Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua vielä lapsia (31v)

Vierailija
22.08.2022 |

Minä ja mieheni ollaan kohta 31 vuotiaita. Haluamme molemmat lapsia, mutta mieheni ei halua alkaa lapsentekoon vielä ainakaan kahteen vuoteen. Minä olisin valmis vaikka heti. Minulla ei ole muuten kiire tehdä lapsia, mutta minua pelottaa että ikä tulee vastaan lapsihaaveissa. Toivoisin useampaa lasta muutaman vuoden ikäerolla mutta jos alkaa ensimmäistäkin yrittämään vasta 33 vuotiaana niin arveluttaa että ehtiikö enää saamaan useampaa lasta tai edes ensimmäistäkään.

Miehellä on aiemmasta suhteesta lapsi, joka asuu äidiltään ja käy meillä joka toinen viikonloppu. Hänellä ei ole sen takia samanlaista kiirettä kuin minulla. Jos emme saa lasta niin hän ei kuitenkaan jää lapsettomaksi.

Suhteemme on muuten onnellinen, mutta tämä asia vaivaa paljon ja olen alkanut jopa miettimään pitäisikö erota ja toivoa löytävänsä kumppanin, jonka lapsihaaveet kohtaavat omani.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin kokemuksia samankaltaisista tilanteista. Oletteko aloittaneet lastenhankinnan vasta myöhemmällä iällä ja ehtineet saada useampia lapsia? Kannattaako tällaisen asian takia erota vai onko samoja asioita haluavan uuden kumppanin löytäminen epätodennäköistä tällaisella aikataululla? Katkeroituuko jos jää tällaiseen suhteeseen?

Ap

Vierailija
2/51 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla yhteiset tulevaisuuden haaveet, muuten siitä ei tuu mitään. Voithan sä popsahtaa nyt yllättäen raskaaksi, " vahingossa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein se mies huomaa ettei haluakaan lasta vaikka sanoo muuta. Etenkin jos sellaisella lapsi jo on. Sinäkin voit jäädä ns. lehdelle soittelemaan tuon lapsiasian kanssa, jos ryhdy kohta hommiin.

Vierailija
4/51 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite vastaavassa tilanteessa lopetin ehkäisyn ja ilmoitin miehelle, että käyttää kumia, jos ei vauvaa halua. Kaksi kuukautta hän kumia jaksoi käyttää. Olin kyllä valmistautunut siihen, että kasvatan vauvan yksin, mutta hyvin on mennyt ja mies on hyvä ja osallistuva isä. Tämä on meidän molempien eka lapsi.

Vierailija
5/51 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa olla yhteiset tulevaisuuden haaveet, muuten siitä ei tuu mitään. Voithan sä popsahtaa nyt yllättäen raskaaksi, " vahingossa".

Sairas yksilö antaa tällaisia ohjeita.

6/51 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nainen täyttää kolmekymmentä, niin kannattaisi alkaa silloin aika pian hankkia lapsia, siis jos om sellaisessa tilanteessa, että on hyvässä parisuhteessa ja molemmat ovat sitä mieltä, että haluavat lapsen. Eli ei kannata siinä iässä enää odotella pitkään.

Vierailija
7/51 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli vahinkoraskaus, jona aikana kumpikin sai miettiä...alkuvaiheessa keskenmeno.

Ei uutta vahinkoa eikä raskautta.

Vierailija
8/51 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite vastaavassa tilanteessa lopetin ehkäisyn ja ilmoitin miehelle, että käyttää kumia, jos ei vauvaa halua. Kaksi kuukautta hän kumia jaksoi käyttää. Olin kyllä valmistautunut siihen, että kasvatan vauvan yksin, mutta hyvin on mennyt ja mies on hyvä ja osallistuva isä. Tämä on meidän molempien eka lapsi.

Olen miettinyt tätä vaihtoehtoa. Omatunto ei antaisi periksi siihen että lopettaisin ehkäisyn kertomatta miehelle. Mies on kyllä sanonut että jos sattuisin tulemaan nyt raskaaksi vahingossa, niin hän kyllä tukisi minua jos päättäisin jatkaa raskautta. Mutta en siis siitä huolimatta ajatellut pimittää mieheltä tietoa ehkäisystäni.

9/51 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää ajatus, että ap:n mies ei ole kuitenkaan varma siitä, että haluaako hän lisää lapsia.

Millainen isä hän on esikoiselleen? Minkä ikäinen esikoinen on?

Jos hänellä on jo yksi lapsi, niin kyllähän hänen pitäisi se käsittää, että vauvat ja lapset ovat ihania!

Vierailija
10/51 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mukavaa kuulla että miehetkään ei halua lapsia.

Vierailija
11/51 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei välttämättä halua lainkaan lisää lapsia. Oletko ap täysin varma että hän haluaa? Jos haluaisi, hän olisi niitä valmis tekemään nyt.

Vierailija
12/51 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt tätä vaihtoehtoa. Omatunto ei antaisi periksi siihen että lopettaisin ehkäisyn kertomatta miehelle. Mies on kyllä sanonut että jos sattuisin tulemaan nyt raskaaksi vahingossa, niin hän kyllä tukisi minua jos päättäisin jatkaa raskautta. Mutta en siis siitä huolimatta ajatellut pimittää mieheltä tietoa ehkäisystäni.

En minä kertomatta lopettanutkaan. Ilmoitin vain, että en jatka enää renkaan käyttöä.

Vierailija
13/51 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko selittänyt miehelle tuon miksi haluat jo nyt aloittaa lapsenteon ja kuinka tärkeää asia on sinulle? Miehillähän ei biologisesti ole kiire koskaan, naisilla tilanne on vähän eri.  

Vierailija
14/51 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi todella loukkaavaa, että mies on suostunut tekemään lapsen exän kanssa, mutta ei haluaisi minun kanssani. Minä eroaisin. Kyllä naisen kannattaisi viimeistään kolmekymppisenä alkaa yrittämään.

Vierailija
15/51 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös jenni haukio saanut lapsen 40 vuotiaana eli pari vuotta sitten joten ei o sinullakaan kiire voi olla.

Vierailija
16/51 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spermaa saa klinikalta. Puhukaa.

Erotkaa suksien mennessä liiaksi ristiin.

Vierailija
17/51 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mukavaa kuulla että miehetkään ei halua lapsia.

Näin juuri, nuorille miehille pitäisi opettaa ettei hanki lapsia.

Ilmastokin kiittää.

Vierailija
18/51 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hedelmöityshoitoja ei anneta julkisella puolella enää 36 ikävuoden jälkeen. Pidetään sen verran turhana hommana.

Yksityisellä taisi maksaa 20 000e. Nyt varmaan kulujen noustua 30 000e.

Vierailija
19/51 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä, tosin hoitoihin ei oteta heti eron jälkeen, vaan pitää odottaa 6-12 kk.

Vierailija
20/51 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hedelmöityshoitoja ei anneta julkisella puolella enää 36 ikävuoden jälkeen. Pidetään sen verran turhana hommana.

Yksityisellä taisi maksaa 20 000e. Nyt varmaan kulujen noustua 30 000e.

Julkisella puolella ikäraja on 40, yksityisellä 45.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme