Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää taas nuo asuntolämpötilan alennusvaatimukset. Lintilä

Vierailija
25.08.2022 |

Onhan se ok, että kukin HALUKAS laskee sisälämpötilaansa, mutta ärsyttävää, jollei omasta patterista saa itse säätää korkeammaksi.

Mitä virkaa säätimillä on, jollei sieltä saa sitä lämpöä, mitä haluaa, vaan ainoastaan alemmas.

Luulen, että perimmäinen idea on saada vuokrataloyhtiöille lisää tuottoa tällä tavalla.

Itse asun osakehuoneistossa. Toivottavasti täälläkin ei aleta alentamaan.

En halua palella. Mun optimilämpötila on 24 astetta. 20 asteessa jäädyn villavaatteet päällä. (joissain kyläpaikoissa on tuo lämpö)

Kommentit (148)

Vierailija
21/148 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei talvella kuulukaan kulkea kalsareissaan, vaan pistetään vaatteet päälle, niin ei viluta.

Kotona olen joka talvi ollut pitkähihainen ja villatakki päällä. Ei muuten tarkene. Peitto vielä jos istuu olohuoneessa. Lisäpatteri vielä edessä hohtamassa. Joten mun kohdalla ei mitään uutta. Pitääkö seuraavaksi siirtyä toppatakkiin.

Vierailija
22/148 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uudehkossa kerrostalossa vakiolämpö ympäri vuoden melkein 24..saisi olla viileämpikin, mut niin me olemme erilaisia.

Ei mene kauaa kun pannuhuoneessa joku käy kääntämässä lämpöjä pienemmälle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/148 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin iäkkäillä on älyttömän kylmä jossain 21 asteessa.

Vähän liikkuvalla.

No ei kaikilla. Minä olen iäkäs (77 v), ja pidän tieten tahtoen asuntoni viileänä, etenin makuuhuoneessa mieluiten alle 20, 18 on ideaali.

Vierailija
24/148 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 riittää kunhan pukee tarpeeksi.

No ei hemmetti todellakaan riitä. Tähän pieni veto vielä. Pärjää jos koko ajan liikkeessä. Mä ainakin tarvitsen myös lepoa kotona.

Vierailija
25/148 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on uusi rokote. Jos et ole valmis alentamaan asuntosi lämpötilaa ja käymään pikasuihkussa, niin olet hullu salaliittoteoreetikko, joka pelaa Putinin pussiin. Parasta valmistautua elämään kehitysmaassa.

18 astetta olisi todella terveellinen maksimilämpö makuuhuoneeseen.

Itseasiassa sama käy oleskelutiloihinkin, kun vaan osaa pukeutua.

Vierailija
26/148 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä vähän uumoilinkin jossain ketjussa missä kerrostaloasujat ilkkuivat okt-asujille. Heillä on kuulemma kaukolämpötaloissa mukavan lämmintä kun taas sähkölämmitteisissä ok-taloissa kärvistellään kylmässä.

Eiköhän se mene juuri niinpäin että kerrostaloissa lasketaan maksimilämpötilaa, mutta ok-talossa lämpötilan voi edelle

en säätää mieleisekseen kunhan maksukykyä riittää.

Voi koskea vuokrataloja. osaketaloissa osakkaat määrää.

Vierailija
27/148 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahah, kylläpä jostain nyt löytyi vilukissoja. Kas kas.

Meidän kerrostalo on ainakin liian kuuma talvisin, joten otan tän viilennyksen ilolla vastaan!

Vierailija
28/148 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintilä on hyvä vaan ja tulee laskemaan lämpötilaa mun 100 v. kerrostalossa kesällä.

Mutta miten meinaa valvoa jengin lämpötiloja? 

Vierailija
29/148 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivoisi huomattavasti paremmin, jos hallitus omalta osaltaan luopuisi utopistisesta vihreästä siirtymästä ja tekisi kaikkensa, että omavaraisuus, kuten turve, otettaisiin käyttöön.  Kaikki muutkin maat ajavat nyt omien kansalaistensa etuja, paitsi Suomi.

Vierailija
30/148 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun EU:n elvytyspakettimiljardit juntattiin valheiden saattelemana eduskunnassa läpi, ei varmaan edes perussuomalaiset uskoneet, että seuraavaksi me subventoimme jopa saksalaisten kaasulaskuja. Kyseessä on hallitukselta täysi epäonnistuminen, joka vaatii yhä vastauksia, perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Ville Tavio sanoi.

Vierailija
31/148 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä lämmittää jos on varaa maksaa hurjia summia.

Vierailija
32/148 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lintilä on hyvä vaan ja tulee laskemaan lämpötilaa mun 100 v. kerrostalossa kesällä.

Ei niitä voi kukaan valvoa. Tavoitteena on että 75% kansalaisista osallistuu säästötalkoisiin. Jos säästäminen ei onnistu niin tulee olemaan järjestettyjä sähkökatkoja. Ne ovat ongelmallisia, joten kaikkien edun mukaista olisi että jokainen säästäisi vähän.

Vierailija
33/148 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä naiviina odotin, että hallitus kertoisi miten pieni- ja keskituloisia autetaan tulevan talven sähkölaskuissa erinäisten tukien ja veroalennusten muodossa. Mutta olisihan tämä pitänyt arvata, kurjistakaa vain kansalaiset elämäänne entisestäänkin. Tämän sanottuaan menee mukavaan lämpimään kotiinsa, laittaa saunan päälle ja istuu viskilasin kanssa takkatulen ääreen.

Vierailija
34/148 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä isot laskut hillitsee lämmittämistä.

Kun 1000 euron sähkölasku tulee postiluukusta niin sitä mielellään vääntää termostaattia pienemmälle.

Vierailija
35/148 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei talvella kuulukaan kulkea kalsareissaan, vaan pistetään vaatteet päälle, niin ei viluta.

Harmi vaan ku se talvi on niin pitkä

Vierailija
36/148 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.rusta.com/globalassets/inriver/resources/F_906512260101_2_6…

Meillä oli tuon tyyppinen öljypatteri lisälämmönlähteenä, kun asuimme rivarissa, jossa kaukolämmön saantia säädeltiin ja syksyllä oli aina tosi kylmä ennen kuin "päättäjät" suostuivat laittamaan lämmöt päälle.

Sähkö sekin toki syö, mutta kohtuullisen vähän ja lisää elämänlaatua huomattavasti silloin, jos vaikka haluaa istua olohuoneessa katsomassa telkkua tai kuuntelee musiikkia tai mitä tahansa sellaista, missä liikunta jää vähiin.

Lämpenee nopeasti. Sitä voi pitää päällä aina tarvittaessa, jos palelee. :)

Taloyhtiöissä kannattaa ehdottomasti vaatia lämmitystä päälle, jos huonelämpötila alkaa mennä alle 20 asteen.

Vierailija
37/148 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 riittää kunhan pukee tarpeeksi.

Sulle riittää, mutta ei kaikille.

Miksi siitä säätimestä ei voisi saada lämpimämpää myös. Miksi pitää olla täysillä auki, että tarkenee.

Ihmiset nukkuu retkellä -20 riippumatossa ulkona, niin on kumma jos ei sisällä pärjää +15 asteessa.

Vierailija
38/148 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen pienen öljypatterin hinta on noin 15-25 euroa. Me ostimme tarjouksesta, niin oli vain 12,95 €. Vuosia oli käytössä. Toimii vieläkin lämpimän varaston lämmittäjänä talvet.

Vaikka huonelämpötilan laskeminen säästää paljon sähköä, voi sähköä säästää muutenkin. Laittaa vaikka pyykit kuivumaan ulos. Esim talvellakin parvekkeelle, niin enin kosteus lähtee niistä pois. Pyykin kuivattaminen sisällä laskee huonelämpötilaa ja siten lisää sähkönkulutusta. Itse olen opetellut myös käymään suihkussa nopeammin. Ennen tuli nautittua lämpimistä suihkuista liian pitkään.

Se, että palelee jatkuvasti, myös väsyttää, tekee alotekyvyttömäksi ja jopa masentaa, joten kaikille se ei käy. Kuitenkin heidän, jotka kestävät kylmää paremmin, kannattaa huonelämpötilaa laskea, mutta esim. pienet vauvat/lapset lattialla voivat olla aika kylmissään 20 asteen huonelämmössä.

Vierailija
39/148 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää pelätkö ei Lintillä ja muilla poliitikoilla kylmä tule. Se on me tavikset kun kärsitää.Ja kaikkihan Venäjän syy ja ilmasto.

Vierailija
40/148 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä-minä-minä-minä-minä en halua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi