Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOISAT loppuviikkoon (pe-su)***

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä menolla jää ulkoilut tänään väliin...No jospa auringonnousu toisi hieman selkeyttä keliin...

Kyllä tämän mamman naaman väri alkoi vihertää kateudesta, kun luin että muutama mamma (Myry ja Hipsuhiiri vissiin) pääsee etelän lämpöön. Me olimme pikkupoikien kanssa viime vuoden lokakuussa Lanzarotella, mutta nyt ei ole tiedossa matkoja edes Lappiin valkoisten hankien keskelle, pah! Kaikille reissuun lähtijöille ihanaa matkaa, nauttikaa!

Pikku_ruu: Pehmittelemään sitä miestä vaan, muuttaminen on jees. Minä haluaisin niin kovasti muuttaa " maalle" , tuonne Turun saaristoon päin, mutta mies ei. Hyvähän meillä on tässä, vasta remontoitu omakotitalo pari km keskustasta, mutta siitä huolimatta...

Meillä on huomenna kastejuhla ja talo pamahtaa täyteen jengiä...En ole nyt oikein fiiliksissä...Kunpa vaan jaksaisi passata vieraita. Anoppi tulee keittelemään soppaa kanssani. Meillä siis tarjotaan lohisoppaa ja kakkua.

Muutama mamma (Kerutus ja Pantoufle) oli lähdössä viihteelle, toivottavasti aamu ei ole kovin ankea ja ilta ollut mukava. Vai olittekos lähdössä tänään? Siinä tapauksessa hauskaa iltaa!

Peeveli: Tuo oopperailta miehen kanssa sopisi minullekin...ikää alkaa olla niin paljon, että kapakka ei oikein houkuttele, mutta teatteri tai baletti tai ooppera ja sen jälkeen hyvässä ravintolassa kunnon illallinen, ah!

Eria:Pikaista paranemista!

Meillä on Vimpula unten mailla. Poika ei nukkunut eilen päikkäreitä kuin pari tuntia yhteensä ja meni sitten nukkumaan 20.30. Syömään poika heräsi n. 04.30. Vimppa nukkuu öisin 12 tuntia ja päikkärit pieninä pätkinä max. 1h kerrallan. Aina kun saan pojan vaunuihin alkaa konsertti ja sitten ollaankin pian hereillä. No ei parane valittaa, kun saa öisin nukkua. Kotihommat ryntään tekemään aina silloin, kun poika hetkeksi simahtaa tai mies ottaa Vimpan syventääkseen isä-poika-suhdetta. Isompien lasten kanssa ei meinaa keretä välillä mitään ja se tuo vähän huonon omantunnon, mutta kaikkeen ei kertakaikkiaan voi revetä.

Jaaha, sitten lähden aamiaisen laittoon, jos ehtisi syödä sen ihan rauhassa...Myrskystä huolimatta, ihanaa päivää kaikille!

Opemamma ja Vimpula tänään tasan 2kk

Vierailija
42/68 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä hyvin yö meni,tosin mä en saanu nukuttua kun on tukkonen olo,nyt on siivoiltu ja silitetty liina jne.. nyt ootellaan klo:14.00 jolloin starttaa tässä perheessä ristiäiset :) onneks ei oo kauheesti porukkaa niin ei ressaa sen kummemmin. meillä möhnis lutsuttaa nyrkkiään tossa sitterissä,mutta tää mamma lähtee pukee päälle ja kohta pikaseen kauppaan vielä viimeset jutut hommaa.. palaan illemmalla paljastaa nimen..

k.h.p ja möhnis 7vko+3pvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies painui juuri tytön kanssa renkaiden vaihtoon. Ei taideta koskaan ehtiä ajoissa tehdä tuota hommaa! Onneksi ei ole pakollisia menoja viikonlopulle!

Onni yrittää saada unta sisällä. Ulkona nukkuu siis järkyn hyvin, 4-5 tuntia aamupäivällä (siis alkaen n. klo 10) ja vielä tunnin verran iltapäivällä. Iltatirsat vetelee yleensä liinassa. YÖT menee vaihtelevasti: esim. viime yönä söi ekan kerran puoli viideltä, toissa yönä taas jo kahdeltatoista. Eikä sillä tunnu olevan merkitystä, miten on tankannut illalla (ennen tuota klo 24 syöttöä olin varmaan ekan kerran syöttänyt molemmat rinnat putkeen, yleensä pidän välissä tunnin taukoa). ÄHINÄT vaivaa edelleen aamuyöstä, joten nukun siis edelleen tytön huoneessa välttääkseni tiuhaanheräilyt.

