Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOISAT loppuviikkoon (pe-su)***

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, että olen ollut tänään huonolla tuulella ihan aamusta asti. Yö meni tytön osalta hyvin. Nukahti 21.30 ja heräsi syömään vasta 04, mutta esikoinen taisi nähdä pahaa unta, kun vähän väliä itki, pyöri ja puhui, oli kuitenkin täydessä unessa. Sitten kun poika rauhottui soi miehen herätyskello 3.30 ja kolisteli keittiössä kahvinkeittopuuhissa tavallista kova äänisemmin. No, jospa sitä tulisi paremmalle tuulelle, kun saa hetken vetää henkeä.

Meidän tytön nimi oli tän alueen ilmaisjakelulehdessä, joten paljastettakoon nyt sitten täälläkin. Juuli Johanna tuli nimeksi. Juuli nimeen tykästyin, kun olin aikoinaan töissä Mäntsälässä päiväkodissa ja siellä oli suloinen Juuli-tyttö, Johanna kulkee meillä suvussa, itse olen 2. nimeltä Johanna samoin kuin mummoni ja mummoni äiti. Pojan nimi on Juuso, joten Juuli sointuu sitten senkin kanssa. Meillä oli periaatteena kummankin lapsen kohdalla, jos tulee poika mies päättää nimen ja jos tyttö niin minä.

Käytiin eilen neuvolassa ja hyvin oli taas kasvanut. Painoa oli tullut 5 vkossa 1235g ja pituutta 4.5cm. eli nyt painaa 5340g ja 58.5 pitkä. Pituus menee +1 ja paino 0 käyrillä. Meillä ei mies tule neuvolareissuille mukaan kun on aina töissä. Jos lomalla sattuu olemaan niin silloin vaadin hänet mukaan. Eilenkin raahasin Juuson mukanani, hän toisaalta tykkää tulla mukaan, kun siellä voi leikkiä erilaisilla leluilla kuin mitä kotona on.

Meillä ei vauva harrasta vielä mitään. Sylissä viihtyy liiankin hyvin. Hetken jaksaa olla selällään lattialla ja siinä huitoa ja potkia, vatsallaan ei tykkää olla ollenkaan. Katselee isoveljen touhuja ja höpöttää omiaan. Tuskin tulen mitään eritysempää harrastusta vauvalle kehittämään, yksin joudun suoriutumaan ja isompaa sitten mukana raahaamaan.

Tänään oli ollut jo puhetta pullolla sähläämisestä. Meillä ei ole pullo käytössä mutta kyllä tissilläkin osataan koheltaa. Kädet pyörii ja jalat sätkii, imetään hetki ja päästetään irti ja sitten taas imetään ja päästetään irti. Tätä voi jatkua koko syötön ajan. Haluaa kuitenkin syödä ja huuto tulee, jos laitan tissin piiloon ja sanon kiitos. Kaikkein turhauttavinta tämä on yöllä.

Eilen raahattiin Juuson kanssa kaksi kottikärryllistä polttopuita varastohuoneeseen viikonlopun myrskyä silmälläpitäen. Tämä alue on aina ilman sähköä kovemmilla tuulilla. Saadaan ainkin talo lämpimäksi, jos sähköt menee. Taskulamppujen paristotkin tarkastettiin ja kynttilöitä etsittiin valmiiksi.

Meillä Juuli nukkuu ulkona vaunuissa katoksen alla, nytkin siellä koisaa. Sisällä nukkumisesta ei tule mitään, kun Juuso ei anna nukkua, vaan on huutelemassa tai tökkimässä toisen hereille. Aamullakin oltiin vesisateessa kävelemässä, jotta tyttö sai nukkua ja poika purkaa ylimääräistä energiaansa.

Jaaha, nyt sitten taas sataa.

Mukavaa päivän jatkoa säästä huolimatta ja mökille lähtijälle riemukasta viikonloppua samoin yöelämään suuntaaville.

Huhti ja lapset

Vierailija
22/68 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on takana ihaaaaaaaaaaaana yö! Poika nukkui 21.00-6.00 ihan älyttömän hienoa! :D No tämä ehken väliaikaista, mutta nautin siitä nyt tämän hetken.

Koko jengi ollaan täällä flunssassa, että ei ole kiva! Pienimmäistä myören. Mulla olisi huomenna kaverin kolmekymppiset, että katsotaan sitten miten nuo lapset jakselee, kehtaako niitä hoitoon viedä :/ kuitenkin olen odottanut näitä kemuja ku lehmä kevättä....

Kuolaamisesta: Meillä ykkönen ja kakkonen olivat kovia kuolaamaan, paitoja meni useita päivässä. jaakko taasen on kova puklimaan, mutta ei kuolaa ja taasen paitoja menee ja lakanat saapi vaihtaa joka aamu.

Muuten menöö suht kivasti, kumpikaan noista pienistä ei nukkunut kunnolla päiväunia ja mullon hermu jo menny ;)

Eria & Jaska

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synkältä näyttää ilma täälläkin ja vettä satelee aika lailla. Poika meni päikkäreille ja vauva kattelee sitterissä soittorasiaa tyytväisenä, mulla siis hetki aikaa päästä koneelle.

D-vitamiineista oli puhetta, mä annan orjallisesti joka päivä, pojalle aamupuurolla, ja Aavalle samaan aikaan. Annan pikkulusikalla, johon sekoitan vitamiinit, rela-tipat ja cuplatonin äidinmaitoon. Osa niistä tosin aina menee kauluksille, etten todellisuudessa tiedä paljonko selviää mahaan saakka..

PUMPULI, meillä on pojalla sama hauska juttu että nuo pahan makuiset Jekovitit on suurta herkkua, vieläkin jos ei suostu muuten jotain maistamaan, laittaa, tai muka laittaa tippoja niin menee. :)

PANTOFLE, minäkin oon saanut jo kuulla et mitä homehdun vaan täällä kotona.. Toisaalta ei oikeestaa ees huvita lähtee, ja samoin hirvittää seuraavan päivän krapula.. Toisaalta taas vois ihan hyvää tehdä jos jaksais jossain lähteäkkin käymään. Ainakin sit " parilla" ;) , jos ei muuta. Sit sekin vielä että nyt kun näin hyvin sujuu imetys, en oikein haluais niin pitkää aikaa olla imettämättä. Kuitenkin jos vähänkin pitempään riekkuu jossain, ja juo , menee varmaan pitkälle seuraavaan aamuun et voi imettää. Mulla on kaverin synttärit kolmen viikon päästä, ehkä mäkin sit tsemppaan ja lähden bilettämään :) . Mutta pidä oikein hauskaa ja juhli kunnolla!! :)

Nyt tyttö nukahti näköjään tuohon sitteriin, joten taidan kopata sen kainaloon ja painua sänkyyn..

Mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti! :)

Calathea ja Aava 28.8

Vierailija
24/68 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi Puuhis: Onpa jännä yhteensattuma, että kaverillasi ja mulla on näin samanikäiset lapset. Ties vaikka kahden muunkin lapset nimet täsmäisivät. Mä käyn kyllä melko usein siellä tiedän nurkilla, joten voidaanhan me sinnekin järjestää tapaaminen =)

Meilläkin aamu melkein alkoi 5.30, kun esikoinen halusi väenväkisin tulla sohvalle istumaan. EI kuitenkaan uskaltanut, kun oli niin pimeää. Minä tokaisin, että mene vaan sinne istumaan, mutta nyt on yö ja me mennään nukkumaan vielä. Poika kömpi perhepetiin, jossa Eeli jo hihkui uuden aamun alettua. Tungin tissin Eelille suuhun, kietaisin peittoni tiukasti ympärillemme ja aloimme vielä vedellä hirsiä. Mies kuiski klo 8.10, että " munhan pitäis jo lähteä töihin" ...

loppupeleissä nukuttiin siis pommiin.

KYLPYILYSTÄ on ollut puhetta. En muista, oonko vastannut. Meillä kylvetään viitisen kertaa vkossa, parina iltana suihkutellaan. Kylpyveteen lorautetaan silloin tällöin Natusanin kylpyöljyä. Se vaahtoaakin ihanasti. Eeli nauttii kylvyistä ja saunasta hurjan paljon!

Mä aloin pohtia nyt tätä syömisasiaa, kun meilläkin välillä huidotaan tissillä niin että saan huijata tutilla pojan syömään.

- Mistä tiedän, paljonko poika päivässä syö tissistä? mielenkiintoista, jos on kerta joku suositusmäärä, jonka ylittmisen jälkeen siirrytään tukevampaan ruokaan. onko se suositus vain pullovauvoille?

- siirtyykö pulloruokitut vauvat nopeammin velleihin ja kiinteisiin, mikä mutu-tuntuma teillä on? Mäkin oon ny kahden vaiheilla tuosta aloitusajankohdasta, täytyy siteen miettuä 4kk-neuvolan jälkeen, kun on saatu kasvumitat. Velliä en aio antaa, kun ei sitä enää suositellakaan, mutta jotain mössöä pitää jossain aiheessa alkaa antaa.

Pialle tuonne toiseen ketjuun vastasinkin näin...Arvasin, että kun yksi kertoo vellin ansiosta vauvan nukkuvan aamuun, innostuu moni niitä antamaan...kukapa nyt ei haluaisi paremmin nukkua. Minä odotin esikoisen kohdalla tuon 4kk:n iän täyteentuloa kuin kuuta nousevaa...ja miten kävi? Poika ähelsi ja puhelsi pieruja kaiken yötä, joten se niistä yöunista. Aiemmin tissitellessä poika sö ja nukkui, eikä ikinä ehltänyt. Hän söi, kiinteiden aloituksesta huolimatta, 2 tunnin välein ensimmäiset 6kk. Eli ei meillä velli taivasta avannut.

jotain muutakin kommentoitavaa vielä oli, mutta nyt eeli latasi tässä käsivarrella sellaisen töräyttelykonserton, että pakko lähteä vessaan katsomaan, vetikö vaippa koko sinfonian vai tuleeko jo ohi.

pumpuli yksikätisesti ja giiii-hihkuva eeli

Vierailija
25/68 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Täällä aurinko paistaa pilvien takaa eikä myrskystä tietoakaan. Aamulla ulkoilun aikaan kyllä satoi vettä oikein kunnolla ja piposta sai aika-ajoin pitää kaksin käsin kiinni. Outoa säätä..

Lapset nukkuvat molemmat päiväuniaan, joten hetki aikaa kirjoittaa. Meillä meni yö tosi kivasti, vauva meni nukkumaan 21 aikaan ja heräsi syömään vasta 04 ja nukahti heti uudelleen jatkaen unia 8.30 asti.. Silti aamulla olin itse ihan väsy ja päänsärkyinen, kahvia sai juoda ihan urakalla jotta päivä käynnistyi.

Meillä kans poika sählää käsillään syödessä. Ja välillä kovasti juttelee ja äidille hymyilee kesken syönnin. Muutenkin 3 kk iän lähestyessä on kovin seuralliseksi muuttunut. Ja ne nyrkit! Niitä työnnetään suuhun ihan urakalla ja lutkutus on aikamoinen!

Tänään menen jumppaan iltapäivällä, anoppi tulee lapsia hoitamaan (miehen työpäivän ollessa jälleen kerran ympäripyöreä :(

Toivotaan, että poika nukkuu koko jumpan ajan, pulloa kun ei ole vielä saanut!

Nyt kutsu käy, mukavaa päivää kaikille tasapuolisesti!!

Hallas ja lapset (12/03 ja 8/06)

Vierailija
26/68 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen illalla oli miehen kanssa puhetta, että mikähän pikkumiestä vaivaa, kun ei malta syödä. Pää kääntyilee kuin pöllönpoikasella ja raajat vispaa aivan mahdottomasti. Sama juttu toistuu oli kuinka nälkäinen tahansa, myös yöllä; silloin tosin malttaa syödä puoliunessa hieman rauhallisemmin. Mitään konstia tilanteen rauhoittamiseen en ole keksinyt, en vaan ala pulloa perässä liikuttelemaan vaan pidän sen tukevasti paikallaan ja poika kääntää päätään aina takaisin, kun maidonmaku laimenee... Meillä menee kerralla Nania 120-160ml ja koko tuon määrän syö temppuilustaan huolimatta.

Onkohan tuo esim hampaiden tuloon liittyvää vai onko maailma vaan yksinkertaisesti nyt niin kiinnostava paikka ettei syöminen ole sen rinnalla mitään???

Delfine ja ikarus81: laitoin teille viestiä edelliseen pinoon...

Vierailija
27/68 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calathea ja Pumpuli, jekovit-tipat maistuvat täälläkin lapsille (2v. ja 2½kk)hyvin, vauvakin oikeen hymyilee saadessaan tippoja ja parivuotias kans on aina tykänny ottaa:D

Puuhapetet; Luin aikaisempia pinoja ja kirjoittelit asuinpaikastasi. Me asumme melko lähellä, n. 30 km Hämeenlinnasta matkaa. Joku muukin oli läheltä, olikos se hanhikki...Lähinnä oli ajatus, että aiotteko osallistua/oletteko jo osallistuneet Helsingin tapaamisiin? Itse en uskalla ainakaan autolla lähteä ajamaan sinne, sen verran olen epävarma kuski. Mut oishan se eri asia mennä jonkun muiden kanssa samaa matkaa;) Kiva olisi teitä kaikkia joskus nähdä ihan livenä!

