Teettekö jouluruuat itse?
Kommentit (15)
Rupean jo hiljalleen tekemään pakkaseen laatikoita.
Emme syö jouluruokia. Joulua emme vietä. Menemme Haitille.
Teen, koska tykkään siitä :)
Teen ainakin kinkun, uunilohta, perunalaatikkoa, katkarapuskagenia.
Laatikot, kinkun, rosollin ja ison salaatin teen kaikki itse. Sardiinit, hillosipulit ym ostan valmiina. Aikuinen poika laittaa graavilohen.
Jotain teen, mutta pääosa tilataan pitopalvelun kautta.
Teen. Valmiina ostan vain rosollin, maksalaatikon, maustekurkut ja leipäjuuston.
Teen itse. Minusta on kiva tehdä jouluvalmisteluja. Minulla on siihen aikaa, kun ei tarvitse enää käydä töissä.
Teen pitkälti, asun ulkomailla ja jos suomalaisia jouluruokia mielii ne on tehtävä itse.
Osan kyllä, mutta en tosin teekään perinteistä jouluruokaa (laatikoita jne). Lihat ja kalat ostan valmiina (niitä ei paljon määrällisesti mene), lisukkeet tehdään itse. Mutta mun pöydän ääressä syödäänkin jouluateria vain kerran, yleensä aattona, ja syöjiä on korkeintaan 3 naisihmistä + 1 tyttölapsi (eli minä + siskoni + kummankin tyttäret).
Valmiina tietenkin kahdelle hengelle, eikä niitä viitsi kuin korkeintaan parina päivänä syödä. Mielummin vähemmän ettei mene yhtään hävikkiin. Kinkkua ja vähän täytyy sitä muutakin perinteistä olla.
En tee muuta kuin varaan jouluristeilyn,siinäpä se joulu 2024 menee.
Osan teen itse, osa ostetaan valmiina.
Kinkku tulee kaupasta, paistan vaan itse. Riisipuuron keitän haudekattilassa. Eipä noille ole tarvinnut renkiä tai piikaa palkata tekemään.
Kaiken teemme itse, koska en asu Suomessa, mutta perheeni on hulluna suomalaisiin jouluruokiin. Kaikki tarvikkeet saan täältä kyllä, lanttuja myöten, mutta mitään suomalaista valmisruokaa jouluksi, tai edes puolivalmista, en saa. Ei haittaa, sillä yhdessä tehty on kaikille mieluisaa. Kinkun koko on pienentynyt vuosi vuodelta, kalkkunaa on nyt enemmän, ja kalaa.
En tee. Saarioisten laatikot pöytään ja lisäksi lihat ym. Kaikki valmiina kaupasta.