MAIDON MÄÄRÄ: Pumpuli taisi ihmetellä rintamaidon määriä. EIhän niistä tosiaan voi tietää. Lypsämällä & pullosyötöillä voi haarukoida jotain, eli Onni syö pullosta kerrallaan n. 60-80 ml/syöttö ja eiks pullosta syödä yleensä vähemmän? MAitoa saa kyllä riittävästi, jos päivässä kastuu 5-6 vaippaa (tai n. 8 kestovaippaa) ja kasvua on riittävästi. VELLISTÄ tuli sen sijaan mieleen, että onko siinä nyt niin paljon enemmän energiaa kuin korvikemaidossa? Muistan katsoneeni, että energiamäärä ei ole paljon suurempi, mutta ehkä vilja sitten pitää paremmin nälän.

no nyt pikku-ukko heräsi. lopetan yksikätisenä tähän.

Kerttukasperi ja onni 260806

Vierailija
44/68 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sitä vietän lauantaita kahdestaan tytön kanssa. Mies on kavereineen mökkeilemässä ja esikoinen isovanhemmilla yökylässä. Minulla oli eilen kaveri istumassa iltaa. Syötiin tapaksia ja maisteltiin punaviintä sekä parannettiin maailmaa :). Kiva ilta, mutta aika vähiin jäi yöunet. Nukkumassa olin puoli yhdeltä ja tyttö heräsi syömään ensimmäisen kerran klo 1, toisen kerran kolmelta ja vielä viideltäkin. Silmät ristissä, mutta en siltikään malta mennä päiväunille.

Hyvää harjoitusta tuo eilinen valvominen oli (yleensä menen nukkumaan kymmeneltä). Marraskuu on meikäläiselle nimittäin oikeaa juhlimisen aikaa. On kahdet pikkujoulut sekä hääpäivänviettoilta miehen kanssa. Pikkujouluihin lähden sillä mielellä, että jos meno on hyvä, tulen kotiin sitten kun huvittaa :). Toivottavasti Pantouflella ja Kerutuksella oli mukavat illanvietot ja onelisella kiva mökkireissu!

PUTKIAIVOINEN mies löytyy minultakin. Vaikka on kuinka ihana ihminen, on välillä niin ärsyttävä valikoivan kuulonsa ja omanapaisuutensa kanssa.

Tekisi minunkin mieleni aloittaa kohta VELLIKOKEILUT. Tyttö nimittäin vaikuttaa välillä niin kamalan nälkäiseltä ja nuo kahden tunnin välein yöllä heräämiset ovat kyllä pitkän päälle rankkoja. Viime viikolla jo hankin pari maissivellitetraa kotiin odottamaan, mutten vielä ole uskaltanut kokeilla. Toisaalta korviketta annan tytölle jo nyt iltaisin, joten miksen voisi kokeilla velliäkin.

Olisi kyllä ihanaa, jos tänne Helsinkiinkin sataisi kohta ENSILUMI. Esikoinen odottaa pulkkailukauden aloitusta aivan intona, kysyy joka päivä, että milloin se talvi oikein alkaa. Minä odotan myös JOULUA innoissani. Olen jouluihminen ja viime vuonna koko joulunodotus meni ihan reisille, kun oli niin kamala raskauspahoinvointi. Nyt ajattelin nauttia joulusta senkin edestä. Eilen kävin jo hankkimassa ensimmäiset joululahjatkin ja tänään meinasin laittaa ne pakettiin ;)!

Pöh, nyt se tyttö heräsi. Nukkui vain 30 min, joten tiedän, että kohta on taas väsy ja tyttö on kärttyinen kuin mikä. Täytyy siis mennä.

Toivotan vielä onnistuneita RISTIÄISIÄ kaikille niille, jotka niitä tänä viikonloppuna viettävät!

Vierailija
45/68 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

khp,meillä poika söi maitoa jokseenkin 140ml kerralla ja alkoi syömään parin tunnin välein, tosin kun useammin söi, ei ihan tota määrää jaksanu vetästä, vaan jotain 100ml. Vellillä jaksaa kauemmin ja aamuvellin jälkeen vetää noi 4 tunnin unet. Meillä vellit aloitettiin siis pojan ollessa 2,5kk.

Eihän tuo auta kaikilla tuo velli unien laatuun tai pituuteen, mutta meillä poika oli kärsimätön kun oli kova nälkä ja sitte ahmasi kiireellä eikä jaksanukkaan imasta niin paljoa että ois varmaan ollu täynnä ja sitte oli taas kohta nälkä. Ja olen tyytyväinen niin kauan kuin poitsukin on.

Maidon ja vellin energiamäärät oli jutuissa, energiaahan ei paljoa enempää ole mutta tosiaan hh pitoisuus on sen verran kai isompi että pikkaisen tukevampaa. Mä sain siunauksen neuvolasta myös peruna-porkkanavelliin kun pojan kasvu on tasaista ja se tuntuu maistuvan myös.

Soseiden maistelu aloitellaan piakkoin, päärynällä suositteli lääkäri kokeilemaan, ja porkkana käy myös koska vellinäkin toimii hyvin.

Meillä leikkimatto on ihan ehdoton, siinä viihtyy ja touhuaa, ekan kerran on käännytty vatsalta selälle, epäilin vahingoksi mutta aamulla teki sen taas=)

Vierailija
46/68 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua,rupes jännittää sun puolesta...ja onnea rouviintumisesta ja joku muukin oli mennyt naimisiin?

Vierailija
47/68 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pakko kirjottaa vaikka ajattelin vaan äkkiä tulla lukemaan:) Myökin oltiin viime marraskuussa Inglesissä:) Hauskaa että niin moni muukin on ollu etelän lämmössä juuri silloin...:D

Opemamma, vasta tänään ollaan menossa. Äitini tulee meille klo.18 ja kotiin olen luvannut itse tulla 22-24 silloin on juuri sopivasti pojan nukku-aika ja itse olen ehtint syödä ja saunoa.. Ei ole mikään hirveä hinku juoda, mutta ihana nähdä kavereita.. Ei olla voitu oikeen missään käydä kun kokoajan on kavereiden lapsilla ollu korva/silmätulehdusta tai räkä/p*skatautia...Höperöksi täällä metsänkeskellä tulee, ja puhelinlasku nousee taivaisiin...:)

No juuh, nyt pois...

keru ja eemi

Vierailija
48/68 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

OPEMAMMA:Turun saaristo on TODELLA kaunista ja itsekin voisin muuttaa sinne vaikka heti, mutta, kun on työt ja perheet täällä Tampereen kupeessa :/.Mies, kun aloitti kans yrittäjänä tässä pari kk sitten ja toimialue on m, niin menee hirmu hankalaksi muuttaa minnekään hirmu pitkälle..Jos edes vähääkään vakavissaan puhuttaisiin, että muutettaisiin teidän kylälle päin, niin kaikki pitäisi aloittaa alusta..Menisi taas 5-6 vuotta, ennenkuin pääsisi uudelleen yrittäjäksi tällä alalla, millä hän nyt on..Kesämökki sieltä suunnalta olisi kans kiva, mutta maksaa aika hunajaa... :)

Miehelle sit aloin puhumaan eilen niistä asunnoista, eikä se nyt kokonaan ajatusta tyrmännyt..Keskusteluja jatketaan.. :)

Joku siellä taas onnitteli..Kiitokset niistä..On tässä nyt jo 3 viikkoa avio-onnea kestänyt.. :) Uuteen nimeen ei vaan meinaa tottua..Ja pitäisi kai alkaa vaihtelemaan kortteja ja käydä tilaamassa uusi ajokortti ja passi.

Jollakulla oli jo vauvasta otettu passikuvat..?Kuinka ne onnistui..?Oma passi vissiin täytyy kans tuolle neidille heti hankkia..Ja ei kai niitä nyt enää saakkaan vanhempien kanssa samaan, kun on nää biopassit nykyään..

Menkat on edelleen poissa..Testi odottelee kaapissa, mutta ei jotenkin uskalla tehdä..

Nyt päikyille..

