Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut lapset on aina päiväkodissa vielä minuuttia ennen kuin päiväkoti menee kiinni?

Vierailija
25.08.2022 |

Yleensä vieläpä ne samat lapset.

Kommentit (646)

Vierailija
421/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarhantyöntekijöiden työaika loppuu klo 17, ja sinä haet lapsesi tasan klo 17, heillä menee ylitöiksi. Siksi!

Miksi sellainen hoitoaika on edes hyväksytty?

Silloin lapsen hoitoajaksi pitäisi olla 16.45 eikä suinkaan 17.00.

Jos varaan suuhygienistille tunnin ajan ja maksan siitä, niin kuvittelen saavani tunnin hoidon, enkä 45min.

Päiväkodilla ja phh taitaa olla ihan oma logiikansa.

Työaika siihen 17.15 et hoitaja ehtii laittaa ovet kiinni ja sammuttaa valot jne.

Vierailija
422/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarhantyöntekijöiden työaika loppuu klo 17, ja sinä haet lapsesi tasan klo 17, heillä menee ylitöiksi. Siksi!

Miksi sellainen hoitoaika on edes hyväksytty?

Silloin lapsen hoitoajaksi pitäisi olla 16.45 eikä suinkaan 17.00.

Jos varaan suuhygienistille tunnin ajan ja maksan siitä, niin kuvittelen saavani tunnin hoidon, enkä 45min.

Päiväkodilla ja phh taitaa olla ihan oma logiikansa.

Samoin jos kauppa menee kiinni 22.00, niin oletan että 21.59 voin käydä hakemassa litran maitoa. Mitään jättiostoksia tietenkään ei saa tehdä.

(ja ei, en käy noin viime minuutilla kaupassa mistään muusta syystä kuin että tulen reissusta ja jääkaapissa ei ole maitoa. Ja nykyisin on onneksi 24h kauppoja, joten suuntaan ennemmin sellaiseen)

No kauppaan ei aina päästetä uusia asiakkaita enää sisälle noin myöhään. Eli tuokin asia mietitty. Miksi ei päiväkodissa mietitä ratkaisuja jos tuo nyt on niin iso ongelma?

Mä olen aina päässyt. Tosin yleensä mulla on se yksi tuote ollut. Ja sen olen todellakin äkkiä juossut sieltä. Nykyisin varmaan tiukempaa, koska melkein kaikkialla on 24h kauppa, johon voi mennä. Mutta silloin kun oli pakko mennä myöhään, kaupat meni sunnuntaisin 18 kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko sinä aikana, jonka oma lapsi oli päivähoidossa, en ymmärtänyt tota hakulogiikkaa. Meidän lapsi haettiin joka päivä klo 15 ja 16 välillä. Perjantaisin lapsi oli aina viimeisten joukossa.

Miten niin monella vanhemmalla onkin mahdollista säätää omaa työaikaansa?

Vierailija
424/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut vievät lapsensa päiväkotiin aamulla heti, kun päiväkoti aukeaa? 

Vierailija
425/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkoti aukeaa klo 7, eli lapsi sinne. Sitten töihin ennen 8 että ehtii lähteä niin ajoissa että on taas hoitopaikalla ennen 16.59.

Vierailija
426/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska teleporttia ei ole keksitty.

Vierailija
427/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko sinä aikana, jonka oma lapsi oli päivähoidossa, en ymmärtänyt tota hakulogiikkaa. Meidän lapsi haettiin joka päivä klo 15 ja 16 välillä. Perjantaisin lapsi oli aina viimeisten joukossa.

Mua ihmetyttää tämä myös. Eikä siinä, mutta ihmettelin tätä joskus ääneen mun isälle ja isä oli myös ihmetellyt tätä kun olin itse hoidossa.

Vierailija
428/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virka-ajalla töissä olevan vanhempi vie lapsen aamulla hoitoon ja aamuvuoroon mennyt vanhempi hakee lapsen töistä päästyään. 

Ei välttämättä ole siis kyse mistään työajan säätämisen mahdollisuudesta vaan ihan siitä että kun työvuoro alkaa jo aamukuudelta tai- seitsemältä , se myös loppuu jo klo 14-15 tai jopa aikaisemmin.

Vierailija
429/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreillä varmaan varaa hankkia lastenhoitaja.

Lääkärillä on myös oikeus kunnalliseen päivähoitoon siinä missä muillakin.

Ja sitähän lääkärin lapsi saakin sen saman ajan kuin muutkin, mutta ei enää klo17 jälkeen.

Vierailija
430/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mihin aikaan se sitten pitäisi viedä? Onko 8.00 myös liian aikaisin? Vaikeaksi menee kyllä työnteko.

Vierailija
431/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa, että siksi koska niitä ei ole vielä tultu hakemaan.

Vierailija
432/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virka-ajalla töissä olevan vanhempi vie lapsen aamulla hoitoon ja aamuvuoroon mennyt vanhempi hakee lapsen töistä päästyään. 

Ei välttämättä ole siis kyse mistään työajan säätämisen mahdollisuudesta vaan ihan siitä että kun työvuoro alkaa jo aamukuudelta tai- seitsemältä , se myös loppuu jo klo 14-15 tai jopa aikaisemmin.

Suurin osa ihmisistä on töissä 8-16. Siksi ihmetyttää että niin monet onnistuu sumplimaan.

Me ollaan mun miehen kanssa niitä paskoja vanhempia, jotka molemmat istuu työpisteellä 8-16 ilman joustoa. Ja näin ollen meidän lapset on tarhas eka, tarhas vika.

Vierailija
433/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreillä varmaan varaa hankkia lastenhoitaja.

Lääkärillä on myös oikeus kunnalliseen päivähoitoon siinä missä muillakin.

Ja sitähän lääkärin lapsi saakin sen saman ajan kuin muutkin, mutta ei enää klo17 jälkeen.

Mutta sille lääkärille on vähän napistava siitä että on hakemassa 16.58 tai 16.59 tai peräti 17.00.

Vierailija
434/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tässä nyt ihmetyttää miten hoitajat kyttää noin tarkasti kelloa. En mä töissä kyttää lähdenkö 16.00. Joskus huomaamatta meneekin 18.00 asti. Yleensä lopetan 15.55-16.15 välillä. Riippuen täysin saanko hommat valmiiksi miten. Ja en saa ylityöstä korvausta. Saldoa kerääntyy.

Vierailija
435/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä on töissä 8-16. Siksi ihmetyttää että niin monet onnistuu sumplimaan.

.

Hyvin suuri osa ihmisistä ei nykyisessä 24/7 yhteiskunnassa ole töissä 8-16. 

Ei nykyinen päivähoitojärjestelmäkään em syystä oikein enää ole tarkoituksenmukainen.

Vierailija
436/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mihin aikaan se sitten pitäisi viedä? Onko 8.00 myös liian aikaisin? Vaikeaksi menee kyllä työnteko.

Hoitajana tää on todella hankalaa kun on vuorotyö ja aamuvuoro alkaa 7...piti alkaa tekemään keikkatyötä ja vain aamuvuoroja koska en olisi muuten päässyt ollenkaan töihin.

Vierailija
437/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai vain perjantaisin? Koska muina päivinä kyllä oli vielä paljon lapsia hoidossa, mutta perjantaina olikin viimeisten joukossa.

Vierailija
438/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten tässä nyt ihmetyttää miten hoitajat kyttää noin tarkasti kelloa. En mä töissä kyttää lähdenkö 16.00. Joskus huomaamatta meneekin 18.00 asti. Yleensä lopetan 15.55-16.15 välillä. Riippuen täysin saanko hommat valmiiksi miten. Ja en saa ylityöstä korvausta. Saldoa kerääntyy.

Koska sen hoitajan pitää olla hakemassa omaa lastaan päivähoidosta klo 18 ja ainoaan päiväkotiin jonne sen hoitajan lapsen saa hoitoon, on tunnin matka työpaikalta koska kaikki muut päiväkodit on auki vain klo 17 asti...

Vierailija
439/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa ei niinkään moitita vanhempia siitä että joku lapsi on hoidossa päiväkodin sulkemiseen asti vaan sitä että siellä on aina samojen perheiden lapset tapista tappiin. Sitä monesti miettiikin että miksi jotkut vanhemmat venyttävät hakemisen viimeiselle minuutille vain siksi että heillä on oikeus siihen? Onko se oma lapsi oikeasti niin kamalaa seuraa?

Vierailija
440/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajana tää on todella hankalaa kun on vuorotyö ja aamuvuoro alkaa 7...piti alkaa tekemään keikkatyötä ja vain aamuvuoroja koska en olisi muuten päässyt ollenkaan töihin.

Voin kuvitella. Kun tämä on toimistotunneillakin kauheaa säätämistä, missä aina tuot liian ajoissa tai haet liian myöhään. Ja AINA kaivetaan ne kummit ja mummit ratkaisemaan tilannetta.

Mun lasten kummeilla on sama ongelma omien lastensa kanssa ja mun ja miehen vanhemmat on työelämässä vielä monta vuotta. (ja olisipa järkevää 6v raahata lapsia aamulla mummolle, että mummo voi viedä heidät tunnin päästä tarhaan, että itse ehtii töihin)