Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko laittaneet lapsilisät säästöön lapsen tilille?

Vierailija
26.10.2006 |

Itse aion tehdä näin omien lapsieni kohdalla. Omat lapsilisäni tulivat aina omalle tililleni säästöön. Opiskelemaan lähtiessä minulla olikin noin 5000e tilillä pesämunaa, vaikka lapsilisistä olen aina maksanut omat vaatteet ym. Ei siis rahahuolia opiskelujen aikana, koska samalla käyn vielä töissä osa-aikaisesti. Nyt onkin mahdollisuus esimerkiksi tehdä pidempiä lomia ennen varsinaiseen työputkeen heittäytymistä.

Eivätkä minun vanhempanikaan mitään rikkaita olleet, mutta silti kaikki kolme lasta saivat kaikki lapsilisänsä itselleen...

Jos vain tällainen mahdollista,suosittelen!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan aio kertoa!

Vierailija
2/47 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3399 euroa per kolme vuotta. Lapsilisillä ei päästä lähellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on kyllä mennyt jotain kasvatuksessa vikaan, jos nuori käyttää lapsilisärahansa ryyppämiseen sun muuhun! Vanhempani tarkoittivat ne minulle elämiseen (ruokaan, vaatteisiin, vuokraan) koska ei tuo opintotuki kovin suuri ole.

Vierailija
4/47 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsilisän saa " toinen vanhemmista " joka siirtää sen sit lapselle. Kela maksaa lapsilisät vain yhdelle tilille. Jos on useampia lapsia. elis 12*100*3=3600

Vierailija
5/47 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on ollut mahdollisuus laittaa pieni (5-50 euroa) summa lasten tileille, mutta noita tilejä käytetään tarpeen mukaan, jos on jotain hankintoja lapsille tehtävänä, eli rahat eivät sinne jää mitään opiskeluaikoja odottamaan.

Meidän opiskelijaperheellä ei olisi mitään mahdollisuutta laittaa yli 200 euroa kuussa säästöön, kun muutenkin on jatkuvasti tiukkaa. Itsekään en koskaan saanut lapsilisiä itselleni, enkä siinä mielestäni ole kokenut mitään vääryyttä. Vanhempani ovat käyttäneet rahat siihen, mihin ne on tarkoitettu. Olen kuitenkin saanut vanhemmiltani taloudellista apua lukio- ja yliopistoaikana (asuin lukioikäisenä toisella paikkakunnalla), eli ihan ilman jeesiä en ole jäänyt.

Vierailija
6/47 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellaan antavat juhlapaivina, synttarit ja jouluna rahana lahjat, jotka sitten menee lapsen tilille. Ostamme sitten jotain kivaa itse lapselle ja jos haluavat antavat myos tavaroita. Jos saisin lapsilisia, laittaisin ainakin osan lapsen tilille saastoon. Asun maassa, missa emme saa minkaanlaisia tukia lapsille, ei lapsilisia ei kodinhoidontukia vaikka olen kotona lapsen kanssa. Etta olkaa te vain kiitollisia kun jotain saatte siella holhousyhteiskunnassa. Kun luki noita juttuja, huomaa kylla kuinka monet on todella holhottu ja on niin yhteiskunnan passattuja monetkin. Kylla sita tiukalla rahalla pitaa tulla toimeen ulkomailla asuvankin, ilman valtion tukia.

Vierailija
7/47 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten käytännössä ihan mahdoton todistaa, kuka niitä rahoja on lapsille lahjoitellut. Ja luuletko ihan vakavissasi, että verottajalla on resursseja tai edes mielenkiintoa kytätä tällaisia.

Vierailija
8/47 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

verkkopankin suoraveloituksena molemmille lapsille, molempien omalle tilille 50 ¿ kuukausittain, josta se menee osakerahastoon. (seurame kurssia säännöllisesti) Loput 110 euroa käytetään lasten vaatehankintoihin ym. juttuihin ja harrastuksiin. Jos tuntuu " jäävän yli" , niin lisäksi heillä on kasvutili, johon siirrän rahaa (sieltä voi nostaa 4 krt vuosi)

Vierailija
9/47 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eipä ne kelalla kyselly kenen tilinnumero se on jonka annoin,enkä oo ikinä kuullut että pankissa kukaan sanoisi ettei voi laittaa lapsilisiä suoraan lapsen tilille

Kela maksaa lapsilisän kuukausittain tilille, jonka se henkilö on ilmoittanut, jolla on oikeus nostaa lapsilisä. Lapsilisän saaja voi olla lapsen äiti tai isä, lapsen muu huoltaja tai poikkeuksellisesti myös 15 vuotta täyttänyt lapsi itse.

Vierailija
10/47 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin surkea taloudellinen tilanne tällä hetkellä ettei ole mahdollista. Toivottavasti ollaan tienattu sitten kunnolla siihen mennessä kun lapsi tosiaan alkaa tarvita omaa rahaa...

Vierailija
11/47 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai annatteko sitten rahaa kun lähtee pois kotoa?

Vierailija
12/47 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kustantaisimme jonkun nulikan ajokortin veromarkoista tai säästäisimme opiskelijalle 5000 euroa?! Eikö jokaisen suomalaisen siinä tapauksessa kuuluisi saada ikään ja sukupuoleen katsomatta vaikkapa ihmislisä tililleen joka kuukausi? Ap, et tarvitse lapsilisiä. Eikö vanhasta instituutiosta jo voitaisi luopua ja antaa vaikka hiukan enemmän kotihoidontukena niille, jotka sitä oikeasti tarvitsevat?

Kuka politiikko uskaltaisi lähteä ajamaan lapsilisien tulosidonnaisuuden ajamista?

Terveisin lapsilisät perheen menoihin käyttävä, mutta ilmankin pärjäävä.

Vierailija
13/47 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse aion tehdä näin omien lapsieni kohdalla. Omat lapsilisäni tulivat aina omalle tililleni säästöön. Opiskelemaan lähtiessä minulla olikin noin 5000e tilillä pesämunaa, vaikka lapsilisistä olen aina maksanut omat vaatteet ym. Ei siis rahahuolia opiskelujen aikana, koska samalla käyn vielä töissä osa-aikaisesti. Nyt onkin mahdollisuus esimerkiksi tehdä pidempiä lomia ennen varsinaiseen työputkeen heittäytymistä.

Eivätkä minun vanhempanikaan mitään rikkaita olleet, mutta silti kaikki kolme lasta saivat kaikki lapsilisänsä itselleen...

Jos vain tällainen mahdollista,suosittelen!

epäilenpä ettet ole vielä tiukkaa euroa nähnytkään, silloin kun lapsilisästä joutuu maksamaan vuokran ja lopuilla saa (ehkä) ruokaa viikoksi, tällaiset hurskastelijat ottaa aivoon. mistä ap voit tietää oman taloudellisen tilanteesi silloin kun sinulla on lapsia? tuleeko sinusta lääkäri, juristi tms? sitä paitsi minusta lapsen kuuluu kasvaa aikuisuuteen ilman vanhempien " rahallista paapomista" . itse muutin omasta tahdosta 18 v omaan kämppään, en pyytänyt vanhemmiltani mitään rahaa, pärjäsin itse!

Vierailija
14/47 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan vanhemmat todellakaan paljon tienanneet, isä oli työttömänä ja äiti tienasi ehkä 1700e käteen kuussa. Eli oisimme saaneet lapsilisät vaikka tulorajat olis ollu olemassa. Vanhemmat vaan teki sellasen ratkasun et ne halus, että meidän ois vähän helpompi lähteä rakentamaan omaa elämää eikä tarttis kokea samaa mitä ne on kokenu. Siitä oon vanhemmilleni tosi kiitollinen.

Vierailija
15/47 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei pitäisi olla oikeutta lapsilisiin. Aivan älytöntä antaa valtiolta rahaa jollekin pohatalle joka ei sitä tarvitse. Rahat vois käyttää paremminkin kuin haaskaukseen.

Vierailija
16/47 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yliopistosta pitäisi valmistua sellaiseen ammattiin, ettei rahan kanssa tarvitse stressata. Myös kohta valmistuva mies tienaa uransa alussa noin 3000e käteen ja uran edetessä sitten enemmän. Opiskeluajan taloudellinen turva mahdollistaa opiskeluihin paremmin keskittymisen ja sitä kautta paremman tuloksen.

Vierailija
17/47 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autamme toki elämässä, esim. ostamalla asunnon missä saa sitten asua opskeluaikana tms. Samaten maksamme ajokortit sun muut omasta pussistamme. Mutta en ymmärrä miksi meidän pitäisi lahjoittaa iso summa rahaa lapselle, minusta on parempi oppia tulemaan toimeen omillaan. T: 4

Vierailija
18/47 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempi palkkaisille suurempi lapsilisä. Eräs ystävä " leuhkii" aina ajottain miten on lapsen kaikki lapsilisät säästössä. Kaiken lisäksi sitten viitsii valitella aina kuinka perheelä ei ole rahaa mihinkään. Nyt tarvitaan joku rohkea politikko ajamaan tätäkin asiaa.

Vierailija
19/47 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryyppäysrahaa! kannatan!

Vierailija
20/47 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Myös kohta valmistuva mies tienaa uransa alussa noin 3000e käteen ja uran edetessä sitten enemmän. .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme