Ei ikinä enää kirpparipöytää!
10 päivän myyntijakso, kaikki vaatteet (naisten, miesten ja vauvojen) siistejä ja hintaa tuotteilla pääsääntöisesti 1e, yhdestä naisten takista (käyttämätön) pyysin 5e ja vauvan talvihaalarista 4e. Ei mennyt kaupaksi, ei edes -50% lapun kera. Ei ihan kauhean tiukkaa näytä perheillä olevan, kun ei käytetyt edulliset vaatteet kelpaa.
Kova työ pesussa, hinnoittelussa, ajoa monena päivänä kirpparille järjestelemään pöytää jne. Kerta riitti tätäkin kokemusta.
Kommentit (675)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kertoi saaneensa CD-levynsä myytyä! Miten? Minulla oli n, 50-60 ulkomaista ja kotimaista hyvää, ehjää levyä - osaa ei edes kuunneltu - sain yhden myytyä / yksi varastettiin! Siis mitennihmeessä???
Mummin jäämistöä yrittänyt myös myydä - hänellä oli myymälä - laadukasta ehjää tavaraa, vanhaa toki, ei hinnalla pilattuja - ei kelpaa vanha tavara ikea-rihkamaa hamuaville!
Myöskään hyvät, ehjät, siistit kirjat - eivät vaan myy edes 50 sentillä! Ilmeisesti nykynuoret eivät osaa lukea!Missä päin suomea nää levyt on? Lähen tulemaan katsomaan ja ostamaan.
Nokialla!
Ahha. 3tuntia 28 mim ajomatkaa sanoo kartta. Laita huutikseen.
Muutamme Ouluun, meillä on pieniä lapsia. Missä Oulun kirpparilla saa parhaiten myytyä lasten pieneksi jääneet vaatteet ja lelut? Entä CD-levyt, kirjat ja kodin esineet?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti paikkakuntakohtaista. Meillä ( en sano kaupunkia) pöytä maksaa vajaat 40e/ 6pv ja olen pitänyt noin kerran vuodessa myyntipöydän. Nyt mennyt kauemmin( mm korona). Joka kerran käteen jäi vähintään 300e vuokran lisäksi. Viimeksi jäi 400e. Myyntiaika 10 -13 päivää.
Olen laittanut infot esiin. Tulostimella( tussikin käy) mitä kokoluokkaa pöydästä löytyy M - XL ja kengistä koot. Kirjojen hinnat 1- 3 e ( osa uusia, suosittuja) jne... viimeiset pari- kolme päivää 50% ale kaikista. Paljon euron ja kahden tuotteita, mutta myös mennyt paljon n 10 - 15 e tuotteita...
Tuotteet ovat olleet hyväkuntoisia ja siistejä.
Mitä tiedän, niin yleensä muillakin kauppa käy juuri sillä kirppiksellä ja on suosittu aina. Ainoa ns keskustan alueella. Toinen iso kirppis on kauempana, johon ei moni pääse jos ei ole autoa tms kulkupeliä.
Nyt olen suunnitellut taas pöydän vuokraamista ennen talvea.
Olisiko järkevämpää olla ostamatta niitä 480 kappaletta eurolla myytävää vaate/tavarakappaletta?
Keskustassa Kirpparilla-kirppis on uusi, joten siellä varmaan käy paljon asiakkaita. Järkikirppis Raksilassa on monen suosikki. Paljekirppis on muuttunut heikoksi, ennen se oli oikein hyvä.
Jesh, juuri lähti kuormallinen lasten tavaraa kaatikselle. Esim laatikollinen cd-levyjä, Addun kenkiä ja urheiluvaatteita ja Polarnin ulkovaatetta. En jaksa mitään mittausrumbaa enkä vie enää ikinä tavaraa varastettavaksi. Minimivaivalla kaappeihin tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Kelle sinä nyt raivoat? Kukaan ei ole velvollinen ostamaan sinun rättejä, vaikka kuinka halvalla myisit.
Luitko hänen viestin? mielestäni esim. niille jotka tavarat tsekatessaan myllää kaikki kamat sekaisin, niille jotka pöllii tavaroita, jne. Tällaiset käytöstavattomat p3rseilijä luuserit pilaa kirpparoinnin kaikilta! Itse käyn mielelläni kirpparilla, ostajana, harmittaa myyjien puolesta tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Muutamme Ouluun, meillä on pieniä lapsia. Missä Oulun kirpparilla saa parhaiten myytyä lasten pieneksi jääneet vaatteet ja lelut? Entä CD-levyt, kirjat ja kodin esineet?
Miksi sä haluat myydä CD levyt ja kirjat? Etkö lue kirjoja ja kuuntele musiikkia?
Mä vien vain niille kirppiksille, missä on myynnin sähköinen seurantajärjestelmä. Erittäin koukuttavaa nähdä, mitä tavaraa multa ostetaan. Ja helppo myös tsekata mitkä tuotteet ovat hävinneet pöydästä. Sitten niitä voi yrittää bongata muilta myyntipöydiltä. Jos eivät löydy, niin ne on varastettu :(.
Mitenkähän paljon valmistetuista cd-levyistä on enää jäljellä, porukka viskellyt niitä roskiin vuosikymmeniä jo arvottomina...
