Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tullaan katsomaan vauvaa tyhjin käsin

Pettynytvierailijoihin
28.08.2022 |

Meille syntyi vähän aikaa sitten tyttövauva ja perhettä/ystäviä on käynyt vauvaa katsomassa. Olen varautunut vieraisiin ja jokaiselle kävijälle keittänyt kahvit ja leiponut tarjottavaa. Mutta vieraat ovat tulleet lähes jokainen tyhjin käsin. Mitä hittoa. Itse kun käyn katsomassa lähipiirin vauvoja, niin vien kukkakaupan (ei lähikaupan 4e ruusupuskan, joka on eilinen jo ostaessa) kukkakimpun (sinisenä tai punaisena), lahjan vauvalle, lahjan äidille (yleensä jotain suklaata) sekä rotinoita eli tarjottavaa kahvipöytään, ettei juuri synnyttäneen tarvitse murehtia mitä laittaa pöytään. Lisäksi viivyn max 2 tuntia, sillä vauva vaatii huomiota ja imetystä, enkä tahdo häiritä perheen rauhaa liikaa. Olen 28v, joten minulle nuorena ihmisenä nämä ovat ihan selkeitä sääntöjä, kun mennään vauvaa katsomaan. Olenko typerä, kun olen hieman loukkaantunut näistä tyhjin käsin tulleista? Lisäksi lähes jokaista on joutunut muistuttamaan käsien pesusta ja terveenä tulemisesta, kun tullaan vastasyntyneen kotiinraivostuttavaa.

Kommentit (1406)

Vierailija
21/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä aina jotenkin jopa hävettää mennä katsomaan vauvaa, kun tiedän, miten raskas vierailu voi olla perheelle! En anna passata itseäni, kysyn jo ennen menemistä, tuonko pullat mukanani ja jos vien ja isäntäväki alkaa kahvista puhua, keitän ne heidän puolestaan. Mutta kaikki ei tätä varmaan tajua, jos ei ole omia lapsia tai lähipiirissäkään. Mulla on 23 serkkua, joista 15 on mua nuorempia. Ehkä sain normaalia enemmän esimerkkiä, miten vauvaperheissä ollaan vieraina...

Tämä!

Vierailija
22/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla joo mukavaa ja kohteliasta viedä tuomisia ja lahjoja, mutta kyllä se kuulostaa aika vähän moukkamaiselta loukkaantua, jos mitään ei tuoda ja että vaaditaan lahjoja. Olettaisin, että nuo vieraatkaan eivät vaadi sinulta mitään koreaa kahvipöytää, vaan voisit itsekin vaikka pidättäytyä kokonaan kestitsemisestä. Voit vaikka sanoa, että saavat itse keittää kahvit, jos haluavat. Kyllä ne juhlatilaisuudet ovat erikseen, jossa oletetaan tuomisia ja lahjoja ja vastavuoroisesti sitten hyvää pitopalvelua. Se, että hetkeksi tullaan kurkkaamaan vauvaa ilman, että oli puhetta mistään muodollisuuksista ei välttämättä vaadi mielestäni lahjoja. Etenkin kun nykyaikana ei voi olla varma vanhempien mieltymyksistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä aina jotenkin jopa hävettää mennä katsomaan vauvaa, kun tiedän, miten raskas vierailu voi olla perheelle! En anna passata itseäni, kysyn jo ennen menemistä, tuonko pullat mukanani ja jos vien ja isäntäväki alkaa kahvista puhua, keitän ne heidän puolestaan. Mutta kaikki ei tätä varmaan tajua, jos ei ole omia lapsia tai lähipiirissäkään. Mulla on 23 serkkua, joista 15 on mua nuorempia. Ehkä sain normaalia enemmän esimerkkiä, miten vauvaperheissä ollaan vieraina...

Olisi painajainen, jos joku menisi mun keittiöön hääräilemään. Ihan sain itsekin kahvit keitetyksi. Laitoin vauvan siksi aikaa pinnasänkyyn. Ei nyt sentään avuttomaksi pidä heittäytyä.

