Ei ikinä enää kirpparipöytää!
10 päivän myyntijakso, kaikki vaatteet (naisten, miesten ja vauvojen) siistejä ja hintaa tuotteilla pääsääntöisesti 1e, yhdestä naisten takista (käyttämätön) pyysin 5e ja vauvan talvihaalarista 4e. Ei mennyt kaupaksi, ei edes -50% lapun kera. Ei ihan kauhean tiukkaa näytä perheillä olevan, kun ei käytetyt edulliset vaatteet kelpaa.
Kova työ pesussa, hinnoittelussa, ajoa monena päivänä kirpparille järjestelemään pöytää jne. Kerta riitti tätäkin kokemusta.
Kommentit (675)
Kirpparien kulta-aika oli ja meni jo.
Monikulttuuri nekin pilasi.
Enää en niihin jalallani astu. Myyjälle hirveä riesa sotketut ja varastetut tavarat, ostajalle taas, no todellakin ne kirput !
Minulla taas on tuore ja hyvä kokemus vaatteiden myynnistä kirppiksellä. Aloitin eilen viikon myyntijakson eräällä suuressa kaupungissa sijaitsevalla vaatekirppiksellä (paikat rekkipaikkoja eikä pöytiä) ja paikka muistuttaa enemmän second hand -liikettä kuin kirpputoria. Vein myyntiin kolmisenkymmentä artikkelia, vaatteita ja kenkiä, joista kolmannes myytiin ensimmäisen päivän aikana joten tänä aamuna vein toiset kolmekymmentä lisää. Ensimmäisen päivän myynnillä sain katettua pöytävuokran ja hieman yli. Hyväkuntoista naisten vaatetta pääasiassa koossa M-L, hinnat 2-6 € / kpl, useimmat 3 tai 4 €.
Varmasti myyntiin vaikuttaa kirppiksen hyvä sijainti ja se, että asiakaskunta on pääasiassa itseni kaltaista eli nuoria naisia. En usko, että saisin noin hyvää myyntiä perinteisellä isolla sekakirppiksellä.
Sitä vaan lähdin sanomaan, että se oletus että kaikillahan on jo peeusvaatteet ja että kirppiksiltä sitten etsittöisuin jitain erikoisempaa, ei ihan kyllä pidä paikkaansa.
Kun olin vähävarainen, ostin kaikki mahdolliset vaatteeni ja kenkäni käytettynä. Koska rahaa ei ollut.
Nykyään vähän paremmin rahaa käytössä, mutta kaikki ulkoiluvaatteet ostan käytettynä, liikkumiseen, vaatteet, talvitakit mielellään jos vain löytyy.
Suuret kiitokset teille jotka viette kirppareille, uffiin ja pelastuaatmeijalle. Mä kierrän ne noin kerran viikossa.
En oikein ymmärrä näitä valituksia, että ei kelpaa ja ilmaiseksi pitäisi saada. En minä ota ilmaiseksikaan sellaista tavaraa, mitä en tarvitse. Tällä hetkellä ainoat kirppariostokset on isot palapelit, joita lievästi autistinen lapsemme tykkää tehdä - pitää olla vähintään 1000 palaa ja mieluummin enemmän, dekkarit ja sarjakuvat ja ehkä jotkut tietyt muut kirjat jos kiinnostaa. Muuta en osta. Vaatteita en tarvitse nyt mitään ja kun innostuin ompm elusta, niin en osta niitä jatkossakaan. Kengät mulle pitää kyllä aina olla uudet, en todellakaan osta niitä käytettynä. Enkä tarvitse sellaista palapeliä mikä meillä jo on tai kirjaa, minkä olen jo lukenut.
Minulta aikanaan joku elämänkoululainen vei Riihimäen lasipurkista kannen. 🤣 Kyllä siinä mietti että miten joku kehtaa.
Tämän jälkeen Grand Theft Auto pelin pölliminen lähinnä huvitti, teemaan sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Sitä vaan lähdin sanomaan, että se oletus että kaikillahan on jo peeusvaatteet ja että kirppiksiltä sitten etsittöisuin jitain erikoisempaa, ei ihan kyllä pidä paikkaansa.
Kun olin vähävarainen, ostin kaikki mahdolliset vaatteeni ja kenkäni käytettynä. Koska rahaa ei ollut.
Nykyään vähän paremmin rahaa käytössä, mutta kaikki ulkoiluvaatteet ostan käytettynä, liikkumiseen, vaatteet, talvitakit mielellään jos vain löytyy.
Suuret kiitokset teille jotka viette kirppareille, uffiin ja pelastuaatmeijalle. Mä kierrän ne noin kerran viikossa.
Kuinka paljon niitä sitten kulutat ja ostat? Mulla ainakin ulkoiluvaatteet kestää 5-10 vuotta ja ulkoilen paljon, pesen niitä kun ovat likaiset, lisäksi kauden lopussa ennen säilöön vientiä.
Vierailija kirjoitti:
Lisäriesana varastelu, tavaroiden vieminen toisiin pöytiin ja hintalappujen vaihtelu.
Minulta varastettiin tuote x . Kirpparin pitäjä sanoi, että minulla ei sellaista myynnissä ollutkaan. Varas oli siis pitäjä itse.
Ap:lle, jos ei joku jo ole tätä sanonut: jos olisitkin laittanut ihan kelpo hinnat (esim. 4-9 e / artikkeli), niin todennäköisesti olisit saanut jotain kaupaksi ja vaivanpalkaksi.
Tää alitajuinen psykologia on mielenkiintoinen näissä - ihmiset kun kokevat vähänkin kalliimmat vaatteet paremmiksi, laadukkaammiksi ja "hienommiksi". Jos hinta on 1 e tai alle, niin sitten jo epäilyttää, että niissä vaatteissa on OLTAVA jotain mätää tai viallista... vaikka olisivat miten hyviä. ;)
Sitäpaitsi, jostain 8 e:n vaattesta saatu 50% alennus nyt tuntuukin jo oikeasti hyvältä diililtä - olkoonkin, että se hinta olisi vieläkin 3,50 e kalliimpi kuin siitä 1 e vaatteesta maksettu 50 % hinta! :D
Myykää käytettyjä alusvaatteita ja kauppa käy.
Kimble34 kirjoitti:
Miten Nella & Nuttussa saa tavaroitaan kaupaksi tällä hetkellä? Käytkö kauppa?
Ei ole kokemusta myyjänä, mutta käytiin siellä ostoksilla muutama viikko sitten, ja silloin oli avaamisaikoihin paljonkin ruuhkaa kirpparilla. Uskoisin siis että käy kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulta aikanaan joku elämänkoululainen vei Riihimäen lasipurkista kannen. 🤣 Kyllä siinä mietti että miten joku kehtaa.
Tämän jälkeen Grand Theft Auto pelin pölliminen lähinnä huvitti, teemaan sopiva.
Jos purkki oli sellainen, missä oli lasinen kansi, joku todennäköisesti rikkoi kannen ja muilutti sen roskiin jottei joutunut korvausvelvolliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuret kiitokset teille jotka viette kirppareille, uffiin ja pelastuaatmeijalle. Mä kierrän ne noin kerran viikossa.Kuinka paljon niitä sitten kulutat ja ostat? Mulla ainakin ulkoiluvaatteet kestää 5-10 vuotta ja ulkoilen paljon, pesen niitä kun ovat likaiset, lisäksi kauden lopussa ennen säilöön vientiä.
Asun saaressa, ulkona kaikki päivät hoitamassa tilaa ja taloa, tekemässä/hakemassa polttopuita, liikkumassa metsässä, veneilemässä niin pitkään kuin voi, kävelemässä koirien kanssa. Joka päivä on ulkopäivä. Kun mennään sisälle tupaan, niin flanellihousut, joku paita, villatakki ja villasukat päälle. Se on sitten siinä.
Kerran, pari kuukaudessa jonnekin kaupoille asioille. Sitä reissua varten riittää yksi vaatekerta.
Meillä oli vasta ensimmäistä kertaa pöytä Vaasan Combossa. Olimme positiivisen yllättyneitä tavaroiden menekkiin. Kaikenlaista meni mutta ei kaikki. Rahaa tuli liki 200 € johon olemme erittäin tyytyväisiä. Hyllyjä oli tietenkin myllätty mutta ei siinä ollut paljoa työtä saada niitä taas siisteiksi. Syksyllä taas uudestaan.
Minulla oli kirpparipöydässä mm. Yksi sininen korikassi 3 eurolla, olin ostanut sen pari päivää aiemmin hutiostoksena 7 eurolla, enkä tykännytkään kassista. Seurasin matkan päästä rouvaa, joka käänteli ja väänteli (siis UUTTA) kassia - ei ostanut! No nyt seuraa huipennus: näin saman rouvan sattumoisin iltapäivällä (pieni paikkakunta) kaupassa, (josta olin kassini ostanut), ja hän OSTI samanlaisen kassin kaupasta - 7 eurolla! En tajua! Miksi ei uusi, samanlainen kelvannut kirpparilta?? No olisihan näitä tarinoita muitakin!