Miksi itsepalvelukirppiksillä ei ole jokaisessa pöydässä kameravalvonta ja lisäksi kiertävä vartija? Ovella tullessa henkilökortin skannaus. Tuollaiselle voisin viedä jotain myytäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten sun vaatteissa tuoksahti koira, et vain itse sitä haista. Tai joku muu.
Mielenkiintoista. Koiraa ei meillä asusta.
Niin ja minkä htin takia joku koira on ongelma? Kaikki koirat ei tiputa karvaa tai ole yleensäkään vauvojen lähellä. Useimmat pesuaineet ovat isompi ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Järkikirppiksellä Raksilassa ja Wanillan kirppiksellä Kempeleessä olen myynyt, molemmissa on mennyt hyvin kaupaksi. Nykyään kyllä vien lasten jutut Vadelmatarhalle täyspalveluun, kun en jaksa hinnoitella ja ajella järjestelemään kirppispöytiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä vien vain niille kirppiksille, missä on myynnin sähköinen seurantajärjestelmä. Erittäin koukuttavaa nähdä, mitä tavaraa multa ostetaan. Ja helppo myös tsekata mitkä tuotteet ovat hävinneet pöydästä. Sitten niitä voi yrittää bongata muilta myyntipöydiltä. Jos eivät löydy, niin ne on varastettu :(.
Mä otan pöydästä kuvan joka kerran kun käyn järjestämässä sen. Ihan vaan mielenkiinnosta, mitä ja kuinka paljon menee. Sen sijaan en tarkista juurikaan listasta mitä on myyty, en nimittäin halua tietää jos jotain on varastettu 😅 kyrsisi varmasti niin älyttömästi.
Toisaalta kalleimmat tuotteeni ovat max 20e
Missäköhän kirppiksellä ap oli myymässä?
Viime viikolla Salossa kirppiksellä oli yhdellä pöytä aivan pullollaan lasten vaatetta ja iso kyltti Kaikki -50%. Ihmettelin, että miten ei ole saanut myytyä ja menin tutkimaan.. Vaatteet oli pesty selvästi päällipuoli/ kuvapuoli ulospäin ja varmaan kuivausrummussa kuivattu. Oli aivan kuluneita kuoseja ja hinnat korkeat. Esim.joku noin 98 kokoa Hello kitty T-paita, varmaan neljällä lapsella ollut ja hintaa 6€.
Vaikka oli -50%, niin 3€ on liikaa siitä paidasta. Se vaan täytyy hyväksyä, että kirpparilla ei oikeasti pääse tienaamalla tienaamaan.
Sitten vielä on ne hajut; kellari, vanha omakotitalo tai koira sekä kissan karvat.
Hyvä tavara oikeaan hintaan kyllä menee. Ja kyllä kirppiksillä porukkaa käy, melkein enemmän kuin ennen.
Eikö nuo kirppispöydät ole vähän last season? Itse ostan facebookin market placelta ja käytettyä. Ei haittaa pienet kulumat ja reiät voi paikata. Aina olen saanut hyviä vaatteita lapselle ja itse myös myynyt. Säästyy vaiva kaikkien hinnoittelulta ja kuljettamiselta yhtaikaa.
Mulla oli kesän lopussa yhden viikon myyntipaikka kirpputorilla. Viikon myynti yli 700 eur. Tavara oli hyvää, paljon adidasta, nikeä yms sporttista lastenvaatetta. Lisäksi leluja. Kun pöydässä oli hyvää kamaa, teki huonompikin kauppansa. Paljon sain myytyä sellaistakin, joka ei facekirppiksellä kelvannut edes reilusti livekirppistö halvemmalla hinnalla.
Kyllä kama liikkuu, kun pitää huolen siitä, että myynnissä on tavaraa, joka kiinnostaa ostajia. Jos on pelkkää kulahtanutta henkkamaukkaa, sitä ei pysähdytä hypistelemään.
Ihanaa että teinit ja nuoret aikuiset on tajunneet kierrätyksen hyvän tarkoituksen ja etsii kirppareilta kuteita. Siis ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Get over it. Yrität vaan uudestaan jossain muualla. Joskus oon huomannu et jengi epäilee halpoja hintoja, vaikka voivat ihan itse syynätä ettei ole mikään huono tuote. Nauran sit kun menen pankkiin kun joku ostanu hirveen rievun kallilla. Mut joo, se on kyllä fakta että tuskin myytte edes puhtaita HM-räsyjä (siis kuluneita) edes 2 eurolla! Heittäkää menemään, ei maksa vaivaa raahata kirppikselle.
Olen myynyt paljon kirppiksillä, ja välillä tulee takkiin. Näin se vaan on.
Miksi sä pankkiin menet, nykyaikana? Lainaneuvotteluihin vai mihin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi itsepalvelukirppiksillä ei ole jokaisessa pöydässä kameravalvonta ja lisäksi kiertävä vartija? Ovella tullessa henkilökortin skannaus. Tuollaiselle voisin viedä jotain myytäväksi.
Olisitko valmis maksamaan pöytävuokraa 100-150€/vk? Luultavasti enemmänkin.
Torilla ratkaisu on erittäin yksinkertainen. Ensimmäinen joka ilmoittaa ostavansa tavaran, saa sen. Siinä se.