Vierailija
49/68 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tuosta ruuasta puhua vielä..Me siis ollaan oltu korvikkeella alusta alkaen..Ja nyt menee jo 200ml kerralla ihan kevyesti..Ja iltaisin velliäkin se 200ml..Katselin tuossa, että monilla syövät paljon vähemmän kerralla..Meillä on syöttöväli n.4 tuntia..Minkäslaiset syöttövälit teillä sit on..??

Vierailija
50/68 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun en enää ehdi edes lukea juttujanne - saati kirjoittaa. Onneksi esikoinen lähti isänsä kanssa muuttoavuksi Tampereelle ja saan olla tämän päivän kahden pikkuisen kanssa. Pikuinen vetelee pitkiä uniaan vaunuissa ulkona, jo neljättä tuntia nukkuu. Isompi tyttö on ollut koko viikon kotona syyslomien takia (on normaalisti kaksi päivää viikossa pk:ssa). Lisäksi on ollut tosi huonot ilmat (satanut kaatamalla lähes koko ajan) joten ulkoilut ovat jääneet minimiin. Sisällä tuo mielekkään tekemisen keksiminen 2-vuotiaalle on haastavaa, kun tekemisen pitäisi onnistua yksinäänkin, kun en voi koko ajan olla auttamassa. Hän on aivan hulllantunut Nalle Puh ja Möhköfantti ¿elokuvaan ja katsoisi sitä koko ajan! Kun elokuva loppuu, pyytää hän että ¿mä haluun katsoo vievä toisen¿ eli uudestaan ja kun se ei onnistu, saa pienoisen raivarin ja huutoa riittää. Hän laulelee elokuvan lauluja itsekseen ja eilen kun oltiin ostoksilla, äkkäsi hän leluosastolla ihka oikean Möhköfantin (pehmon) ja silmät loistaen ryntäsi sitä halaamaan! Jäi pehmo kuitenkin rauhaan, kun äkkäsi Muumitalon tykötarpeineen laatikossa: ¿Mä haluun tämän!¿ ja oli sitä jo ottamassa mukaan, kun sain pysäytettyä ja yhdessä laitettiin talo kiltisti takaisin hyllyyn, kun vähän vihjailin, että katsotaan mitä joulupukki sitten tuo. Viime jouluna oli joulupukki vielä pelottava (ei uskaltautunut kauppakeskuksessa samaan kuvaan pukin kanssa), mutta nyt selvästi muistaa, että vaikka olisikin pelottava, tuo se kivoja lahjoja!

Olipa mahtava myräkkä viime yönä! Kun heräsin pikkuista syöttämään (olisiko ollut kolmen maissa), tuuli niin kovaa, että pelkäsin todella katon lähtevän irti! Uni ei tahtonut tulla kun tuulta kuuntelin. Vaaveli simahti kyllä syötyään saman tien kuten yleensä. Heräsi vielä toiselle syötölle (ei tullut katsottua kelloa) ja sitten herättiinkin vasta aamulla varttia yli kahdeksan. Yleensä yöt menee kyllä yhdellä syötöllä, mikäli ajatellaan ¿vauvan yötä¿, joka on klo 12-05. Meillä syödään edelleen samalla mallilla kuin aiemminkin eli illan viimeinen syöttö on yhdentoista maissa, jolloin nukahtaa yöunilleen ja eka syöttö on kolmen maissa ja seuraava sitten kuuden seitsemän maissa, jolloin vielä nukahtaa ja nukkuu yhdeksään tai joskus kymmeneen asti. Kokeilin josko hän haluaisi herätä samoihin aikoihin kuin me esikon kanssa eli kahdeksalta, mutta nukahti sitten sitteriin eli hänellä yö vielä jatkuu tuosta seitsemän syötöstä. Kohtuulliset noin kymmenen yhdentoista tunnin yöt. Sitten seurustellaan tunti pari ja taas mennään unille yhdentoista maissa ja nukutaan yhteen tai kahteen (joskus jopa kolmeen). Iltapäivällä ja illalla ollaan enemmän hereillä ja unijaksot ovat lyhyempiä. Tällä viikolla vaaveli heräsi parina aamuna syömään hassusti samaan aikaan kuin miehen herätyskello pärähti soimaan, todellinen ¿nahkavekkari¿ siis!

