Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###lokamasujen torstai###

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aaaaiiiiii....kaks tuntia on supistellu alta viien minsa, ja housuihin lotraa limaa ihan hulluna. yäks! tuosta ei voi erehtyä. nyt se on sitä limatulppaa...#¤&&##%¤#!!!!!! sattuu...

lähen nyt herättelee miestä ja soittelee anoppilaan, että tulevat lapsenlikaksi...näytille on lähettävä...pitäkää peukkuja!

-rual ja junnu rv41+0-

Vierailija
2/33 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ne minun vahvat tuntemukset vois heittää vaikka sanonko minne..

Ihan normaali yö; muutama vessareissu, kuopuksen kitinää pari kertaa ja vaikeita kyljen kääntämisiä lukuisia. Juu ja puutuneita nakkisormia. Mutta EI supistuksia.

Tuota limaa tulee täälläki, en ymmärrä miksi sitä pitää tulla, kun mitään muuta ei kuitenkaan tapahdu!! Ihan kuin härnätäkseen vuotaa.

Noh, toisaalta mikäpä kiire tässä, valmiissa maailmassa. Ootellaan ja ootellaan. Ehkä sitten huomenna........

Toiveikasta Torstaita kaikille!

Mianni 40+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA CAMELOT VAUVASTA!! Paljon jaksamista näihin päiviin, kun pieni on vielä sairaalassa. Pidän peukkuja, että saatte hänet pian terveenä kotiin!

Vierailija
4/33 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähdään tuolla vauvapuolella..

Miannille tsempityksiä vielä,ei siihen voi mennä enää kauaa!

Wades & Natika 9vrk

Vierailija
5/33 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Rualille!

Minäkin pinoudun.....tänään sitten pamahti 40 viikkoa täyteen. Tällä viikolla siivonnut koko huushollin ja heittänyt kävelylenkkejä, mutta olen saanut aikaiseksi korkeintaan selkäsärkyä ;)

Ei siis mitään supistuksia vieläkään, eikä mitään limatulppaa ole tullut. Tokkopa tämän kuun puolella edes synnytän...

Sukulaiset ajaa hermoromahduksen partaalle, ovat kärsimättömämpiä kuin minä. Lopetin eilen puhelimeen vastaamisen kokonaan, kun en jaksa montaa kertaa päivässä selostaa, että kyllä se sieltä tulee kun on valmis....tänään on vasta " eräpäivä" ja useimmiten menee joitakin päiviä yli...

Turvotus on mahtava, jalkaterät on kuin kumiveneet, ja ovat ihan kipeätkin. Muuta valittamista ei oikeastaan olekaan....:=)

Mua kiinnostaisi tietää, onko yhtään ensisynnyttäjää vielä täällä odottajissa?

Vierailija
6/33 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dirah: täällä yksi ensisynnyttäjä! Mulla 39+2, ei suppareita taikka limaa. Menkkamaisia kipuja on ollut nyt pari päivää, ja vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt. Eli voi tulla milloin vaan, tai olla tulematta... :)

Vierailija
7/33 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä mieleen, että onko kaikilla jo selkeästi päätetty, mikä vauvalle nimeksi....????!!

Me emme pääse yksimielisyyteen, ja päätimme odottaa että minkä näköinen heppu sieltä tulee :) Tosin eihän meillä ole edes sukupuoli tiedossa...musta tuntuu että sekin taitaa olla aika harvinaista, siis että ei selvitetä etukäteen. On onnistuttu pitämään pimennossa, vaikka nyt lopussa on ollut ylimääräisiä ultriakin....

Vierailija
8/33 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sulla on sitten vähän samanlainen tilanne kuin mulla...voi tulla tai sitten olla tulematta :) Toisaalta se on hyvä, ei tarvitse kärvistellä kipujen kanssa, ja eikä tule niitä vääriä hälytyksiä.

Vähän kyllä jännittää, että miltähän mahtaa tuntua ja kuinka kauheata sitten onkaan, kun tulevat ihan varoittamatta.... :)

Tsemppiä sinne :)

Vierailija
9/33 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin jo että, nyt se on tapahtunut, kaikki muut lokakuiset on lähteneet ja mä jäin tänne yksin. No olihan täällä sentään pino. Kaikille vauvautuneille onnea ja Camelotille vielä erikoisjaksut, kyllä se vaavi sieltä sitten aikanaan kotiinkin pääsee.

Omaa napaa: EI TIETOAKAAN SUPISTUKSISTA! Kuka muu voi kehua nukkuneensa raskausviikolla 39 käymättä yöllä vessassa 8,5 tuntia putkeen??? Eielen konttasin keittiön lattian pesten ja saunassa kävin illalla ja tossa on tulos...Isäntää ei mailla halmeilla kolmanteen ässään. ( Tuli vasta kun olin nukahtanut). Lisäksi mua alkanut jännittää käynnistys. Entäs jos se ei lähdekkään heti käyntiin?? Tai lähtee heti ekasta pilleristä kauheella raivolla ja sit salissa loppuu supparit, kuten useammallekin tutulle on käynyt? Tulis nyt ilman ulos ennen maanantaita...

Joku kyseli tässä ristiäisistä, en kumpanakaan päivänä päässyt vastaamaan. Olen suunnitellut, piti leipoa piparit valmiiksi pakkaseen ennen laitokselle menoa, mutta en ihan ole ehtinyt. Ajattelin tarjota kolmenlaisia pikkuleipiä ja pullaa, sit ajatelin (?) että tekisin voileipä kakkua kala ja liha... Toi on vähän kysymysmerkkinä koska mun voileipäkakun teot on aina jäänyt ajattelun asteelle... Niin ja tietty täytyy kakku vääntää, mun kummitäti kun on nyplännyt sellasen ihanan haikaran jolla on nyytti suussa ja sinne pujotetaan sellanen pieni vauva nukke. Löytyy nyt sekä vaaleanpunaisena että vaaleansinisenä. Juhlat ajattelin pitää kotona vaikka remppa on kesken eikä valmistu, mutta se on onneksi yläkerrassa, eli alakerta on normaalitilassa. ( Paitsi että meidän kaikkien sängyt on alhaalla...) Edellisillä kerroilla meillä on ollut oikein perhejuhlat näiltä tiimoilta eli paikalla on ollut molempien sisaret perheineen, lasten kummit perheineen ja meidän vanhempienkin kummit perheineen. Nyt kiitos ton sänkyjen aiheuttaman tilanahtauden sekä mun miehen serkun sairauden takia ilmeisesti tällä kertaa tulee vähän pienimuotoisemmat. Eli ei ruokapitoja...

No tulipas taas sepustettua, seuraillaan toisiamme. MIANNI: mites vauvanliikkeet? Meillä on hidastunut niin aneemiseks liikkeet että rupee itseä hirvittämään. Tekee kyllä vaaditut, mutta lähinnä mönkimällä ei potkimalla....

Vierailija
10/33 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAPUTYTTÖ - En mä nyt ihan ilman vessareissuja... mutta nukuin silti viime yönä 9,5 h ja herätys tuli vain pissahädän vuoksi. Herättiin vasta ysin jälkeen esikoisen kanssa.

On kyllä kiva näin viime päivinä kun mahdollisimman moni pinoutuu, ei tule niin yksinäinen olo! Eilen mulla oli sellanen fiilis että ei tästä tuu mitään ja jään tänne yksin, mutta tänään on kivampi herätä kun niin moni muukin on täällä vielä lähtökuopissa :)

(.) - Ei siis yhtään supistusta koko yönä, aamulla nyt yksi pikkuruinen. Kyllä se S on ollut siis edellisinä iltoina se tehokas supparien käynnistäjä. En vaan tiedä onko mitään hyötyä edes yrittää sitä, jos supistukset ei kuitenkaan pysy käynnissä, se mua ennen kaikkea siis harmittaa ja ahdistaa. Menee vaan koko yö valvoessa. Tai jos sais junailtua vaikka iltapäiväksi S:ää, mitenköhän se onnistuisi... mies kun on poissa, hehheh...

NIMISTÄ: Meillä on päätetty tytölle ja pojalle molemmille nimet, tarkoitus on ilmottaa heti kun syntyy. Tytön nimestä en tosin vieläkään oo ihan 100% varma, mutta eiköhän me nyt se kuitenkin anneta kun se tuntuu oikealta, ja kyllä lapsi alkaa sitten näyttää itseltään. Pojan nimi on ihan satavarma ja todella täysosuma.

MIANNILLE oli vielä kysymys: Mä eilen kirjotinkin että masentaa hirveästi se kun niiiiin monta viikkoa ollut lähtöasemissa ja supistelee eikä vaan tuu, että tulee olo että jotain vikaa on kropassa, etenkin kun esikoisen kohdalla kaikki meni niin hyvin ja vaivattomasti - ja mua pelottaa just se että miten sitten synnytys, loppuuko supistukset siinäkin. Kun sulla on ollut samantapainen tilanne ja se kohdunsuu niin pitkään auki niin hyvin, niin onko sulla samantyyppisiä tuntemuksia? Musta tuntui ihan outolinnulta enkä ymmärrä miten voinkin olla niin masentunut siitä :( Onneksi sitten LATE (kiitos kiitos :) kirjoitti että hänestä tuntuu ihan samalta, kun on juurikin " annettu ymmärtää" monta viikkoa eikä vaan mitään tapahdu, MUTTERI taisi olla se joka käytti tuota osuvaa sanontaa.

Täälläkin oli muuten vielä ysin jälkeen pakkasta tänä aamuna, pitäs lähteä käymään kaupassa mutta veikkaanpa että mies on vienyt ainoan mulle päälle mahtuvan ulkoilutakin, joten päästäänköhän tästä minnekään. No ehkä joillain villapaitatoppauksilla. Tuli aamun kolmas supparikin, mutta voi että nuo tuntuukin niin surkean rupusilta nyt kun on niitä ihan oikeita tullut niin paljon. Äh!

Vielä ONNITTELUT JOLLALLE, CAMELOTILLE JA PIXELINALLE! Erityisen kiva oli kuulla Camelotista, vaikka olikin vähän huolta, eilen illalla mietinkin että miten on mennyt. Ja tsempitykset RUALILLE sekä eiliselle lähtijälle PEGGYLLE, jolla tosin ihan takuulla jo vauva on kainalossa ja taitaa olla rualillakin.

HYVÄÄ TORSTAITA KAIKILLE!

Coe rv 40+4

Vierailija
11/33 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tuli tänään 40+0.Ja ei niin minkäänlaisia supisteluja.Tuli esikoisen kanssa käytyä neuvolassa äsken.Kaikki ok,painoo tullu kilo/viikko,mut ihan sama..tuntuu et kaikki ihan sama=).Jotenkii aattelin et toinen syntyis ajoissa,kun esikoinenkin meni vaan 3päivää yli lasketun.Mut voihan se olla toisinkin päin.

Täällä kuulema käynnistäävät 41+5,mutta en todellakaan aatellut tonne asti oottaa..heh...

Me mennään ukkelin kaa naimisiin samalla kun on ristiäiset.aateltiin et niin on mukavan helppoo,kun kumpikaan ei oikein oo innoissaan häiden järjestelyistä ym hömpästä.

lähisuku kutsutaan ja kummit,ehkä n.45 henkilöä.

ei muuta kun edelleen toivotaan meille viimesille niitä supistuksia!

en haluis olla täällä nyhjöttämässä enää marraskuussa

Vierailija
12/33 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta sängystä taas piti herätä,

vaikka enhän mä muuta odottanutkaan.

Jotenkin rauhoitti mieltä kun neuvolassa sanottu ettei tarvitse tällä viikolla odottaa syntyväksi, niin ei sillä lailla hermoile ja odottele kokoajan että jotain tapahtuis,

vaikka hermot riekaileina onkin.

Suppareista vielä,

ne tosiaankin on eri ihmisillä ihan erinlaisia,

ja jos ei oo varma niin kannattaa soitella kätilölle tai lähteä käymään sairaalassa.

Mullakaan ei ole kuin yksi synnytys takana ja siitäkin on yli 8-vuotta aikaa.

Vauvan hoito-ohjeetkin ovat tän 8-vuoden aikana paljon muuttuneet, niistä oli neuvolassa eilen puhetta.

Esim. enää ei puhdisteta napatynkää puhdistusaineella joka käänteessä, vaan ihan vedellä.

Ja vauvaa ei kannattaisi paljon rasvailla, vaan laittaa kylpyveteen öljyä...

Kaikki siis ihan toisin kuin esikoisen aikana.

Käääk! Osaankohan mä nyt sit enää vauvaa hoitaakkaan ;)

Nyt oon koittanu tehdä reippaita kävelylenkkejä pitkin päivää, niin oon saanu jotain onnetonta nipistelyä vatsassa tuntumaan... hetkex...

Coelle nyt extra tsemit että alkais tapahtumaan!!!!

Ja Rual, onnea matkaan, ellet oo mennytkin jo.

Meillä nimet melko varmat jo tytölle ja pojalle.

Tyttöä täällä jo vähän niinkun ootellaan, kun se lääkäri sen sukupuolen sillon perätilan käännöksessä lipsautti.

Tytölle olis ihan varma nimikin.

Niin ja liikkeistä, täälläkin on liikkeet rauhottunut, vaikka niin vilkas onkin tähän asti ollut.

Neuvolassa käskettiin tarkkailemaan liikkeitä nyt erityisen tarkaan ja heti jos tuntuu ettei liiku normaalisti, niin lähtö sairaalaan.

Liikkeet ollut täälläkin sellasta muljumista jo pidemmän aikaa, eli ei selviä potkuja enää.

Heti sitä huolestuu, jos kaveri ei vähään aikaan liikukkaan.

Neuvolassa kun eilen kuunneltiin sydänääniä, niin säikähdin kun terkka sanoi, että aluksi äänet olivat liian hitaita, mutta tiheni sitten onneksi.

Nyt jotenkin vaan pelottaa kokoajan vauvan hyvinvointi ja haluaisi sen äkkiä omaan kainaloon jo turvaan.

Onnittelut Camelotille, toivotaan että saatte pian nyyttinne kotiin.

Onnea myös Pixelinalle, ei sitten päästy yhtä aikaa synnyttämään ;)

Pian se on meidän " matti-myöhästenkin" vuoro :)

Jakselkaa!!!

Zimppu 41+2

Vierailija
13/33 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tyttöjen kans kauppareissun ja koko ajan tuntui, että jotain valuu housuihin. Kotona sitten suoraan vessaan ja tulihan sieltä taas semmonen määrä vaaleenpunasta LIMAA, että jos joku sitä kaipailee, niin täältä vois vaikka kauhalla ammentaa. YÖK!! Mistähän hemmetistä sitä riittääki, kun sitä on vaihtelevasti tullut jo kohta 2 vkoa. Enimmäkseen on tosiaan semmosta vaaleenpunasta tai kirkasta, muistaakseni kolmena päivänä on ollut selkeetä tummaa verta mukana. No, on ainaki mennyt usko siihen, että se limatulppa tietäs pikaista synnytystä...

COE kyseli tästä olotilasta, kun vauva on niin tulossa muttei kuitenkaan tule. Noh, sen käynnistysyrityksen jälkeen olin pari päivää aika masiksessa, koska olin silloin keskiviikkona 100 varma, että ne kipeet supistukset johtaa vauvan syntymään.. Sitten meni viikko, kaks ihan ok-tunnelmissa. Nyt sitten vaihtelee.. Joka toinen tunti iskee kauhea alakulo, että ei tämä synny ikinä ja varmaan menee käynnistykseen ja sekin sitten kestää monta päivää jne jne (Sinällään mulla ei oo käynnistystä vastaan mitään, mutta ärsyttää ajatus, että monta päivää pitää ehkä maata osastolla nielemässä jotain tabletteja, jotka ei tee yhtään mitään).

Mutta sitten taas välillä tuntuu, että mitäs tässä hätäilemään, ensviikolla viimestään vauva on sylissä ja kuitenki aika kuluu koko ajan, aamu muuttuu jossain vaiheessa illaksi ja sitten tulee yö ja taas on yks päivä takana jne jne.

Pikkasen sekavaa sepustusta, mutta niin on kyllä tunteetki ihan sekasi :D

Ja tiedättekös, minun kaveri sai eilen pienen pojan ja hänelle siis olis ollu laskettu aika vasta kuukauden päästä!! Jumaliste, kun tuolleen alkavat etuilemaan :))) Lokakuussa oli 4 kaverilla / tutulla laskettuaika mun lisäksi ja heistäkin jo 3 on saanut vauvansa.. Ääh.. millon minä???

(.) Olo on ihan ok, ei oikeestaan mitään suurta vaivaa tällä hetkellä.

Minun ihana terveydenhoitaja soitti mulle aamulla kotiin ja kyseli,että millanen on olo ja haluunko käydä tänään tai huomenna näytillä. Mulla on varsinaisesti vasta tiistaille varattuna aika. Sanoin, että ei mulla mitään hätää oo niin sanoi sitten, että soittelisin maanantaina ja tulisin sillon neuvolaan ja katteltas sitten, josko se sais minua lääkärille ja sitä kautta käynnistykseen. Ensviikolla on se kivempi lääkäri ja se varmaanki alkaa kyllä herkästi käynnistelemään. TOSIN, tässähän on taas viikonloppu edessä, joten saattaahan se tietää Oulun keikkaa :S

Noh, näkyypähän.

Nyt taidan laittaa tytöille päiväruuan ja jos sitte sais hiukka siivoiltua.

Tsemppiä kaikille, kyllä tämä kohta on ohi!!!

Vierailija
14/33 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihan kivasti on nyt viimepäivinä vauva liikkunut. Ja just sitä muljaamistahan se väkisinki näin lopussa on, kun tilaa ei kauheesti ole.

Nimet on meillä valmiina molemmille.

15/33 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä sitä edelleen ollaan, La lähenee kovaa vauhtia- mutta miksei vauva sitä tunnu tajuavan?:)

Yöt alkaa olla niin huonoja, että epäilen, nukunko oikeasti ollenkaa?? Ainaki päivät kuluu puoli unessa niin että tiiä sitte..

Viime yönäki jouduin varmaan 20 kertaa kääntämään kylkeä, kun lonkat puutu ihan hirveesti! Jos liian pitkään nukuin samalla kyljellä, särki lonkkaa ihan tosi paljon ja meni aikaa ennenku asettu. Että ei oo kivoja nää yöt... MIKSEI vauva voi jo syntyä!!!??

Lisäksi illalla unen saantiin vaikutti se, että oli taas leuat niin kipeät ja jumissa että ei meinannu asentoa löytää ei sitte millää, missä tyyny ei ois tuntunu tiiliskiveltä.

Täällä kans ollaan edelleen huolissaan vauvan liikkeettömyydestä. Kyllähän se illallaki vielä melskas, mutta ei todellakaan oo pariin vkon tuntunu hankalalta ne liikkeet tai muutenkaa. Ei oo paljo yöunia häirinny liikkumisellaan tämä lapsi! Esikoinen oli ihan toista maata.

Ja nyt siis 20min päästä pitäs lähtä kävelemään kohti nla että pääsee kuulemaan taas sydänäänet. Toisaalta toivon, että se th laittas lähetteen sinne äitipolille ettei mun tarvis ite sinne haahuilla. Kun se tuntuu niin vaikealta ite mennä sinne..siis ilman lähetettä. Että mitä ne kätilöt musta aattelee.. mutta toisaalta, sama niille mitä aattelee tai ovat aattelematta, kunhan vain tämä vauva olis terve ja syntys pian!

