Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut lapset on aina päiväkodissa vielä minuuttia ennen kuin päiväkoti menee kiinni?

Vierailija
25.08.2022 |

Yleensä vieläpä ne samat lapset.

Kommentit (646)

Vierailija
261/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska päiväkoti menee kiinni kello 18 ja minä saan laittaa työkoneen kiinni kello 17, minkä jälkeen menee vielä hetki päästä ulos ovesta ja autolle. Sitten menee vähintään 35 minuuttia ajaa sinne päiväkodille. Ruuhkassa usein enemmänkin.

Vierailija
262/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työaika päiväkodissa loppuu 17.

No sitten täytyy ilmoittaa että hakuaika loppuu 16.45 tai vaihtoehtoisesti vaatia, että iltavuoro jatkuu 17.15 asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisessa marketissa kuulutetaan,Liike Suljetaan 15 minuutin kuluttua!

Vierailija
264/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ihminen edes pohtii tällaista? Siksi tietysti, että vanhemmat ovat töissä! Minun työaikani on viiteen. Karkaan aina 5min ennen viittä ja juoksen 200 metriä päiväkodille hakemaan lapset. Kyllä. Joka päivä nämä samat lapset ovat viime minuutille päiväkodissa siitä syystä, että minä en kehtaa enempää kuin sen 5min lintsata töistäni.

Voisit sopia pomon kanssa että sun työaika loppuu 16.45 niin ehdit hyvin hakea lapset.

Aivan, esimieheni varmaan arvostaisi tätä: kiitos kun joustatte takiani jo sen 5min, mutta voisimmeko jatkossa lyhentää aukioloaikaamme ja päivän viimeisiä asiakastapaamisia vartilla, jotta päiväkodin työntekijä saisi myös lähteä etuajassa kotiin? :)))

Muita fiksuja ehdotuksia, vai sovitaanko jo että on ihan ok olla siellä päiväkodilla vaikka silloin 16.59 kunhan on klo 17 ovesta ulkona?

Jos olet aina 16.59 hakemassa lasta niin Koskas se päiväkodin hoitaja saa sitä työaikajoustoa?

Milläs lailla se on sitten vanhempien tehtävä järjestää joustoa? Yleensä kai päiväkodissa tehdään vuorotöitä, niin että joku tulee töihin jo 7 ja lähtee klo 15, joku klo 8-16 ja joku 9-17 jne. On siellä enemmän kuin yksi hoitaja.

Vierailija
265/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vanhempi on ilmoittanut että haku 17, koska se on se myöhäisin annettu hakuaika. Ei se ole vanhemman vika että työntekijöiden vuorot on hankalat.

Vierailija
266/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ihminen edes pohtii tällaista? Siksi tietysti, että vanhemmat ovat töissä! Minun työaikani on viiteen. Karkaan aina 5min ennen viittä ja juoksen 200 metriä päiväkodille hakemaan lapset. Kyllä. Joka päivä nämä samat lapset ovat viime minuutille päiväkodissa siitä syystä, että minä en kehtaa enempää kuin sen 5min lintsata töistäni.

Voisit sopia pomon kanssa että sun työaika loppuu 16.45 niin ehdit hyvin hakea lapset.

Aivan, esimieheni varmaan arvostaisi tätä: kiitos kun joustatte takiani jo sen 5min, mutta voisimmeko jatkossa lyhentää aukioloaikaamme ja päivän viimeisiä asiakastapaamisia vartilla, jotta päiväkodin työntekijä saisi myös lähteä etuajassa kotiin? :)))

Muita fiksuja ehdotuksia, vai sovitaanko jo että on ihan ok olla siellä päiväkodilla vaikka silloin 16.59 kunhan on klo 17 ovesta ulkona?

Jos olet aina 16.59 hakemassa lasta niin Koskas se päiväkodin hoitaja saa sitä työaikajoustoa?

Jos hänen työaikansa on klo 17 asti, joka pakottaa minun työnantajani joustamaan 5min joka päivä, niin sinun mielestäsi reiluuden nimissä minun työnantajani tulisi joustaa silloin tällöin vielä 10min lisää, jotta päiväkodin työntekijä pääsisi myös joskus etuajassa kotiin?

Ok, hae apua ongelmiisi.

Vierailija
267/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin

Vierailija
268/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallisessa marketissa kuulutetaan,Liike Suljetaan 15 minuutin kuluttua!

Ja silti viimeiset on vasta kassajonossa silloin tasan sulkemisaikaan. Työntekijöiden vuoro kestää 15 min yli sulkemisajan että ehtii saada asiakkaat ulos ja tehdä iltatoimet.

Vierailija
269/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovitaanko, että minä lähden joka perjantai töistä jo 16.45 jotta päiväkodin hoitaja saa vähän joustoa työaikaan ja vastavuoroisesti hoitaja tekee maanantaisin töitä 17.15 asti jotta minäkin saan joskus tehdä täyden työpäivän. Deal?

Vierailija
270/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin virikelapset on just niitä ketkä haetaan aina viimeisinä. Usein myöhässäkin.

Perhepäivähoitajana olen huomannut saman. Yleensäkin minulla hoidossa olleet lapset ovat  kyllä pääsääntöisesti olleet lähes tasan täyden hoitoajan ja lomalla vain omat loma-aikani. Ovat siis hoidossa täydet päivät myös vanhempien vapaapäivinä ja loma-aikoina. Välillä ihmettelen, miksi esim lapsi tuodaan aina aamupalalle hoitopaikkaan, vaikka molemmat vanhemmat saattaisivat olla kotona tai miksi se lapsi haetaan ennemmin muutama minuutti myöhässä, kuin 10-15min aiemmin edes joskus, vaikka tosiaan kotoa suoraan tullaan, eikä välttämättä olla edes töissä. Sitä olen myös ihmettellyt, kun molemmat vanhemmat tekevät etätöitä, että eikö 1-vuotiaan hoitopäivää ole mahdollista  yhtään lyhentää, vaan on aina reilusti yli 8h.

Toisaalta lapset yleensä viihtyvät ihan hyvin meillä, yhden tapauksen muistan, joka usein ikävöi äitiään, etenkin iltapäivisin itkeskeli ja niin surullista kun se on, äiti oli työtön ja vei lapsen lähes aina suoraan hoidosta isovanhemmille hoitoon. Sitten hän vielä minua syyllisti siitä, jos lapsi ei aamuisin halunnut tulla meille hoitoon.

Vierailija
271/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monessa muussakin työssä joutuu tekemään ylitöitä ja monesti niistä ei edes makseta mitään extraa. Päiväkodin työntekijät saavat aivan varmasti korvauksen siitä (tuntipalkan ylityöprosentilla), jos joku vanhempi myöhästyy hakiessaan.

Ei todellakaan saa, ainakaan Helsingissä!

Ja oikeasti on myös sanottu että ylitöitä ei saisi edes tehdä se on hoitajan/open vapaaehtois ilmaistyötä. Että voitte vanhemmat miettiä onko kivaa perjantai iltapäivällä odotella yliaikaa lapsen kanssa kun vanhemmat ei muista tulla hakemaan

Vierailija
272/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin virikelapset on just niitä ketkä haetaan aina viimeisinä. Usein myöhässäkin.

Perhepäivähoitajana olen huomannut saman. Yleensäkin minulla hoidossa olleet lapset ovat  kyllä pääsääntöisesti olleet lähes tasan täyden hoitoajan ja lomalla vain omat loma-aikani. Ovat siis hoidossa täydet päivät myös vanhempien vapaapäivinä ja loma-aikoina. Välillä ihmettelen, miksi esim lapsi tuodaan aina aamupalalle hoitopaikkaan, vaikka molemmat vanhemmat saattaisivat olla kotona tai miksi se lapsi haetaan ennemmin muutama minuutti myöhässä, kuin 10-15min aiemmin edes joskus, vaikka tosiaan kotoa suoraan tullaan, eikä välttämättä olla edes töissä. Sitä olen myös ihmettellyt, kun molemmat vanhemmat tekevät etätöitä, että eikö 1-vuotiaan hoitopäivää ole mahdollista  yhtään lyhentää, vaan on aina reilusti yli 8h.

Toisaalta lapset yleensä viihtyvät ihan hyvin meillä, yhden tapauksen muistan, joka usein ikävöi äitiään, etenkin iltapäivisin itkeskeli ja niin surullista kun se on, äiti oli työtön ja vei lapsen lähes aina suoraan hoidosta isovanhemmille hoitoon. Sitten hän vielä minua syyllisti siitä, jos lapsi ei aamuisin halunnut tulla meille hoitoon.

Tämä tapaus todistaa että oikeasti ei ole työtä tekeviä vanhempia. Vain lorvijoita. Muunnetaan kaikki päiväkodit 24/7 laitoksiksi, joissa vanhemmat voi käydä lasta katsomassa tunnin sunnuntaisin

Vierailija
273/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monessa muussakin työssä joutuu tekemään ylitöitä ja monesti niistä ei edes makseta mitään extraa. Päiväkodin työntekijät saavat aivan varmasti korvauksen siitä (tuntipalkan ylityöprosentilla), jos joku vanhempi myöhästyy hakiessaan.

Ei todellakaan saa, ainakaan Helsingissä!

Ja oikeasti on myös sanottu että ylitöitä ei saisi edes tehdä se on hoitajan/open vapaaehtois ilmaistyötä. Että voitte vanhemmat miettiä onko kivaa perjantai iltapäivällä odotella yliaikaa lapsen kanssa kun vanhemmat ei muista tulla hakemaan

Ongelmahan oli se, että osa ilmoittaa hoidon päättyväksi 17.00 ja hakevat vasta 16.59. Ei se että joku laahustaa 17.15 hakemaan lasta.

Vierailija
274/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvuoro kun päättyy klo 17, sanon heippa ja kaasutan pois.

Vierailija
275/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon pitäisi keksiä sellainen nk. lapsiparkki. Eli vaikka sidotaan ranteesta lapset aitaan tasan klo 17 ja lähdetään hyvin mielin kotiin. Kuten yleensä kaikki muutkin työntekijät ajallaan. Tai ainakin se on ideaali.

Jos niitä ei muisteta tahi viitsitä hakea ajoissa, kyllä ne sudet ne sieltä syö.

Vierailija
276/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko rahan edestä.

t. tarkanmarkanmamma

Koko rahan edestä laitoshoitoa.

Mikä tekee suomalaisesta niin erityisen ja Suomen varhaiskasvatuksesta niin ala-arvoisan ja heikon, että se on suuri mörkö ja pilaa lapsen kehityksen ja päivökodissa ollaan mahdollisimman vähän ja lapsi ikäistensä seurassa? Vaan parempi on lapsen olla kotona, neljän seinän sisällä, ilman ikäisensä seuraa ja leikkejä.

Muualla maailmassa varhaiskasvatusta ja koulua odotetaan innolla ja ilolla, usein päivät ovat pitempiä, onhan Suomessa lyhyet työpäivät ja pitkät lomat ja pitkät jopa 3v perhevapaat.

Esim. Ranskassa koulu aloitetaan 3v ja se on pakollinen ja siitä osataan iloita ja lapset viihtyvät. Ja ihan hyviä ja sosiaalisia ihmisiä heistäkin kasvaa.

Miten Suomen varhaiskasvatus, lyhyet hoitopäivät ja pitkät lomat näkyvät lapsen kehityksessä, hyvinvoinnissa ja terveydessä?

Mikä tekee suomalaisesta lapsesta niin erityisen?

Vierailija
277/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitoaika on ilmoitettu klo 17 asti ja samalla kellonlyömällä loppuu hoitajan työaika niin tottakai tämä hoitaja huolehtii että lapsi on valmiiksi käynyt vessassa/puhtaassa vaipassa, reppu ja piirustukset ym. pakattuna mukaan, kurikset huuhdeltu ja odottaa vanhempaa eteisessä tai portilla silloin 17.00 että hakutilanne on mahdollisimman sujuva. Ei niin että hoitaja seisoo tumput suorina umpikuraisen, vessahätä valittavan lapsen vieressä pihalla ja valittaa ettei vanhempi tullut aikaisemmin ja kehtaakin haluta vielä käydä sisällä hakemassa repun ja käyttää lapsen vessassa ettei se pissaa housuun kotimatkalla.

Vierailija
278/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väität siis että kaikkien sun hoitolasten vanhemmat on lorvimassa kotona ja tunkevat lapset koko päiväksi hoitoon myös lomilla ihan huvikseen? Musta tuntuu että pph ei ole ihan oikea työ sulle.

Vierailija
279/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko rahan edestä.

t. tarkanmarkanmamma

Koko rahan edestä laitoshoitoa.

Mikä tekee suomalaisesta niin erityisen ja Suomen varhaiskasvatuksesta niin ala-arvoisan ja heikon, että se on suuri mörkö ja pilaa lapsen kehityksen ja päivökodissa ollaan mahdollisimman vähän ja lapsi ikäistensä seurassa? Vaan parempi on lapsen olla kotona, neljän seinän sisällä, ilman ikäisensä seuraa ja leikkejä.

Muualla maailmassa varhaiskasvatusta ja koulua odotetaan innolla ja ilolla, usein päivät ovat pitempiä, onhan Suomessa lyhyet työpäivät ja pitkät lomat ja pitkät jopa 3v perhevapaat.

Esim. Ranskassa koulu aloitetaan 3v ja se on pakollinen ja siitä osataan iloita ja lapset viihtyvät. Ja ihan hyviä ja sosiaalisia ihmisiä heistäkin kasvaa.

Miten Suomen varhaiskasvatus, lyhyet hoitopäivät ja pitkät lomat näkyvät lapsen kehityksessä, hyvinvoinnissa ja terveydessä?

Mikä tekee suomalaisesta lapsesta niin erityisen?

Mua ihmetyttää miksi suomalainen koulu on huippuluokkaa, mutta sitten päivähoito niin surkeaa, että kaikki vanhemmat jotka laittaa lapsensa päivähoitoon on surkeita.

Vierailija
280/646 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska päiväkoti menee kiinni kello 18 ja minä saan laittaa työkoneen kiinni kello 17, minkä jälkeen menee vielä hetki päästä ulos ovesta ja autolle. Sitten menee vähintään 35 minuuttia ajaa sinne päiväkodille. Ruuhkassa usein enemmänkin.

Olisipa hirveää elämää tuommoinen, minulla työpaikalta pkotiin menee autolla kolme minuuttia, toki työkin loppuu 15:45, jos liukumassa tunteja niin klo 15.00. Perjantaisin lopetan aina klo 14.