Joo, huomena on ne ristiäiset, kiitos Jamssa onnen toivotuksista:) Vielä olisi siivottavaa, ja tuntuu että parivuotias sotkee sitä mukaa kun saadaan siivottua...

Poika vetää unta tällä hetkellä, taitaa olla pitkät päikyt menossa. Yleensä vien ulos nukkumaan pitkille unille, mutta tänään toi ilma tosiaan niin ailahtelevainen et en viitsinyt. Välillä sataa vettä kaatamalla ja sitten taas aurinko paistaa.

Meilläkin on ruvettu huitomaan enemmän syödessä, ja välillä pää kääntyilee hereillä ollessa sivulta toiselle nopeaan tahtiin, kun pitää nähdä joka paikkaan. Nyrkkejä kans lupsutellaan kovasti ja kuola valuu valtoimenaan. Parahtaa myös itkuun, mikäli sylistä laittaa sängylle, eli entistä paremmin kertoo mitä haluaa tai mikä ei ollut hyvä juttu. Nyt siivoomaan!

emppusimppu ja simppu 2 ½kk

Vierailija
28/68 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaan

TISSIÄHELTELYT taitaa kuulua ikään kun täälläkin niitä harrastetaan. Ja tylysti jätän sitten sitä tissiä antamatta, seuraavalla kerralla maistuukin jo sit paljon paremmin...

PUMPULI minun käsityksen mukaan nuo ruokamäärät on vaan pullovauvoille, koska ethän sie tosiaan voi tietää et miten paljon vauva tissistä syö. Ja miun mutu tuntuman mukaan pullovauvat taitaa vähän aiemmin siirtyy kiinteeseen, jo ihan neuvoloidenkin suosituksesta (täällä päin taitavat tuon 1,5l jälkeen suositella vähän tujumpaa tavaraa) ja rintaruokituille täällä suosittellaan sitten vaan lisämaitoa jos näyttää ettei vauva saa rinnasta tarpeeksi, ei siis kiinteetä ennen kun vasta 6kk kohdalla...

KIINTEET meillä varmaan alotetaan siinä 3kk jälkeen maissivellillä. Meillä se aukaisi esikoisen aikaan ovet siihen ihanuuteen että yöt nukuttiin paljon paremmin :). Sitä ennen tyttö söi kk ajan monta monta monta monta kertaa yössä. Mutta voihan se olla ettei tälle se velli sitten sovikaan, sitten ootellaan sinne 4kk ja varovasti alotellaan jotain tujumpaa..

SYÖDÄÄNKÖ MUILLA USEIN ÖISIN?? ja tällä usein tarkoitan vähintään neljää syöttöä.. Meillä syötiin taas viime yönä 6 kertaa ja 2 tuntia roikkui tissillä ennen kun nukahti yöhön... Tuntuu et monella syödään vaan pari kertaa jos sitäkään...

Sapuskan laittoon sitten...

hanneli ja hillukka

Vierailija
29/68 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla tuntuu olevan ristiäiset suunnitelmissa tälle viikonlopullr. Tsemppiä siivouksiin ja muihin järjestelyihin innokkaista pikkuapulaisista huolimatta:) Tulkaahan sitten kertomaan mitä nimiä pienokaisenne saivat.

Calathea, taidan mennä huomenna ihan fiiliksen mukaan parilla siiderillä varustautuneena. Juhlissa on kuulemma boolit tarjolla eli mopo saattaa hyvinkin lähteä keulimaan jossain vaiheessa ja mamma siirtyä viihteen puolelle:) Kunhan vain se krappe tajuaisi pysyä loitolla...:/

pantoufle

Vierailija
30/68 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RUOKAILU: kannattaako velliä aloittaa 3kk, kun meillä ollaan vain pulloruokinnalla? Ajattelin sellaista...jos saisi lisäravintoa ja paremmat yöunet...vaikka kyllä tuo nukkuu yön, mutta menee niin myöhään koisimaan illalla! Yritin keskustella Vauvojen etusivulla aiheesta, mutta siellä kaikki tuntuivat olevan rintaruokinnalla ja en tiedä mitä korvikkeiden kanssa vellin aloittamisesta ollaan mieltä! = )

YÖT: Meillä mennään siis nukkumaan n. 1 yöllä ja normaalisti herää vasta kuuden pintaan...ellei ole hankala yö. Hankala yö on, että syötän heti kahdelta ja sitten viideltä...ja joudun kääntämään pojan pari kertaa yön aikana tai antamaan tuttia. Ei siis kovin montaa syöttöä...paitsi illalla voi joutua syöttämään " liikaa" , kun se väsyy parhaiten niin.

T: Pia ja Vempula

Vierailija
31/68 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta on satanut ainakin 15cm tänään. Aamusta saakka tuiskuttanut oikein kunnolla. JIPPII!! Tuuli on todella kova eikä lähdetty sen takia uloskaan aamupäivällä.

Esikoinen piirteli mummille ja papalle sekä kummeille mestariteokset (kutsuu omia piirustuksiaan mestariteoksiksi kuten Franklinissäkin) ja yhdessä kirjoitettiin nimet kirjekuoriin. Aamulla pelattiin kirjainpeliä kunnes tyttö menetti hermonsa kun jouduin sanomaan etten juuri nyt voi tulla kun vauva syö. Huusi aikansa ja sitten sanoin että tuo on höpöhommaa. Kohta totesi vakavana: Mää oon höö niinkun höntti:)

Iltapäivällä tutkailtiin tänään postissa tullutta lelukirjaa ja kyllähän sieltä synttärilahjatoiveita tuli useempi! Muumi-tietokone ja mikrofoni aiemmin toivotun little people-kodin lisäksi:) Tyttö ei vielä oo hoksannu että joululahjatoiveitakin voi esittää ja kuvittelee että kaikki pyytämänsä saa synttäripäivänä.

Meilläkin tissitellessä on nyt ollu ärinää, murinaa, ihmeellistä huitomista ja heilumista ja välissä itkemistäkin. Minä oon ajatellu että ne on niitä " rintaraivareita" . Meillä ainakin nuo liittyy siihen kun vauva on väsynyt ja huomaan että tyttö alkaa silloin temppuroimaan jos maitoa ei ala herumaan tarpeeksi nopeasti ja sitten kun taas se enin heruminen on lakannut eli pitäisi alkaa imemään vähän tehokkaammin. En tiedä puhutaanko nyt siis samanlaisesta tilanteesta? Muistelen että esikoisella oli noita kans vaikka hän oli ns. pullovauva. Oisko se joku ikään liittyvä juttu sitten?

NEEUSKA JA IKARUS: Tois kiva että on muitakin täältäpäin! Vois ottaa ihan oman tapaamisen vaikka tänne Ouluun johonkin kahvilaan esimerkiksi. ja tosiaan, Oululaisille/Oulunseudulla asuville on tosi kiva yhteisökin, Oulunnettimammat :) Löytyy msn:n kautta. Tervetuloa vaan mukaan mikäli kiinnostaa!!

Delfine ja tytöt 12/03 ja 08/06

Vierailija
32/68 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo paljon koneelle ehtiny sitten elokuun. Pari kertaa oon ehtiny vilkasemaan teiän kirjotuksia ja on ollu mukava huomata kuinka ahkerasti monet vieläkin täällä kuulumisiaan kertoilee. Välillä on ollu jo teitä ikävä! Oli tosi ihana huomata,että vielä miutkin joku muistaa. Kiitos opemamma! Yritän nyt kirjottaa muutaman rivin vasemmalla kädellä poitsun ollessa tissillä.

Mie olin jo unohtanu autuaasti kuinka työllistäviä pienet vauvat on. Meillä poika on aika vaativainen tapaus ja suostuu nukkumaan yötkin vaan miun kainalossa...enkä mie oo tosiaankaan mikään perhepedin kannattaja. Poika on niin äitin ja tissin perään, et herää öisin jopa miun mennessä vessaan! Kateellisena luvin jonkun vauvan nukkuvan kokonaisia öitä jo nyt. Meillä parhaimpina öinä syödään vaan pari kertaa, mut ylensä eka unipätkä on 2-3 h ja sit alkaa tississä roikkuminen ja poju syö yhtenään aamuun asti..aika rasittavaa. Ihmeen pirteenä oon kestäny, mut nyt alkaa aamupäivät olemaan jo vähän sumusia. En ymmärrä kuinka suurperheitten äidit jaksaa?? Hatunnosto opemammalle, puuhapetelle ym.!

Meillä oli ristiäiset viime viikonloppuna. Piettiin kotona ja meni ihan kivasti, mitä nyt poitsu huus puolet toimituksesta. Nimen päättäminen oli muuten tällä kertaa tosi vaikeeta. Tytölle ois ollu ihan helppo, mut pojalle saatiin pähkäillä ihan tosissaan.

Aika on menny vieraita vastaanottaessa ja lukuisilla synttäreillä ravatessa..hirvee rumba aina syksyisin. Oman lisänsä tuo tietty isompien harrastukset, kerhot ym. Vauva on ollu pari kertaa perhekerhossa mukana ja vauvauintiin meinataan taas mennä. Tällä hetkellä päällimmäisenä on mielessä parin viikon päässä siintävä Teneriffan matka. Ihanaa päästä aurinkoon ja unohtaa hetkeks kaikki tekemättömät kotihommat. Vähän tietty jännittää vauvan kanssa reissaaminen ja se kamala tavarapaljous mikä pitäis saada mukaan pakatuks. Reissun jälkeen alkaakin ihana jouluhössötys.

Sellasta täällä..jatkossa yritän ehtiä koneen äärelle useemmin. Kyllä sitä vertaistukea kaipaa edelleen ja on tosi mukava lukea teidän kuulumisista. Mukavaa viikonloppua kaikille myrskyisestä säästä huolimatta!

Hipsuhiiri ja Viltsu reilu 2kk

Vierailija
33/68 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatiin käytyä ostoksilla, en vaan löytänyt Ristiäis Vaatteita..muita vaatteita kylläkin:)

Pantoufle; mullakin olis huomenna pieni muotoiset pippalot tiedossa..Ostin kolme (3!) siideriä!! Ja tarkotus on kyllä tulla puolilta öin kotiin..Vakaa Tarkoitus..

Huhti: mistäpäin olet jos saa udella? me asutaan täällä mäntsälän kupeessa, ajattelin vaan onko kenties muitakin täältä suunnalta..

jaah..

jos sitä menis ruuan laittoon... Ai niin:) ostin ukolle isänpäivä lahjaksi Kyllä isä osaa DVD paketin missä on koko sarja, sillon kun niitä tuli uusintana niin naurettiin kipeenä niitä:) Inhottavaa vaan kun ukko on vielä isänpäivänäkin sairalassa leikkauksen jäljiltä:( Menee meiän englantilainen aamiainen-ajatus ihan viemäriin..:( Noh...saahan sen toteuttaa joku toinen päivä...

No niin, nyt ruokaa...:)

Myrsky yötä kaikille:)

keru ja eemeli

Vierailija
34/68 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...huomenna meilläkin on ristiäiset. Ja tekemistä olisi vielä vaika muille jakaa. Onneksi äiti on vähän ollut auttamassa järjestelyissä. Itse teen voileipäkakun, muut tulee valmiina ja ruoka tietysti laitetaan myös äidin avustuksella.

Neuvolassa käytiin keskiviikkona ja neidin mitat nyt 5,4 kg ja 55 cm eli lyhyt pullero. Nukkumaan menee meidän neiti vähän liian myöhään mun mielestäni eli nykyään noin 23-24. Saa nähdä miten kellojen siirto vaikuttaa, mihinkäs suuntaan niitä nyt siirrettiinkään??? Yöllä sitten syödään noin 4-5 aikaan ja seuraava herääminen noin 8. Nukahtaa yleensä hyvin syönnin jälkeen. Ja nyrkki on löytynyt myös täällä tällä viikolla ja kuolaakin on jo vähän alkanut valumaan.

Villa78: Enpäs ole miettinyt sitä tapaamiseen tulemista (Oliko se joulukuu, kun olitte menossa?). Harmi kun itse asun täällä vantaan toisella laidalla (lahtiradan varrella), kun te siellä k.h.p:n kanssa toisella suunnalla. Täytyy miettiä tuota tapaamista. Huono puoli on se että esikko on just kotihoidossa perjantaisin.

Mutta nyt vielä viimeisten järjestelyjen pariin ja pikkuneidin pesuun. eli vastaus galluppiin on se, että me käydään pari kertaa viikossa suikussa. Ammeessa neiti on käynyt vain kerran. Suihkutus on helpompaa.

T: Teippi ja neiti huomenna tasan 7 vkoa

Vierailija
35/68 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä päikit menny puilleen,yht. 1h nukkunu + torkkuja..ihmeen virkee on vaavi,tosin natisee jonkun verran ja syönnitkin meeny omaan tahtiin.muuten on syöty samaan aikaan jokapäivä..nyt loppu siivoilee.ukko pärjäsi hyvin vaavinkaa. tyttö ei ees katsettaan mua päin kohistanu ku tulin kääns pois vaan. pullosählääminen taitaa olla monilla aika ikään kuuluvaa.meillä yölläkin sitä:) kiva että en oo ainoo..mut huomiseen sisaret ;)

Vierailija
36/68 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta sitä valkoista pihan täytettä varmaan alkaa tulla meillekin. Toivottavasti katto pysyy paikoillaan torpassa.

Pumpuli: Ihana ehdotus että mentäisiin yhdessä kehältä eteenpäin tapaamiseen. Pääsetkö joulukuun tapaamiseen ? Itse en pääse vielä ensiviikolla. Palataan aiheeseen lähempänä.

Hipsuhiiri: käy kateeksi tuo teidän loma. Annathan sitten matkaraportin täällä että miten vauvan kanssa meni. Ainakin Americas on hyvä paikka lapsiperheille, siellä kun ei ole rappusia paljoa vaan tosi hyvät kävelytiet. Oltiin siellä juuri viime marraskuussa, laskekaapa siitä...varo vaan Hipsuhiiri.

Vinkki miten saat kirjoituksen säilymään vaikka kone blokkaa pihalle silloin kun täytyy käydä vaikka laittamassa tuttia suuhun: maalaa teksti jonka olet kirjoittanut ja paina Ctrl + c (copy) ja kirjoituksesi säilyy muistissa. Jos siis kirjoitus häviää poissaollessasi niin Ctrl + v:llä (paste) saat sen taas tauluun. Tiedättehän miten risoo kun se pitkä teksti häviää...Itse otan kopion aika-ajoin.

Jossain vaiheessa oli puhe miten vauvaa voi valvottaa. Meillä toimii kun ollaan lähdetty kauppaan juuri klo 18 jolloin saadaan venytettyä tytön unille menoa noin 1 - 1,5 h. Pimu tykkää shoppailla eikä nuku kaupassa.

Täytyypä lähteä kaivelemaan varastosta pihan perältä lumikolaa, vastahan se sinne vietiin...

t. Hanhikki ja pimatsu

Vierailija
37/68 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa paljon viestejä jo yhdessä päivässä. En muista mitä kaikkea pitikään kommentoida. Pää vaan tyhjenee, vaikka niin luulin muistavani.

Pantouflelle hauskaa iltaa piti ainakin toivottaa ja hipsuhiirelle ja muille yövalvojille paljon jaksuja. Joskus se toivottavasti helpottaa :)

Meillä tyttö nukkuu nyt pitkiä päiväunia. Kello on 8 ja on nukkunut jo tunnin. PIsimmät unet tänään. Yritän tossa 9 aikaan viimeistään herätellä, vaikka kyllä jo sen verran taitaa metelöidä, että on heräämässä. Nyt on onneksi viikonloppu edessä, eikä kenenkään tarvitse höökätä aamulla ennen kukonlaulua ylös. Jospa vauva huomenna nukkuisi yhdeksään... Toivossa on hyvä elää ;)

Just joo, niinhän siinä kävi, että tytsy heräsi. Tosi huonosti unien kannalta mennyt jo neljä päivää. Ja kun on ollut sadekelit niin en ole jaksanut lähteä ulos kävelemäänkään... Vaunuissa kun nukkuisi niin hyvin.

Jamssa

Vierailija
38/68 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään kaikkien lasten kanssa reissussa Kymenlaaksossa (oli Eria sellainen pikavisiitti ja työkin näköjään kipeinä kahvittelua ajatellen ;). Onneksi ei kerinny se myrsky vielä tänne vaikka vettä tulekin aika tavalla Lahden motarilla et ei meinannu yhdes vaihees edes pyyhkimien nopein vauhti riittää... Mukavaa vaihtelua oli täällä kotona kykkimiseen kun meillä on ollu porukkaa kuumessakin tällä viikolla. Vaikka aika rankkaa kuitenkin. Toivokin jaksoi hyvin koko reissun :)

Mä sanoin silloin viime tapaamisessa etten tule marraskuun kuukausitapaamiseen, mut en nyt olekaan enää varma asiasta. Täytyy kattoa jos vaikka junalla lähtis jos on kiva ilma. Sanomatalolla se kai oli?

Täällä Toivo syö öisin 4-2 kertaa, nyt tuntuu olevan joku tiheän imun kausi kun syö päivisinkin aika tiheesti. Oli yhdessä vaiheessa jo 3h välit päivällä.

Täällä kans kökitään neljän seinän sisällä, mut en toisaalta raaski vielä mihinkään lähteäkään... Ja sit olis sekin pulma et mitä vauvalle antais kun en ole pumpannu maitoa yhtään talteen... Jos silloin kun Toivo on 6kk näyttää ettei olis allergioita tulossa niin vois harkita et kokeilis korviketta. Mut sit on taas se pulma et tissit meinaa räjähtää jos ei niitä pääse tyhjentämään. Mulla olis kyllä hankittuna ihan uus pitkä tyllihamekin joitain juhlia varten :O Tai sit olis ihanaa päästä vaikka miehen kanssa oopperaan ja syömään oikein hyvin =D Meillä mies itse asiassa odottaa jo kun kuuta nousevaa et koska voidaan lähteä kahdestaan jonnekin yöks ja vähän viihdykkeelle =) Musta on hassua et mies odottaa koska pääsis ottamaan kuppia vaimonsa kanssa. Vaikka toisaalta mäkin parhaiten viihdyn kyllä oman ukon seurassa kun kaikki ajatukset ja mieliteot osuu yksiin. Ei meillä siis yleensäkään ole tapana juosta missään baareissa mut pari kertaa vuodessa ollaan aina lähdetty kahdestaan jonnekin hotelliin tms. yhdeksi yöksi.

No nyt tuli kyllä ihan tyjänpäivästä hölötystä jota tuskin kukaan jaksoi lukeakaan....

Meillä alkaa iltatankkaus joten häippäsen täältä kaikkien onneksi ;o)

Peeveli ja Toivo tasan 2kk

Vierailija
39/68 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä myrskyää...

meidän piti mennä tänään kokeilemaan passikuvausta Eetun kanssa, mutta eipä sitä sitten mihinkään väliin saatu sovitettua. Täytyy yrittää maanantaina uudemman kerran.

Hipsuhiiri: Saakos kysellä mihinpäin Tenefiffaa olette menossa? Me lähdemme Americasiin 2,5 viikon päästä.

pantoufle ja kerutus: mukavaa rentoutumisiltaa! Nauttikaahan...

tildamaria, babybel,delfine, tähtinova,neeuska: mukava kuulla teistä pitkästä aikaa...

hanhikki: mekin olimme viime vuoden marraskuussa kanarialla, lanzarotella ja alkunsa taisi tuo pieni herra siellä saada...hih. Täytyykin pitää varansa tällä kertaa...

hanneli: jaksuja vauvelin yösyömisten kanssa!

eria:paranemista koko porukalle flunssasta.

jamssa kyseli vauvan raapimisesta: meillä ei juuri raavita, joskus satunnaisest voi joku naarmu olla poskessa.

pate: toivottavasti mahdolliset allergiat selviäisivät pian.

pitiköhän muuta vielä kommentoida... ai niin mukavaa ristiäisviikonloppua niille joilla sellaiset ovat nyt viikonloppuna, ainakin opemammalla..

nyt kakkapyykille...

mukavaa iltaa ja viikonloppua kaikille!

myry ja Eetu

Vierailija
40/68 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on iskenyt asuntokuume!!!Löysin etuovi.comista ihania vastavalmistuneita rivareita ja suht huokeeseen hintaan ja hyvien kulkuyhteyksien varrelta..Nyt on vaan suurin ongelma edessä..KUINKA PUHUA MIES YMPÄRI!!!!Olis tämän kämpän myynti, pankin kans neuvottelut ja vähän vissiin sukulaistenkin kanssa ja sit muutto..No yritetään tuossa jossain kohtaa vähän lämmitellä..

SYÖMISESTÄ:Me ollaan aloitettu vellit jo muutama viikko sitten..Illalla, kun annan 22.00 vellin, niin syö seuraavan kerran vasta 10.00 aamulla, eli siis täysiä öitä nukutaan..IHANAA!!!!Pari kertaa olen kokeillut sosetta, kun päivällä ruoka väli tihentynyt uhkaavasti ja kaikki uppoo hyvin..Ainoastaan useesti soseen perässä menee nyrkit mukana ja sit sitä on kiva levittää ympäriinsä..

näin täällä..Nyt pesulle..

pikku_ruu & pesue

p.s menkat pysyy poissa edelleen ja testi oli kp 31 nega ja nyt kp 34..