Vierailija
24/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nämä muutamat hokevat, että on ok mennä ilman tuliaisia katsomaan vauvaa. Ei se vaan ole, vaikka kuinka niin hokisitte. Se osoittaa vaan omat käytöstapojenne puutokset, ei muuta.

Ja täällä sinä yksinäsi hoet, että ei ole ok mennä ilman tuliaisia ja peukuttelet omia vastauksiasi.

Vierailija
25/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kuvan voi nykyään lähettää viestillä niin ei oo niin kiire mennä katsomaan vauvaa

Vierailija
26/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vauvoja ylipäätään pitää mennä katsomaan, kun se koko vierailu tuntuu olevan niin raskas ja vaikea monella osa-alueella?

Vierailija
27/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap kyllä melkoinen vinkuja.

Vierailija
28/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusasi eniten se, että tultiin kipeänä, ei pesty käsiä ja tultiin heti vauvaa katsomaan, kun pääsin synnäriltä kotiin.

Miehellä on paljon sisaruksia ja heillä jokaisella ainakin 4 lasta.

Tuliaisena saatiin flunssa ja vauva oli aivan tukkoinen. Ensimmäinen ab kuuri tuli 3vkon iässä.

En kaipaa lahjoja tai tuomisia. Vaan hyviä käytöstapoja. Ja sitä ettei notkuta mitään 2-3 tuntia ja odoteta kestityksiä.

Itse käyn frendien vauvoja katsomassa ja vien toki muistamiset. Vauvat olleet jo tuossa vaiheessa muutaman kk ikäisiä (saaneet ekat rokotukset) ja viivan max 30min.

Vierailija
29/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole typerä,oishan se ihan kohteliasta edes vaikka pieni kukkakimppu tuoda tuossa tapauksessa tai onnittelukortti :) Mutta siis jotenkin huomioida :) Itse ajattelen ainakin näin. Itse vein kaverin vastasyntyneelle pienen lahjan.

Vierailija
30/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vauvoja ylipäätään pitää mennä katsomaan, kun se koko vierailu tuntuu olevan niin raskas ja vaikea monella osa-alueella?

Ei pidä mennä. Vauvat ovat alttiita monille vaarallisille taudeille. Niin kauan kuin ei ole vielä saanut rokotuksia, vieraita ei kannata ottaa vastaan eikä vauvaa viedä esim. kauppaan saamaan jotain hinkuyskää tms. vauvalle vaarallista.

Vierailija
31/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se kohteliasta ja mitä hienompi lahja, sitä parempi, vai mitä , äiti?

Minulla käy silloin tällöin tällöin vieras, ei siis vauvaa katsomassa, mutta muuten. Tarjoan hänelle kahvit ja jotakin kaupan pullaa, kun en itse leivo. Olen itse hänet kylään pyytänyt, kun hän tulee.

Satun tietämään hänestä, että elää aina erittäin tiukilla ja kuitenkin tuo minulle joka kerran kaupan kukkakimpun. Ja ihan kelpoinen ja vieläpä kaunis. En tiedä, onko eilinen vai sen päivän tuote. Olen myös itse nähnyt, kuin joku erittäin vaatimattoman näköinen vanhus on valitsemassa kukkapuskaa (4e?) joko ystävälleen tai itselleen. (Sitä paitsi ainakin minun läjikauppa S-marketin kukat ovat hyviä. )

Joten kirjoituksesi tuntui ikävältä, äiti.

Vierailija
32/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusasi eniten se, että tultiin kipeänä, ei pesty käsiä ja tultiin heti vauvaa katsomaan, kun pääsin synnäriltä kotiin.

Miehellä on paljon sisaruksia ja heillä jokaisella ainakin 4 lasta.

Tuliaisena saatiin flunssa ja vauva oli aivan tukkoinen. Ensimmäinen ab kuuri tuli 3vkon iässä.

En kaipaa lahjoja tai tuomisia. Vaan hyviä käytöstapoja. Ja sitä ettei notkuta mitään 2-3 tuntia ja odoteta kestityksiä.

Itse käyn frendien vauvoja katsomassa ja vien toki muistamiset. Vauvat olleet jo tuossa vaiheessa muutaman kk ikäisiä (saaneet ekat rokotukset) ja viivan max 30min.

Monikin rauhoittaa tuon tilanteen ja syystä ja teille vaan tullaan sairaana ja odotetaan kestityksiä! Jokin mättää tarinassa, ootko joku 20v?

En mene kenenkään vauvaa katsomaan, jos ei pyydetä ja silloin on hyvä sopia vielä ajankohdastakin.

Vierailija
33/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole typerä,oishan se ihan kohteliasta edes vaikka pieni kukkakimppu tuoda tuossa tapauksessa tai onnittelukortti :) Mutta siis jotenkin huomioida :) Itse ajattelen ainakin näin. Itse vein kaverin vastasyntyneelle pienen lahjan.

Mutta aloittajan laatuvaatimukset ovat niin kovat, ettei kympin kimppu lähikaupasta kelpaa, vaikkei kaverin rahat riittäisi kukkakaupan viidenkympin tai satasen kimppuun. Näille vaatijoille voi lähettää onnittelut sähköpostilla tai tekstiviestillä. Laittaa mukaan kauniin kuvan vaikka linnan puutarhan kukkaloistosta.

Vierailija
34/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo, niin valitetaan kun tuodaan turhaa roinaa.

Vierailija
35/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua sitten ärsytti kun kaikki etäisemmätkin sukulaiset ja tutut kärtti vierailulle kun vauva oli ihan pieni. Itse olin väsynyt ja sekaisin ja imetys ei sujunut joten vierailut stressasivat. Tuntui pahalta kieltäytyä kun tuli viestejä että tultaisiin tuomaan lahjaa, moniin vierailuihin sitten suostuinkin :( no sen jälkeen kun vauva täytti 2 kuukautta, ei ketään näistä tuttavista ole enää näkynyt. Olisi paljon mukavempaa, jos tultaisiin kylään sitten kun vauva on jo isompi, jaksaa olla hereillä ja on kiinnostunut maailmasta.

Vierailija
36/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukat on niin last season. Samaten suklaat tai vauvan bodyt. Vauvaperheessä menee niitä vaippoja eivätkä taatusti jää käyttämättä. Siispä pari vaippapakettia viemisiksi. Voihan sitä vanhempiakin muistaa ja viedä joku supersize vessapaperipaketti.

Eivät taatusti jää tuliaiset nurkkiin pölyyntymään.

Vierailija
37/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vienyt jotain pientä käyttökelpoista. Ruokalappu, sukkia, bodya. En mitään kovin suureellista. Mun mielestä oli inhottavaa kun esim kukkia ja suklaata kertyi kauhea kasa. Aivan yli tarpeen. Sain toki ensimmäisenä kaveripiiristä lapset, joten eivät he voineet arvata että niitä tuppaa kertymään. Joku ei tuonut mitään ja se oli mun mielestä ihan ok. Parasta vieraissa on se, että hoitavat vauvaa hetken. Esim pitävät vain sylissä tms ja saan itse keittää rauhassa kahvia tms.

Ja sitten se aikuinen seura.

Vierailija
38/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en odottaisi mitään tuliaisia, mutten myöskään alkaisi passaamaan enkä todellakaan leipomaan. Jos pakkasessa on pullaa, voin sen sulattaa, mutta muuten tuokoon omat syötävänsä.

Vierailija
39/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

himohamstraaja kirjoitti:

Kukat on niin last season. Samaten suklaat tai vauvan bodyt. Vauvaperheessä menee niitä vaippoja eivätkä taatusti jää käyttämättä. Siispä pari vaippapakettia viemisiksi. Voihan sitä vanhempiakin muistaa ja viedä joku supersize vessapaperipaketti.

Vaipat on oikeasti hyvä lahja vauvaperheeseen (ellei tiedä perheen käyttävän kestovaippoja).

Vierailija
40/1406 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

himohamstraaja kirjoitti:

En suosittele. Tulee kuitenkin väärää merkkiä ja väärää kokoa. Lähettää onnittelukortin ja se on siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi