Miksei kukaan mies tee aloitetta minulle jos illanvietossa on jo tutustuttu? Mutta sitten kun pitäisi tehdä se liike "meille vai teille" niin mitään ei tapahdu?
Ja teen aloitteita kyllä sitten itse mutta mutta, nämä omat aloitteet ovat aina jääneet siihen että mies kyllä lähtee mukaani ja saatetaan jopa tapaillakin jonkun aikaa sittemmin mutta aina HE jättävät minut.
Ja aloitetta eivät tosiaan ollenkaan. Muistan niin monta isomman kaveriporukan baari tms purjehdusreissuakin jossa selkeästi sen yhden kanssa tulee vietettyä koko aika mutta sitten kun tilaisuus päättyy niin molemmat lähtevät omaan kotiin. Mies ei vaan saa kysyttyä mukaansa vaikka olisi koko illan flirtannut, pitänyt seuraa, katsonut syvälle silmiini.
Miten tämä on niin vaikeaa? Mikä minussa vikana?
Enkä nyt puhu sillä tavalla vieraista ihmisistä että jostain kadulta pitäisi iskeä vaan tällainen luonnollinen tilaisuus joissa itse tosiaan olen kyllä uskaltanut tehdä aloitteen mutta tuloksettoman.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet nauttivat jahtaamisesta ja kyllä vievät passiivista naista jos tämän oikeasti haluavat...
Uh, ei.
Suurin osa miehistä ei halua jahdata, ja pitää naisen passiivisuutta turn-offina.
Ai niin unohtui tähän kommentoida.
Ei todellakaan kaikki miehet halua viedä, ja todellakin iso osa nykyään vain odottaa jonkun naisen tekevän kaikki työt. Just nämä haluan suodattaa pois! Niitä saa vetää perässä koko suhteen ajan, ei kiitos, ei kiinnosta.
Miksi et tee itse sitä aloitetta? Tuntuu olevan naisille edelleenkin hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, tässä "hard to swallow pill": he eivät ole (tarpeeksi) kiinnostuneita. Suurin osa miehistä kyllä lähtee naisen mukaan jos nainen kysyy eikä ole ihan kamala, mutta tällainen suhde on täysin sen varassa että nainen jahtaa miestä ja miehellä ei ole parempaakaan tekemistä sillä hetkellä. Jatkavat tätä aikansa kunnes nainen alkaa kyllästyttää, vaatimaan mieheltäkin jotain, tai mies tapaa jonkun josta on oikeasti kiinnostunut.
Ainoa keino suodattaa nämä pois on OLLA VIEMÄTTÄ suhdetta eteenpäin. Voit tehdä kevyen aloitteen esim mennä juttelemaan pari lausetta, mutta ei yhtään enempää. Älä vie keskustelua eteenpäin jos se yhtään sakkaa, älä kysy miestä mukaan, älä pyydä miestä treffeille jos ette ole tavanneet jo useampaa kertaa miehen aloitteesta.
Miehet ovat tässä suhteessa ihan erilaisia kuin naiset - harva nainen lähtisi treffeille saatika harrastaisi seksia miehen kanssa joka ei oikeasti kiinnosta, mutta suurin osa miehistä tekee näin! Olemalla itse liian aloitteellinen voit voittaa (eli hävitä) vain joko ihan perässävedettävän tapauksen joka ei saa mitään aikaiseksi muutenkaan, tai, just tällaisen joka kyllä käyttää sua helppona pa no na muttei ole oikeasti kiinnostunut. Eli ei kannata, ikinä.
Joo kyllä mä tämän olen jo tajunnut. Mutta sitä en että 20 vuoden sinkkuilun, baarielämän, työ- ja kouluelämän yms aikana ei ole tullut ketään miestä joka olisi ollut sen verran kiinnostunut että olisi tehnyt aloitteen. Ja tuota olla viemättä suhdetta eteenpäin olen noudattanut myös siinä toivossa että jotain tapahtuisi miehen osalta mutta ei, ei mitään. Ja tosiaan kokeillut itsekin aloitteen tekemistäkin.
Sellaisia ne suomalaiset miehet on. Itse olen suunnilleen sun ikäinen ja tämä muuttui vasta kun vaihdoin asuinmaata viisi vuotta sitten. Aloitteellisia miehiä ON olemassa, paljon, mutta kyseessä on myös tosi paljon kulttuurillinen ominaisuus.
Nykyinen miesystävä on Puolasta, eikä hän todellakaan jättänyt arvailun varaa mitä halusi - alkoi jutella, pyysi numeron, viesti joka ikinen päivä, kysyi tyttöystäväksi, sanoi ekana rakastavansa... Jos vaan mahdollista, suosittelen kyllä muuttoa, melkein minne vaan Keski-Euroopassa koska useimmissa maissa täällä on paljon eri kulttuureista tulleita, joka helpottaa oman matchin löytämistä.
Minulle on tällä palstalla opetettu, että noin ei koskaan tehdä. "Kuuntele, kun me naiset annetaan ohjeita" ja minä olen kuunnellut.
Onkohan sut henkisesti kuohittu jollain (feministisillä?) ohjeilla.
Mies, joka tietää mitä tahtoo, yleensä työskentelee ja ponnistelee niiden asioiden saavuttamiseksi. Oli kyseessä sitten työ-, opiskelu-, parisuhde-, harrastus- tai muu elämänalue. Nämä miehet saavuttavat asioita ja herättävät kiinnostusta naisissa ja kunnioitusta miehissä.
Saamaton ja pelokas mies odottelemassa "naisen aloitetta" ei kuulosta kovin houkuttelevalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet nauttivat jahtaamisesta ja kyllä vievät passiivista naista jos tämän oikeasti haluavat...
Uh, ei.
Suurin osa miehistä ei halua jahdata, ja pitää naisen passiivisuutta turn-offina.
Ai niin unohtui tähän kommentoida.
Ei todellakaan kaikki miehet halua viedä, ja todellakin iso osa nykyään vain odottaa jonkun naisen tekevän kaikki työt. Just nämä haluan suodattaa pois! Niitä saa vetää perässä koko suhteen ajan, ei kiitos, ei kiinnosta.
Kun mies saa tarpeeksi pakkeja ja pakit alkaa olemaan oletusarvo, niin vaikka kuinka synkkaisi jonkun naisen kanssa, päässä soi vain se levy, joka sanoo, ettei tule onnistumaan. Siinä sitä sitten mieluummin nauttii niistä hetkistä, kuin antaa toiveiden nousta ja rohkaistuu sanomaan suoraan toiveensa.
Minulla meni yksitoista vuotta päästä tästä kierteestä irti, ja mitä tapahtui? Sain pakit kuitenkin.
No mulla on sama. Oon miettiny että nuoret miehet vaan on epäsosiaalisia tai sitten olen hedelmätön tms koska en herätä yhtään kiinnostusta. Aina jos liikun jonkun kaverin kanssa niin miehet puhuu vain tälle kaverille vaikka kaveri olis varattu. Mua lähinnä lähestyy vain todella epätoivoiset tai hyvin vanhat miehet. Mun tekemät aloitteet ei ole johtaneet mihinkään.
N25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kyllä mitään sellaista luonteen tai ulkonäön eroa jolla eroaisin pariutuneista (jopa miehen aloitteesta) kavereistani. Mielenkiintoista etten tosiaan tässä vuosien varrella ole herättänyt kenenkään kipinää kun täältä palstaltakin aina saa lukea kuinka nainen kuin nainen saa miehen yms.
Ulkonäöstä varmasti näin jos niin kerran sanot, mutta me olemme kaikki sokeita omalle luonteellemme, joten sitä on vaikea itse ymmärtää, jos on muiden mielestä jollain tapaa rasittava. Joten en ihan ymmärrä, että mistä olet päätellyt ettet ole muiden mielestä rasittava.
Jos sulla on läheisiä miespuolisia ystäviä, niin yritä kysyä heiltä onko heidän mielestään sulla jotain sellaisia luonteenpiirteitä, jotka häiritsisivät heitä parisuhteessa. Tähän voi olla hiukan vaikea kalastella rehellistä vastausta (kukapa haluaisi mollata ystäviään), mutta jos saat pyydettyä rehellisen vastauksen niin älä ala väittää vastaan, vaan mieti osaisitko muuttaa sitä millaisen kuvan annat ulospäin.
Siis nyt ihan oikeasti. Ihan kuin ne parisuhteeseen päässeet olisivat jotain itse täydellisyyksiä ja me ikisinkut täyttä roskaa. Asia ei todellakaan ole näin. Mieti nyt itsekin millaisia justiinoita kaulinoineen tiedät varmasti itsekin lähipiiristäsi. Ja silti ne miehet niitä vaan pitävät.
Mutta yksi asia on varma: ikisinkut ovat jotain ihan muuta, kuin kauniita. Tai sitten ovat kauniita, jotka harrastavat fwb-suhteita.
Kaunis nainen on usein omasta halustaan sinkku, eikä harrasta edes fwb-suhteita. Johtuu ihan siitä, että oma käsi on parempi kuin 90 % miehistä.
Naisen oma käsi on parempi kuin 90% miehistä = mies tekee 90% "töistä" sängyssä.
Eikö tämä ole nyt sitä kuuluisaa tasa-arvoa mitä naiset ovat halunneet? Nyt saa naiset ihan vapaasti tuntea miltä se välillä miehestä tuntuu kun pitäisi aina olla se vievä osapuoli joka asiassa koko elämänsä. Eikö se tasa-arvo nyt ollutkaan niin ihkua? No voi, voi.
Ei suomalaiset naiset oo enää aloitteen arvoisia.
OlliPolli kirjoitti:
Eikö tämä ole nyt sitä kuuluisaa tasa-arvoa mitä naiset ovat halunneet? Nyt saa naiset ihan vapaasti tuntea miltä se välillä miehestä tuntuu kun pitäisi aina olla se vievä osapuoli joka asiassa koko elämänsä. Eikö se tasa-arvo nyt ollutkaan niin ihkua? No voi, voi.
Luetun ymmärtäminen....
Vierailija kirjoitti:
Ap, tässä "hard to swallow pill": he eivät ole (tarpeeksi) kiinnostuneita. Suurin osa miehistä kyllä lähtee naisen mukaan jos nainen kysyy eikä ole ihan kamala, mutta tällainen suhde on täysin sen varassa että nainen jahtaa miestä ja miehellä ei ole parempaakaan tekemistä sillä hetkellä. Jatkavat tätä aikansa kunnes nainen alkaa kyllästyttää, vaatimaan mieheltäkin jotain, tai mies tapaa jonkun josta on oikeasti kiinnostunut.
Ainoa keino suodattaa nämä pois on OLLA VIEMÄTTÄ suhdetta eteenpäin. Voit tehdä kevyen aloitteen esim mennä juttelemaan pari lausetta, mutta ei yhtään enempää. Älä vie keskustelua eteenpäin jos se yhtään sakkaa, älä kysy miestä mukaan, älä pyydä miestä treffeille jos ette ole tavanneet jo useampaa kertaa miehen aloitteesta.
Miehet ovat tässä suhteessa ihan erilaisia kuin naiset - harva nainen lähtisi treffeille saatika harrastaisi seksia miehen kanssa joka ei oikeasti kiinnosta, mutta suurin osa miehistä tekee näin! Olemalla itse liian aloitteellinen voit voittaa (eli hävitä) vain joko ihan perässävedettävän tapauksen joka ei saa mitään aikaiseksi muutenkaan, tai, just tällaisen joka kyllä käyttää sua helppona pa no na muttei ole oikeasti kiinnostunut. Eli ei kannata, ikinä.
Tässähän se totuus tulikin.
T. Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä mä tämän olen jo tajunnut. Mutta sitä en että 20 vuoden sinkkuilun, baarielämän, työ- ja kouluelämän yms aikana ei ole tullut ketään miestä joka olisi ollut sen verran kiinnostunut että olisi tehnyt aloitteen. Ja tuota olla viemättä suhdetta eteenpäin olen noudattanut myös siinä toivossa että jotain tapahtuisi miehen osalta mutta ei, ei mitään. Ja tosiaan kokeillut itsekin aloitteen tekemistäkin.
Sinussa ei vain ole sitä jotakin, mitä miehet haluavat.
Sanoit että ulkonäkösi on ihan yhtä hyvä kuin pariutuneilla kavereillasi, mutta se ei kyllä voi oikein mitenkään pitää paikkaansa. Olet todennäköisesti arvioinut ulkoisen viehätysvoimasi todella pahasti yläkanttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoit että ulkonäkösi on ihan yhtä hyvä kuin pariutuneilla kavereillasi, mutta se ei kyllä voi oikein mitenkään pitää paikkaansa. Olet todennäköisesti arvioinut ulkoisen viehätysvoimasi todella pahasti yläkanttiin.
Mene ja katso esim. Prisma-pariskuntia ja tule sitten vasta kertomaan uudestaan pariskuntien ulkonäöstä kuinka täydellisiä ovat. Alkaa ihan oikeasti jurppimaan tämä selitys jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa mutta jota saa lukea liian usein.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on sama. Oon miettiny että nuoret miehet vaan on epäsosiaalisia tai sitten olen hedelmätön tms koska en herätä yhtään kiinnostusta. Aina jos liikun jonkun kaverin kanssa niin miehet puhuu vain tälle kaverille vaikka kaveri olis varattu. Mua lähinnä lähestyy vain todella epätoivoiset tai hyvin vanhat miehet. Mun tekemät aloitteet ei ole johtaneet mihinkään.
N25
Kertomasi perusteella sanoisin että ongelma on noin 99.9% todennäköisyydellä ulkonäkösi. Kaverisi on vain paremman näköisiä kuin sinä, that's it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
Kertomasi perusteella sanoisin että ongelma on noin 99.9% todennäköisyydellä ulkonäkösi. Kaverisi on vain paremman näköisiä kuin sinä, that's it.
Edelleen, ne Prisma-pariskunnat. Oletko sokea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene ja katso esim. Prisma-pariskuntia ja tule sitten vasta kertomaan uudestaan pariskuntien ulkonäöstä kuinka täydellisiä ovat. Alkaa ihan oikeasti jurppimaan tämä selitys jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa mutta jota saa lukea liian usein.
Käyn Prismassa usein, ja katselen aina minkälaisia pariskuntia käytävillä tulee vastaan. Ja täytyy sanoa että ne pariskunnat on lähestulkoon poikkeuksetta ns. "samaa tasoa":
- rumat ovat rumien kanssa
- tavikset ovat taviksien kanssa
- kauniit ovat kauniiden kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska #metoo
Niin että melkein kaikki muut saavat parisuhteen miehen aloitteesta mutta minä en koska metoo. Aika ontuva selitys.
et ole ainoa, vaikka narsistina kuvitteletkin olevasi erityinen ja ongelmasi suurempia kuin muiden samat ongelmat
Miehiä?? Ehkä ovat varattuja, kuten yleensä jollain asteellä siedettävät miehet ovat. Sinkkuja ovat nuoret pojat ja sitten taas eronneet ongelmaiset miehet. Reality check.
Eli mies ei saa olla flirtti, ystävällinen, sosiaalinen yms ilman taka-ajatuksia?
Minä osaan ainakin olla seurallinen ja viihteellinen toisille ihmisille, ilman että olisi pienintäkään halua panna heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tämä niiin vahvasti!!! :D itken melkein ilosta kun joku kirjoitti tämän miesten ja naisten eron näin hyvin.
Uh, ei.
Tuolla rajaat pois kaikki paitsi pelimiehet (jotka rakastavat jahtia ja sitä kun nainen leikkii vaikeasti tavoiteltavaa) ja perinnemiehet joiden mielestä mies jahtaa ja naisella on sitten omat naisen velvollisuutensa (mikä käy ilmi myöhemmin).
Enemmistö miehistä ei halua tuota mies-nainen-stereotypiapelleilyä enää. Tervetuloa vuoteen 2022.
En ole passiivinen enkä vaikeasti tavoiteltava. Sotket nyt kaksi ihan eri asiaa. Olen hyvinkin reaktiivinen ja suostuvainen sekä innokas, KUNHAN mies tekee sen aloitteen (olettaen että olen kiinnostunut). Jätän suosiolla ne säkkituolin aloitekyvyn omaavat miehet muille naisille.
ole sitten yksin. keittiötuolin aloitekyvyn miehet ovat jo naimisissa
En ole passiivinen enkä vaikeasti tavoiteltava. Sotket nyt kaksi ihan eri asiaa. Olen hyvinkin reaktiivinen ja suostuvainen sekä innokas, KUNHAN mies tekee sen aloitteen (olettaen että olen kiinnostunut). Jätän suosiolla ne säkkituolin aloitekyvyn omaavat miehet muille naisille.