CAMELOT- onnea pienestä tytöstä ja hirmu paljon jaksamista, ja rauhallista mieltä että jaksat oottaa vauvan kotiin tuloa. on varmasti kurja olo kun on suunnitellu että kotio tullaan vauvan kanssa, ja sitte vauva joutuuki jäämään laitokselle :(

Mutta minä lähen nyt ettimään jotain vaatetta että tarkenen lähtä kävelemään sinne tk:hon.

Jääsydän rv 39+2

Vierailija
16/33 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIANNI, mä meinasin kirjottaa että voisin ottaa sitä limalahjoitusta (kiitti :) mutta nyt vessakäynnillä olikin ihan omasta takaa sitä riittämiin, kylläkin ihan keltaista vaan eikä mitään veriviirusta niin että synnytyksestä kielisi, mutta KIVAA kun jotain edistystä kuitenkin nähtävillä!!

Ja kiitos vastauksesta myös aiempaan kysymykseen :)

Sain S-junailua tehtyä iltapäiväksi, jokohan kolmas kerta toden sanois?? Miehelle tossa yks kerta just sanoin että joku kekseliäs mieskolumnisti saisi hyvän jutun aikaan siitä että vaimo haluaa seksiä tasan kahdessa vaiheessa raskautta: sillon kun vauva pitää tehdä ja sillon kun se pitää saada ulos...

ZIMPPU, pitää vaan ihan sivulauseessa sanoa että mä aina unohdan että sulla on viikot jo aivan täynnä kun olet niin maltillisesti jaksanut odottaa. Kunpa itekin jaksais :) Ja toi on varmaan aika jännää kun on pitkä tauko ja uusi vauva, on ikään kuin ensi- ja toissynnyttäjä yhtaikaa.

Ja hei CAMELOTILLE, jos satut täällä nyt vielä surffaamaan... Mietin vielä tuota sinun synnytystä, kun sullakin on ollut sama tilanne että pitkään supistellut kipeästi ja nyt sitten synnytys oli pitkä. Jos jaksat vastata, niin mua kiinnostaisi kovasti että mikä sitä pidensi, loppuiko supistukset välissä vai olivatko tehottomia? Mua tosiaan vähän pelottaa se omalla kohdalla, kun supparit on niin lopahdelleet :/ Olisi kiva varautua jo etukäteen että miten sinulle kävi. Tosin toivottavasti pääset viettämään aikaa jo pienokaisen kanssa etkä ehdi edes vastaamaan.

Nyt me lähdetään sinne kauppaan. Outoa kun päivärytmi on näin väärä, yleensä panen jo tytön nukkumaan tähän aikaan mut kun tosiaan heräs ysin jälkeen...

Coe

Vierailija
17/33 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää varmaa kulostaa ainaskin MIANNISTA hauskalta, mutta multa tulee limaa!!! Eli ei mitään oiretta lähestyvästä synnytyksestä, niin nyt tuli eka limaklöntti! YES! Mua nimittäin on kans toi huolettanut että jos ens ma ruvetaan käynnisteleen ja sit mä makaan siellä sairaalassa odottelemassa niitä nappeja monta päivää, kun kaveri ei osota mitään oireita pihalle tulosta. Onhan se mukavampi jos edes on näkynyt limaa...vaikkei supistelekkaan...

Kaikki rupeis muuten oleen valmista lähtöä varten, viimeistelen just tyttären tanssiasua, käy sellaisessa lastentanssi ryhmässä ja kauhee suru on ollut kun täytyy tavallisella hameella käydä eikä ole tyllipukua... Nyt on enää viimeinen rimpsu kiinnittämättä ja taas säästy 20 ekee. No olis niitä kait jostain saanut halvemmallakin, mutta kun kotona oli sopivan värinen kankaan pala, joka just riitti neidin asuun ja tylli makso pari euroo, niin jos ei omalle työlle laske mitään niin kyllä kannatti + että meidän lapset on ylpeempiä siitä että niitten äiti on ommellu jotain kuin siitä että on ostettu jotain. ONNEKSI. TAI no ullakko koppiin piti pari hyllyä kasata ja viedä niille hyllyille tavaraa varastoon, mutta ehkä mä vielä tänään ehdin... Tuskinpa yksi limaklöntti mitään salamasynnytystä povaa :)

Vierailija
18/33 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsasti vaan, että typykkämme syntyi lauantaina 21.10. Pituutta 50cm ja painoa 3230g. Raskausviikkoja oli tuolloin 40+5.

Perjantaina tuli taas rupusuppareita pitkin päivää ja illalla kymmeneltä soittelinkin synnärille, että mitä sanovat, että olisiko silti mahdollisesti synnytys alkanut. Kätilö vastasi, että ei ole alkanut, ja kehotti vaan menemään nukkumaan. Sainkin nukuttua yhteen asti. Nousin yhdeltä ylös ja tunsin yhden vähän kipeämmän supparin. Seuraava supistus tuli vasta 1.20 ja meinasinkin jo manailla, että ei tästä vieläkään mitään tule. 1.45 tuli seuraava supistus ja samalla holahti lapsivedet. Kipu alkoi tästä ihan hirvittävänä, ryntäsin vaan herättämään mieheni ja onneksi lapsenvahti oli meillä, joten hän siirtyi esikoisen viereen ja lähdimme kohti sairaalaa. Matka oli aivan hirveä, supistuksia tuli tauotta. Olimme sairaalassa 2.20. Mieheni ja kätilö raahasivat minut synnytyssaliin ja sängylle ja sitten sainkin jo ruveta ponnistamaan. Prisessamme näki päivänvalon 2.47. Eli tunnin kesti synnytys, aivan käsittämätöntä. Sama taisi olla Nazulla, jos en väärin muista. Kivunlievityksenä ilokaasu. Onnellinen olen siitä, että ehdimme sairaalaan asti. Olimme onnekkaita, että äitini oli valmiiksi meillä ja samoin siitä, että oli yö ja ei ollut muuta liikennettä, että pääsi ajamaan todella lujaa.

Mutta nyt olemme onnellisesti kotona ja elämä kahden lapsen kanssa on alkanut sujua paremmin kuin ikinä olisin voinut kuvitella. Tyttö on aivan ihana, syö hyvin ja nukkuu hyvin, olen itsekin saanut vähän levättyä ja kerättyä voimia huonompien öiden varalle.

Paljon voimia vielä odottaville, miten ne viimeiset päivät voivatkaan olla niin pitkiä! Nyt aika kulkee taas normaaliin nopeaan tahtiinsa. Ja paljon onnea vauvansa jo saaneille myös! Vauvapuolella sitten jatketaan.

K kera typykän

Vierailija
19/33 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsuralle pikkuisesta tytöstä!!

Täälläkin kyllä alkaa olemaan hermot riekaileina tän odottelun takia... Pitää vaan koittaa jaksaa...

Päivät on niin tosi tylsiä, kun ei voi oikeen mihinkään mennäkkään.

Varsinkaan kun ei oo autoa nyt käytössä..

... eikä tuu mitään kivaa postiakaan ikinä...

ja vali vali...

Tympäsee tosissaankin.

No onnex poitsu tulee just koulusta viihdyttämään surkeeta äitiään.

Nyt poistun koneelta ja koitan keksiä itelleni virikkeitä :)

Vierailija
20/33 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi poika tasan kaksi viikkoa sitten 12.10 rv 40+2.

Mitään ennakkotuntemuksia ei ollut, yöllä alkoi supistukset kuten esikoisenkin kanssa. Päivällä klo 14 jälkeen mentiin sairaalaan ja jo ennen klo 17 syntyi poika 3760g ja 51cm. Vauhdilla tuli ja synnytyksesn viralliseksi kestoksi merkattiin 4h. Esikoisen kanssa menikin melkein vuorokausi, joten helpolla päästiin, vaikka loppu menikin niin nopeasti etten ehtinyt saada edes kivunlievitystä.

Onnea kaikille vauvan jo saaneille ja myös masuvauvojen tuleville äideille ja perheille :)