Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen asunut Treella yli 30 vuotta, ihmettelen millainen junttila tästä on tullut

Vierailija
27.08.2022 |

Tänne sikiää ihmisiä, jotka ovat aivan järkyttäviä maalaisia. L i h a v a t lyllertää pitkin kaupunkia, epäsiistejä ihmisiä, ilmeisesti eivät katso peiliin ollenkaan. Pyöräilijät ovat ihan hulluja täällä, ajavat melkein päälle, itsellä tietysti pyöräilykypärä ja viimeisen päälle varusteet. Täällä asuu aivan järkyttävää junttisakkia. Olen ollut työni puolesta paljon ulkomailla, siellä ei tällaista junttimeininkiä näe, siellä ihmiset osaavat käyttäytyä myös pyörällä ajaessa. Olen ollut paljon Kööpenhaminassa työn puolesta ja yhtään kertaa pyöräilijä ei ole yrittänyt ajaa päälleni, muutenkin ihmiset ovat sivistyneempiä Suomen rajojen ulkopuolella. Täytyy ilmeisesti muuttaa pois tästä junttikaupungista johonkin, missä asuu sivistyneempää väkeä.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on siitä kiva paikka, että jos sinne menee käymään,ei tarvitse stressata pukeutumisesta. Voi laittaa mitä vain rumaa päälle. Toisin on Turussa: siellä pitää pukeutua, jos menee syömään tai konserttiin. Helsinki on tästä välistä, rennompi pukeutuminen käy, mutta ei sentään tamperelainen rumuus.

Vierailija
42/63 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketju täynnä syitä miksi Tampere on paras Suomessa. Ei se hyvä toki ole, mutta paljon parempi kuin kaikki muut.

Jos parempaa haluat, se ei sitten ole Suomessa. Ja sinnekin saat mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampere on siitä kiva paikka, että jos sinne menee käymään,ei tarvitse stressata pukeutumisesta. Voi laittaa mitä vain rumaa päälle. Toisin on Turussa: siellä pitää pukeutua, jos menee syömään tai konserttiin. Helsinki on tästä välistä, rennompi pukeutuminen käy, mutta ei sentään tamperelainen rumuus.

Juuri näin. Tampereella on ok mennä vaikka farkkushortseissa teatteriin ja syömään. Turussa tarvii iltapuvun ja Helsingissä yleensä riittää smart casual.

Vierailija
44/63 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sanonuttämän muutamassa ketjussa aikaisemminkin mutta Köpiksessä heitettiin pullolla pyöräilijöitä jotka pyöräili jalankulkijoiden keskellä. Näin myös tapauksia että jalankulkijat menivät tönimään pyöräilijää joka ei pyöräillyt omalla kaistalla. Eli ei se niin auvoisesti suju Köpiksessäkään.

Tampereella olen käynyt vain kesällä päiväretkellä mutta turistin kokemana trelaiset oli oikein mukavia.

Vierailija
45/63 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulaiset on todella kauniita ja mun mielestä tamperelaiset on tosi symppiksiä. Molemmat kaupungit ovat mukavia paikkoja. Tamperelaiset pukeutuvat tosi persoonallisesti, paljon esim punkkareita. Jos kuvaisin muotia niin kuin joskus tein niin

1. Turku

2. Tampere

3. Helsinki

Tekeekin mieli lähteä Turkuun ja Tampereelle.

Vierailija
46/63 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sanonuttämän muutamassa ketjussa aikaisemminkin mutta Köpiksessä heitettiin pullolla pyöräilijöitä jotka pyöräili jalankulkijoiden keskellä. Näin myös tapauksia että jalankulkijat menivät tönimään pyöräilijää joka ei pyöräillyt omalla kaistalla. Eli ei se niin auvoisesti suju Köpiksessäkään.

Tampereella olen käynyt vain kesällä päiväretkellä mutta turistin kokemana trelaiset oli oikein mukavia.

Suomessa ollaan niin lampaita että joku gubbe spandexeissa tai jonnepari skuutilla saa 100-päisen jalankulkijalaumankin kauhun valtaan ja hipihiljaiseksi, eikä kukaan uskalla edes sanoa mitään, tekemisestä puhumattakaan.

Vierailija
47/63 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampere on kyllä häkellyttävän samankaltainen Berliinin kanssa: molemmat tollaisia alakulttuurien leimaamia paikkoja, päihteitä kuluu ja pääosin aika rumia kun molemmat on ammuttu sodassa rikki.  Okei, Tampereen järvet ja koski on kyllä hienoja mutta muuten vähän ankeaa on.

Missä sodassa Tampere on ammuttu rikki?

Sisällissodassa.

Vierailija
48/63 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen suosituilla seuduilla on aika korkeat hinnat asunnoilla.

Vierailija
49/63 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa ole yhtään eleganttia kaupunkia. Tampere on ihan hauska paikka.

Vierailija
50/63 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan Tampereella on ollut junttimeininki. Matti Näsä ei ole mikään karikatyyrihahmo, vaan ihan tavallinen tamperelainen.

Totta tämä. Ei Tampere ole mikään metropoli.

Tosin nykyään kuulee murteita paljon enemmän

Vierailija
51/63 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampere on tavallaan maakuntakeskus. Eikö sinne muuta paljon väkeä ainakin Keski-Suomen, Satakunnan ja Pohjanmaan maaseuduilta?

Savosta ja Lapista myös.

Vierailija
52/63 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä syystä Tamperetta sitten pidetään parhaimpana kaupunkina??

No esim. koska siellä on Suomen parhaat naiset?

Istuva PM on hyvä esimerkki tamperelaisesta naisesta: nätti, tyylikäs mutta ei kuitenkaan hienostelija ja osaa yllättää sopivalla määrällä junttimaisuutta (ryyppääminen ja rähjääminen).   Ja se tampereen murre <3

Unohdit puuttuvan huumorintajun.

Vierailija
53/63 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on sellainen Sanna Marinin kaupunki. Ryyppääminen ja seiskajulkkikset on hienoa, jääkiekkofanit kansoittaa baareja pelipaidoissa ja paremmin pukeutuneena pitää miettiä pari kertaa, mihin voi mennä. Joo ja punkkarit... :D

Vierailija
54/63 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereen suosituilla seuduilla on aika korkeat hinnat asunnoilla.

https://www.etuovi.com/kohde/t27374?haku=M1884000676

Toki halvempiakin löytyy!

Vierailija
55/63 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. koska siellä on Suomen parhaat naiset?

Istuva PM on hyvä esimerkki tamperelaisesta naisesta: nätti, tyylikäs mutta ei kuitenkaan hienostelija ja osaa yllättää sopivalla määrällä junttimaisuutta (ryyppääminen ja rähjääminen).   Ja se tampereen murre <3

Unohdit puuttuvan huumorintajun.

On sillä ihan oikeasti huumorintajukin. Sannahan oli tosi hauska siinä yhdessä talk show-ohjelmassa vuosi sitten.

Vierailija
56/63 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on nyt saanut pakit Tamperelaiselta Pirreltä? Koita päästä yli, jaksuhalit <3 

Vierailija
57/63 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavilla on oikeus liikkua siinä kuin muillakin.

Junttila...lienee laihialaisia ym muuttanut liikaa sinne.

Vierailija
58/63 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut nyt kaksi viikkoa Tampereella ja se on ihan mahtava paikka. Kaikki saavat olla mitä ovat ja persoonallisuuksia löytyy. Opiskelijoita on paljon ja hauskaa näyttää olevan. En ole huomannut, että kadut olisivat likaisia. Nopesti siivottiin esim.Blockfestin jälkeen. Ratikka ja bussit ovat siistejä ja hyvin kulkevat. Vesistöt on kauniita, kahviloita ja ravintoloita on paljon. Viihdyn mainiosti enkä ole nisteihin törmännyt vaikka asun ihan keskustassa. Yöllä on rauhallista jne.

Vierailija
59/63 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Tampereen taso on laskenut huomattavasti siitä, mitä se oli vielä 10-15 vuotta sitten. Ihmiset huonosti pukeutuneita, monella harittava katse tai jotenkin umpimielinen ilme. Iso ero yleisessä habituksessa verrattuna esim. helsinkiläisiin. 

Keskustassa paljon narkkeja ja juoppoja. Keskustasta myös lopettanut paljon pieniä kivijalkakauppoja, joiden tilalle tuli ketjuliikkeitä, jotka nekin ovat sittemmin lopettaneet. Paljon tyhjiä liiketiloja. Ja keskustassa tosiaan saa pelätä henkensä edestä, ettei jää pyörän alle. 

(Ja nämä kommentit siis entiseltä, paljasjalkaiselta tamperelaiselta, joka on aina rakastanut Tamperetta, mutta on surullinen entisen kotikaupunkinsa rappiosta.)

Vierailija
60/63 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä pitää vaikka parhaimpana ratikkatyömaana, mutta kaupunki se ei ole.

Sulla jäänyt sitten koulut käymättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän