Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhempi sukupolvi pitää nykyisiä nuoria heikkoina

Vierailija
26.08.2022 |

Valitetaan kun nuoret ei kestä vaikka heillä on helppoa. Elämästä on tehty vain suorittamista suorittamisen perään, kuka sitä enää kestää. Lisäksi maailmassa on niin paljon kriisejä, joita ei varmasti nuoret kestä miettiä. Nuoret kasvavat pandemian aikaan yksinäisyydessä, pelkäävät sotaa, murehtivat raha-asioista, ilmastosta.
Välillä voisi kokea sympatiaa sen sijaan että valitetaan kun nuorilla on niin helppoa kun ei ole lapsia tai lainoja. Itse olette lapsenne ja lainanne ottaneet, se ei ole nuorten vika jos teillä on hankalaa

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö miksi neekeriapinat ovat tänäkin päivänä eläimen tasolla?

Koska ne elää sademetsissä, jossa ei ole kylmää talvea ja luonnossa on siksi vaikka mitä syötävää vuoden ympäri.

Helppo elämä tekee ihmisestä tyhmän.

Ja vaikeudet kasvattavat ja kehittävät ihmistä. Miksi nuo alkuasukkaat ovat edelleen samalla kivikauden tasolla?

Vierailija
22/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nykypolvet ovat ensimmäisiä, jotka ovat eläneet tukiverkoissa vauvasta lähtien. Oikeasta itsenäisestä elämästä ei mitään tietoa.

Nuo tukiverkotkin voi joissain tapauksissa lannistaa, kun niidenkin kautta saatetaan turhaan työntää ihmisiä tietynlaiseen lokeroon ja sitä kautta avun (tai "avun") piiriin. Jotkut siis saakin apua mutta joillekin jää vain sellainen kokemus että on jotenkin huono ja vääränlainen. Jotkut saa diagnoosin, jonka taakse on helppo piiloutua. Tuota näkee tosin paljon nykyään aikuisillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nykypolvet ovat ensimmäisiä, jotka ovat eläneet tukiverkoissa vauvasta lähtien. Oikeasta itsenäisestä elämästä ei mitään tietoa.

Höpö, höpö.

Esitä edes yksi esimerkki tästä jotenkin sukupolvea kuvaavana ilmiönä.

Vierailija
24/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloista miten aina tulee uusi sukupolvi joka käy kisaa siitä miten kaikki on niin negatiivista ja kaikki vaan kiusaa. Vedä tumut niin saat iloa, valoa ja hauskuutta elämääsi. Sinäkin neiti-ihminen saat mennä baariin ilman miestä. Minä en saanut, enkä päässyt juoksemaan maratonia vasta kuin vuonna -84. Suomessa on ollut aika hupsuja juttuja mitä minä en voinut nuorena tehdä.

Vierailija
25/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se heikkoutta jos et kirveellä osaa pilkkoa polttopuita mutta osaat tehdä tiktok-videon. 

Vierailija
26/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Nykynuoret ovat viisaampia kun me aikoinaan. Terv. Mummo

Vierailija
27/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekniikka kehittyy työt vähenevät.  Tätä joidenkin vanhojen on vaikea tajuta. Sitten vielä se että niitä helppoja töitä joita ennen oli ei enää ole.

Sitten..yhden ihmisen pitäisi tehdä monen työt että työnantaja halvemmalla pääsee. Ehkä näin on ollut ennenkin? kertokaa vanhempi sukupolvi.

Sitten pitäisi kehittyä KOKOajan. SIIS opiskella uutta, ja uutta ja uutta, kun ennen ihminen saattoi olla yhdessä ammatissa koko elämänsä. Ja luonnollisesti kehittyä siinä hyväksi.

Ajat muuttuvat. Paljon on tietysti typerää someilua ja laiskoja jne en sitä kiellä.

Vierailija
28/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpot ajat luovat heikkoja miehiä, ja heikot miehet antavat 36 vuotiaan tyttölapsukaisen johtaa maataan aikana, jolloin kolmas maailmansota on nousemassa.

Hetkinen, heikot miehet ovat kaikki sodat aloittaneet.

Vierailija
29/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 34-vuotias ja oma elämäni on ollut helpompaa kuin vanhempieni ja heidän helpompaa kuin heidän vanhempiensa.

Minä olen suunnilleen samanikäinen ja mielestäni vanhemmillani moni asia on ollut helpompaa. Ei tietenkään kaikki. Saivat hyväpalkkaiset työt helposti, toinen ei suorittanut kuin kandin. Saivat perintöä ja rahallista apua, joten pystyivät hankkimaan oman asunnon helposti. Pian hankkivat myös mökin. Työelämässä ei ollut niin kiire ennen. Toinen vanhempani on vielä työelämässä ja kuulemma nykyisin aivan kauhea tahti. Tuet olivat ihan hyvät aiemmin. Saivat todella paljon lastenhoitoapua omilta vanhemmiltaan, jotka jäivät nuorena eläkkeelle. Ei ole tarvinnut opiskella useampaa tutkintoa ja taistella työpaikoista, tai brändätä itseään.

Vierailija
30/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Nykynuoret ovat viisaampia kun me aikoinaan. Terv. Mummo

Näin on. Minä jätin sen lapsen tekemättä, josta kasvaisi se nykynuori, joka valittaa kun häntä ei ymmärretä.

Vierailija
31/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso on heikkoa, koska Iidentiteetti on tietoisesti ulkoapäin rakennettu. Kaupallinen teennäinen ihmiskuva ja käsitys maailmasta tekee nuoresta ihmisestä pohjimmiltaan hämmentyneen ja vie pohjan vahvalta terveeltä itsetunnolta.

Vierailija
32/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on vallalla joku ihmeellinen uhriutumisen kulttuuri.

Tosimaailmassa asiat vain eivät mene niin että jokaisella on oma turvallinen tila missä voi olla kääriytyneenä pumpuliin eikä tarvitse tehdä, nähdä eikä kuulla mitään mitä ei halua. 

Vierailija
33/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän nykysukupolvea heikkona sukupolvena koska esimerkiksi armeijassa on nykyään naisia, työelämässä on on naisia yms, eikö armeija ja työelämä enää vaadi edes yhtään älyä tai fyysistä kuntoa kun siellä on naisia?

M30

Vierailija
34/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ikäpolvi on tietyltä osin aikansa tuottama. Eihän se ole nykyisten syy mihin aikaan ja maailmaan ovat syntyneet. Ihan aina on valitettu nuorisoa, AINA. Vaarini haukkui joitakin lättähatuiksi Ei mulla ollut kakarana aavistustakaan keitä ne olivat. Huonoja tyyppejä kun mun vaarini sanoi siihen äänen sävyyn.

Palkittuna sotasankarina ja muuten vaan stadin oikeasti kovana jätkänä kyllä sitä ihaili ja sai vaikutteita. Sepä vain ei ole koko totuus. Sitä kasvaa ja huomaa muutakin. On aikuisten totuuksia, virallisia totuuksia ja valkoisia hyvää tarkoittavia valheita. Se valehtelu on mielestäni pahinta. 

Yksi suurimpia kusetuksia on sota. Kaikki koko pallo pitää sitä varmana. Aseisiin käytetään eniten rahaa. Jos ja kun se sota niin nuoret perinteisesti miehet sinne. Ei ihme jos nuoriso risoo tuollainen kohtelu aina, AINA. 

Sanonpa vaan että jos alieni katselee tännepäin niin ei pelkoa että tulisi vierailulle. Onhan sille varoituksena miten kohdellaan omaa lajia + elokuvat. Ja sitten se lopullinen niitti. Valitetaan nuorisosta jonka on itse kasvattanut. Kattokaa ny .ttu peiliin valittajat.

M.51

Vierailija
35/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekniikka kehittyy työt vähenevät.  Tätä joidenkin vanhojen on vaikea tajuta. Sitten vielä se että niitä helppoja töitä joita ennen oli ei enää ole.

Sitten..yhden ihmisen pitäisi tehdä monen työt että työnantaja halvemmalla pääsee. Ehkä näin on ollut ennenkin? kertokaa vanhempi sukupolvi.

Sitten pitäisi kehittyä KOKOajan. SIIS opiskella uutta, ja uutta ja uutta, kun ennen ihminen saattoi olla yhdessä ammatissa koko elämänsä. Ja luonnollisesti kehittyä siinä hyväksi.

Ajat muuttuvat. Paljon on tietysti typerää someilua ja laiskoja jne en sitä kiellä.

Alhainen syntyvyys on osoittanut, että meillä on nyt se vastuullinen sukupolvi, joka on ottanut vastuunsa tälläkin saralla. Pienentyvä väestö takaa, että työpaikoista kilpailee pienempi väkimäärä.

Vierailija
36/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ennen satoi räntää vaakatasossa kesät talvet, kouluun piti kävellä sata kilometriä -50C pakkasessa, auraamatonta tietä ja susia vastaan taistellen. Juokseva vesi tarkoitti sitä, että haettaessa sitä suoraan lähteestä keskeltä metsää, se tehtiin juosten. Työtä tehtiin 25 tuntia päivässä 5-vuotiaasta saakka, eikä edes eläkemaksuja siitä saatu itselle! Ruoka tapettiin metsästä omin hampain ja räävittiin maasta omin kourin, ei sitä mistään kaupasta helposti saanut. Samalla vaatekerralla vedettiin vuosikymmenestä toiseen, mitä nyt välillä vähän paikkailtiin ihan itse kerityllä langalla. Kukaan ei välittänyt ja puhuminenkin hoidettiin vihaisesti murahtelemalla ja kengän asennosta tulkitsemalla ja hammaslääkäritkin tainnutti nuijanukutuksella, jos sattui kivikova leipä hammasta halkaisemaan.

...

Vierailija
37/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihan saatanan heikkoa ja kun luukulta saa rahaa tyhjästä niin ei tarvitse töihin mennä. 

Vierailija
38/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se ihan saatanan heikkoa ja kun luukulta saa rahaa tyhjästä niin ei tarvitse töihin mennä. 

Dildo takamukseen twerkkaamaan yleisölle ja aamulla Onlyfans-miljonäärinä.

Vierailija
39/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä se mamin ostama Gantin huppari päälle ja ota pari peiliselfietä niin että se iphone varmasti näkyy ja jaa se nettin. Tykkäyksistä tulee sitten taas kiva olo.

Vierailija
40/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60-luvulla syntyneellä sukupolvella on ollut helppo elämä, ei ne ymmärrä että nykyajan nuorilla on erilaista.

Olen syntynyt 60-luvulla ja missään suhteessa en ole helpolla päässyt eikä moni muukaan.

Meiltä odotettiin paljon ja paljon piti venyä, vaikkei olisi jaksanutkaan.

Monenlaista epämukavuutta piti kestää lapsesta saakka ja kaikenlaisia tyrannimaisia vanhan ajan pomoja, opettajia sekä esimiehiä piti kestää, kun ei niitä saanut kukaan viroistaan poiskaan. Piti vaan kärsiä. Syyllinen olit aina itse, vaikka et ollutkaan.

Paineita oli nuoruudessa monenlaisia, mutta silti joku perusturvallisuus vallitsi.

Nykyään paineet ovat aika paljon erilaisia ja totta puhuen, en tiedä miten niistä selviäisin. Joskus olen miettinyt sitä, että onneksi en ole tämän ajan nuori.

Tämä aika on niin raju, epävarma ja täynnä uhkakuvia. Lisäksi some on jollain tapaa liiaksi läsnä ihmisten elämässä. On nettikiusaamista ja muuta sellaista. Sekoitetaan nuorten mieliä kaikenlaisilla sekavilla ideologioilla.

Nuoruuteen kuuluu tietynlainen toiveikkuus ja se pitäisi jostain löytää. Nuorella pitää olla mielekästä, tavoitteellista tekemistä. Silloin mielikin pysyy tasapainoisempana.