Kun ihminen kuolee, mihin mieli siirtyy?
Alkaako mieli leijailemaan ilmassa kun ihminen kuolee?!!!!
Kommentit (733)
Ei ihmisen henki siirry automaattisesti Jeesuksen luo kuoltuamme. Jos kuolemme uskossa Raamatulliseen Jeesukseen ja hänen sovitustyöhönsä, pääsemme taivaaseen. Vain Jeesuksen kautta pelastumme.
Kyllä suurin osa kristityistä suuntauksista uskoo että Jeesukseen uskovat pääsevät heti Hänen luokseen. Siellä sielu lepää rauhassa, rakkaudessa ja valossa Tuomiopäivään asti. Itse uskon myöskin näin.
Ne jotka kuolevat ilman uskoa Jeesukseen menevät Tuonelaan ( "kuoleman valtakuntaan"odottamaan Tuomiopäivää.
Ns. kuoleman uni ei ole Raamatullinen.
Sielu/Henki ei kuoleman jälkeen pysty ottamaan mitään yhteyttä maanpäälliseen elämään enää. Eli pilvenreunalta ei vilkuteta jne..
Vierailija kirjoitti:
"Tiede ei kiistattomasti sitä osoita, kun ei edes tiedetä mikä on tietoisuus."
Käytin sanaa aivot, torvelo!
"Aivojen mukana hiipuu pois." toinen torvelo.
jos kerta kaikkien uskontojen kertomukset kuoleman jälkeisistä jutuista pitävät paikkansa, niin eikö niistä aika moni jopa kumoa toisensa? kauhea sekopääsirkus siis odottaa kuollessa.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan oma valinta meneekö oma sielu taivaaseen vai helvettiin!
Ihan oma valinta.
Mä oon menossa taivaaseen eikä mua kiinnosta muiden valinnat kuin ihan rakkaimpien.
Tämä osoittaa kristittyjen suurta myötätuntoa ihmiskuntaa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmisen henki siirry automaattisesti Jeesuksen luo kuoltuamme. Jos kuolemme uskossa Raamatulliseen Jeesukseen ja hänen sovitustyöhönsä, pääsemme taivaaseen. Vain Jeesuksen kautta pelastumme.
Kyllä suurin osa kristityistä suuntauksista uskoo että Jeesukseen uskovat pääsevät heti Hänen luokseen. Siellä sielu lepää rauhassa, rakkaudessa ja valossa Tuomiopäivään asti. Itse uskon myöskin näin.
Ne jotka kuolevat ilman uskoa Jeesukseen menevät Tuonelaan ( "kuoleman valtakuntaan"odottamaan Tuomiopäivää.
Ns. kuoleman uni ei ole Raamatullinen
Tuossahan on koko tuomio ja jako jo tehty etukäteen?
Et siis usko ev.lut. uskontunnustuksen "viimeisenö päivänä herättävä"-osuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan oma valinta meneekö oma sielu taivaaseen vai helvettiin!
Ihan oma valinta.
Mä oon menossa taivaaseen eikä mua kiinnosta muiden valinnat kuin ihan rakkaimpien.Tämä osoittaa kristittyjen suurta myötätuntoa ihmiskuntaa kohtaan.
Uskovaisena ihmettelen itse tuon kirjoittajan tekstiä. Itse tunnen surua kaikkien puolesta jotka kuolevat ilman uskoa Jeesukseen. Toivon että mahdollisimman moni pelastuisi. Sitten se on ihan luonnollista tottakai että tuntee vielä syvempää surua ja ahdistusta läheisistä/perheenjäsenistä, jos eivät usko Raamatulliseen Jeesukseen.
Entä ihniset jotka elivät ennen Jeesusta? Hekö ovat kadotettuja automaattisesti? Aika epäreilua, sanoisin.
Riippuu siitä miten ison kynnysrahan olet maksanut,
tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ev. lut. Se että herätetään viimeisenä päivänä, ei tarkoita että olemme kuolinunessa. Se tarkoittaa tuomiopäivää, silloin sielu palaa ruumiseen ja seisomme Jeesuksen edessä täysin tietoisina. Kuoleman jälkeen olemme unimaisessa tilassa Jeesuksen lähellä ja turvassa mutta ei kuolinunessa.
Mikä mieli? Pelkkää illuusiota jo alun alkaen. Ajatukset ovat abstrakteja eivätkä mitään todellista, kuten kuvitellaan.
joo... kirjoitti:
Mikä mieli? Pelkkää illuusiota jo alun alkaen. Ajatukset ovat abstrakteja eivätkä mitään todellista, kuten kuvitellaan.
Ahaaa, eli jos niistä ei oo todisteita niin ne ei oo olemassa? Vaikka kaikki kuitenkin kokee niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ev. lut. Se että herätetään viimeisenä päivänä, ei tarkoita että olemme kuolinunessa. Se tarkoittaa tuomiopäivää, silloin sielu palaa ruumiseen ja seisomme Jeesuksen edessä täysin tietoisina. Kuoleman jälkeen olemme unimaisessa tilassa Jeesuksen lähellä ja turvassa mutta ei kuolinunessa.
Nyt täytyy kyllä nostaa kädet pystyyn ja sanoa että tätä himmeliä ei ole kyllä kasannut mikään mestarikirjailija.
Raamatun kirjoittaneilla miehillä ja myöhemmin selittäneillä ihmisillä on juonenkäänteet kuin tokaluokan äidinkielen seikkailuaineessa.
Puuttuu vielä lopun yllätystwisti, jossa kaikki olikin vain unta ja herätyskello herättää. Eikä kun sehän onkin tuossa jo :)
Nyt täytyy kyllä nostaa kädet pystyyn ja sanoa että tätä himmeliä ei ole kyllä kasannut mikään mestarikirjailija.
Raamatun kirjoittaneilla miehillä ja myöhemmin selittäneillä ihmisillä on juonenkäänteet kuin tokaluokan äidinkielen seikkailuaineessa.
Puuttuu vielä lopun yllätystwisti, jossa kaikki olikin vain unta ja herätyskello herättää. Eikä kun sehän onkin tuossa jo :)[/quote]
Jos näin haluat ajatella, olet vapaa tekemään niin. Kuoleman jälkeen
on sitten liian myöhäistä katua.
Jos ei ole halunnut olla Jumalan kanssa tekemisissä elämänsä aikana, niin ei tarvitse kuolemankaan jälkeen sitä olla.
Jeesuksen pelastus on otettava vastaan jo maallisen elämän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Puuttuu vielä lopun yllätystwisti, jossa kaikki olikin vain unta ja herätyskello herättää. Eikä kun sehän onkin tuossa jo :)
Jos ei ole halunnut olla Jumalan kanssa tekemisissä elämänsä aikana, niin ei tarvitse kuolemankaan jälkeen sitä olla.
Juu, ei kiitos, en palvo ihmisten kirjoituksia.
Hyvää jatkoa sinulle kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei kiitos, en palvo ihmisten kirjoituksia.
Hyvää jatkoa sinulle kuitenkin.
Hyvää jatkoa sinullekin. Kaikkea hyvää elämääsi!
Ei mihinkään.
Muisto jää läheisten mieleen kuolleesta
Mieli muodustuu tietyistä hermoyhteyksistä aivosolujen välissä jotka muodostuu miten muodostuukaan aika avaruudessa.
Taivaaseen tai helvettiin, sanoo Raamattu.
Ei mihinkään. Elämä päättyy kuolemaan, joten käytä elämäsi hyvin.
"Tiede ei kiistattomasti sitä osoita, kun ei edes tiedetä mikä on tietoisuus."
Käytin sanaa aivot, torvelo!