Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhempi sukupolvi pitää nykyisiä nuoria heikkoina

Vierailija
26.08.2022 |

Valitetaan kun nuoret ei kestä vaikka heillä on helppoa. Elämästä on tehty vain suorittamista suorittamisen perään, kuka sitä enää kestää. Lisäksi maailmassa on niin paljon kriisejä, joita ei varmasti nuoret kestä miettiä. Nuoret kasvavat pandemian aikaan yksinäisyydessä, pelkäävät sotaa, murehtivat raha-asioista, ilmastosta.
Välillä voisi kokea sympatiaa sen sijaan että valitetaan kun nuorilla on niin helppoa kun ei ole lapsia tai lainoja. Itse olette lapsenne ja lainanne ottaneet, se ei ole nuorten vika jos teillä on hankalaa

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi on että ennen oli ajat kovempia...ja miehet! Koulusta suoraan savotoille ja maailmalle...repussa parkkirauta ja pokasaha...jäi kirjat lukematta. Laiskuus ja heikkous kuritettiin pois...kiittää piti selkäsaunan jälkeen...työtä tehtiin huonolla ruualla. Saisi nuoret tulla kokeilemaan pysyykö parkkirauta kädessä...savottakämpällä yöpyä viikosta toiseen.

Vierailija
42/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi on että ennen oli ajat kovempia...ja miehet! Koulusta suoraan savotoille ja maailmalle...repussa parkkirauta ja pokasaha...jäi kirjat lukematta. Laiskuus ja heikkous kuritettiin pois...kiittää piti selkäsaunan jälkeen...työtä tehtiin huonolla ruualla. Saisi nuoret tulla kokeilemaan pysyykö parkkirauta kädessä...savottakämpällä yöpyä viikosta toiseen.

Minkä koulun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hirveästi savotoita ole tällä suunnalla. 

Vierailija
44/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen ahdistuneiden, masentuneiden jne.nuorten ja lasten määrää.

Ja näitä minulle mystisiä nepsyjä ja muita erityislapsia/yksilöitä.

Ylidiagnotisoidaanko meillä ja pitääkö kaikelle löytyä omakantaan kirjattava koodi? Kasvataanko lapsia, jotka eivät kestä pettymyksiä tai auktoriteettejä ?

Toisaalta kasvatetaanko lapsia ja nuoria, jotka menevät kuin sopulit kaiken maailman somen vaatimusten mukaan eli nuoria joilla ei itsetuntoa ja ylpeyttä.

Väyrystä lainatakseni " voiko v*tukseen kuolla" , todistettavasti ei.

Kysyitte minä vastasin.

Vierailija
45/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö ap mikä on kyrpätynnäri? Se oli nimitys äidistäni, joka oli silakkanuotalla keittäjänä. Ei silloin maalaistyttöjä kaupunkiin kouluun lähetty vaan töihin. Nuotalla sitten isäntä, jos toinenkin äitiäni painoi vaikka tämä oli vasta 17v ja silloin sain alkuni myös minä. Yksi Matti sitten pressan luvalla äitini naix. Minä olin koko Matin elinajan(ryyppäsi itsensä hengiltä) äpäräx ja toki pilasin myös äitini elämän.

Vierailija
46/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykynuoret on jhäpeämättömiä

Kiittää ein osata eikä auteta, jos ei ole setelitukkua kädessä omia sukulaisiaan. Ollaan kuin muita sukupolvia ei olisikaan ennen heitä. Voi heidän lapsiraukkojaan..

Vierailija
47/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen ahdistuneiden, masentuneiden jne.nuorten ja lasten määrää.

Ja näitä minulle mystisiä nepsyjä ja muita erityislapsia/yksilöitä.

Ylidiagnotisoidaanko meillä ja pitääkö kaikelle löytyä omakantaan kirjattava koodi? Kasvataanko lapsia, jotka eivät kestä pettymyksiä tai auktoriteettejä ?

Toisaalta kasvatetaanko lapsia ja nuoria, jotka menevät kuin sopulit kaiken maailman somen vaatimusten mukaan eli nuoria joilla ei itsetuntoa ja ylpeyttä.

Väyrystä lainatakseni " voiko v*tukseen kuolla" , todistettavasti ei.

Kysyitte minä vastasin.

Nuo diagnoosit saattaa johtaa siihenkin, että aikuiset jossain määrin luovuttaa kasvatustyönsä suhteen. Aikuisellekin voi olla helpompi kun sen diagnoosin takia ei voi muka vaatia lapselta tiettyjä asioita. Silti voi kuvitella olevansa jonkinlainen sankarillinen leijonaemo kun on kerran nämä erityiset nepsy-lapset eri diagnooseilla ja raskaampi arki kuin perusmammoilla jne. Kyllä se lasten heikkous on usein myös heikkojen vanhempien syytä.

Vierailija
48/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ne sairaan ujot ,  mt-- ongelmaiset ja lievästi vammaiset joutuiva käymään kukin jossain töissä. sillä mitään sellaista  sosiaalituki järjetelmää ei ollut. Tyotön ei saanu 80-luvullakaan korvauksia jos puolisolla oli edes jotain työtä. Moni nuorena mt-ongelmainen parani työssä ollessaan kun lääkeitäkin alkoi olla. Kyllä oikeasit oli ahdisituksen aiheita aina, useimmat pelkäsivät  kommunismia , ydinsotaa, Vietnamin Tv-sotaa. Vuokratukia ei ollut  edes nuorille. Omaa asuntoa varten joutui ajottain tekemään kahta työtä , toinen hoiti lasta iltaisin yksin kotona. Yksi huone oli vuokrattu alivuokralaiselle, itse asuttiin olkkarissa, kuin yksiössä. Opintolainaa alkoi saada vasta 70-luvun alussa.  Rahat opiskeluun piti itse  keksiä.   Jos jäi  työläisammattiin oli  palkat ihan surkeita ja seurana töissä ne toisenlaiset trasselikuskit, joiden seurusteli oli  yleensä röökiä ja kiroilua. Opiskellen pääsi " ylemmäs " .Me olimme molemmat leskiäitien lapsia ja rahattomia. Meidän lapset nyt kuuluvat "rikkaisiin ".

Vierailija
49/49 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan kommunisti päättäjät ovat pilanneet kaikki ihmisten asiat.          Syyttäkää vaan häiriintyneitä lakeja jotka ovat syypäät nykyahan pelleilyyn.   

Lait on niinkuin tekoäly joka pilaa kaikki.

Sen takia maalaisjärki on kadonnut kaikesta.