Nainen ei ole aloitteellinen tapaillessa, onko yleistä?
Taustatietona sen verran, että tapasimme Tinderin kautta. Olemme suhtkoht saman ikäisiä, noin kolmekymppisiä molemmat. Viestittelemme parin päivän välein ja molemmat tekevät aloitteita viestitellessä. Muutamat treffit on nyt takana. Halataan tavatessa ja treffien päättyessä. Vielä ei olla pussattu, vaikka itse olen koittanut tilanteita sopivissa paikoissa pedata, mutta nainen ei ole näihin täkyihin tarttunut. Ei sillä, että sillä jokin kiire olisi, jokainen edetköön omaan tahtiinsa. Ns. vahinkokosketuksia tehdään puolin ja toisin treffeillä, joten molemminpuolista kiinnostusta mielestäni ilmassa on.
Ihmetyttää vain se, että tapaamisemme ovat täysin minun harteillani. Myöskin tapaamisen sopiminen on jotenkin vaikeaa, ja homma menee niin, että ehdotan näkemistä ja jään odottamaan vastusta, että milloin naiselle se sopisi. Vastauksen saamiseen saattaa mennä päivä tai pari, ennen kuin kertoo, milloin löytyy sopiva väli nähdä. Tämä jotenkin kaihertaa mieltä, kun aika moni meistä osaa kertoa heti tulevan viikon vapaat ajankohdat, mutta vastaukseen saattaa silti mennä useampi päivä.
Onko nainen vain varovainen ja harkitseva, vai kieliikö käytös nyt siitä, ettei sitä kiinnostusta sitten olekaan niin paljon? Löytyykö täältä naisia, jotka ovat toimineet samalla tavalla?
Kommentit (84)
Ikävä kyllä on yleistä.
Todella moni nainen nauttii siitä kun aktiivisempi mies vie.
Kaikkein passiivisimmat naiset ovat olleet kaikkein kiinnostuneimpia. Olen kuvitellut että treffit menivät mykän koiranpennun kanssa täysin mönkään kun jouduin yksinpuhumaan ja hoitamaan kaiken, mutta sitten tuleekin yksi aloitteellinen viesti että ihanat treffit, toivottavasti otetaan uusiksi (hymiö -> minun odotetaan järkkäävän ne seuraavat).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Kannattaa opetella keskustelemaan asianosaisen kanssa. Keskustelupalstoilla avautuminen ei sitä ole.
2. Voi olla että hän haluaa tutustua paremmin ennen kuin siirtyy millekään pussausasteelle jos sellaista on edes tulossa.
3. On normaalia että ihmisillä on muutakin elämää kuin joku deittisovellus viestittelyineen.
4. Monet asiat selviävät keskustelemalla ja toiseen tutustumalla.
Jep, näinhän se on.
1. Erilaisille keskuisteluille on aikansa ja paikkansa, ei kaikkea voi / kannata aina heti suoraan kysyä, kun jotain tulee mieleen. Kokeileppa huviksesi maalata tulevaisuutta perheestä ja omakotitalosta, sekä lasten nimistä ensimmäisillä treffeillä. Jep, eipä toimi. Itse koen, että jos alan kyselemään enemmän perään, niin se voi helposti alkaa tuntua ahdistavalta. Enkä mielestäni ole erityisesti avautunut, vaan ihmetellyt asiaa.
2. Tästä olen samaa mieltä.
3. Jäi tosin mainitsematta, että ei enää viestitellä deittisovelluksella, tosin ei se mitään eroa tee. Tuskin kukaan kuitenkaan on niin kiireinen, ettei ehdi saman vuorokauden aikana vastata lukemaansa viestiin. Silloin vastaamisen viipymiseen on jokin toinen syy.
4. Kuten 1. aika ja paikka.
-ap
Eihän kyse välttämättä olekaan kiireestä vaan siitä, että jos vastaisi joka viestiin saman vrk:n aikana niin joutuisi olemaan puhelin kädessä jatkuvasti. En minä ainakaan tustustumisvaiheessa viestittele päivittäin vaikka olisin kiinnostunutkin vaan välipäivät on hyvä tunnustella miltä toinen alkaa tuntua. Kuulostaa tosi painostavalta tuo oletuksesi, että pitää olla noin paljon jo heti alussa yhteydessä. Anna toiselle tilaa ja rauhaa tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Haluan Ap alkuun todeta, että olet todella fiksun ja mukavan oloinen mies. Haluat tehdä treffikumppanillesi selväksi, että välität hänestä sopeuttamalla kuitenkin tahtisi hänen rytmiin sopivaksi. Olet epäitsekäs kultakimpale.
Mitä tulee tuohon naisen aloitteen ottoon, niin minusta voisit ihan nätisti seuraavan tapaamisenne lopuss sanoa, että hän voisikin sitten ehdottaa seuraavaa tapaamista. Näet sitten onko hän perusluonteeltaan perässävedettävä, vai vain alkuun vähän ujo. Mikäli suhteenne etenee, haluat varmaan kumminkin, että hänkin ottaa vastuuta yhteisestä olemisestanne, vai mitä?
Kiitos. Katsotaan jos seuraavilla treffeilla tulee sopiva paikka ottaa asia puheeksi.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan Ap alkuun todeta, että olet todella fiksun ja mukavan oloinen mies. Haluat tehdä treffikumppanillesi selväksi, että välität hänestä sopeuttamalla kuitenkin tahtisi hänen rytmiin sopivaksi. Olet epäitsekäs kultakimpale.
Mitä tulee tuohon naisen aloitteen ottoon, niin minusta voisit ihan nätisti seuraavan tapaamisenne lopuss sanoa, että hän voisikin sitten ehdottaa seuraavaa tapaamista. Näet sitten onko hän perusluonteeltaan perässävedettävä, vai vain alkuun vähän ujo. Mikäli suhteenne etenee, haluat varmaan kumminkin, että hänkin ottaa vastuuta yhteisestä olemisestanne, vai mitä?
Kiitos. Katsotaan jos seuraavilla treffeilla tulee sopiva paikka ottaa asia puheeksi.
-ap
Älä ala painostaa pitämään yhteyttä enempää kuin mihin nainen on luonnollisesti valmis. Miksi sinulla on noin kiire?
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä on yleistä.
Todella moni nainen nauttii siitä kun aktiivisempi mies vie.
Kaikkein passiivisimmat naiset ovat olleet kaikkein kiinnostuneimpia. Olen kuvitellut että treffit menivät mykän koiranpennun kanssa täysin mönkään kun jouduin yksinpuhumaan ja hoitamaan kaiken, mutta sitten tuleekin yksi aloitteellinen viesti että ihanat treffit, toivottavasti otetaan uusiksi (hymiö -> minun odotetaan järkkäävän ne seuraavat).
Otan osaa ja pyydän itse naisena anteeksi näiden passiivisten sisarteni puolesta. Treffailu ei koskaan saisi pitkään jatkua näin yksipuolisena. Kivojen treffien jälkeen nainen voi kiittää ja ehdottaa itse seuraavaa treffiä aktiviteetteineen.
Vierailija kirjoitti:
Aivan, eipä tällainen putkiaivo ole sitä tajunnut, että "halataan" voisi myös olla vihje toiseen suuntaan. Itsellä suutelu ei jää rohkeudesta kiinni, voisin seuraavalla kerralla tarrata päästä kiinni ja suudella heti. Lähinnä pelkään sitä, että jos tilanne tulee liian nopeasti naiselle, kuiten tuolla yksi aikaisempi sanoikin, ettei itsekään alussa välitä pussailla. Täytyykin ensi kerralla itse sopivassa paikassa kuroa välimatka kiinni ja katsella, että tuleeko hymynkaretta suupieliin.
ap
Nyt kannattais seuraavalla kerralla olla itsekin vähän etäisempi,eikä yrittää pussata tai halailla. Antaa siis tilaa naiselle. Nainenhan voi alkaa kaivata sitä,mitä et heti ole antamassa :) Eli ei kannata hoppuilla. Niinkuin joku muukin kirjoitti tuolla aiemmin,niin itsekin ahdistuisin liian nopeasta etenemisestä,jos mies yrittäis heti liian lähelle.
Itse kyllä ehkä tuossa vaiheessa vähän tiedustelisin asiaa sanallisesti, jos toinen ei näytä antavan fyysistä vastakaikua - ihmisiä kun on niin erilaisia ja tuntemattoman käytöstä vaikea lukea. Esim. voisit kysyä keskustelunavauksena, että minkätyyppistä juttua hän etsii, ja sitten että miten hän tykkää edetä uusiin ihmisiin tutustuessa. Ja sanoa, että sinulla ei ole itsellä kiire minnekään, mutta että olet tosimielellä liikkeessä etsimässä seurustelukumppania, eli sen haluaisit tietää, jos toista ei kiinnosta (älä puhu hänestä, vaan yleisellä tasolla). Ja vaikka sitten sanoa, että itse olet kiinnostunut, mutta et ole varma, missä hän menee päänsä sisällä.
Tuo pitäisi olla tosi lempeä tapa saada selville, missä mennään.
Myönnän olleeni tuollainen passiivinen treffeillessa. Kai se jonkinlaista epävarmuutta omalla kohdallani oli.
Tapailee montaa miestä ja sä olet vain varalla, jätä se sika.
Näin naisena musta olis kiva, jos mies vastaavassa tilanteessa kysyisi vaikka "Saanko suudella sua?" jonkun epämääräsen hivuttautumisen sijaan.
Jos suukotella aiot, niin aloita poskesta.
Itse olisin kokenut erittäin epämiellyttävänä tilanteen, jossa rauhassa edennyt tutustuminen olisi johtanut puoliväkisin suudelmaan suulle.
Halatessa sen sijaan annettu suukko poskelle oli erittäin ok.
Itse mietin, että miksi pitäisi olla kieli kurkussa jo heti ensimmäisillä/toisilla treffeillä?
Itse sitä ainakin mieluummin ensin tutustuu. Kyseessä on kuitenkin itselleen täysin vieras ihminen, niin tuntuisi oudolta olla heti suutelemassa.
Itselläni varovaisuus fyysisessä etenemisessä on johtunut siitä, etten ole kokenut voivani luottaa mieheen enkä olla varma, mitä hän on minusta hakemassa. Niin paljon on kaikenlaista kusettajaa liikkeellä, joilla tavoite on vaan saada nainen sänkyyn ja sitten hylätä, että kynnys mihinkään fyysiseen on todella korkealla. Lisäksi tämä monen tapailu yhtä aikaa - minua iljettää ajatus fyysisestä miehen kanssa, joka saattaa heti huomenna olla pussailemassa jotain toista naista.
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin, että miksi pitäisi olla kieli kurkussa jo heti ensimmäisillä/toisilla treffeillä?
Itse sitä ainakin mieluummin ensin tutustuu. Kyseessä on kuitenkin itselleen täysin vieras ihminen, niin tuntuisi oudolta olla heti suutelemassa.
Kieli kurkussa, ei ole mitään muuta kuin joko kielikurkussa tai 40cm päässä toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ovat tavanneet muutaman kerran.