Mies ei halua vielä lapsia (31v)
Minä ja mieheni ollaan kohta 31 vuotiaita. Haluamme molemmat lapsia, mutta mieheni ei halua alkaa lapsentekoon vielä ainakaan kahteen vuoteen. Minä olisin valmis vaikka heti. Minulla ei ole muuten kiire tehdä lapsia, mutta minua pelottaa että ikä tulee vastaan lapsihaaveissa. Toivoisin useampaa lasta muutaman vuoden ikäerolla mutta jos alkaa ensimmäistäkin yrittämään vasta 33 vuotiaana niin arveluttaa että ehtiikö enää saamaan useampaa lasta tai edes ensimmäistäkään.
Miehellä on aiemmasta suhteesta lapsi, joka asuu äidiltään ja käy meillä joka toinen viikonloppu. Hänellä ei ole sen takia samanlaista kiirettä kuin minulla. Jos emme saa lasta niin hän ei kuitenkaan jää lapsettomaksi.
Suhteemme on muuten onnellinen, mutta tämä asia vaivaa paljon ja olen alkanut jopa miettimään pitäisikö erota ja toivoa löytävänsä kumppanin, jonka lapsihaaveet kohtaavat omani.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Täysin ymmärrettävää mieheltä. Itse alan nyt vasta lämpeämään ajatukselle tenavista.
M50
Ot, mutta tätä pelkään omassa suhteessani.
En pysty hankkimaan lapsia, mies on kertonut aikapäiviä sitten että asia on hänelle ok. Hänellä ei ole koskaan lapset olleet elämän prioriteettinä, minkä takia ei omien sanojen mukaan tarvitse niitä.
Pelottaa vain, jos vuosien päästä hän havahtuu siihen että lapsen/lapsia haluaa :( no, yritetään elää tässä hetkessä, mutta käyhän se ajottain mielessä. Eikä sitä tietenkään tiedä jos ollaankin elämän loppuun asti onnellisesti yhdessä, ilman että toinen alkaisi haaveilemaan ydinperheestä.
N28
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata jäädä odottelemaan, entäs sitten kun parin vuoden päästä taas sanoo että jos vielä pari vuotta kun nyt on niin kivaa ja hups oletkin 40. Ei kannata toisen sanan varaan jättää tällaisia asioita, joko niitä lapsia tehdään nyt tai ei ollenkaan. En voi käsittää tätä nykyaikaa, jossa parisuhteeseen mennään 30 tietämillä ja ekat lapset saadaan 35 vuotiaana. Eikö kukaan enää rakenna elämää alusta asti yhdessä? Eikö kellään ole heti selvää miksi pariudutaan, naimisiin ja lapsia, kun kaikki suhteet on vaan kattellaan paremman puutteessa? Kamalaa.
En ole vielä koskaan seurustellut 😊 Se on ihmisten oletuskin, ja että peruskoulu on vielä kesken. 15v nuoremmat pojat lähestyvät.
T30
Kannattaa erota. Miehesi ostaa itselleen vain lisävuosia suhteessa riiputtamalla sinua toivossa, että hän saattaisi myöntyä lapsihaaveeseen. Älä ole naiivi, mieheltäsi puuttuu selkäranka.
Minua häiritsisi tuossa kuviossa eniten se, että mies ei pidä tärkeänä minun lapsitoivettani ja sitä, että haaveeni (jonka toki pitäisi olla yhteinen!) mahdollistetaan. Millä mies perustelee tuota parin vuoden odotusta, hänellä kun tosiaan on jo lapsi muutenkin? Onko hänen elämäntyylissään jotain sellaista hänelle tärkeää, johon muu kuin viikonloppuisyys ei sovi? Tarkoitan nyt esim intensiivinen harrastus, josta pitäisi lapsen myötä luopua. Jos ei, niin hieman oudolta vaikuttaa.
Itse kyllä vitkuttelin lapsen yrittämisen kanssa myös. Pelotti koko homma ja halusin vain jatkaa kivaa kahden aikuisen elämää vielä vähän aikaa. Sain lopulta lapset 36- ja 39-vuotiaana. Että onnistui se vähän myöhemminkin.
Olisi kiva tietää, että minkä ikäinen ap:n miehen lapsi on? Minä ainakin mieluumin haluaisin lapset mahdollisimman pienellä ikäerolla.
Ei välttämättä kolmekymppisellä vielä tule ikä vastaan (toki joillakin saattaa näin käydä), mutta kyllä ennen 35v. olisi otollisin aika olla lapset hankittuna. Neljääkymppiä, kun nainen lähestyy, niin ihan oikeasti tulee ikä vastaan, vaikka siltikin on vielä mahdollisuus... Myös miehellä alkaa sperman laatu heiketä, kun ikää tulee ja sekin on fakta, vaikka ajatellaan, että kyllä sitä vielä viiskymppisenä on kuin parikymppinen, ei ole.
Luulisi, että ap:n miesystävä nimenomaan haluaisi pian toisen lapsen, jotta hänen lapsillaan olisi mahdollisimman pieni ikäero. Onhan se parempi, että ikäeroa on vaikka 7 vuotta kuin 9.
Mies on jo kertaalleen eronnut ja lapsi jäänyt äidille. Jospa miestä arveluttaa siksi tehdä lisää lapsia? Ei nuo erot kaikille miehillekään ihan helppoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Mies on jo kertaalleen eronnut ja lapsi jäänyt äidille. Jospa miestä arveluttaa siksi tehdä lisää lapsia? Ei nuo erot kaikille miehillekään ihan helppoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Mies on jo kertaalleen eronnut ja lapsi jäänyt äidille. Jospa miestä arveluttaa siksi tehdä lisää lapsia?
Ap kertoi, että hänen miesystävä on sanonut, että hän varmasti haluaa lisää lapsia.
Ei kerrottu lapsen sukupuolta.