Mies ei halua vielä lapsia (31v)
Minä ja mieheni ollaan kohta 31 vuotiaita. Haluamme molemmat lapsia, mutta mieheni ei halua alkaa lapsentekoon vielä ainakaan kahteen vuoteen. Minä olisin valmis vaikka heti. Minulla ei ole muuten kiire tehdä lapsia, mutta minua pelottaa että ikä tulee vastaan lapsihaaveissa. Toivoisin useampaa lasta muutaman vuoden ikäerolla mutta jos alkaa ensimmäistäkin yrittämään vasta 33 vuotiaana niin arveluttaa että ehtiikö enää saamaan useampaa lasta tai edes ensimmäistäkään.
Miehellä on aiemmasta suhteesta lapsi, joka asuu äidiltään ja käy meillä joka toinen viikonloppu. Hänellä ei ole sen takia samanlaista kiirettä kuin minulla. Jos emme saa lasta niin hän ei kuitenkaan jää lapsettomaksi.
Suhteemme on muuten onnellinen, mutta tämä asia vaivaa paljon ja olen alkanut jopa miettimään pitäisikö erota ja toivoa löytävänsä kumppanin, jonka lapsihaaveet kohtaavat omani.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite vastaavassa tilanteessa lopetin ehkäisyn ja ilmoitin miehelle, että käyttää kumia, jos ei vauvaa halua. Kaksi kuukautta hän kumia jaksoi käyttää. Olin kyllä valmistautunut siihen, että kasvatan vauvan yksin, mutta hyvin on mennyt ja mies on hyvä ja osallistuva isä. Tämä on meidän molempien eka lapsi.
Olen miettinyt tätä vaihtoehtoa. Omatunto ei antaisi periksi siihen että lopettaisin ehkäisyn kertomatta miehelle. Mies on kyllä sanonut että jos sattuisin tulemaan nyt raskaaksi vahingossa, niin hän kyllä tukisi minua jos päättäisin jatkaa raskautta. Mutta en siis siitä huolimatta ajatellut pimittää mieheltä tietoa ehkäisystäni.
Eihän tuo, jolle vastasit, mitään pimittänyt? Päinvastoin ihan fiksua, että lopetetaan pillerit yhteisymmärryksessä, jotta kiertosi pääsee normalisoitumaan mahdollisesti vuosien hormonaalisesta ehkäisystä.
Näin mekin eksän kanssa keskusteltiin ja hetki käytettiin kumia kun en itse ollut valmis. Sitten luovuttiin siitäkin. Tällä eksällä oli myös edellisestä suhteesta tuolloin 6v lapsi. Oltiin puhuttu, että mies haluaisi myös lisää lapsia. Halusi jopa usemman lapsen kuin minä. Tulin raskaaksi, tuli keskenmeno. Mies sanoi, ettei haluakkaan lapsia kanssani, haluaa kuitenkin pysyä yhdessä. Pelkää, että eron sattuessa joutuisi toistakin lasta kuskaamaan ja hoitamaan aikatauluja. Erosin ja hankin lapsen parin vuoden kuluttua yksin hoidoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spermaa saa klinikalta. Puhukaa.
Erotkaa suksien mennessä liiaksi ristiin.Hedelmöityshoitoja ei anneta julkisella puolella enää 36 ikävuoden jälkeen. Pidetään sen verran turhana hommana.
Yksityisellä taisi maksaa 20 000e. Nyt varmaan kulujen noustua 30 000e.
Höpöhöpö. Alle 3000e oli yksityisellä, jos sinussa ei mitään vikaa ole.
Noiden hoitojen hinnat voisi nostaa 100 000 €.
Vierailija kirjoitti:
Noiden hoitojen hinnat voisi nostaa 100 000 €.
Miksi?
En ymmärrä, miksi miehellesi on niin tärkeää nuo pari vuotta, vaikka hän on jo isimies! Hän ei ole mikään lapseton mies, joka haluaa olla vielä kynsin hampain "nuorukainen" pari vuotta... Mitä noiden parin vuoden aikaistaminen on sun mieheltäsi pois, ja eikö hän osaa yhtään ajatella sinun kannaltasi?
Ja tässä puhuu vela...
Vierailija kirjoitti:
Ite vastaavassa tilanteessa lopetin ehkäisyn ja ilmoitin miehelle, että käyttää kumia, jos ei vauvaa halua. Kaksi kuukautta hän kumia jaksoi käyttää. Olin kyllä valmistautunut siihen, että kasvatan vauvan yksin, mutta hyvin on mennyt ja mies on hyvä ja osallistuva isä. Tämä on meidän molempien eka lapsi.