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas on tuore ja hyvä kokemus vaatteiden myynnistä kirppiksellä. Aloitin eilen viikon myyntijakson eräällä suuressa kaupungissa sijaitsevalla vaatekirppiksellä (paikat rekkipaikkoja eikä pöytiä) ja paikka muistuttaa enemmän second hand -liikettä kuin kirpputoria. Vein myyntiin kolmisenkymmentä artikkelia, vaatteita ja kenkiä, joista kolmannes myytiin ensimmäisen päivän aikana joten tänä aamuna vein toiset kolmekymmentä lisää. Ensimmäisen päivän myynnillä sain katettua pöytävuokran ja hieman yli. Hyväkuntoista naisten vaatetta pääasiassa koossa M-L, hinnat 2-6 € / kpl, useimmat 3 tai 4 €.
Varmasti myyntiin vaikuttaa kirppiksen hyvä sijainti ja se, että asiakaskunta on pääasiassa itseni kaltaista eli nuoria naisia. En usko, että saisin noin hyvää myyntiä perinteisellä isolla sekakirppiksellä.
Kuulostaa samalta paikalta jossa itse olen myynyt omia ja tyttäreni vaatteita. Etenkin tyttäreni vaatteet on menneet kuin kuumille kiville (vans, levis, jotain ketjuliikkeiden nuorten naisten vaatteita), omat vaatteeni menevät heikommin, mutta esim. laadukkaat rennot neuleet ja t-paidat kelpaavat kun taas tätimäiset mekot, korkkarit tai juhlavammat vaatteet ovat nou nou.
Joku kertoi saaneensa CD-levynsä myytyä! Miten? Minulla oli n, 50-60 ulkomaista ja kotimaista hyvää, ehjää levyä - osaa ei edes kuunneltu - sain yhden myytyä / yksi varastettiin! Siis mitennihmeessä???
Mummin jäämistöä yrittänyt myös myydä - hänellä oli myymälä - laadukasta ehjää tavaraa, vanhaa toki, ei hinnalla pilattuja - ei kelpaa vanha tavara ikea-rihkamaa hamuaville!
Myöskään hyvät, ehjät, siistit kirjat - eivät vaan myy edes 50 sentillä! Ilmeisesti nykynuoret eivät osaa lukea!
Vierailija kirjoitti:
Joku kertoi saaneensa CD-levynsä myytyä! Miten? Minulla oli n, 50-60 ulkomaista ja kotimaista hyvää, ehjää levyä - osaa ei edes kuunneltu - sain yhden myytyä / yksi varastettiin! Siis mitennihmeessä???
Mummin jäämistöä yrittänyt myös myydä - hänellä oli myymälä - laadukasta ehjää tavaraa, vanhaa toki, ei hinnalla pilattuja - ei kelpaa vanha tavara ikea-rihkamaa hamuaville!
Myöskään hyvät, ehjät, siistit kirjat - eivät vaan myy edes 50 sentillä! Ilmeisesti nykynuoret eivät osaa lukea!
Missä päin suomea nää levyt on? Lähen tulemaan katsomaan ja ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöskään hyvät, ehjät, siistit kirjat - eivät vaan myy edes 50 sentillä! Ilmeisesti nykynuoret eivät osaa lukea!Missä päin suomea nää levyt on? Lähen tulemaan katsomaan ja ostamaan.
Nokialla!
Vierailija kirjoitti:
Kannet ovat harvinaisempia kuin purkit, koska ne ovat ruostuneet pois. Olisi varmaan kannattanutkin hinnoitella ne erikseen ja kannelle isompi hinta.
Joo, tossa myynnissä meni se lajitteluki pieleen ku pöydässä meni nopeesti kaikki koot ihan sekaisin :/ Tosiaan, jos pystyis edes antaa jollekin joka oikeesti tarvitsee, kun selvästikään noi ei oo mikään kultakaivos. Kuitenkin toivois että menis käyttöön vielä, ehjät ja siistit, vaikka eivät enää uutuuttaan kimalla, paitsi pari paljettimekkoa jotka korona-ajan ihanuuden vuoksi jäi kokonaan käyttämättä.