän nimenomaan esitetään, että jos jotain tuodaan, niin tuotaisiin vaikka kahvipaketti tai vaippoja ja sen tyyppistä. Onko ne sitten pakkolahjoja, okei ei sitten viedä niitäkään. Olkoon tämänkin keskustelun lopputulos se, että vauvaa katsomaan mentäessä ei viedä mitään.

Minä voin hyvin elää niin.

Ja kyllä, nykynuoret ON enemmän rahan perään kuin ennen.

Mikä on kerskakulutusta, ellei nuorten naisten huulitäytteet ja hiustenpidennykset ja yleensä muotivaatteet ja tatuoinnit ja lävistyksetja jatkuvat festareilla hyppäämiset ja siideri- ja kaljapatteristot heidän ostoskärryissään, kun he suuntaavat joka vkl johonkin lomapaikkaan bilettämään, asun sellaisen lähellä ja hermot menee näitten riehujien kanssa. Rahaa palaa taivaan tuuliin, joku ne aina maksaa, vaikka sitten vipeillä ja velalla. Ikinä ennen ei ole nuoret panneet rahaa palamaan samaan tahtiin kuin nykyään.

Vai ei siinä edesauteta kerskakulutusta?

Roskaa ja moskaa kaikki paikat täynnä,. paikallislehti teki oikein jutun siitä kaatopaikkameiningistä, koskaan aiemmin ei ole roskattu luontoa näin paljon tässä maassa.

Suurin osa nykynuorista ei ole bling blingin ja materian perään, instatyrkyt ja naamaansa joka lehteen tunkevat botox-julkimot ovat asia erikseen. Jospa vain luovuttais näistä pakkolahjaperinteistä ja opeteltais ihan vain nauttimaan toistemme seurasta? Ilman kerskakulutusta? Nykynuorethan ovat paljon tiedostavampia ekologisuuden ja ilmaston lämpenemisen ja luonnon tuhoutumisen suhteen, mitä kerskakulutukseen tottuneet vanhemmat sukupolvet, jotka paikkasivat läsnäolon ja välittämisen puutetta materialla ja lahjoilla. Nykynuoret haluavat enemmän aitoa läsnäoloa ja aitoja, läheisiä ihmissuhteita.

Höpöhöpö. Marginaali-ilmiö, joka pitää kovaa ääntä itsestään. Tilastot ja ilmaston lämpeneminen jne kertoo omaa karua kieltään; suurin osa elää kuin viimeistä päivää kuluttaen ja matkustaen.

Ja sit toisaalta nää ekologiset on usein ulkokultaisia.

Vierailija
175/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä olisi kohteliasta tuoda vauvalle jotain tuliaisia. Ei sen tarvitse olla kallista, riittää edes että toisi vaikka helistimen ja tutin, jokainen oman rahatilanteen mukaan. Ei tarvitse tuoda vanhemmille mitään suklaata eikä kahvipöytään mitään, kunhan muistaa sitä vauvaa.

Ei vaan juuri päinvastoin; äitiä on hyvä muistaa (esim. kukat) ja tuoda kahvipöytään jotain, mutta vauvalle ei ole pakko tuoda mitään.

Vierailija
176/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pientä dramatisointia tässä? Ja miksi keksitte itsellenne jotakin tuollaisia sääntöjä esim. pakollisesta kahvitarjoilusta, jos se on noin hirveä stressi itsellennekin? Ihan hyvä että ajat ja tällaiset typerät "kohteliaisuussäännöt" muuttuu.

Miehenä ei kyllä ilkeäisi kysyä naiselta haluaisiko tämä käydä suihkussa, nainen ottaisi heti keljuiluna, että haiseeko hänestä muka hiki ja paska, ukolle tulisi lähtö huushollista eikä takaisin olisi tulemista :D

Vierailija
177/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan on, että vanhemmat kuvittelevat, että juuri heidän vauvansa katsominen on jotenkin spesiaalia. Vauvoja kuitenkin voi syntyä lähipiirin tiuhaankin ja eihän siitä tulis mitään jos kaikille pitäisi ostaa jotain. SIihenhän menis hirveästi rahaa. 

Oman vauvan syntyminen on nimenomaan spessuu.

Nämä jotka tykkää kahvitella ihmisten nurkissa ja viettää aikaan, niin heille vois näyttää sitä vauvaa vaikka ulkoillessa. Näin täystyöllistetty vauvan vanhempi säästyy vieraiden passaamiselta, viihdyttämiseltä ja kestitsemiseltä. On takuulla muutakin tekemistä. Esim. päiväunien ottaminen, kun vauva nukkuu.

No ei se ole spessua kuin niille vanhemmille, ei koko muulle lähipiirille ja maailmalle. Ymmärrän sen täysin, että kukaan muu ei odotan tätä ensimmäisen lapseni syntymää yhtä paljon mitä minä eikä se kenellekään muulle ole yhtä merkityksellistä, mitä meille vanhemmille. Jotenkin narsistista edes ajatella toisella tavalla. Osaan myös avata suuni ihmissuhteissa ja ilmoittaa suoraan muissakin tilanteissa, jos en jaksa vieraita ja muita ihmisiä. Ei tarvitse muiden ihmisten toimia tunteideni tulkkina ja tulkita MINUN tunnemaailmaani.

Vierailija
178/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan juuri päinvastoin; äitiä on hyvä muistaa (esim. kukat) ja tuoda kahvipöytään jotain, mutta vauvalle ei ole pakko tuoda mitään.

Miksi juuri äitiä? Eikö isäkin ole juuri tullut isäksi?

Vierailija
179/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet, miten tässä ketjussa velvollisuudet koskevat lähinnä naisia? Vieraiden pitää tuoda kestityksiä, ettei ÄIDIN tarvitse leipoa VAUVA kainalossa. Missä ne isät ovat? MIksei isä voi leipoa tai pidellä vauvaa?

Entä jos tulee vieraaksi joku ISÄN mieskaveri, oletetaanko hänenkin tuovan oikeaoppisesti vauvalle joku pitsinypläys tai vaippapaketti vai koskeeko tämäkin lahjavaatimus vain naisia, kun "eihän meihiltä voi mitään olettaa, eikä varsinkaan miehen mieskavereilta".

Veikkaan, että nämä säännöt ovat nimenomaan a) naisten ajatuksia jotka b) kohdistuvat toisiin naisiin.

Vierailija
180/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää viedä kultaa ja mirhamia niin!