Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ihminen kuolee, mihin mieli siirtyy?

Vierailija
27.08.2022 |

Alkaako mieli leijailemaan ilmassa kun ihminen kuolee?!!!!

Kommentit (733)

Vierailija
441/733 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiede ei kiistattomasti sitä osoita, kun ei edes tiedetä mikä on tietoisuus."

Käytin sanaa aivot, torvelo!

Vierailija
442/733 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisen henki siirry automaattisesti Jeesuksen luo kuoltuamme. Jos kuolemme uskossa Raamatulliseen Jeesukseen ja hänen sovitustyöhönsä, pääsemme taivaaseen. Vain Jeesuksen kautta pelastumme.

Kyllä suurin osa kristityistä suuntauksista uskoo että Jeesukseen uskovat pääsevät heti Hänen luokseen. Siellä sielu lepää rauhassa, rakkaudessa ja valossa Tuomiopäivään asti. Itse uskon myöskin näin.

Ne jotka kuolevat ilman uskoa Jeesukseen menevät Tuonelaan ( "kuoleman valtakuntaan"odottamaan Tuomiopäivää.

Ns. kuoleman uni ei ole Raamatullinen.

Sielu/Henki ei kuoleman jälkeen pysty ottamaan mitään yhteyttä maanpäälliseen elämään enää. Eli pilvenreunalta ei vilkuteta jne..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/733 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tiede ei kiistattomasti sitä osoita, kun ei edes tiedetä mikä on tietoisuus."

Käytin sanaa aivot, torvelo!

"Aivojen mukana hiipuu pois." toinen torvelo.

Vierailija
444/733 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerta kaikkien uskontojen kertomukset kuoleman jälkeisistä jutuista pitävät paikkansa, niin eikö niistä aika moni jopa kumoa toisensa? kauhea sekopääsirkus siis odottaa kuollessa. 

Vierailija
445/733 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
446/733 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan oma valinta meneekö oma sielu taivaaseen vai helvettiin!

Ihan oma valinta.

Mä oon menossa taivaaseen eikä mua kiinnosta muiden valinnat kuin ihan rakkaimpien.

Tämä osoittaa kristittyjen suurta myötätuntoa ihmiskuntaa kohtaan.

Vierailija
447/733 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmisen henki siirry automaattisesti Jeesuksen luo kuoltuamme. Jos kuolemme uskossa Raamatulliseen Jeesukseen ja hänen sovitustyöhönsä, pääsemme taivaaseen. Vain Jeesuksen kautta pelastumme.

Kyllä suurin osa kristityistä suuntauksista uskoo että Jeesukseen uskovat pääsevät heti Hänen luokseen. Siellä sielu lepää rauhassa, rakkaudessa ja valossa Tuomiopäivään asti. Itse uskon myöskin näin.

Ne jotka kuolevat ilman uskoa Jeesukseen menevät Tuonelaan ( "kuoleman valtakuntaan"odottamaan Tuomiopäivää.

Ns. kuoleman uni ei ole Raamatullinen

Tuossahan on koko tuomio ja jako jo tehty etukäteen?

Et siis usko ev.lut. uskontunnustuksen "viimeisenö päivänä herättävä"-osuuteen?

Vierailija
448/733 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan oma valinta meneekö oma sielu taivaaseen vai helvettiin!

Ihan oma valinta.

Mä oon menossa taivaaseen eikä mua kiinnosta muiden valinnat kuin ihan rakkaimpien.

Tämä osoittaa kristittyjen suurta myötätuntoa ihmiskuntaa kohtaan.

Uskovaisena ihmettelen itse tuon kirjoittajan tekstiä. Itse tunnen surua kaikkien puolesta jotka kuolevat ilman uskoa Jeesukseen. Toivon että mahdollisimman moni pelastuisi. Sitten se on ihan luonnollista tottakai että tuntee vielä syvempää surua ja ahdistusta läheisistä/perheenjäsenistä, jos eivät usko Raamatulliseen Jeesukseen.

Entä ihniset jotka elivät ennen Jeesusta? Hekö ovat kadotettuja automaattisesti? Aika epäreilua, sanoisin.

Vierailija
449/733 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä miten ison kynnysrahan olet maksanut,

tai sitten ei.

Vierailija
450/733 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ev. lut. Se että herätetään viimeisenä päivänä, ei tarkoita että olemme kuolinunessa. Se tarkoittaa tuomiopäivää, silloin sielu palaa ruumiseen ja seisomme Jeesuksen edessä täysin tietoisina. Kuoleman jälkeen olemme unimaisessa tilassa Jeesuksen lähellä ja turvassa mutta ei kuolinunessa.

Vierailija
451/733 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mieli? Pelkkää illuusiota jo alun alkaen. Ajatukset ovat abstrakteja eivätkä mitään todellista, kuten kuvitellaan.

Vierailija
452/733 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo... kirjoitti:

Mikä mieli? Pelkkää illuusiota jo alun alkaen. Ajatukset ovat abstrakteja eivätkä mitään todellista, kuten kuvitellaan.

Ahaaa, eli jos niistä ei oo todisteita niin ne ei oo olemassa? Vaikka kaikki kuitenkin kokee niitä?

Vierailija
453/733 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ev. lut. Se että herätetään viimeisenä päivänä, ei tarkoita että olemme kuolinunessa. Se tarkoittaa tuomiopäivää, silloin sielu palaa ruumiseen ja seisomme Jeesuksen edessä täysin tietoisina. Kuoleman jälkeen olemme unimaisessa tilassa Jeesuksen lähellä ja turvassa mutta ei kuolinunessa.

Nyt täytyy kyllä nostaa kädet pystyyn ja sanoa että tätä himmeliä ei ole kyllä kasannut mikään mestarikirjailija.

Raamatun kirjoittaneilla miehillä ja myöhemmin selittäneillä ihmisillä on juonenkäänteet kuin tokaluokan äidinkielen seikkailuaineessa.

Puuttuu vielä lopun yllätystwisti, jossa kaikki olikin vain unta ja herätyskello herättää. Eikä kun sehän onkin tuossa jo :)

Vierailija
454/733 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy kyllä nostaa kädet pystyyn ja sanoa että tätä himmeliä ei ole kyllä kasannut mikään mestarikirjailija.

Raamatun kirjoittaneilla miehillä ja myöhemmin selittäneillä ihmisillä on juonenkäänteet kuin tokaluokan äidinkielen seikkailuaineessa.

Puuttuu vielä lopun yllätystwisti, jossa kaikki olikin vain unta ja herätyskello herättää. Eikä kun sehän onkin tuossa jo :)[/quote]

Jos näin haluat ajatella, olet vapaa tekemään niin. Kuoleman jälkeen

on sitten liian myöhäistä katua.

Jos ei ole halunnut olla Jumalan kanssa tekemisissä elämänsä aikana, niin ei tarvitse kuolemankaan jälkeen sitä olla.

Jeesuksen pelastus on otettava vastaan jo maallisen elämän aikana.

Vierailija
455/733 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuttuu vielä lopun yllätystwisti, jossa kaikki olikin vain unta ja herätyskello herättää. Eikä kun sehän onkin tuossa jo :)

Jos ei ole halunnut olla Jumalan kanssa tekemisissä elämänsä aikana, niin ei tarvitse kuolemankaan jälkeen sitä olla.

Juu, ei kiitos, en palvo ihmisten kirjoituksia.

Hyvää jatkoa sinulle kuitenkin.

Vierailija
456/733 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei kiitos, en palvo ihmisten kirjoituksia.

Hyvää jatkoa sinulle kuitenkin.

Hyvää jatkoa sinullekin. Kaikkea hyvää elämääsi!

Vierailija
457/733 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mihinkään.

Muisto jää läheisten mieleen kuolleesta

Vierailija
458/733 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli muodustuu tietyistä hermoyhteyksistä aivosolujen välissä jotka muodostuu miten muodostuukaan aika avaruudessa.

Vierailija
459/733 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaaseen tai helvettiin, sanoo Raamattu.

Vierailija
460/733 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mihinkään. Elämä päättyy kuolemaan, joten käytä elämäsi hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän