Neljäs poika
Saimme tietää, että neljäs poika tulossa. Asia on meille iloinen, mutta sukulaiset aloittivat heti tämän "kyllä teidän vielä tyttö pitää tehdä". Myös ystäväni sanoi, että kyllä jokaisen naisen pitäisi kokea tytön äitinä oleminen. Onko sillä sukupuolella oikeasti niin paljon väliä? Miksi kukaan ei usko, että olemme onnellisia.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kolme poikaa, ja jos ikinä olisimme saaneet neljännen lapsen, niin olisimme halunneet senkin olevan poika. Jostain syystä tätä on monien vaikea uskoa.
Ekan ja tokan lapsen kohdalla ei ollut niin väliä, mutta kolmannen kohdalla olin erittäin helpottunut ja onnellinen, kun kuulin pojan olevan tulossa.Jos eka ja toka on samaa sukupuolta, tilastollisesti useammin tulee kolmas lapsi kuin jos eka ja toka ovat eri sukupuolia.
Ehkä kaksi samaa sukupuolta olevaa lasta ovat helpompia yhdessä (yhteiset leikit ja mielenkiinnonkohteet) ja siksi vanhemmat jaksaa tehdä vielä kolmannen.
Vierailija kirjoitti:
Käy kuten Konsta Hietasella. Yrittivät tyttöä ja viidennellä tärppäsi.
Kotikylässä eräs pariskunta sai ensin kuusi poikaa ja seitsemäs oli tyttö. Äiti olikin jo 46 kun tyttö syntyi, mutta tyttö oli kaunis ja veljesten lellikki. Normaali nainen hänestä kehittyi.
Miten ap:lle voisi käydä kuin Konstalle perheineen kun AP ei edes toivonut tyttöä saatikka yrittänyt.
Onnea ap. Minä toivoin aina poikia, sain kaksi ihanaa tyttöä.
Mulla on kaksi poikaa ja olen tyytyväinen. Mulla on olleet ihan hirveät kuukautiset, pcos yms eli olen onnellinen, ettei ne nyt periydy. Eikä tarvitse koskaan synnyttääkään. Parempi näin.
Me saimme kolmen tytön jälkeen pojan. Yksi puolituttu sen kuultuaan sanoi: "Nyt teille ei sitten enempää lapsia tulekaan." Kun sanoin, että ei sitä vielä tiedä, tämä puolituttu mummeli väitti vastaan: "Ei tule, kyllä minä sen tiedän." Ja oli väärässä.
Olisi se poikakin ollut kiva, kolme tyttöä saatiin.
Pitkällä esileikillä tyttöjä ja pikapanolla poikia. Biologiaa kannattaa opiskella lasta suunnitellessa.
Minulla on yksi tyttö ja monet on kysyneet toisesta lapsesta, jotta tulisi vielä poika.
Niinpä olen sanonut, että ei tule toista lasta, kun haluan toisenkin lapsen olevan tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Olisi se poikakin ollut kiva, kolme tyttöä saatiin.
Toivottavasti olette ihanista tytöistänne onnellisia. Ihana tyttötrio.
Näissä sukupuoliasioissa on aina sekin puoli, että toiset eivät saa sitä tyttöä eikä poikaa lainkaan... Lapsettomuushoitoja läpi käynyt toivoo varmasti, että saa lapsen elävänä syliin
Vierailija kirjoitti:
Me saimme kolmen tytön jälkeen pojan. Yksi puolituttu sen kuultuaan sanoi: "Nyt teille ei sitten enempää lapsia tulekaan." Kun sanoin, että ei sitä vielä tiedä, tämä puolituttu mummeli väitti vastaan: "Ei tule, kyllä minä sen tiedän." Ja oli väärässä.
Tuollaiset kaikki tietävät saisivat pitää suunsa kiinni.
Meillä on yhdet tutut joilla 5 tyttöä. Kolmannen tytön jälkeen he sanoivat "yrittävänsä sitä poikaa vielä" no. Viiden tytön jälkeen eivät enää yritä.
Emme aio selvittää sukupuolta etukäteen toisessa raskaudessa. Helppo vastata uteliaille. Esikoinen on poika.
Olen luullut, että nykymaailmassa kukaan, ystävä tai sukulainen, ei enää esitä noita asiattomia kommentteja lasten sukupuolesta.
Nuo kommentit voi ja pitääkin ohittaa.
Raskaammat poikasiittiöt valuvat säkkien pohjalle ja tyttösiittiöt uivat pinnassa. Homogeenisuuden varmistamiseksi kiveksiä on syytä ravistella ennen yhdyntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy kuten Konsta Hietasella. Yrittivät tyttöä ja viidennellä tärppäsi.
Kotikylässä eräs pariskunta sai ensin kuusi poikaa ja seitsemäs oli tyttö. Äiti olikin jo 46 kun tyttö syntyi, mutta tyttö oli kaunis ja veljesten lellikki. Normaali nainen hänestä kehittyi.Miten ap:lle voisi käydä kuin Konstalle perheineen kun AP ei edes toivonut tyttöä saatikka yrittänyt.
No kyse tietysti seuraavasta yrityksestä jos yrittää vielä lasta. Voi tulla tyttö kuten tuli Konstan perheelle. Viidennellä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kolme poikaa, ja jos ikinä olisimme saaneet neljännen lapsen, niin olisimme halunneet senkin olevan poika. Jostain syystä tätä on monien vaikea uskoa.
Ekan ja tokan lapsen kohdalla ei ollut niin väliä, mutta kolmannen kohdalla olin erittäin helpottunut ja onnellinen, kun kuulin pojan olevan tulossa.
No siihen on jo tottunut, joten siksi se tuntuu hyvältä. Tyttö olisi uusi haaste ja vähän jäisi syrjään kahden pojan kanssa.
Täällä 4 poikaa ja lapsenlapsi on myös poika :) .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset kaikki tietävät saisivat pitää suunsa kiinni.
Meillä on yhdet tutut joilla 5 tyttöä. Kolmannen tytön jälkeen he sanoivat "yrittävänsä sitä poikaa vielä" no. Viiden tytön jälkeen eivät enää yritä.
Hedelmöityshoidoilla ulkomailla olisivat saaneet pojan. Vähän vaikea ymmärtää että eivät kokeile, jos todella haluavat tietyn sukupuolen.
Esim. prinsessa Sofia miehensä kanssa voisi harkita tätä vaihtoehtoa.
Oma lapsi on rakas oli se sitten tyttö tai poika. Jos on vain jompaa kumpaa sukupuolta lapset, niin eiköhän jonkun sukulaisen tai tutun kanssa pääse toisenkin sukupuolen maailmaan mukaan... Se inhottaa eniten, että tyttöjä omaavat äidit tuntuvat olevan jotenkin parempaa kerhoa kuin minä, siksi, etten voi tosiaan ymmärtää mitä on olla tytön äiti
Vierailija kirjoitti:
Täällä 4 poikaa ja lapsenlapsi on myös poika :) .
Kaikki lapsenlapset voivat olla poikia ja todennäköisemmin ovatkin poikia kuin tyttöjä, kun geeneistähän tuo asia johtuu ja miehen sperman mukaan sukupuoli valikoituu.
Poikien äidit yhteisö löytyy facesta ja instassa ja siellä on monesti käsitelty tätäkin aihetta. Sitä miten typeriä kommentteja äidit saavat kun odottaa kolmatta, neljättä tai viidettä poikaa.
Itse olen saanut tuosta ryhmästä paljon vertaistukea.