***ELOISAT loppuviikkoon (pe-su)***
Kommentit (68)
Sunnuntaita,
Pantoufle: No menipäs tosiaan pikkasen pieleen illanvietto kun niin nopsaan tuli soitto. Meillä varmaan olis ihan sama juttu kun en ole pulloa muutamaan kuukauteen tarjonnut niin ei varmaan sitten yhtäkkiä kelpaakaan.
Tässä sitä on siivottu aamutuimaan ja käyty vaunuilemassa pakkasilmassa. Mukavan kirpeä ja kirkas ilma. Taisi olla jopa muutama aste pakkasta ulkona.
Opemammalle ja muille ristiäisiään viettäville hyviä kemuja, ainakin ilmat suosii täällä etelä-suomessa.
Pia ja tyttö pian 3kk
NUKKUMISESTA...Ihana yö takana ja sai vähän univelkaa kuitattua. Vavua nukkui 23-09 yhdellä syötöllä. Aamulla valvoi sitten johonkin puoli yhteentoista ja sitten nukahti ulos vaunuihin. Nyt otin tunti sitten sisään ja eikä mitä kun vieläkin posottaa täysissä ulkotamineissa. Avasin sentään makuupussia mutta en hennonnut käydä haalaria vetelemään pois päältä ettei herää. Mutta eikös täällä joku aikaisemmin kommentoinutkin että lapset nukkuu hyvin sisällä täysissä ulkotamineissa...=)
Perjantaina myrsky-yönä valvottiin kahteen kun masua kipristeli. Arvelen syyksi joko d-vitamiinitipat tai mun purkan jauhannan. Huomasin että Jenkki-pussin kyljessä lukee että ' voi aiheuttaa laksatiivisia vaikutuksia' ja ainakin ilmaa tulee mamman mahaan niin kait se voi tuntua vauvallakin. En ole nyt muutamaan päivään purkkaa syönyt mutta vitamiinitippoja kait täytyy antaa, ei voi mitään. En aio kyllä joka päivä antaa vaan kokeilen joka toinen päivä.
Täällä palstalla on paljon vietetty ristiäisiä. Kivoja nimiä on tupsahdellut monessa viestissä. Me vietettiin viikko sitten. Elisa Alina tuli nimeksi (kirjoitinkohan tästä jo, en muista?!?) Elisa valittiin sen perusteella että esikoisen ja pikkukakkosen nimissä on niissäkin 3 tavua ja päättyvät a-kirjaimeen eli Rebekka ja Sofia. Ekat nimet on aina mun ja miehen pohdintaa ja muut nimet tulevat kummankin suvusta vuorotellen. Vähän mietin tuota Elisa-operaattoria mutta Elisa on ollut jo kauan ennen kyseisen operaattorin syntyä ja tulee olemaan kauan sen jälkeenkin. Itselläni on elisan liittymä ja näyttää aikas hauskalta kun on tytön kuva puhelimessa ja alapuolella lukee Elisa =)
Esikoinen 8v odottelee lumisadetta tulevaksi. Sitä luvattiin tänne Vantaallekin joten mahikset on =)
Lunta odotellessa toivotan mukavaa ristiäispäivää niitä viettäville ja hyvää etelän loman odotusta aurinkoon lähteville ja meille muille muuten vaan mukavaa sunnuntaita!
t.tuuli
Heips kaikille!
Päivittäin olen jutusteluanne seurannut jo odotuspuolelta asti, mutta en ole saanut aikaisemmin aikaiseksi itse kantaa kortta kekoon. Jospa nyt saisin jonkun järkevän tekstin tähän aikaiseksi:)
Elikäs täällä elomamma kera elotytön -06(8.8.2006) ja tammipojan -05. Lisäksi perheeseemme kuuluu iskä ja iskän esikoinen ekaluokkalaispoika -99. Hämeessä asustetaan. Tällä hetkellä työnjako perheessä menee niin, että iskä rakentaa meille omaa taloa ja minä hoidan mukelot. Välillä tuntuu vähän rankalta tää " yh-elämä" , mutta kai se on vaan pidettävä se palkinto eli oma koti mielessä. Siinä varmaan sellanen pikku esittely meiän poppoosta.
Pikkuset tuli tollasella lyhyellä väliajalla vähän sattuman kauppaa - eka tehtiin hormoneilla, toka lähti itekseen liikkeelle vaikka imetin viel poikaa ja lääkäri oli just epäilly että tuskin koskaan luomuna voit raskautua. Toisin kävi ja siitä nyt tuloksena ihastuttava tyttönen:))
Kauheesti en muista ainakaan näin kärkeen mitään kommentoida, mutta ehkäpä tähän kirjoittamiseen ajan kanssa oppii. nukkumishommista on kait ollu puhetta ja ne Pepillä sujuu jo ihan mukavasti. Illalla menee nukkuun n.klo22 pintaan, eka herätys syömään n. klo 5, siitä jatkaa unta johonkin klo 8.30 asti. Sitten ekoille päikyille klo 10-n.13, hetki seurustelua ja syömistä (tissillä mennään) ja pienet tirstat. n. klo 16 pistän neidin taas pihalle ja nukkuu yleensä n. pari tuntia. Siitä melkein sit valvoskeleekin ja tankkailee kunnes käy unillle.
Tuplamatkarattaista voisin tiedustella teiltäkin eli peräkkäinistuttavia tarvittaisiin - suositelkaa!!!! Toimiiko mitenkään talvella?? twinetet olen aatellu myydä pois, ei toimi meillä.
Mutta nyt taitaa tirsat olla lopuillaan eli menoks!
OPE06&P&O
..Meiän illanvietto menikin sitten pidemmän kaavan mukaan. Eli illalla ukko ja äitini ylipuhuivat minut viemään pojan koko yöksi mummulle. Kyllähän sen itekkin tajusi, että vaikka kuinka olis jo puolenyön aikaan tullu kotiin niin aivan tuhottoman väsynythän sitä olis ollu... Itkeä tihrustin koko illan kun miettimällä mietin, enkä keksinyt mitään negatiivista.. Mummu on pojalle tuttu, ja pärjää loistavasti pojan kanssa, pakkasessa olli litra tissimaitoa ja pullostahan poika muutenkin juo....HUOH! Oli aivan kamala päätös, kun toisaalta tiesin myös että jos jään kotiin pojan kanssa kun ukko lähtee niin riepoo se sekin!
Loppujen viimetteeks vietiin poika mummulaan (vaikka toisaalta olen vahvasti sitä mieltä ettei ton ikäsen tarttis hoidosta vielä tietää mitään..). Poika oli käyttäytyny hienosti. Olivat mummun kanssa käyneet vaunuttelemassa ja illalla kylvyssä, seurustelleet paljon ja lopuksi käyneet yöunille klo 22, syötöt 2.30 ja 6.30 eli aivan samoin kuin kotonakin..
Olin tosi tyytyväinen. Yöllä tultiin kotiin kahen aikaa, saunottiin, syötiin ja seurusteltiin koko ilta. Otin kolme siideriä, joten olo on mainio.. Sain aamulla siivottua koko talon ja sitten lähdimme hakemaan poikaa. Äiti oli pessyt kaikki pukluset vaatteet ...tuttipullot jne. ja poikakin oli tyytyväinen ja puhdas:) Lisäksi äitini oli vielä tehnyt meille ruuan, joten tämä päivä on ollut oikeinkin loistava. On vielä näin sairaan hieno ilmakin!
Tämmöstä meille!
IloinenRentoutunutjaPirteä Keru ja pikkuemppu 2kk ja risat
...elikäs tolla meiän pikkupojalla (01/06) on nyt parin päivän ajan ollut ihan ihme yskää. Käytännössä katsoen yskii VAIN nukkuessaan ja kuullostaa pahalta. Mikäköhän mahtas olla? Ei muita tyypillisiä flunssan oireita. Onks jotain tollasta pelkkää yskää nyt liikkeellä?
Rauhallinen iltapäivä ollut tällä mammalla, kun molemmat pienet vetelee antaumuksella hirsiä. En tiiä kuin paljon kellojen siirto heittää rytmeissä. Koko ajan olen aatellu aloittaa silitysprojektin pienten vaatteista mutta jollain tekosyyllä saan sitä kuitenkin lykättyä:)) Äsken yritin itekkin torkkua muttei sitä osaa.
Kaunista päivän jatkoa vaan kaikille - täällä ainakin upea keli!!
tulkaahan kertoilee nimiä joilla ristiäisiä..:)
k.h.p ja iida
ompa outoo ku tytöllä on oikeesti nimi :D
... meidän neidistä tuli Iiris Sofia. Ja on tosi outoa, kun on nimi, kun on 7 vkoa hokenut vauvaksi. Täytyy nyt vaan opetella sanomaan oikealla nimellä. Nyt neiti hermostuu tässä sylissä.
Teippi ja Iiris 7 vkoa 1 pv
p.s k.h.p ihana tuo teidän tytön nimi!!
Eipä tarvinnut eilen tuskailla lähtisikö baariin vai ei kun ehdin juoda kokonaista yhden siiderin ennen kuin mies otti yhteyttä ja sanoi että pikku-ukko ei suostu juomaan pullosta tipan tippaa ja kaikki vähätkin valuu pitkin leukoja paidalle pojan kyökkäillessä. " Oo vaan ihan rauhassa siellä, kyllä mä sit soitan jos tulee paniikki" . Just. Eihän siinä sitten mitään enää auttanut ryypiskellä kun imetys oli kuitenkin edessä. Mutta eipä ainakaan ole huono happi ja kamala krappe, siitä kiitos!!!
Nyt pakko mennä aamuaskareisiin, lähdetään pikkumiehen kanssa hakemaan siskoa saaristosta suvun " naisten illasta" :). Hyvä että hänetkin jo 3-vuotiaana luetaan suvun akkoihin.
Hyvää ristiäispäivää kaikille, jotka niitä tänään viettävät!
Pantoufle