Tämä. Mitä tyhmempi mies sitä enemmän se sikiää.
Minkähän ehkäisyn lopettamiseen tuo viittaa. Ei kukaan ole niin tyhmä että nielee pölvästipillereitä ehkäisyyn. Niiden pieniä yhdisteitä ei saada juomavedestä puhdistettua, aikaistavat tyttöjen murrosikää, tekevät miehistä naismaisempia, pilaavat ympäristöä ja aiheuttavat terveyshaittoja nielijälleen..
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi miehellesi on niin tärkeää nuo pari vuotta, vaikka hän on jo isimies! Hän ei ole mikään lapseton mies, joka haluaa olla vielä kynsin hampain "nuorukainen" pari vuotta... Mitä noiden parin vuoden aikaistaminen on sun mieheltäsi pois, ja eikö hän osaa yhtään ajatella sinun kannaltasi?
Ja tässä puhuu vela...
Tämä. Vauvavuosi ei tuo mitään muutosta tämänhetkiseen tilanteeseen.
Ihmisiä on liikaa ja syntymä on kuolemantuomio:(
Leikkinukella leikkimisestä pitäisi tehdä sosiaalisesti hyväksyttävämpää. Sitä ei tarvitse saattohoitaa eikä haudata, mutta emä pääsee silti tuuppaamaan vankkureita ja terhakkaasti huoltamaan.
Hän ei ole täydellä sydämellä sinun kanssasi. Jos olisi, hän haluaisi kanssasi lapsen, haluaisi antaa sinulle lapsen, haluaisi rakentaa teidän perhe-elämän.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on liikaa ja syntymä on kuolemantuomio:(
No mitä sitten vielä teet täällä?
Vielä on olemassa biomassaa jota ei ole muutettu ihmisiksi. Ihmisiä ei tarvitse syödä vielä ainakaan 50 vuoteen.
Ettekö te naiset ikinä opi? Tuo mies ei halua kanssasi lapsia, piste. Roikottaa taas seuraavat kaksi vuotta. Jos mies haluaisi oikeasti lapsia, ei se olisi hänelle mikään kynnys, koska on jo ennestään lapsia. Arvosta nyt hyvä nainen itseäsi ja toiveitasi ja jos ei elämät kohtaa ja ette ole menossa samaan suuntaan niin sitten ero. Joka tapauksessa tulette eroamaan, koska et tule pystymään siihen, että voisit antaa anteeksi miehen vedätyksen.
Normaali lastenhankintaikä on 30+. Harva hankkii lapsia alle 30-vuotiaana, vaan elää silloin nuoruuttaan.
Täysin ymmärrettävää mieheltä. Itse alan nyt vasta lämpeämään ajatukselle tenavista.
M50
Kuoleva ja olemassa olematon kärsivät ihan yhtä paljon. Siksi ihan sama vaikka lisääntyisi.
Köyhissä maissa omaa lisääntymistä puolustellaan länsimaiden ylikulutuksella ja länsimaissa omaa lisääntymistä puolustellaan köyhien maiden ihmismäärällä.
Kätevästi näin kukaan ei ole vastuussa ja voidaan jatkaa taas uusien lajimme edustajien synnyttämistä valmiiksi ylibuukatulle saastuneelle pallolle kuolemaan.
Ei kannata jäädä odottelemaan, entäs sitten kun parin vuoden päästä taas sanoo että jos vielä pari vuotta kun nyt on niin kivaa ja hups oletkin 40. Ei kannata toisen sanan varaan jättää tällaisia asioita, joko niitä lapsia tehdään nyt tai ei ollenkaan. En voi käsittää tätä nykyaikaa, jossa parisuhteeseen mennään 30 tietämillä ja ekat lapset saadaan 35 vuotiaana. Eikö kukaan enää rakenna elämää alusta asti yhdessä? Eikö kellään ole heti selvää miksi pariudutaan, naimisiin ja lapsia, kun kaikki suhteet on vaan kattellaan paremman puutteessa? Kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Täysin ymmärrettävää mieheltä. Itse alan nyt vasta lämpeämään ajatukselle tenavista.
M50
Mutta aloittajan mieshän on jo isä, toiselle naiselle!
Aivan eri asia jos mies on lapseton ja vasta empii, tohtiiko jo alkaa isäksi.
T. Vela
Sairasta. Saako mieskin panna huomaamatta ilman kumia vaikka nainen ei lapsia haluaisikaan?