Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sinkku voi säästää?

Vierailija
25.08.2022 |

Sähköä tai rahaa ihan yleensäkin? Säästövinkkejä yksinasuvalle?
(eikä mitään "tee pakastimeen iso annos ruokaa ja syö sitä seuraavat puoli vuotta" tai "pese vain täysiä koneellisia- käytä pesukonetta vasta kun pyykkiä on riittävästi eli kerran kuukaudessa"

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensin pitäisi tietää, mihin se raha menee. Onko ylimääräisiä suoratoistopalveluita, joista voisit luopua? Käytkö usein ulkona syömässä, kahvilla? Onko autoa? Voitko vaihtaa edullisempaan asuntoon? Hanki lisätuloja. Aika samat laulut kuin kaikissa muissakin säästämisketjuissa.

Vierailija
2/12 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin pariskunnatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et saa konetta täyteen niin pese pyykkivähäsi käsin?

Vierailija
4/12 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa huomasin, ettei lihaa tarvita ruoka-annoksiin läheskään niin paljoa mitä ohjeessa sanotaan. Niinpä ostankin Lidlistä tai tarjouksesta isoja satseja esim jauhelihaa tai suikaloitua broileria ja pakastan sen noin 50g pusseissa. Yksi sellainen riittää mainiosti esim makaronilaatikkoon. Ylipäätään pakastin on parasta mitä pienituloinen ihminen voi hankkia.

Vierailija
5/12 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on isot ikkunat joten valoa en tarvitse paljoakaan päivisin.Enkä iltasinkaan oikeastaan. 

Vierailija
6/12 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ensin pitäisi tietää, mihin se raha menee. Onko ylimääräisiä suoratoistopalveluita, joista voisit luopua? Käytkö usein ulkona syömässä, kahvilla? Onko autoa? Voitko vaihtaa edullisempaan asuntoon? Hanki lisätuloja. Aika samat laulut kuin kaikissa muissakin säästämisketjuissa.

Asun yksiössä (työsuhdeasunto), autoa ei ole eikä suoratoistopalveluita, en harrasta mitään, olen aina töissä ja vapaa-ajalla nukun. En keksi, mistä voisin säästää.

Vierailija
7/12 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun yksiössä (työsuhdeasunto), autoa ei ole eikä suoratoistopalveluita, en harrasta mitään, olen aina töissä ja vapaa-ajalla nukun. En keksi, mistä voisin säästää.

Noilla spekseillä, miksi sun tarvitsisi säästää?

Vierailija
8/12 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO nuo mainitsemasi nyt ovat hyviä säästövinkkejä mut jos ei niin ei. Turhat maksulliset palvelut. Kuka tarttee joitain maksuillisia suoratoisto kanavia.? Telkkari löytyy harvoin käytän. Tietokoneelta katson youtubet ja yle areenasta lisää. 

Vierailija
9/12 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla spekseillä, miksi sun tarvitsisi säästää?

Koko ajan toitotetaan että sähkö ja ruoka tulevat kallistumaan rähäjdysmäisesti ja kaikkien pitää nyt säästää.

Vierailija
10/12 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surffaa vähemmän netissä. Nyt pois tältäkin palstalta samantien. 

Vierailija
11/12 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen säästellyt jo jonkin.aikaa. valoja pidän vain jos on pakko. Talvella on tietty vähän pimeämpää. Ei ole suoratoistopalveluja, telkkaria katson tosi vähän. Käytän läppäriä ja tablettia. Ei ole autoa, en stadilaisena tarvitse. En tilaa lehtiä, teen ruoat itse ja pakastan. Ei ole astianpesukonetta, tiskaan käsin vähäiset astiani. Pesukone pyörii täytenä. En ole matkustellutkaan pitkään aikasn. Eli ei mitään ihmeellistä. Toivoisin että taloyhtiö laittaisi asuntokohtaiset vesimittarit niin veden käyttökin tulisi parempaan syyniin vaikka en sitä nytkään erityisemmin tuhlaa. Joka tapauksessa sähkölasku nousee jonkun verran teki mitä tahansa.

Vierailija
12/12 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut että kukaan säästää mistään vaan matkustellaan ja mennään ihan entiseen tapaan.