Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri oli paska koulussa mutta omasta mielestään älykäs ei vaan jaksanu opiskella

Vierailija
27.08.2022 |

Mulla oli sama urheilussa. Pelaisin nyt potkupalloa real madridissa muta ei kiinnostanu pallon potkiminen

Kommentit (141)

Vierailija
41/141 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historiaa lukeneet ymmärtävät, että UKK piti kommunistit pois vallasta ja lähensi Suomea länteen niin paljon kuin mahdollista. Historiaton luulee, että UKK piti meidät pois EU:sta ja Natosta, eikä edes tiedä, mitä olivat Varsovan liitto ja SEV, joista hän todellisuudessa piti meidät kaukana. Historiattoman aika meni opetellessa Pähkinänsaaren rauhan vuosilukua, ei sen merkitystä, että Pähkinänsaaren rauhassa maamme raja määriteltiin ensi kertaa.

Vierailija
42/141 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän te olette peruskoulussa ja lukiossa päätelleet, miten laskutoimitukset tehdään. :D Historian idea on opettaa, mitä menneisyydessä on tapahtunut ja miten se näkyy tässä päivässä. Esimerkiksi se, että Suomi on ollut ensin Ruotsin ja sitten Venäjän alistama maa, joten meille on turha ulista siirtomaaherruudesta ja kolonialismista vain ihonvärimme takia.

Höpsistä. Perehdyhän vähän siihen, mikä on Suomi, milloin se on syntynyt ja missä raja on milloinkin kulkenut. Ja miten rajan läpäisevyys on vaihdellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/141 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä aika moneen kouluun ei tarvita älyä, vaan kaikkein eniten jaksamista ja itsekuria.

Vierailija
44/141 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän te olette peruskoulussa ja lukiossa päätelleet, miten laskutoimitukset tehdään. :D Historian idea on opettaa, mitä menneisyydessä on tapahtunut ja miten se näkyy tässä päivässä. Esimerkiksi se, että Suomi on ollut ensin Ruotsin ja sitten Venäjän alistama maa, joten meille on turha ulista siirtomaaherruudesta ja kolonialismista vain ihonvärimme takia.

Voittajat kirjoittavat historian ja meille on aina opetettu historiantunneilla myös puhtaita valheita historian tapahtumista.

Anna esimerkki.

Vierailija
45/141 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Historiaa lukeneet ymmärtävät, että UKK piti kommunistit pois vallasta ja lähensi Suomea länteen niin paljon kuin mahdollista. Historiaton luulee, että UKK piti meidät pois EU:sta ja Natosta, eikä edes tiedä, mitä olivat Varsovan liitto ja SEV, joista hän todellisuudessa piti meidät kaukana. Historiattoman aika meni opetellessa Pähkinänsaaren rauhan vuosilukua, ei sen merkitystä, että Pähkinänsaaren rauhassa maamme raja määriteltiin ensi kertaa.

Nyt siirrät nykypäivän käsityksiä menneeseen aikaan. Kun Pähkinäsaaren rauha solmittiin, ei maatamme vielä ollut.

Vierailija
46/141 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä. Perehdyhän vähän siihen, mikä on Suomi, milloin se on syntynyt ja missä raja on milloinkin kulkenut. Ja miten rajan läpäisevyys on vaihdellut.

Miten kommenttisi liittyy mihinkään? Kerro itse, jos on huomauttamista

Vierailija
47/141 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulussa on oikeasti suurin osa opetettavista asioista lähes tai täysin turhia. En minä ainakaan jaksanut tuhlata aikaani moisten opiskeluun.

Meinaatkos, että tuolla lähestymistavalla olet sitten peruskoulun JÄLKEEN valmis tekemään huipputulosta jatko-opinnoissa / koulutuksissa, vai saisiko siellä peruskoulussa sittenkin paljon hyödyllistä pohjaa jatkoa ja elämää varten?

Vierailija
48/141 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt siirrät nykypäivän käsityksiä menneeseen aikaan. Kun Pähkinäsaaren rauha solmittiin, ei maatamme vielä ollut.

Ei tietenkään ollut, enkä niin väittänytkään. Mikä sinusta oli Pähkinänsaaren rauhan merkitys vai oliko se vain vuosiluku?

Vierailija
49/141 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävämme EGO vaatii meriselittämään keskinkertaisuutta?

Vierailija
50/141 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mickey mouse stuff kirjoitti:

Mun mielestä aika moneen kouluun ei tarvita älyä, vaan kaikkein eniten jaksamista ja itsekuria.

Itsekuri on sen älykkyyden seurausta.

"Results show that high-IQ children have better self-regulatory abilities than a comparable group of average-ability children."

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1041608007000362

Vierailija
51/141 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein tyhmimmiltä olen kuullut, että historia on vuosilukujen opettelemista. Ketju vain vahvistaa tätä näkemystä.

Vierailija
52/141 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoista se on. Älykkyydellä ei ole mitään merkitystä, ellei siitä ole sertifikaattia, eli tutkintoa todisteena. Jos ei ole, olet käytännössä samalla tasolla kuin se kadulla hengaava nisti tai kuka tahansa geneerinen putkimies-pate. 

Einstein ei myöskään viihtynyt koulussa.

No ehkäpä Einstein oli kuitenkin jonkinlainen poikkeusyksilö, jota laiskoissa koululaisissa ei ole kolmeatoista tusinassa? Yleensä koulussa kannattaa viihtyä ja ottaa sieltä hyöty irti. Aivan lahjakkaimmat pärjäävät kyllä usein muutenkin esim. yrittäjinä, mutta moni fiksuiksi itseään kuvittelevista koulua halveksuvista päätyy  hanttihommiin, tms. matalapalkka-aloille, kun ei olekaan mitenkään poikkeuksellisen lahjakas ja yritteliäs, ainoastaan laiska.

Vierailija
53/141 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli näytöt on 0, niin sitten toi on vain puolustusmekanismi, jolla paikataan huonoa itsetuntoa tai suojellaan haperoa identiteettiä. Itse kuvittelin myös pitkään, että huono koulumenestykseni johtui siitä, etten ikinä panostanut kouluun yhtään. Sitten, kun päätin muuttaa tilannetta, niin tajusin, ettei se olekaan niin helppoa ja itse asiassa mulla on erittäin suuria vaikeuksia sietää epäonnistumista ja sitä, etten ole jossain hyvä.

Sun kannattaa keskittyä ennemmin siihen, miksi tollainen kommentti loukkaa sua. Tuut elämässäsi törmäämään jatkuvasti ihmisiin, jotka ei arvosta sun työpanostasi tai tajua, kuinka paljon töitä olet tehnyt onnistumisten eteen. 

Vierailija
54/141 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoista se on. Älykkyydellä ei ole mitään merkitystä, ellei siitä ole sertifikaattia, eli tutkintoa todisteena. Jos ei ole, olet käytännössä samalla tasolla kuin se kadulla hengaava nisti tai kuka tahansa geneerinen putkimies-pate. 

Einstein ei myöskään viihtynyt koulussa.

No ehkäpä Einstein oli kuitenkin jonkinlainen poikkeusyksilö, jota laiskoissa koululaisissa ei ole kolmeatoista tusinassa? Yleensä koulussa kannattaa viihtyä ja ottaa sieltä hyöty irti. Aivan lahjakkaimmat pärjäävät kyllä usein muutenkin esim. yrittäjinä, mutta moni fiksuiksi itseään kuvittelevista koulua halveksuvista päätyy  hanttihommiin, tms. matalapalkka-aloille, kun ei olekaan mitenkään poikkeuksellisen lahjakas ja yritteliäs, ainoastaan laiska.

Einstein oli huippulahjakas koulussa!

"Einstein excelled at math and physics from a young age, reaching a mathematical level years ahead of his peers. The 12-year-old Einstein taught himself algebra and Euclidean geometry over a single summer. Einstein also independently discovered his own original proof of the Pythagorean theorem aged 12."

https://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Einstein

Vierailija
55/141 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että voi pitää paikkansa. Isäni on todella älykäs, mutta koulumenestys ei ollut kaksinen, tämä tosin osin johtui kotioloissa. Nykyisin todella menestynyt yrittäjä.

Itellä keskinkertainen koulumenestys (ka 8,6), mutta yhtään en nähnyt vaivaa koulun eteen, pienellä vaivannäöllä ois varmasti tullu menestyttyä paremmin.

No sepä vasta älykästä oli jättää se "pieni vaivannäkö" tekemättä.

Ihan riittävän hyvin pärjänny tollakin pohjalla. Kaks amk tutkintoa ja vakityö jonka kk palkka ihan itelle riittävä, säästöönkin jää kituuttamatta kunnon osa. Ei oo mitään hinkua olla joku johtaja tai päällikkö. On kavereita jotka panosti kouluun enemmän, mutta ovat nyt kuitenkin huonommin menestyneitä.

Mun serkku oli 6 oppilas. Koulu ei kiinnostanut.

Ei päässyt edes pienen paikkakunnan lukioon kun keskiarvoraja sisään pääsyyn oli 7.

Oli 10 vuotta työttömänä aikuistui ja sai tarpeekseen köyhyydestä. 25 vuotiaana kävi amiksen saaden vitosen kaikista yhteisistä opinnoista. Opiskeli iltalukiossa ja haki lääkikseen ja pääsi toisella kerralla.

On viihtynyt.

Hän on niitä jotka aina painottaa että ihminen voi muuttua ja ryhdistäytyä.

Sanoinkin joskus yhdelle lääkäriopiskelijalle että hankkisi kunnon ammatin. Lääkärin hommat kun ei kummoista älyä vaadi.

Vierailija
56/141 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mickey mouse stuff kirjoitti:

Tää on suurin harha, jonka itsekin kuvittelin pitävän paikkansa ennen kuin rupesin itse opiskelemaan. Ihmiset ei nykyään siedä sitä, että ovat huonoja jossain. Kaiken pitäisi olla alusta asti helppoa ja epäonnistumisia on mahdotonta sietää.

Näytöt on kuitenkin ne, jotka ratkaisevat ja kaikki muu on turhaa sanahelinää.

Vierailija
57/141 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voittajat kirjoittavat historian ja meille on aina opetettu historiantunneilla myös puhtaita valheita historian tapahtumista.

Anna esimerkki.

Kannattaisiko lukea ihan itse eikä pyytää joltain oikotietä?

Vierailija
58/141 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se on juuri näin. Minä olen keskimääräistä älykkäämpi, tutkittu juttu, mutta sillä ei ole ollut mitään merkitystä koska en ole itsetunto-ongelmieni ja ahdistuneisuuteni vuoksi saanut hommattua minkäänlaista akateemista tutkintoa. Minua yksinkertaisemmat kuitenkin ovat ja he ovat yhteisön ja yhteiskunnan silmissä minua fiksumpia. Ja ovathan he tuottavampia. Ei siinä mitään. Älykkyyttä on sekin, että tunnustaa tosiasiat. Olen samalla tasolla kuin joku massaan hukkuva luku työkkärin paperissa, en mitään sen kummempaa. 

Vierailija
59/141 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin aivan hyvin ymmärtää sen, ettei kaikki piä koulua ja sen antamia arvosanoja niin merkityksellisenä, että haluais panostaa siihen. Jos vaivatta saa vaikka 8 arvosanoja ja on sen kans ihan ok, niin miksi käyttää energiaansa siihen sen enempää? Älykkyyttä tuokin

Vierailija
60/141 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei koulu kiinnostanut koskaan. Seiskan ka koko peruskouluajan. Muut koulut 3/5. Älykkyyttä vaativassa työssä ollut vuosikaudet ja vuosipalkka 70 tuhatta. Hyvät numerot koulussa ei välttämättä kerro mitään älykkyydestä, luultavasti kyse vaan tunnollisuudesta. Todellinen älykkyys näkyy elämässä menestymisessä.

Varsinkin monet koulussa 10 ka:n tytöt ovat työelämässä kuitenkin matalapalkkatöissä.