MEIDÄN VAUVAN HARRASTUKSIA: Meillä on todellinen hymytyttö hereillä ollessaan! Hymyilee lähes taukoamatta ja juttelee jo paljon, jonkinlaista ¿esijokellusta¿ eli ¿krrrrrrrr¿ ja kiljahtelua. Selvästi vastavuoroisesti pysähtyy kuuntelemaan (kädet ja jalatkin pysähtyvät jatkuvasta liikkeestään) ja sitten vastaa jutteluun. Jos hän jää hetkeksi yksikseen, alkaa pian kuulua kiljahtelua ¿mihin katositte?¿. On nyt viikon verran ihmetellyt ja ihaillut vasenta nyrkkiään käsivarren mitan päästä. Kääntelee sitä ja katselee tarkasti. Kädet menevät suuhun ja imeskelee usein nyrkkiään. Käsiä imetään myös lohdukkeeksi, jollei rintaa tai tuttia ole saatavilla. Eilen yllätin hänet imemästä peukaloaan antaumuksella! Tutti kelpaa rinnan korvikkeeksi, mutta nukahtaa kyllä ilmankin. Nukahtaa aina niin että vasen käsi on suun lähellä ja hermostuu jos pukemisen takia kättä häiritään. Katseleekin aina mieluiten vasemmalle puolelle. Mistähän tuokin johtuu? Viihtyy hyvin lattialla selällään, kääntymisyrityksiä en vielä ole nähnyt. Juttelee ja hymyilee mielellään ¿hymynaamalle¿ vaippan vaihdossa ja possun kuvalle lattialla ollessa. Jumppakaaren alla katselee mielellään leluja ja saipa jo tarpeeksi alas ripustettuun leluun vauhtia omalla nyrkillään toissa iltana! Äp:n kasvot ¿helistintä hän piteli otteessaan ja heilutteli pitkät tovit, kun sen hänelle käteen annoin. Sylittelyä, lattialla oleilua, lelujen ja kirjojen katselua, jutustelua ja laulelua ¿ näitä meillä harrastetaan. Vuoden alusta voisimme aloittaa muskarin ¿se oli mukava harrastus jo esikonkin kanssa. Olisi mukava jos löytyisi perhemuskari, johon voisin mennä molempien tyttöjen kanssa.

KYLVETYKSISTÄ on ollut juttua: me ollaan aika laiskoja kylpemään, vasta kerran on kylvetty kotona parisen viikkoa sitten. Tyttö oli hiukan hämmentyneen oloinen, muttei huutanut kuten esikoinen aikoinaan. Me tykätään käydä suihkussa ja käydään noin kerran pari viikossa molempien tyttöjen kanssa. Pienempi tykkää kovasti ja suihkun ääni rauhoittaa häntä kummasti ja hän katselee suihkuavaa vettä ihmeissään. Päivittäin tietenkin putsataan taipeet, kaula ja kasvot. Iho on toistaiseksi pysynyt loistokunnossa tällä tekniikallla. Pesuja tehdessä tyttö on aivan rauhallinen, vain kaulan putsaus hiukan harmittaa, mutta silloinkaan ei yleensä itketä. Esikoinen aikoinaan alkoi hirmuisen huutokonsertin viimeistään kaulaa putsattaessa. Paljon rauhallisempi neiti tämä pienempi. Jostain syystä vaatteiden vaihto harmittaa häntä kuitenkin usein ja tarraa aina nyrkein kiinni paidan hihoihin kun sitä yrittää ottaa pois.

SYYSBLUES vaivaa täälläkin ¿ aamulla ei huvittaisi oikein nousta ollenkaan ¿ säät hiukan masentavat ja kun edessä on taistelua uhmiksen kanssa, ovat päivät toisinaan yhtä selviytymistaistelua. Viikonloput ovat helpompia, kun mies on auttamassa. Miehen kanssa on tullut torailtua ja olen saanut itsekin opetella anteeksipyytämistä oikein urakalla sekä esikoisen että miehen kanssa. Olen yrittänyt opetella ilmaisemaan huonojakin fiiliksiäni tyyliin ¿äitiä harmittaa se ja se ja siksi olen surullinen jne¿, enkä vain jurottamaan ja tiuskimaan. Tätä ei lapsuudenkodissani harrastettu, ja muutenkin negatiivisten tunteiden näyttäminen oli kiukuttelua ja kiukutella ei saanut. Aina se ei tosin ole helppoa: meillä katosi synnärillä ja pikkuisen ensimmäisen elinviikon aikana kuvattu nauha, jota osasin kaivata vasta nyt tällä viikolla. Sitä sitten on etsitty ja olen kyllä ollut aika kamala miehelleni, jonka jäljiltä nauha on kadoksissa. Surettaa kun en sitä edes ehtinyt nähdä. Mies ei muista ollenkaan mihin on nauhan laittanut ja olen jo epäillyt, että siihen on kuvattu päälle seuraavat jutut. Mies ei usko tehneensä sellaista virhettä. Harmittaa aivan sairaasti. Esikoinen on seurannut sivusta tätä hiukan riitaisaa etsimisurakkaa ja nähtyään pöydällä lahjanarua, sanoi hän isälleen: ¿Tuossako on se nauha, jota etsitte?¿ Hän lohdutti minua: ¿Äiti, älä itke, etsitään yhdessä.¿ Kaksivuotiaalla on jo mahtavat empatiakyvyt.

MAIDON MÄÄRÄSTÄ: itse en asialla päätäni vaivaa kun neiti on tyytyväinen ja kasvaa hyvin ja noita vaippoja jokunen päivässä menee. Rintapumppu on unohtunut esikoisen jäljiltä jonnekin kaapin perälle ¿ en aikoinaan saanut sillä pisaraakaan irtoamaan vaikka rinnat olivat pinkeinä maidosta. Myöskään lypsäminen ei onnistunut, enkä ole sitäkään nyt edes kokeillut.

TAPAAMINEN: viime tapaaminen oli mukava ja kiitos kaikille siitä. Nyt taidan kuitenkin jättää tämän seuraavan väliin ja osallistunen sitten siihen joulukuun tapaamiseen.

Nyt on tullut vietyä urakalla palstatilaa¿ja vaaveli edelleen nukkuu...

Onnittelut teille naimisiinmenneille! Meillä jo pian kaksi vuotta avio-onnea takana vaikka vastahan me eilen häitä vietettiin¿

Emali ja Enni tänään tasan 2 kk

Vierailija
51/68 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla meinas kärytä käämit kun pikkuneiti ei muuta tehnyt kuin huusi vaan väsymystään eikä millään meinannu nukahtaa. Menin sitten ite veireen ja otin oikeen tiukkaan haliin ja siihenhän se simahti hetkessä. Aloin ite laitteleen kirpparikamoihin hintalappuja ja mies kävi ne viemässä kirpparille.

Eilen päätin että tänään on " isojen tyttöjen päivä" ja lähdettiin esikoisen kanssa kaupungille ostoksille! Syötin Martan ennen lähtöä ja mies lähti sen kanssa kävelylle. Jännitti vähän että miten menee kun ei ollu maitoa varalta ollenkaan. Jostain syystä mulla ei tuu nykyään kovin hyvin maitoa (mutta siitä jäjempänä).

Me huristeltiin Ainon (2v10kk) kanssa bussilla kaupungille, suunnattiin ekaksi automaatille nostamaan shoppailurahaa ja sitten KappAhliin ja H&M:lle talvitakkeja sovittelemaan. Aino sai itse valita takkinsa ja täytyy sanoa että ei ois voinu paremmin valita! Ihanan, punainen vähän pitemmän mallinen takki, jossa paksu huppu ja semmonen jännä karvareunus. Tosi suloinen takki! Lisäksi ostettiin uusi alupaita ja pikkarit (Rumpalin kuvalla) ja hiusjuttuja sekä pikkusiskolle tuliaisiksi body:)

ostosten jälkeen suunnattiin Mäkkärille syömään ja sieltä vielä ennen kotiinlähtöä Stockalle karkkiostoksille. Bussilla tultiin kotiin ja matkalla Aino kehui että oli " maailman kivoin päivä" =)

Bussissa kuului Kelly Clarksonin biisi ja tyttö tuumi: kuka laulaa? Sehän on Telly Tlaltsoni;) Itse hän lauloi kaupungilla " hummanihei hummanihei, huputiti hummanihei"

Täällä olis mies pärjänny hyvin Martan kanssa kun Martta oli nukkunut koko ajan! Kotiin tullessa lypsin maitoa pulloon ja sain peräti 90ml molemmista rinnoista. Aiemmin on keveesti tullut se desi vaan nyt sai tehdä töitä tosissaan ja monena päivänä ei ole herunut kuin muutamia tippoja. Mistähän moinen muutos? Martta kyllä tilailee kai lisää maitoa kun viime yönäkin söi 5 kertaa (21-08 välillä) ja normaalisti syö sen pari kertaa yön aikana. Illalla tyttö vetäsi semmoset hepulit vaikka söi molemmista rinnoista että annoin lisää maitoa pullosta kun olin saanut lypsettyä. 100ml kiskaisi hyvin vikkelästi ja kun loppui niin kahta kauheempi raivoaminen. Nukahti sitten viimein 21 jälkeen.

Pitäisi alkaa katselemaan lisää tavaraa kirpparille vietäväksi. Eipähän ole sitten muutossa niin kauheesti roudattavaa. Vein Martalle pieneksi käyneitä vaatteita, samoin joitan mitä on Ainolle menny pieneksi ja semmosia mitä ei syystä tai toisesta ole tullut Ainolla juurikaan pidettyä. Toivotaan nyt että menee jotain kaupaksi...

Nyt alkaa Aino olla väsynyt ja itkeskelee tuolla keittiössä. No, tähän aikaan ei kyllä kannata mennä unille. menköön sitten illalla hyvissä ajoin.

Ihanaa muuten kun on PALJON lunta maassa!!

Delfine ja tytöt 12/03 ja 08/06

Vierailija
52/68 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ripstiäiset meni hyvin,tyttö tyytyväisenä tillitti veikan sylkys!

pikaseen ilmotan että nimeksi tuli:Iida Amanda palaan myöhemmin..:)

k.h.p ja iida

Vierailija
53/68 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pullolla mennään 90-120ml ja välit on 2h-max 3h

Vierailija
54/68 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myökin ollaan menossa Americasiin. Lähtö on 15. päivä ja ollaan siellä 10 vrk. Ties vaikka törmätään! Passikuvaa käytiin yrittämässä jo kuukaus sitten, mutta sillon siitä ei tullu mitään. Nyt oli kunnon kuvaaja paikalla ja poikakin oli vähän kasvanut ja jakso pitää paremmin päätään suorassa. Kuvaus tapahtu niin et mies istu sivuttain tuolilla ja nosti poitsun ilmaan pitäen kiinni selän takaa ja pyllyn alta. Aikuisen käet tai sormet ei tietenkään saa näkyä kuvassa. Vähän hirvitti kun kuvaaja pyys miestä koka ajan nostamaan poikaa pystympään. Touhu alko näyttää siltä, et kohta vauva parka tippuu nenälleen. Lopputulos oli kuitenkin ihan kivan näkönen kuva. Poitsu kattoo ihan suoraan kameraan. Tosin suu on vähän auki, mut milläs sitä noin pientä komennat pitämään suuta kiinni. Nimismiehellä virkailija ainakin oli sitä mieltä, että kuva kelpaa. Toivotaan! Muuten tulee aikamoinen kiire.

Nyt pitää mennä ruokkimaan isompia muksuja, kun pienin makoilee tyytyväisenä jumppamatolla.

Hipsuhiiri ja Viltsu

Vierailija
55/68 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hipsuhiiri: samaan paikkaan suuntaamme mekin matkamme ja lähtöpäivä on 14.pv. voi olla että törmäämme sieltä. meidät tunnistaa 4 tytöstä ja pikku pojusta...

k.h.p: meidän kolmosella on sama etunimi kuin teidän tytöllä ja yhden ystäväni tytön nimi on iida amanda. kiva nimi teidän tytöllä...

me täällä paistamme tyttöjen kanssa lettuja.

mukavaa iltaa kaikille!

myry ja Eetu

Vierailija
56/68 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiäiset menivät hyvin, juhlakalu nukkui koko kirkkotoimituksen ajan ja juhlassa tyytyväisenä hereillä katseli ja kiersi sylistä syliin ja kaikki taivastelivat, kuinka kiltti ja rauhallinen lapsi on:) Anoppikin tokas, et täähän on helppo hoidettava, ei tartte ku syöttää ja pitää sängyllä päivät... just joo. No, nimeksi tuli Elmeri Niko Kristian:) Nyt on mentävä, jäi pitkänmatkalaisia yöksi ja heitä mentävä viihdyttämään. Onnea kaikille muillekin ristiäisistä selvinneille!!

Emppusimppu ja Elmeri 2,5kk

Vierailija
57/68 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduttu kyläilemästä taas...taas sen takia että eilenkin oltiin kylässä :) Ihmeen hyvin vaan tytsyn kaa pärjäillään vieraassakin ympäristössä. Wlan oli taas simahtanut ni en jaksanut aamulla sitä korjata. Olipa melkeistä vierotusoireita kun ei nettiin päässyt.

Onpas täällä paljon reippaita reissailijoita. Mutta marraskuu on kyllä hyvä aika livahtaa vähän etelään. Minäkin löysin kaapista hyvän pikkuisen aurinkolätsän. Matkarattaisiin pitäis ehkä joku varjokin löytää.

Viikonloppuja, mekin varmaan huomenna vaihdetaan renkaita kun mies lähdössä työmatkalle jos vaikka ensilumi sillävälin saapuupi. Vaikka en sitä loskan takia toivokaan.

Kivat nimet iida ja elmeri!

pia ja tyttö

Vierailija
58/68 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs aika kuluu kuin siivillä! Meillä on ollut niin paljon hässäkkää, että netissä pyöriminen on jäänyt tosi minimiin. Välillä käyn lukemassa elokuisten kuulumisia, mutta mitään en ole kerennyt kirjoittamaan pitkään aikaan. Tapaaminenkin teillä varmaan on jo ollut, vai..?

Meillä arki on alkanut vauvan kanssa sujumaan aivan loistavasti! Illalla mennän nukkumaan n. yhdeksältä, herää syömään viiden aikoihin ja nukkuu vielä kahdeksaan. Sitten isommat siskot eskariin ja kerhoon ja vauva pienille torkuille. Iltapäivällä nukkuu ulkona kolmen tunnin päikkärit ja illalla vielä noin tunnin torkut ennen yöunille menoa. Käsittämätöntä, miten tässä härdellissä neiti on luonut itselleen näin säännöllisen rytmin! Pelkällä rintamaidolla mennään ja tyttö kasvaa kohisten. Joulukuun alussa olen lähdössä kyllä tyttökavereiden kanssa risteilylle, saas nähdä miten saan ikinä neidin juomaan pullosta maitoa. Vinkkejä?!

Meillä ongelmia tuottaa neljä ja puolivuotiaan neidin mustasukkaisuus. On äitynyt jo niin pahaksi, että hakee huomiota satuttamalla vauvaa. Onneksi ei ole kovaa satuttanut, mutta kuitenkin. Yritän olla raivoamatta asiasta, mutta kun vauva itkee kymmenettä kertaa siskon tökkimisen takia, palaa itseltä pinna. Neuvoja mitä teen, vai odotanko että menee ohi ajan kanssa?!

Yritän nyt ryhdistäytyä ja käydä lukemassa pinon päivittäin. Luultavasti se tulee olemaan lähes mahdotonta, mutta yritys on kova!

Ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille elokuisille!

Kirppu ja Norppa kohta 3 kk

Vierailija
59/68 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tarkoitus olis mennä yhdessä k.h.p;n kanssa joulukuun tapaamiseen. :) Ois kiva jos tekin tulette! Kamala väsy... pitää yrittää mennä nukkumaan, jospa poika nukkuis nyt vihdoin jonkunmoisen pätkän. On tässä kolme tuntia nukutettu yöunille häntä ja juuri taas viidennen kerran nukahti.

Vierailija
60/68 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tänään ristiäiset, joten pikaisesti käyn näin aamutuimaan koneella, kun ei tänne ole varmaan asiaa ennen huomisaamua...pitänee pientä kiirettä, kun noita vieraitakin tuuppaa meille liki 40.

Toivotan kaikille ihanaa kirpakkaa sunnuntaita, koittakaahan ulkoilla...

Opemamma ja Vimpula eli Leevi Santeri