Miksi viet vauvan kokoaikaiseen varhaiskasvatukseen
Me täällä päiväkotimaailmassa ja palveluohjauksessa tarkoitamme hyvää, kun ehdotamme tai kysymme kotihoidon jatkamisen mahdollisuutta edes muutamilla kk tai viikoilla. Terveisin alle vuoden ikäisiä tulokkaita jopa yli 9 tuntia viitenä päivänä kasvattava varhaiskasvatuksen ope.
Kommentit (312)
Paras paikka kirjoitti:
0-3 vuotiaan lapsen paras paikka on kotonansa oman vanhempansa hyvässä hoidossa ja kasvatuksessa.
Sinusta siis narkomaani on parempi hoitaja kuin päiväkodintäti. Ei kai ne päiväkodintädit sentään NIIIN huonoja työssään ole....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatushan on lasta itseään varten, joten en ymmärrä miksi se olisi haitaksi. Ei se ole mikään päivähoitopaikka.
Kyl se vaan on päivähoitopaikka, mikä lapselle sieltä päiväkodista myönnetään.
Kunnallista päivähoitopaikkaa (päiväkoti, ryhmäperhepäivähoito, perhepäivähoito) on haettava viimeistään neljä kuukautta ennen hoidon tarvetta.
Mistä tempaisit tuon kursiivilla olevan tekstin?
Googlaa ja opi :)
Mun äiti keksi, että voi saada kotihoidontuen eläkkeen päälle. Lapsi on siis mummolla hoidossa sen aikaa kun mummo jaksaa hoitaa. Ainakin 1v ikään. Toivottavasti koko päiväkoti ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatushan on lasta itseään varten, joten en ymmärrä miksi se olisi haitaksi. Ei se ole mikään päivähoitopaikka.
Kunnallista päivähoitopaikkaa (päiväkoti, ryhmäperhepäivähoito, perhepäivähoito) on haettava viimeistään neljä kuukautta ennen hoidon tarvetta.
Täällä on kuule semmosia emäntiä, että ei ne opi. Kohta se tulee kysymään, mitä tarkottaa googlaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä VAUVA on aika pieni olemaan 9 tuntia päivässä hoidossa. N. vuodenikäinen jo eri juttu. Toki aina ei voi vaan valita, mutta en kyllä itse pistäisi vauvaa hoitoon, jos ei ole ihan pakko.
Kolme kuukautta sinne tai tänne. Muualla maailmassa lapsi viedään hoitoon 2 kk:n iässä, kun ei ole mitään vanhempainvapaita. Suomi on saanut lukuisia huomautuksia talousasiantuntijoilta siitä, että äidit eivät siirry nopeasti työelämään. On ihan käsittämätöntä olla vuosia pois työelämästä, koska saa lapsen.
Mitä käsittämätöntä siinä on? Ei Suomi ole ainut maa, jossa on kotiäitejä. Niissä maissa, joissa äitiysloma on lyhyt tai sitä ei ole lainkaan on myös kotiäitejä. Osassa jopa enemmän ja pidempään kotona olevina kuin Suomessa. Mies elättää perheet.
Vierailija kirjoitti:
Paras paikka kirjoitti:
0-3 vuotiaan lapsen paras paikka on kotonansa oman vanhempansa hyvässä hoidossa ja kasvatuksessa.
Yksisarvismaailmassa tuo onnistuukin hyvin. Täällä reaalimaailmassa raha tulee esteeksi.
On se aika jännä että nämä ihmiset ei tajua, että raha ei tupsahda jostain vaan se on jonkun tienattava joka päivä. Vuoden lomailu maksaa kulutuksesta riippuen 20-30 tuhatta euroa, viittä vuotta varten pitäisi rahaa olla jemmassa jo 150 tuhatta. Tämä tarkoittaa sitä, että mies maksaa ihan kaiken sinä aikana. Ei ole mikään ihme, että "vaimon uhraus" voi maksaa koko avioliiton. Ei lainanlyhennykset ole mitään pieniä nykyään, monella on 200-300 tuhatta lainaa että voisi asua siinä omakotitalossa järkevän matkan päässä työpaikasta. Käytännössä tämä tarkoittaa vähintään 1000 euron lainanlyhennystä kuukausittain, joka siis jää miehen kontolle niin pitkäksi aikaa kun nainen haluaa lomailla kotona. Normaalipalkasta se on iso raha, ellei nainen käy töissä. Kotihoidontuilla ei ostella edelleenkään hyvä jos edes vaippoja. Ruuat sekä lämmitys maksaa helposti toisen tonnin, mahdollisesti auton korjaus ja polttoaineet päälle. Mikäli mies saa normaalipalkkaa, se on todella iso raha. En todellakaan ymmärrä näitä syyllistäjiä, miten voi olla ihminen niin yksinkertainen ettei ymmärrä tai osaa laskea edes elämisen kustannuksia.
Vierailija kirjoitti:
Paras paikka kirjoitti:
Sinusta siis narkomaani on parempi hoitaja kuin päiväkodintäti. Ei kai ne päiväkodintädit sentään NIIIN huonoja työssään ole....
No eipä suurin osa vanhemmistakaan mitään narkomaaneja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras paikka kirjoitti:
No eipä suurin osa vanhemmistakaan mitään narkomaaneja ole.
No eipä kukaan sellaista ole väittänytkään. Lue, mihin viestillä vastatiin niin saatat ymmärtää, mistä oli kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä VAUVA on aika pieni olemaan 9 tuntia päivässä hoidossa. N. vuodenikäinen jo eri juttu. Toki aina ei voi vaan valita, mutta en kyllä itse pistäisi vauvaa hoitoon, jos ei ole ihan pakko.
Kolme kuukautta sinne tai tänne. Muualla maailmassa lapsi viedään hoitoon 2 kk:n iässä, kun ei ole mitään vanhempainvapaita. Suomi on saanut lukuisia huomautuksia talousasiantuntijoilta siitä, että äidit eivät siirry nopeasti työelämään. On ihan käsittämätöntä olla vuosia pois työelämästä, koska saa lapsen.
Mitä käsittämätöntä siinä on? Ei Suomi ole ainut maa, jossa on kotiäitejä. Niissä maissa, joissa äitiysloma on lyhyt tai sitä ei ole lainkaan on myös kotiäitejä. Osassa jopa enemmän ja pidempään kotona olevina kuin Suomessa. Mies elättää perheet.
Ottaen huomioon että Suomi on yksi kalleimmista maista, mutta palkat ei kuitenkaan ole kovinkaan kilpailukykyiset, täällä ei kertakaikkiaan suurimmalla osalla ole mahdollisuutta tuohon. Suomessa ei tavallinen perhe elä yhden ihmisen palkalla vuosia.
Paitsi jos se yksi ihminen sattuu olemaan joku niistä harvoista hyväpalkkaisista.
Paras paikka kirjoitti:
Puhu vaan omasta puolestasi. Lapseni olisi tullut hulluksi, jos olisi kolme vuotta pitänyt olla vaan kotona ilman päiväkodin aktiviteettejä. Harvalla on edes niin isoa pihaa, jossa voisi juosta niin paljon kuin sielu sietää, kuten päiväkodissa. Ei lapset ole mitään pitsinnyplääjiä, vaan aktiviteettejä on oltava PALJON tai ne hyppivät seinille.
Vierailija kirjoitti:
Paras paikka kirjoitti:
Puhu vaan omasta puolestasi. Lapseni olisi tullut hulluksi, jos olisi kolme vuotta pitänyt olla vaan kotona ilman päiväkodin aktiviteettejä. Harvalla on edes niin isoa pihaa, jossa voisi juosta niin paljon kuin sielu sietää, kuten päiväkodissa. Ei lapset ole mitään pitsinnyplääjiä, vaan aktiviteettejä on oltava PALJON tai ne hyppivät seinille.
Miksi pitäisi vain omassa pihassa olla? Ei minua kotiäitiys ainakaan estänyt menemästä lapsen kanssa paikkoihin, joissa oli jopa enemmän aktiviteetteja kuin päiväkodin pihassa (siellä on vain liukumäki, kiipeilyteline ja muutama keinu).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mikä löytyy Googlella on totta?
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti keksi, että voi saada kotihoidontuen eläkkeen päälle. Lapsi on siis mummolla hoidossa sen aikaa kun mummo jaksaa hoitaa. Ainakin 1v ikään. Toivottavasti koko päiväkoti ajan.
Ehdottomasti paras ratkaisu, jos mummo vain jaksaa.
Itse ihmettelen keskiluokkalaisia ihmisiä ketkä eivät pysty yli vuotta olemaan kotona. Itse olen luokanope ja kotona kolmatta vuotta. Laina tauolle hoitovapaaksi tai opiskelemaan. Säästöjä oli vähän(muutamia tonneja) mutta juuri tätä ajanjaksoa varten halusinkin ne käyttää. Minä saan olla se joka näkee lapseni tärkeät hetket ja opettaa tutustumaan maailmaan, ja lapsieni ei tarvitse kokea hylkäämistä ihan vaan siksi että yksilö ei osaa hoitaa asioitaan yhteiskunnassa paremmin.😊
Lapsia halutaan ja sitten toiset kasvattaa ne. En vaan tajua onhan ne muksut hereillä vanhempien kanssa sitten ehkä tunnin päivässä😄
Vierailija kirjoitti:
Paras paikka kirjoitti:
Miksi et vanhempana järjestä niitä aktiviteetteja lapsillesi? Omani osaavat onneksi leikkiä, joten minun ei tarvitse olla mikään viihdekeskus. Toki käymme myös leikkipuistoissa, uimahallissa jne. mutta ei todellakaan koko aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia halutaan ja sitten toiset kasvattaa ne. En vaan tajua onhan ne muksut hereillä vanhempien kanssa sitten ehkä tunnin päivässä😄
Miksi sinulla ei ole töistä koskaan lomaa tai vapaapäiviä?
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen keskiluokkalaisia ihmisiä ketkä eivät pysty yli vuotta olemaan kotona. Itse olen luokanope ja kotona kolmatta vuotta. Laina tauolle hoitovapaaksi tai opiskelemaan. Säästöjä oli vähän(muutamia tonneja) mutta juuri tätä ajanjaksoa varten halusinkin ne käyttää. Minä saan olla se joka näkee lapseni tärkeät hetket ja opettaa tutustumaan maailmaan, ja lapsieni ei tarvitse kokea hylkäämistä ihan vaan siksi että yksilö ei osaa hoitaa asioitaan yhteiskunnassa paremmin.😊
Paljonko miehesi tienaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mikä löytyy Googlella on totta?
Ei tietenkään. Mutta tuo sitaatti oli totta. Sen tietäisit, jos osaisit alkeet tiedonhausta ja lähdekritiikistä.